Jan Žižka Popravdě teď vážně nevím jak to zrecenzovat. Tak začneme postupně. Film je podle všeho podle historických událostí, ale to podle diváků a kritiku není, já nejsem historik takže tento aspekt nemůžu nijak zhodnotit, ale můžu říct, že hodně recenzí právě historickou část díla kritizuje. Ale co můžu zrecenzovat je akčnost ta není špatná určitě to není prvotřídní akci film, ale na akčnosti se Jákla vyřadil. Hudba není špatná, ale nimi ani nijak výjimečná, v hudbě je film trošičku nadprůměr. Co hodně lidí taky kritizuje je prostředí, které je vlastně skoro pořád v lese. Neměnící se prostředí mi tolik nevadí, ale je to samozřejmě taková blbá chyba, chápu, že není moc jiných alternativ, ale film co má rozpočet 430 miliónů korun mohl na prostředí zapracovat. A tak se dostáváme k tomu hlavnímu ten film měl rozpočet půl miliardy za tyhle peníze se natáčí prvotřídní filmy. Opravdu nevím kde se v tom filmu ztratilo 430 milionů. S takovými penězi se dá natočit skvost, ale v tomhle případě nebyly správně využity. Když si odmyslíme to, že víme kolik to stálo tak to nebyl špatný film lehký nadprůměr, ale spíš průměr. Jo a ještě nevím proč tam hrál Ben Cristovao, to fakt nemuseli. To bylo asi to kde utratili nejvíc peněz.
Kocour v botách: Poslední přání, Puss in boots: The Last Wish, kurde že jsem na to nešel do kina. Co si budem Shrek a vše s ním vydělává, jednička kocoura a stejně tak i teď dvojka by si ale aj bez Shreka vydělali a byli by podobně úspěšní jako jsou teď. Shrek a jeho postavy byli vždy povahově vyladění jak Oslík, Pinocchio, Perníček či Rampelník, ale kocour byl alespoň pro mě vždy povahově nejzajímavější. Jedničku kocoura jsem si naplno užil a dvojku mi trochu utekla v kinech. Takže hned jak ji přidali na Sky Showtime nemohl jsem ji vynechat. Osobně si myslím, že jste už slyšeli hodně kladných a pozitivních recenzí a tahle recenze bude taky tak sluníčková, protože kocour kromě nového stylu animace přinesl do animovaných filmů to nejlepší. Pojďme se pobavit o nové animaci, kterou při sledování filmu jistě hodně rychle poznáte. Dojem jako by byl film namalovaný štětcem je novější druh animace, který využívá například Spider-man into the spider-verse. Na animaci si určitě zvyknete a bude ve vás určitě vyvolávat pozitivní dojem, protože tenhle film nešetří ani barvami. Kontrast pestrých a tmavých barev, který se zde vyskytuje, hlavně při scénách s vlkem, je neuvěřitelný. Barvy, Animace, Kontrast, Kamera kdyby jen to kocour předal, kocour nám ale dává nový nabušený příběh. Ale asi největší pozornost kde film dává na postavu vlka což pokud jste film viděli nebo vám někdo vyspoilerovat jeho roli v animáku tak vám je to jasné. Právě tahle postava dává filmu taky neskutečnou energii. Vlk je prostě metaforická postava, která ale metaforou být nemá jak sám vlk ve filmu říká. No prostě pecka co k tomu doporučuji, protože tenhle animák se zapíše k těm nejlepším!
Elvis konečně jsem se dostal k tomu, abych napsal tuhle recenzi. Takhle já jsem jí už jednou napsal (ale nevydal) a nakonec ji smazal. Elvis je určitě vše co měl být a tahle recenze nebude dostatečná k tomuto filmu, a já to vím, ale na jednu stranu film jsem sice viděl, ale ne v nijak klidném a dynamickém prostředí v jakém bych chtěl. Takže se na film určitě podívam ještě jednou. A teď k recenzi: na jednu stranu se mi zdá né tak doceněný, zdá se mi, že je míň doceňovaný než Bohemian Rhapsody, což byl fakt velkolepý film,ze kterého šel respekt, a ne že bych to necítil u Elvise, ale cítím to míň jak u sebe tak z sociálního hlediska. A myslím že se dost přiblížil k Bohemian Rhapsody možná i dorovnal to už je pak na každém jak to vidí. Já tady ty film, který zkráceně vypráví příběhy legend hudby mám fakt rád a v poslední době se to fakt rozběhlo: Bohemian Rhapsody, The Beatles: Get back (to jsem ještě neviděl), Blondýnka, připravující se dokument o Michaelu Jacksonovi a Elvis, myslím že je to super ukazovat příběhy velikánů na filmových plátnech a jsem dost smutný a lituji toho, že jsem na Elvise nešel do kina protože jsem si asi nechal utéct ten prožitek, tu atmosféru, husí kůži, kterou tenhle film umí udělat a čím je naplněn. A chválu si zaslouží jak scénárista, tak kameraman, stejně tak střihač, herci úžasný Austin Butler, který to v kůži Elvise vynikajícně rozjel a sedlo mu to a určitě to nebyl jeho poslední velký filmový projekt. Samozřejmě má Elvis i své stinné stránky, které vám odborníci na Elvise Presleyho rádi potvrdí. Já si to ale užil (mohl jsem si to užít víc, budu na to muset kouknout znovu, ale i v rušivém prostředí to jde docela dobře shlédnout).
Blue Beetle, až moc přeboostěný divnými věcmi, které tak nějak, alespoň mě, nezapadali do děje. Jak já vždy rád píšu v recenzích: mám DC rád a líbí se mi, že se snaží být lepší a lepší. A při některých filmech (seriálech) tu snahu lze vidět, někdo už ale moc napodobují Marvel, který teď čelí ještě větší kritice. DC postavy jsou zajímavé a spousty lidí si je oblíbilo z komiksů, bohužel když pak jejich oblíbená komiksová postava přistane na plátno v kině není to vždy ve zpracování, které by rádi viděli. Já sice neznám pravou komiksovou podstatu Blue Beetla, ale jsem si jist, že se komiksem inspirovali jen namátkou, což je škoda! Já se proto ptám, proč si tolik musí domýšlet různý hovadiny, když se prostě můžou inspirovat komiksem, na který mají práva (doufám). Můžu tady zase mluvit o né tak dobrých CGI efektech a hájit DC, že vše není o CGI, ale tady stál za prd i děj. Samozřejmě né vše CGI je špatné, spíše je prostě na nižší úrovni. Ono je to tím, že DC nemá tak vysoké rozpočty na “boční filmy” jako Marvel. Nechci sice porovnávat DC a Marvel, protože si myslím, že momentálně jsou obě společnosti ve svých problémech. Tak nějak aj cítím, že tenhle film DC nebralo jako něco, co by je mohlo vytáhnout výše, což je škoda, protože zrovna u nich si myslím, že by měli každý film brát jako cennost, protože to není za krátkou dobu první film, který skončil takhle tragicky jak finančně, tak z hlediska kinematografie. Nasaďte tak na svoje filmy někoho, kdo bude ochoten přetvořit (né okopírovat) komiks nebo komiks nechat a vytvořit vlastní “normální”, plnohodnotnou zápletku a děj (viz. James Wan, na jehož dvojku Aquamana DC teď sází). Blue Beetle je pro mě dejavu na Flashe.
Anatomie pádu, Anatomy of a fall, popřípadě originální (FR) název Anatomie d'une chute, velmi “komplexní” dílo, které si určitě zaslouží být zmíněno, ale bohužel si v něm nenajdou to svoje “běžní” lidé, kteří se jednou za čas podívají na romantický film. Na začátek tady nahodím zkráceně děj filmu: Anglická spisovatelka se vdala a se svým mužem, taky spisovatelem, a synem se odstěhují do jejího muže rodné malebné vesničky ve francouzských alpách. Načež jejich dům je od vesnice ještě vzdálený. Jejich syn ve čtyřech letech utrpí vážné zranění a vše začne se uchylovat k problémům. Jednoho dne se syn vydá se psem na procházku a když se vrací k domu uvidí před ním mrtvolu svého otce. S tím, že jediný, kdo byl a je v domě je matka. A tak dále. To bylo takové velmi krátké zasvěcení do děje. Jako divák pak sledujete vyšetřování a soud a další věci kolem tohoto případu. Co zmíním je chlad, který působí nejen z prostředí, ale taky z hlavní protagonistky, o které se celou dobu rozhodujete, jestli je vinná nebo ne. Film vás totiž pořád mate a nenechá s touto věcí klidné, což je správně. Sandra Hüller, která si s postavou velmi vyhrála a velmi dobře jí ztvárnila jako chladnou, trochu vystresovanou postavu, která ve vás bude míchat pocity. Snímek je natočenou docela uměleckým stylem (art) v hezkých barvách, příjemně se na to kouká, takže z této stránky za mě určitě plus. Hudba je taky příjemná, hodí se do pasáží a někdy i umocní emoce z děje. Tento snímek určitě alespoň trochu zaduní kinematografickou komunitou, kam se ale podle mě až tolik nedostane se povědomí “běžných” lidí, něco podobné jako Zabijáci rozkvetlého měsíce. A když už se dostane někomu pod ruku nebude zaručené, že se mu bude líbit. A to z mnoha faktorů. Metráž, film má dvě a půl hodiny což je pro někoho nesmírně dlouho zvlášť když se tonto faktor propojí s faktorem druhým. Nuda, některé lidi bude třeba polovina filmu nudit, protože co si budeme tenhle film je hlavně o konverzacích. Po obrazové stránce je umělecký, takže si mezi dialogy můžete užívat umělecké záběry kamerou. Pro mě byla Anatomie pádu filmem, který jsem si užil, ale bohužel jsem nebyl až zas tolik nadšený z děje a vadilo mi tam pár maličkých věcí.
Popravdě teď vážně nevím jak to zrecenzovat. Tak začneme postupně. Film je podle všeho podle historických událostí, ale to podle diváků a kritiku není, já nejsem historik takže tento aspekt nemůžu nijak zhodnotit, ale můžu říct, že hodně recenzí právě historickou část díla kritizuje. Ale co můžu zrecenzovat je akčnost ta není špatná určitě to není prvotřídní akci film, ale na akčnosti se Jákla vyřadil. Hudba není špatná, ale nimi ani nijak výjimečná, v hudbě je film trošičku nadprůměr. Co hodně lidí taky kritizuje je prostředí, které je vlastně skoro pořád v lese. Neměnící se prostředí mi tolik nevadí, ale je to samozřejmě taková blbá chyba, chápu, že není moc jiných alternativ, ale film co má rozpočet 430 miliónů korun mohl na prostředí zapracovat. A tak se dostáváme k tomu hlavnímu ten film měl rozpočet půl miliardy za tyhle peníze se natáčí prvotřídní filmy. Opravdu nevím kde se v tom filmu ztratilo 430 milionů. S takovými penězi se dá natočit skvost, ale v tomhle případě nebyly správně využity. Když si odmyslíme to, že víme kolik to stálo tak to nebyl špatný film lehký nadprůměr, ale spíš průměr.
Jo a ještě nevím proč tam hrál Ben Cristovao, to fakt nemuseli. To bylo asi to kde utratili nejvíc peněz.
Co si budem Shrek a vše s ním vydělává, jednička kocoura a stejně tak i teď dvojka by si ale aj bez Shreka vydělali a byli by podobně úspěšní jako jsou teď. Shrek a jeho postavy byli vždy povahově vyladění jak Oslík, Pinocchio, Perníček či Rampelník, ale kocour byl alespoň pro mě vždy povahově nejzajímavější. Jedničku kocoura jsem si naplno užil a dvojku mi trochu utekla v kinech. Takže hned jak ji přidali na Sky Showtime nemohl jsem ji vynechat.
Osobně si myslím, že jste už slyšeli hodně kladných a pozitivních recenzí a tahle recenze bude taky tak sluníčková, protože kocour kromě nového stylu animace přinesl do animovaných filmů to nejlepší.
Pojďme se pobavit o nové animaci, kterou při sledování filmu jistě hodně rychle poznáte. Dojem jako by byl film namalovaný štětcem je novější druh animace, který využívá například Spider-man into the spider-verse. Na animaci si určitě zvyknete a bude ve vás určitě vyvolávat pozitivní dojem, protože tenhle film nešetří ani barvami. Kontrast pestrých a tmavých barev, který se zde vyskytuje, hlavně při scénách s vlkem, je neuvěřitelný.
Barvy, Animace, Kontrast, Kamera kdyby jen to kocour předal, kocour nám ale dává nový nabušený příběh.
Ale asi největší pozornost kde film dává na postavu vlka což pokud jste film viděli nebo vám někdo vyspoilerovat jeho roli v animáku tak vám je to jasné. Právě tahle postava dává filmu taky neskutečnou energii. Vlk je prostě metaforická postava, která ale metaforou být nemá jak sám vlk ve filmu říká.
No prostě pecka co k tomu doporučuji, protože tenhle animák se zapíše k těm nejlepším!
Jak já vždy rád píšu v recenzích: mám DC rád a líbí se mi, že se snaží být lepší a lepší. A při některých filmech (seriálech) tu snahu lze vidět, někdo už ale moc napodobují Marvel, který teď čelí ještě větší kritice.
DC postavy jsou zajímavé a spousty lidí si je oblíbilo z komiksů, bohužel když pak jejich oblíbená komiksová postava přistane na plátno v kině není to vždy ve zpracování, které by rádi viděli. Já sice neznám pravou komiksovou podstatu Blue Beetla, ale jsem si jist, že se komiksem inspirovali jen namátkou, což je škoda! Já se proto ptám, proč si tolik musí domýšlet různý hovadiny, když se prostě můžou inspirovat komiksem, na který mají práva (doufám).
Můžu tady zase mluvit o né tak dobrých CGI efektech a hájit DC, že vše není o CGI, ale tady stál za prd i děj. Samozřejmě né vše CGI je špatné, spíše je prostě na nižší úrovni. Ono je to tím, že DC nemá tak vysoké rozpočty na “boční filmy” jako Marvel. Nechci sice porovnávat DC a Marvel, protože si myslím, že momentálně jsou obě společnosti ve svých problémech.
Tak nějak aj cítím, že tenhle film DC nebralo jako něco, co by je mohlo vytáhnout výše, což je škoda, protože zrovna u nich si myslím, že by měli každý film brát jako cennost, protože to není za krátkou dobu první film, který skončil takhle tragicky jak finančně, tak z hlediska kinematografie.
Nasaďte tak na svoje filmy někoho, kdo bude ochoten přetvořit (né okopírovat) komiks nebo komiks nechat a vytvořit vlastní “normální”, plnohodnotnou zápletku a děj (viz. James Wan, na jehož dvojku Aquamana DC teď sází). Blue Beetle je pro mě dejavu na Flashe.
Na začátek tady nahodím zkráceně děj filmu:
Anglická spisovatelka se vdala a se svým mužem, taky spisovatelem, a synem se odstěhují do jejího muže rodné malebné vesničky ve francouzských alpách. Načež jejich dům je od vesnice ještě vzdálený. Jejich syn ve čtyřech letech utrpí vážné zranění a vše začne se uchylovat k problémům. Jednoho dne se syn vydá se psem na procházku a když se vrací k domu uvidí před ním mrtvolu svého otce. S tím, že jediný, kdo byl a je v domě je matka. A tak dále. To bylo takové velmi krátké zasvěcení do děje. Jako divák pak sledujete vyšetřování a soud a další věci kolem tohoto případu.
Co zmíním je chlad, který působí nejen z prostředí, ale taky z hlavní protagonistky, o které se celou dobu rozhodujete, jestli je vinná nebo ne. Film vás totiž pořád mate a nenechá s touto věcí klidné, což je správně. Sandra Hüller, která si s postavou velmi vyhrála a velmi dobře jí ztvárnila jako chladnou, trochu vystresovanou postavu, která ve vás bude míchat pocity.
Snímek je natočenou docela uměleckým stylem (art) v hezkých barvách, příjemně se na to kouká, takže z této stránky za mě určitě plus. Hudba je taky příjemná, hodí se do pasáží a někdy i umocní emoce z děje.
Tento snímek určitě alespoň trochu zaduní kinematografickou komunitou, kam se ale podle mě až tolik nedostane se povědomí “běžných” lidí, něco podobné jako Zabijáci rozkvetlého měsíce. A když už se dostane někomu pod ruku nebude zaručené, že se mu bude líbit. A to z mnoha faktorů.
Metráž, film má dvě a půl hodiny což je pro někoho nesmírně dlouho zvlášť když se tonto faktor propojí s faktorem druhým.
Nuda, některé lidi bude třeba polovina filmu nudit, protože co si budeme tenhle film je hlavně o konverzacích. Po obrazové stránce je umělecký, takže si mezi dialogy můžete užívat umělecké záběry kamerou.
Pro mě byla Anatomie pádu filmem, který jsem si užil, ale bohužel jsem nebyl až zas tolik nadšený z děje a vadilo mi tam pár maličkých věcí.