BUtLA

Vojtěch Zemánek

Komentáře 31

Od nejnovějších
  1. Návrat do akce
    Návrat do akce (2025)
    2
    Back in Action je ten nejzbytečnější typ filmu. Očividně drahá, nic novýho nepřinášející "akční" komedie, která předpokládá, že průměrné diváctvo bude mít po lobotomii. Bohužel díky tomu, že tu AI, co psala scénář, nikdo netrénoval na čemkoliv lidským než na debilních filmech z přelomu tisíciletí, se člověk na konci jak po lobotomii skutečně cítí. Zcela bez stakes. Sdělení je, že když s váma chce teenage dcera koukat na netflix, jste dobrá máma (i když jste extrémně ochranářský a vaší profesí je doslova vraždění lidí). I na opravdovou straight to VOD oddechovku je to příliš předvídatelný a nudný. Nulová chemie mezi všema zapojenejma hercema, který všichni jedou na neutrál a jen čekají až přijde šek od netflixu a nabídka na pokračování. Pokud vám nad tím filmem bude levitovat kurzor, protože prostě chcete vypnout a koukat na něco nenáročnýho před usnutím nebo k uklízení, nadechněte se a zamyslete se, jestli by nebylo lepší si pustit znovu nějakou dobrou epizodu Office nebo South Parku. Všechno je lepší, než naznačit algoritmu, že tohle je to, co si lid žádá.
  2. Pán prstenů: Válka Rohirů
    Pán prstenů: Válka Rohirů (2024)
    5
    Navázání na estetiku a styl filmů Jacksona ok. Ani mě to neuráží jako fanouška Tolkiena. Ale vyznívá to tak nějak do prázdna. Snaží se to říct banální věci, hlavní postavy se moc nikam neposunou a vše je prodchnutý nesnesitelnou snahou pomrkávat na fanoušky. Snad v žádném filmu patřícím do nějaké série nebylo tohle mrkání tak nápadné a bolestivé jako tady. Animace dělá postavy sošné a toporné a lépe funguje v akčních scénách. Promarněná šance celou sérii nějak osvěžit.
  3. Arcane: League of Legends
    Arcane: League of Legends (2021)
    5
    První série byla osvěžující díky své schopnosti vyprávět obrazem, budovat zajímavé postavy a vytvářet poutavý svět. I při opakovaném zhlédnutí působí uceleně, nevšedně a vizuálně nádherně, i když stále jde o nenáročnou podívanou. Až na cringe sekvenci s Imagine Dragons a několik logických lapsů bych vlastně neměl co vytknout.

    2. série si z ohlasů na první vzala zřejmě jen to, že se lidem líbily barvičky a chtěli „víc všeho“. Možná z rozhodnutí producentů příběh předčasně utnout, nebo snad kvůli nepochopení toho, co činilo první sérii atraktivní i pro širší publikum (nejen pro hardcore fanoušky LoL loru), padlo rozhodnutí nacpat toho do 2. série co nejvíc. Tím nejvíce tratí postavy, které se mění v čím dál jednorozměrnější figurky, procházejí překotným vývojem, nebo se jejich motivace stávají zcela nečitelnými. Vše probíhá ve zrychleném sledu za pomoci efektních montáží a vrstvení fantastických prvků. Až na pár výjimečných momentů vše na konci působí odlidštěně – jako průměrná marvelovka, kde je kladen větší důraz na naivně „cool“ a barevnou akci, ale menší na pochopení toho, co postavy prožívají, aby s nimi divák mohl soucítit. Tahle série ve mně spolehlivě udusala jakýkoli zájem o všechny postavy, a když přišlo „grandiózní“ finále, které působilo, jako kdyby si průměrný lolkař přečetl některý ze zapadlejších komiksů Alana Moorea a rozhodl se napsat fanfikci, už mi bylo všechno jedno. Asi si to najde fanoušky, kteří to budou obhajovat, ale pro mě osobně to bylo největší zklamání za hodně dlouhou dobu.
    • pořád máme první sérii
    • existuje druhá série
  4. Cesta ven
    Cesta ven (2022)
    5
    první série: Premisa vlastně docela sympatická, provedení ok. Zásadní problém jsou pro mě dialogy. Všechny postavy vůbec neumí komunikovat a obecně jednat s lidma. Záměrně hovoří dramaticky a temně, ale působí to zkrátka neuvěřitelně a stereotypně hollywoodsky. Mimo to je to takovej normální lost-like seriál, kterej očividně nejspíš vůbec neví, kam směřuje. A až tam dojde bude to jalový a neuspokojivý pro nikoho.
  5. John Wick: Kapitola 4
    John Wick: Kapitola 4 (2023)
    5
    Jakékoliv zbytky nadsázky z předchozích dílů na mě tady nějak nefungovaly. Props stunt lidem, ale i přes jejich snahu jsem se u choreografií poměrně nudil. Celé to moc neodsýpá, absolutně nulové stakes, na ničem nezáleží, jen na headshotech a kevlarových sakách. Kompletní odtržení od reality a přesto se to bere až moc vážně. Možná by Wickovi prospělo, aby se (za udržení současné řemeslné kvality) posunul do více absurdní roviny Rychle a zběsile. Respektive, on už tam jednou nohou je, tak proč to nedotáhnout. Alespoň Donnie Yen a Bill Skarsgard si svoje postavy trochu užívají. A možná taky člověk dělající light design, který si z toho dělá svůj showreel.
  6. Dokonalé dny
    Dokonalé dny (2023)
    6
    Showreel tokijských veřejných toalet, kterým provází lehce autistický hrabalovský hajzlář s duší Hrušínského postavy z Vesničko má středisková. Poetičtější provedení milých klišé, které znáte z jiných filmů, skvělý Kôji Yakusho. Kdyby to nebylo o 20 minut delší než muselo a kdyby nešlo mikrozápletky předvídat na hony dopředu, byl by to ideální hořkosladký film, na který má někdy chuť každý.
  7. Zimní prázdniny
    Zimní prázdniny (2023)
    6
    Ničím nevyčnívající zapomenutelný feel good film. Kolísávý scénář, místy chytré dialogy, nenápaditá režie, skvělá atmosféra. Moc dlouhé a moc doslovné.
  8. Survivor Česko & Slovensko
    Survivor Česko & Slovensko (2022)
    5
    3. série - totální guilty pleasure, technicky nezvládnutý, tlačeně konfliktní a neskutečně natahovaný. není to o přežití, ani o tom, kdo "to líp hraje". je to wipeout v tropickým settingu, bez pevných pravidel a s trochou zábavný bulvární přehrocenosti. pro tvůrce a tvůrkyně pořadu je to hezký sandbox a podojení fungujícího konceptu, pro účastníky a účastnice možnost si boostnout počty followers, pro diváctvo bezpečně tupá zábava a cheap thrills.
  9. Mladá dáma
    Mladá dáma (2024)
    5
    Námět lepší než zpracování. Millie Bobby Brown hraje toporně a neautenticky. Vizuálně je to alespoň trochu pohádkově opojné. Myšlenka ale žádná a konec naprosto směsný.
  10. Yellowjackets
    Yellowjackets (2021)
    6
    Slibný námět a premisa plná potenciálu. Bohužel se to postupně rozpadá podobně jako Ztraceni nebo seriál Dark, které to oba v mnohém připomíná. Drobnosti neustále snižují uvěřitelnost toho, co se děje na obrazovce a nevýrazná režie to moc nedrží pohromadě. Po první sérii jsem to vzdal, protože mě těch 10 dílů přesvědčilo, že mě nezajímá, jak se vše rozuzlí.
  11. Zabil jsem Einsteina, pánové...
    Zabil jsem Einsteina, pánové... (1969)
    6
    Překvapivě nadržená absurdní sci-fi komedie, která otevřeně kašle na to, aby děj dával smysl. Výborný set design a kostýmy. Děj se slepencem nápadů, které ne vždy fungují i po 50+ letech. A ač to místy zavání nudou, odlétajícího Sováka s jet-pistolema z hlavy jen tak nevymažu.
  12. Klaus
    Klaus (2019)
    7
    Velmi milý, nenáročný a zároveň invenční animák s možná trochu moc frontloadovaným poselstvím. Několik fungujících dojemných momentů, spousta otázek, které budou děti po shlédnutí mít, zvláštní morální kompas protagonistů, otravně obligátní okamžik krize před třetím aktem a otravně špatně vybraná pop-hudba. Všehovšudy ale moc příjemný zážitek.
  13. Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1959)
    5
    (Ne)pohádka s podivným tempem a okořeněná špetkou dobové agitky, který je ale z dnešního pohledu zajímavě nedotažená. Za mě se na to dá koukat s jistou dávkou nostalgie, ale jinak je to docela velká nuda.
  14. Život na naší planetě
    Život na naší planetě (2023)
    4
    Brutálně zjednodušené jen, abychom ukázali téměř dokonalé a na efekt vytvořené obrázky dávno mrtvých zviřátek, jak se perou. Morgan Freeman to doprovází úplně prvoplánově dementně laděnejma kecama, který představují "příběh života" furt jen jako "válku" a "boj", používá termíny jak z neoliberální učebnice ekonomie a vyhynulým zvířatům se přisuzují lidské vlastnosti, které jsou důvodem, proč získali evoluční výhodu. Jako taková (pre)historicky zoologická pohádka pro lidi netknutý základní školou asi dobrý.
  15. Hranice
    Hranice (2023)
    9
    Film, jehož apel funguje lépe, než jeho zápletka. Navzdory vizuálu a ohlasům mi nepřijde, že jde o záležitost pro filmové snoby. Pro ně to bude možná příliš jasně nalajnované a ehm...černobílé. Zpracování tématu je ale přístupné a skvěle pracuje s jeho vrstevnatostí. Řekl bych, že má skutečně šanci běžnému diváku změnit pohled na situaci lidí snažících se dostat do Evropy a to je jeho největší devíza. Jen je opravdu smutné, že když pár stovek kilometrů od nás v lese umrzají lidé, stejně potřebujeme, aby nám 74letá Agnieszka Holland ukázala, jak se ohledně toho máme cítit.
  16. Úsvit
    Úsvit (2023)
    8
    Okázale důvtipně napsané, příjemně stylizované a skvěle technicky zpracované a nacastované. Vedení herců a hereček a jejich výkony párkrát ujedou (nechat Marthu Issovou hrát úplně mimo tón filmu mě z nějakého důvodu hrozně nesedlo), ale vše to funguje a odsýpá. Elišce Křenkové role skvěle sedne a celý film s lehkostí utáhne. Je tak extrémně osvěžující vidět velký český film, který nezpracovává něco, co člověk viděl jinde a lépe, netopí se v patosu a nepůsobí nabubřele, že tomu člověk i odpustí občasnou tezovitost a zbytečné pokukování do kamery.
  17. Jurský svět: Zánik říše
    Jurský svět: Zánik říše (2018)
    5
    Není to o nic moc horší než první svět. Celá zápletka stěží dává smysl a všechny postavy jsou idioti. Pár hezkých záběrů na digisaury v sopečném prachu, ale jinak je to nuda.
  18. Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
    Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023)
    6
    Těžko hodnotit. V porovnání s ostatními blockbustery tohohle typu je to určitě o level výš. Prostě kvalitní béčko, u kterého se ani chvíli nenudíte. Dobře fungující akce, pár dobrých gagů, skvělé filmové ztvárnění hraní her na hrdiny. Za mě skvělá volba, když se chcete prostě večer vypnout a vůbec u ničeho nepřemýšlet. Na druhou stranu, hrozně to nefunguje, když se to snaží dělat emoce. Sedlo by tomu ještě o něco víc nadsázky. Plus ve mně z toho filmu nic nezůstalo, jen pocit toho, že čas, kterej jsem s ním strávil, nepovažuju za promrhanej.
  19. Zaklínač
    Zaklínač (2019)
    4
    Nikdy mě žádný seriál tak neztratil jako Zaklínač. První série začala jako vcelku neotřelé fantasy béčko, kterému slušela epizodická struktura plná nadsázky a protkaná širším narativem, který cílil na tři titulní postavy a podařilo se ho poměrně úspěšně uzavřít. Od druhého dílu 2. série ale začaly patrně probublávat širší ambice tvůrců. Dějové zkratky, které mi přišly v 1. sérii osvěžující, přestaly fungovat a scénář se začal brát možná až příliš vážně. V 3. sérii se pak všechno již zcela rozpadá. Jakoby ani herci a herečky už ani nevěřili svým postavám a scénář jim nenabízel nic, čeho se chytit. Varováním možná mohl být Blood Origin, který přišel mezi 2. a 3. sérií a který je asi nejvíc cringe věc, jakou jsem kdy viděl. Třetí série neustále odbíhá od hlavních postav k vedlejším linkám a tváří se, že by na nich divákům mělo záležet. Snaží se budovat velký svět, ale nedokáže vysvětlit proč postavy jednají, jak jednají na nejvíc elementární úrovni - minimálně ne bez doslovnosti nebo smrtící dávky patosu. Jakoby zároveň počítala s tím, že nás svět Zaklínače stále baví a již ho dostatečně představili předchozí série, proto nemá cenu se tím zdržovat s vysvětlováním jeho vnitřní logiky. Přes všechny krvavé akční scény a příšerky, kterými tvůrci ředí pozornost, stejně nakonec vyzní do prázda.
  20. Mission: Impossible Odplata – první část
    Mission: Impossible Odplata – první část (2023)
    7
    Nový stuntreel zplastikovaného Toma Cruise je pořád zábavná a napínavá akční jízda. Škoda jen, že akce samotná je tentokrát trochu zapomenutelná a humornou nadsázku často střídá nechtěně komické melodramatično. O Huntově vztahu k ženám radši nepřemýšlet.
  21. Láska a smrt
    Láska a smrt (2023)
    4
    Průměrně nasnímaný seriál, který skáče napříč žánry, uvěřitelné herectví střídají náhodné afektované výlevy a série celá schválně vyznívá do prázdna. Což by samo o sobě nebylo na škodu, kdyby se tím vším tvůrci snažili něco říct. To ale není tento případ. Nabízí se sice celá řada témat. Jen velmi málo jich je ale v seriálu nějak podrobněji rozpracováno.
  22. Dobrá znamení
    Dobrá znamení (2019)
    6
    Po 2. sérii snižuju hodnocení ze 7 na 6. Pořád je to nadprůměrná zábava, ale má to příšerně pomalý tempo. Mám za to, že správně vystavěný seriál by měl zvládnout jak rozvíjet postavy, tak neustále posouvat celkový příběh. První sérii to ještě jakš takš šlo. V 2. sérii to ale s tím příběhem dost drhne a až do posledního dílu nás mají u obrazovek držet hlavně roztomilé hlavní postavy. Jelikož tomu ale již chybí Pratchettův vtip, ani vedlejší linky, které je mají rozvíjet se tak nějak táhnou.
  23. Mlha
    Mlha (2007)
    6
    Po druhém zhlédnutí po letech mě (když pominu vtipně vypadající efekty) překvapila zvláštní melodramatičnost, která mi úplně neseděla k tomu, jak se film snažil působit vážně.
  24. Mimořádná událost
    Mimořádná událost (2022)
    4
    Je to hrozně zajímavý, jak tenhle film nefunguje. Snaží se to být nějaký Kameňák pro "lepší lidi", ale ze všech vtipů a gagů funguje tak každý pátý. Moc tomu nepomáhá střih, který mě trochu mátl. Což je paradoxní na to, jak líně a jedoduše celý film působí. Přepálená stopáž a hrozně divný tempo.