Divadelní hra, kterou mě bavilo sledovat. Reálně bych dal 85%, protože příliš moc velký kalkul, jak se dostat lidem pod kůži, ale v záplavě filmů změna a Fraser si to odehrál tak, jak měl.
Jediná poznámka je, že pro malé děti to může být velmi nepohodlný zážitek. Není to totiž klasická česká pohádka, i když nekonečně šišlající čarodějnice a trailer k tomu vybízí. Trailer prostě zásadně neodpovídá filmu. Pokud se chcete potkat se smrtí, jak jí vidí autor filmu, kde příběh nehraje prim, pak vyrazte klidně do kina, protože je to jiný film, ale ne česká pohádka, jak byste si ji představovali. Těch 50% je za skvělého Vladimíra Javorského a odvážný počin natočit svůj sen, který nemá moc hlavu, ani patu
Pokud máte rádi masakr, bitky, pak chvilku válčení a pak nějakou useknutou hlavu, hurá do kina, protože herci hrají dobře a umírají rychle. Každopádně to vypadá jako film o muži, co chce zabíjet a všichni pak zabíjejí pro svobodu. Paradox? Určitě.
Nečekejte žádnou marvelovskou poetiku:), i když je to postavené na bájných hrdinech, či bytostech, které s lidmi mají jen málo co společný. Spíše sociální drama s příchutí detektivky, jak se to všechno vlastně má. Severská podivnost se vším všudy, ale dobrý! Vynikající masky, dokonce jsem hledal, jestli to nejsou originály. Nejsou:(.
Velmi obyčejný film na Jana Švankmajera. čekal jsem více, ale když jsem si přečetl na jeho kartě, kolik je mu let, pak chápu, že to už asi žádná odvážná jízda nebude. Horor ani dokument to není, děj to nemá a tak snad těch 60% za stálou výjimečnost jeho rukopisu.
Velmi zajímavé dílko. Možná trochu rozpočtově laciná sci-fi, ale stálo to za to, i když je tam pár logických chyb, o kterých se dá diskutovat. Dennis Vileneuve mě v podstatě překvapil a rád bych věděl z čeho Eric Heisserer (scenárista) čerpal. Jdu hledat předlohu, nebo si o tom něco zjistit, protože je to hezké silné téma.
Celkem dobře napsané komorní dialogové dílko odehrávající se na pětníku. V divadle by to bylo možná ještě lepší. Učitelka je čistě schématická, černobílá. Zajímavou postavou je Ondřej Malý, byť je to epizodka. Je dobře, že takové filmy vznikají, mají punc výpovědi doby a je dobré si občas připomenout, jak to bylo, i když chvílemi to vypadalo přehnaně, nerealistické. Otázka je, jestli to byla jen inspirace. Kdybych věděl, že to byl skutečný příběh, pak by to mělo větší grády. Konec filmu vyšuměl tradičními titulky a trochu lacinou tečkou.
herecké výkony všeobecně, ale černobílé
malý, sevřený dialogový film, což v TV může být plus
Celkem slušná Pixarovka, která nezklame. Je trochu temnější, ale ve prospěch věci. Malinko přitažená za vlasy (třeba chobotnice řídí auto) více, než je únosné, ale proč ne. Ten hezký šok z Hledá se Nemo to už není, ale scénář celkem ujde. Je vidět, jak je těžké vymyslet opravdu dobrý příběh. Spíše doporučuji, neboť je to v rámci současné produkce to lepší.
Pokud chcete s dětmi do kina, tak bych šel. V rámci záplavy pohádek je to pořád slušné trikové dílko. Jenže, Indiáni nevypadají jako indiáni a spíš divadelní herci, v divadelních kulisách na divadelních trampolínách a to přes velké množství vložených peněz, které do filmu spadly. Nepodařilo se udělat jednotný přesvědčivý film, který by měl skvělý scénář, skvělé herecké výkony. Ty jsou ploché a nestrhnou. Ani Hugh Jackman nestrhl. Nejlépe zdařilé jsou mořské panny, které nemluví. Začátek Petra Pana, jak to bylo před tím, nemá tak silnou linku jako samotný Petr Pan a celkem toho moc nevysvětlí, ani proč mají otroci radost, že Blackbeard (Jackman) zabíjí jejich kamarády, spoluvězně, otroky.
Slabounký scénář, tirky OK, ale chybí nápad, který by vše strhl k zajímavý podívaný. Peníze evidentně neřeší to, že když se vezme fenomén, nemusí to stačit k úspěchu. Vypadá to, že se vymyslí pár vtípků, ne úplně zdařilých a na příběh se zapomene.
Nic víc, nic míň, než to, co dá na základě jedničky už očekávat.Humor knedlo, vepřo zelo, německý humor v americkém balení. Kdo viděl jedničku, tak ví, snad to mohlo mít větší tempo. Na komedii je 110 minut odvážných.
První díl: Současná politická satira, která "vykrádá" Jak utopit Dr.Mráčka. Objevují se nevěrohodné situace (př. Langmajer a jeho vylovení, podplácení policistů,...), možná umělý smích by to řešil. Vodníci jí žáby, ryby jako homeopatika, léky, asi nějaká novinka. Chlastaj alkohol? Co se hodí, to se tam dá. Hejma-asi že vypadá jako vodník, Liška- SZ za ekologii,Bartoška - mafián, asi že MFF Karlovy Vary a Vorlíček? Režíroval vodníky před 40 lety. Feleischmann z F1? Nevím. Divný, ale takový to je. Dobrá televizní kamera, ale herci hrají texty, kterým lze jen těžko věřit. Taky to mohli být místo vodníků vevrky v lese, šváby, nebo antilopy v ZOO. Polopatické politikum. Třeba to bude dobrý, ale proč žijí v kanálech?
Měl jsem možnost vidět film se známými. Pouta, minulý film autorské dvojice to rozhodně nejsou, děj je rozvláčný, nekompaktní, trochu i chvílemi nesmyslný, kdy některé postavy filmu umírají celkem bez vysvětlení, nebo se chovají více než záhadně. Zápletka je slabá, počínání všech herců je méně pochopitelné, neadekvátní, ale třeba je to zatím jen polotovar, na kterém se bude ještě pracovat. Vlastně jsem tomu moc nerozuměl, proč, kdo, kam, kdy a vlastně o co jde. Trochu porevoluční námět jak mládež nemá ráda mafiány, zároveň primitivy v hospodách, ale všechny spojuje jedno. V celým filmu se pořád chlastá, hodně a všichni.
Opravdu “zajímavý”, tak trochu neuvěřitelný scénář. Zvrat na zvrat, nápad na nápad, a možná neb jak by kočička a pejsek vařili dort. Jak chutná? Dobrá kamera, dramatičtí herci, to neudrží. Retro to pěkně zamotá, takový druhý film ve filmu s jinými herci, ale s tím si nedělejte starost. Kousíček chyběl, nebo nechyběl a byla by to úspěšná parodie na “thrilerové drama” filmy. Vlastně se zaujetím jsem to sledoval, co je ještě možné. Ale v žánrech je uvedeno, že je to i komedie, tak je to v pořádku. Na závěr to graduje ve stylu všechno je možný, co si vymyslíte, a to od knoflíků na spodních kalhotkách.
všechno je možný v rámci parodie, komedie
žánrová kamera
někdy je to myšleno vážně a nepřekročí to hranici komedie
Jak všude piší, tři pohádky v jednom filmu, přetažené písničkami, souhlas. Kdo to chce vidět, musí být naladěn na třetí třídu základní školy, na dospělé se myslelo míň, ale trocha humoru tam je. Myslivec je skutečně lehce pedofilní. Jednoduché písničky s jednoduchými texty, loutky místo triků, Holub Liška je fajn. Pro vyznavače vánočních pohádek v televizi úplně OK. Zdeněk Svěrák prostě umí psát jednoduše a pochopitelně:), i když Tři bratři nejsou Tři Veteráni, dvakrát napsal Zdeněk Svěrák a Oldřich Lipský vyrežíroval veterány opravdu nezapomenutelně. Uvidíme, co udělá čas s bratry, kteří jsou pro mladší publikum.
Dobrá kamera, svěží střih s přemírou titulků a divných zrychlovaček, deformací obrazů, efekty, které film nikam neposouvají. Stále připomínání prvnho dílu, abychom určitě věděli, kdo je kdo. Současná lacinější satira na dnešní dobu je sice odvážná, ale jde po nejhrubším povrchu. První díl 75%, druhý, vzhledem k mnoha okolnostem 50%, i když na film budou asi odlišné názory. Celkově spíš lidovější, komunálnější, komedie, parodien, než drama.
Velké očekávání, ale vlastně nakonec zklamání. Postavičky slibovali daleko více, než později nabídl sám film. Ono je to v dnešní době těžký, když je tolik animáčů, kde se cestuje časem. Je vidět, i když budou skvělé technologie a fantazii se pustí uzdy , co to jen jde, že základem je pořád dobrý scénář, příběh.
Tak jsem si myslel, že i tak bude. Auta, auta a zase auta, ale dá se na to dívat, nepropadnete se do absolutní nudy. Adrenalin lze vždy dostat i z filmového plátna. Navíc Imogen Poots to hraje tak hloupě a naivně, až se na ní dá docela dobře dívat:).
rychlá auta, dobře natočeno, automobilový adrenalin
příběh, herecké výkony většiny protagonistů za může ale plochý scénář
Nuda, nuda, nuda, nuda, nuda, nuda. Vlastně si to stačí přečíst v novinách, jak to dopadlo. Není důvod se na vstřelený gól dívat celé dvě hodiny. Sterilita je někdy smrtonosná, stejně jako ztráta pohlaví, i když dekorace někdy blikala jak pouť z roku 1982. Prostě Český lev ve vlastním nálevu, jak říkal Jabubisko o sošce.
Rozvleklé, dlouhé, letecké záběry, humoru jako šafránu, nebo ještě méně. Zvláštní spojení Sedláček-Polívka, které asi nemohlo od začátku fungovat. Pro oba asi výzva, pokus, experiment. Pro diváka?
Zdeněk Troška je mnohá desetiletí králem českých lidových, velmi lidových, komedií, přisprostlích, laciných, jednoduchých a divácky vděčných. Slunce, seno, jahody to není, je to takové televizně připravené, ale neuvěřitelných víc než 600 diváků v kinech vypovídá své, pro mne záhadné, ale je to tak. Každý obraz připravený "vtip", pokud je to vtip, vlastně pořád veselá hudba, dobrá nálada, groteska a jednoduchost.
Mega dlouhý začátek, tak trochu nuda. Pak dlouhé svatební písně, dechovka, nic se neděje, pak mega dlouhé monology, které vše vysvětlí jak v rozhlasové hře. Zajímavý pokus. Poslední třetina naopak stresující, kdo komu ublíží, ale nakonec žádné rozuzlení. Vzkaz? Všichni jsme lháři?
kamera, hudba ( ale její moc:) ), Jiří Černý,
stavba a detaily příběhu, 2 x házení urnou do dálky, zdlouhavost, monology, rozuzlení
Tak jsem se rozhodl, že to napíši stručně v plusech a mínusech:
kamera, výprava, triky, pořád výjimečný film v rámci US fantasy produkce, zvlášní linka mezi Elfkou a trpaslíkem
příběh, slabé dialogy, scénář, rozpytvání knížky do tří dílů, herecké výkony trpaslíků (Thorin-Pavéza a jeho jeden jediný pohled pro celý díl), nestačí zdaleka na trilogii Pána prstenů, řežby dokola stejné a nenápadité, Bilbo Pytlík se vytrácí
Prostě a jednoduše televizní film pro děti. Takže pokud máte chuť na didaktivní film z pravěku, s vysvětlivkami a na úrovni "dospělých" teletabies, pak vemte děti, bude je to asi bavit.
animace, dětský žánr
příběh, dialogy a "loutkový dabing" je jedno, co kdo říká (není lipsing, jako třeba u Kukyho)
Překvapivě vtipné, po recenzích a kritice jsem čekal něco velmi průměrného. Naopak lehce nadprůměrné v rámci dnešní řady animků, kterých bude asi více a více. Děti se bavily a já neusnul, což je dobrý výkon.
Nejšílenější scénář z poslední doby, který napsali určitě společně Pejsek a Kočička. Blbost na entou, kdy se může stát cokoliv. Blíží se konec světa a šmelí se s orgánama vetřelců, odboj financuje mafie, armáda neexistuje, nemá cenu se rozepisovat. Trikově OK.
Vlastně z české produkce 2013 se dá říci, že to vybučuje, ale na druhou stranu je to velmi snadné. Dobrý scénář, režie, tempo pozvolné, jemné, ale stále "televizní" výsledek, který se v Čechcách už stal vlastně standardem. Jestli je to malými rozpočty, možnostmi, splývajícími technologiemi, stylem českého natáčení. Haneke a Láska to prostě není, ale stojí to za to, pokud přijmete sprosté vztahy mezi lidmi, ztrpklosti a zlosti.
Člověk tomu úplně nepropadne, jednička byla velmi originální, dvojka je prostě dvojka, ale v pohodě se na to s dětma dá jít, pořád lepší než celá řada jiných animáčů. Jednička v žebříčku sledovanosti to jen dokazuje, že lidé chtějí de facto pořád podobná klišé.
Trochu jsem se nechal nachytat na to, že je to Woody Allen, že na tu hru přistoupil a že to bude dobré a ono je to takové zmatené, nijaké, sice o vztazích, ale takové divně "francouzské".
Výjimečný kousek HBO, tak nějak by se měla chovat Česká televize, zkoušet náročnější věci a ne NOVAkovské komerční kousky, tudy by se mohla ubírat česká kinematografie, jenže to režírovala Polka:). Paradox na paradox. Film nebo seriál s výjimečnými hereckými výkony, jemnou režií a skvělým scénářem.
No bohužel s kritikou jako vždy nemohu souhlasit, tentokráte v opačném gardu. Idnes přechválilo, ale každý má svůj vkus. Přes zajímavé herecké obsazení asi nikdo nerozeznal slabonký scénář a ani zástěrka "dětského" filmu to neachrání, ani jakoby mluvící pes ( jen zvukově). Procenta jsem možná lehonce nadsadil.