6.3

Prokop Holoubek: Filmy a seriály

  • Ztraceni v Mnichově
    Ztraceni v Mnichově (2015)
    FilmRole: Alexander Koch, kameraman
    • Max
    • iVysílání
    • Google Play
    • +2

    Sir „P“, devadesátiletý papoušek šedý, který kdysi patřil Edouardu Daladierovi, se na pozvání ředitele Francouzského kulturního institutu ocitne v roce 2008 v Praze jako živá relikvie z dob Mnichovské dohody. Sir „P“ po Daladierovi jeho hlasem dodnes opakuje některé důležité věty a prohlášení. Papouška za dramatických okolností unese český novinář Pavel a na základě papouškových kontroverzních citací Daladiera rozpoutává mezinárodní politický skandál.

    Ale to je jen polovina příběhu... Další dvě třetiny snímku tvoří „film o filmu“ – hodinový hraný dokument ze zákulisí natáčení, které mělo být česko-francouzskou koprodukcí, Francouzi se však na něm vůbec nepodíleli. Vše bylo jen blafování českého producenta. Když se navíc zjistí, že hlavní herec má alergii na peří a není schopen točit s ptáky, začíná se roztáčet spirála nepříjemností, které vyústí v občanskou válku ve štábu a v šikanu francouzských herců. Na pozadí natáčení koprodukčního celovečerního filmu ukazujeme české povahové rysy, stereotypy a mýty o národní povaze a historii. České historické trauma se mísí s traumatem nedokončeného filmu a s osobními ambicemi a dramaty tvůrců. (Falcon)

     

    Žánry:DramaKomedie
    68%

    Sir „P“, devadesátiletý papoušek šedý, který kdysi patřil Edouardu Daladierovi, se na pozvání ředitele Francouzského kulturního institutu ocitne v roce 2008 v Praze jako živá relikvie z dob Mnichovské dohody. Sir „P“ po Daladierovi jeho hlasem dodnes opakuje některé důležité věty a prohlášení. Papouška za dramatických okolností unese český novinář Pavel a na základě papouškových kontroverzních citací Daladiera rozpoutává mezinárodní politický skandál.

    Ale to je jen polovina příběhu... Další dvě třetiny snímku tvoří „film o filmu“ – hodinový hraný dokument ze zákulisí natáčení, které mělo být česko-francouzskou koprodukcí, Francouzi se však na něm vůbec nepodíleli. Vše bylo jen blafování českého producenta. Když se navíc zjistí, že hlavní herec má alergii na peří a není schopen točit s ptáky, začíná se roztáčet spirála nepříjemností, které vyústí v občanskou válku ve štábu a v šikanu francouzských herců. Na pozadí natáčení koprodukčního celovečerního filmu ukazujeme české povahové rysy, stereotypy a mýty o národní povaze a historii. České historické trauma se mísí s traumatem nedokončeného filmu a s osobními ambicemi a dramaty tvůrců. (Falcon)

     

    Žánry:DramaKomedie
    1
  • Cesta do nemožna
    Cesta do nemožna (2019)
    Film
    • iVysílání
    • DaFilms
    Cesta do nemožna je česko-slovenský koprodukční trikový film o Rastislavu Štefánikovi. Vypráví o Milanu Rastislavu Štefánikovi, mimořádném muži mnoha talentů, jehož životní cesta byla plná dobrodružství a vědeckých úspěchů. Film ho představuje jako předchůdce moderního dobrodruha typu Indiana Jones, zdůrazňující jeho významný přínos k osvobození a vzniku Československa. Přestože Štefánikův život tragicky skončil v letecké nehodě, jeho odkaz jako světoběžníka, vědce, pilota, diplomata a prvního ministra války Československa zůstává nezapomenutelný. Film tak oslavuje nejen jeho vědecké a politické úspěchy, ale i jeho snahu o nezávislé Československo, které se mu podařilo dosáhnout, avšak jehož vavřínů se již nedočkal.
    65%
    Cesta do nemožna je česko-slovenský koprodukční trikový film o Rastislavu Štefánikovi. Vypráví o Milanu Rastislavu Štefánikovi, mimořádném muži mnoha talentů, jehož životní cesta byla plná dobrodružství a vědeckých úspěchů. Film ho představuje jako předchůdce moderního dobrodruha typu Indiana Jones, zdůrazňující jeho významný přínos k osvobození a vzniku Československa. Přestože Štefánikův život tragicky skončil v letecké nehodě, jeho odkaz jako světoběžníka, vědce, pilota, diplomata a prvního ministra války Československa zůstává nezapomenutelný. Film tak oslavuje nejen jeho vědecké a politické úspěchy, ale i jeho snahu o nezávislé Československo, které se mu podařilo dosáhnout, avšak jehož vavřínů se již nedočkal.
    2
  • Nic proti ničemu
    Nic proti ničemu (2011)
    FilmRole: Prokop
    • Max
    Ironická komedie o křečovité angažovanosti současných třicátníků. Mladý manželský pár přijíždí inkognito na ustavující schůzi budoucího občanského sdružení adoptovaných lidí, kteří se chtějí zaměřit na podporu adopcí ve společnosti. Ani ona ani on nejsou ve skutečnosti adoptovaní, ale protože sami uvažují o osvojení dítěte, chtějí se nejprve přesvědčit, jak taková zkušenost člověka ovlivní. Během několikadenního pobytu v kempu Jordán, kde se schůze odehrává, vyplouvá postupně napovrch, že nejsou jediní, kteří skrývají své pravé motivace. Situace, jež se vymyká jakýmkoli modelům, nutí každého improvizovat a vstupovat do rolí, pro které se vlastně vůbec nehodí. Ať už je to samozvaný vůdce, osudová žena, rebel, naivka nebo sebezpytující pedofil, jeden po druhém, vedeni specifickou odstředivou dramaturgií, odhalují své motivace a tajemství, které vytvářejí další a další bizarně komické situace.
    Žánry:Komedie
    Režie:Petr Marek
    62%
    Ironická komedie o křečovité angažovanosti současných třicátníků. Mladý manželský pár přijíždí inkognito na ustavující schůzi budoucího občanského sdružení adoptovaných lidí, kteří se chtějí zaměřit na podporu adopcí ve společnosti. Ani ona ani on nejsou ve skutečnosti adoptovaní, ale protože sami uvažují o osvojení dítěte, chtějí se nejprve přesvědčit, jak taková zkušenost člověka ovlivní. Během několikadenního pobytu v kempu Jordán, kde se schůze odehrává, vyplouvá postupně napovrch, že nejsou jediní, kteří skrývají své pravé motivace. Situace, jež se vymyká jakýmkoli modelům, nutí každého improvizovat a vstupovat do rolí, pro které se vlastně vůbec nehodí. Ať už je to samozvaný vůdce, osudová žena, rebel, naivka nebo sebezpytující pedofil, jeden po druhém, vedeni specifickou odstředivou dramaturgií, odhalují své motivace a tajemství, které vytvářejí další a další bizarně komické situace.
    Žánry:Komedie
    Režie:Petr Marek
    3
  • Láska shora
    Láska shora (2002)
    FilmRole: Prokop
    • DaFilms
    Láska shora je filmová procházka/projížďka po cestách mysli a úvahou o dopravě mezi místy a komunikaci mezi lidmi. Je to portrét dvou žijících bytostí a světa kolem nich v nečekané situaci - hraném filmu!

    POJETÍ:
    Stěžejním motivem myšlenkového půdorysu filmu jsou nejrůznější formy dopravy: Od myšlenkové přepravy informací, přes logické dějové a dramatické přesuny postav až k symbolickému využití rozličných dopravních prostředků a stylů. V "dopravních metaforách" se film snaží najít adekvace k způsobům mezilidské komunikace a fungování společnosti. Během práce na filmu se naše uvažování o tématu střetlo s jedním z posledních esejů Jana Kellera, publikovaném v knize Eseje o nedávné minulosti a blízké budoucnosti, v němž připodobňuje socioekonomické procesy současné západní civilizace k pohybu dopravního pásu. Hrdinové našeho filmu stojí zatím buď zcela mimo tento pohyb nebo jsou jím jen částečně zasahováni. Ústřední otázka tedy zní: Jakou mají "čisté duše" šanci přežít ve vlastním "nedopravním vnitřním ghettu"? Celkové ladění filmu je "komediálně - poetické".

    Žánry:Komedie
    Režie:Petr Marek
    59%
    Láska shora je filmová procházka/projížďka po cestách mysli a úvahou o dopravě mezi místy a komunikaci mezi lidmi. Je to portrét dvou žijících bytostí a světa kolem nich v nečekané situaci - hraném filmu!

    POJETÍ:
    Stěžejním motivem myšlenkového půdorysu filmu jsou nejrůznější formy dopravy: Od myšlenkové přepravy informací, přes logické dějové a dramatické přesuny postav až k symbolickému využití rozličných dopravních prostředků a stylů. V "dopravních metaforách" se film snaží najít adekvace k způsobům mezilidské komunikace a fungování společnosti. Během práce na filmu se naše uvažování o tématu střetlo s jedním z posledních esejů Jana Kellera, publikovaném v knize Eseje o nedávné minulosti a blízké budoucnosti, v němž připodobňuje socioekonomické procesy současné západní civilizace k pohybu dopravního pásu. Hrdinové našeho filmu stojí zatím buď zcela mimo tento pohyb nebo jsou jím jen částečně zasahováni. Ústřední otázka tedy zní: Jakou mají "čisté duše" šanci přežít ve vlastním "nedopravním vnitřním ghettu"? Celkové ladění filmu je "komediálně - poetické".

    Žánry:Komedie
    Režie:Petr Marek
    4
  • Taxikář
    Taxikář (2017)
    SeriálRole: brácha, co nemluví
    • SledovaniTV
    46%
    5