Olga Lapshina: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Olga Lapshina: Filmy a seriály

  • 1
  • Izgnanie
    Izgnanie (2007)
    FilmRole: Peasant Woman
    Alex odjede s manželkou Verou a dvěma malými dětmi z města na venkov, aby prožili několik dní v jeho rodném domě, stojícím na samotě v rozlehlé krajině. Během pobytu Vera oznámí Alexovi, že je těhotná a že dítě není jeho. Rozlícený Alex trvá na potratu. Děti pošle na několik dní ke známým a s pomocí svého bratra Marka zařídí zákrok. Celá událost však nezůstane bez následků, jež Alexe přimějí k zamyšlení nad oprávněností jeho jednání. Očekávaný film Andreje Zvjaginceva, který v roce 2003 vyhrál benátský festival se svým debutem Návrat, byl inspirován krátkou prózou Williama Saroyana Směšná záležitost (1953). Režisér zde podává obraz rodiny, která se ocitla v krizi, a zavádí nás do blíže neurčeného času a prostoru (natáčelo se však v Moldávii, Belgii a ve Francii). Ústřední dvojici vytvořili Konstantin Lavroněnko a Maria Bonnevieová, hvězda skandinávského filmu. Andrej Zvjagincev (1964, Novosibirsk) vystudoval hereckou fakultu na Novosibirském divadelním učilišti (1984) a hereckou fakultu na moskevském GITIS (1990). Jako herec se podílel na několika divadelních projektech, účinkoval v reklamách. Hrál v epizodních rolích televizních seriálů (Buděm znakomy/ Seznámíme se, 1999) a také ve filmech, např. Širli-Myrli (1995, r. Vladimir Meňšov, uveden na karlovarském festivalu v roce 1996). K režii se dostal prostřednictvím TV krimiseriálu Čornaja komnata (Černý pokoj, 2000), pro nějž natočil tři díly. V roce 2003 debutoval celovečerním hraným filmem Návrat, který se stal událostí několika festivalů. Výrazně duchovní rozměr vyprávění charakterizuje i jeho následující Vyhoštění, na němž opět spolupracoval s kameramanem Michailem Kričmanem. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    74%
    Alex odjede s manželkou Verou a dvěma malými dětmi z města na venkov, aby prožili několik dní v jeho rodném domě, stojícím na samotě v rozlehlé krajině. Během pobytu Vera oznámí Alexovi, že je těhotná a že dítě není jeho. Rozlícený Alex trvá na potratu. Děti pošle na několik dní ke známým a s pomocí svého bratra Marka zařídí zákrok. Celá událost však nezůstane bez následků, jež Alexe přimějí k zamyšlení nad oprávněností jeho jednání. Očekávaný film Andreje Zvjaginceva, který v roce 2003 vyhrál benátský festival se svým debutem Návrat, byl inspirován krátkou prózou Williama Saroyana Směšná záležitost (1953). Režisér zde podává obraz rodiny, která se ocitla v krizi, a zavádí nás do blíže neurčeného času a prostoru (natáčelo se však v Moldávii, Belgii a ve Francii). Ústřední dvojici vytvořili Konstantin Lavroněnko a Maria Bonnevieová, hvězda skandinávského filmu. Andrej Zvjagincev (1964, Novosibirsk) vystudoval hereckou fakultu na Novosibirském divadelním učilišti (1984) a hereckou fakultu na moskevském GITIS (1990). Jako herec se podílel na několika divadelních projektech, účinkoval v reklamách. Hrál v epizodních rolích televizních seriálů (Buděm znakomy/ Seznámíme se, 1999) a také ve filmech, např. Širli-Myrli (1995, r. Vladimir Meňšov, uveden na karlovarském festivalu v roce 1996). K režii se dostal prostřednictvím TV krimiseriálu Čornaja komnata (Černý pokoj, 2000), pro nějž natočil tři díly. V roce 2003 debutoval celovečerním hraným filmem Návrat, který se stal událostí několika festivalů. Výrazně duchovní rozměr vyprávění charakterizuje i jeho následující Vyhoštění, na němž opět spolupracoval s kameramanem Michailem Kričmanem. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    2
  • Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku
    Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku (2017)
    FilmRole: mama Svetki
    Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku je originální ruská road movie s kriminální zápletkou. Vypráví o sedmadvacetiletém Víťovi Česnekovi, který vyrostl v dětském domově a sní o útěku od své ženy a syna, kteří mu brání žít podle jeho představ. Jednoho dne se Víťa setkává se svým otcem Ljochou, zločincem a nyní i invalidou, a rozhodne se vzít otce do domova pro seniory. Vydává se tak na náročnou cestu polorozpadlou dodávkou, aniž tuší, jaká dobrodružství a nebezpečí na ně čekají.
    Žánry:DramaKrimi
    74%
    Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku je originální ruská road movie s kriminální zápletkou. Vypráví o sedmadvacetiletém Víťovi Česnekovi, který vyrostl v dětském domově a sní o útěku od své ženy a syna, kteří mu brání žít podle jeho představ. Jednoho dne se Víťa setkává se svým otcem Ljochou, zločincem a nyní i invalidou, a rozhodne se vzít otce do domova pro seniory. Vydává se tak na náročnou cestu polorozpadlou dodávkou, aniž tuší, jaká dobrodružství a nebezpečí na ně čekají.
    Žánry:DramaKrimi
    3
  • 4
  • Jelena
    Jelena (2011)
    Film
    • Filmbox+

    Elena a Vladimir jsou starší pár - a oba pocházejí z odlišného prostředí. Vladimir je bohatý a uzavřený muž, kdežto Elena pochází ze skromných poměrů a je oddanou a poslušnou manželkou. Potkali se až později a oba dva mají děti z předchozích manželství. Elenin syn je nezaměstnaný a neschopný uživit svou vlastní rodinu a neustále prosí Elenu o peníze. Vladimirova dcera je bezstarostná mladá žena, která má se svým otcem velmi odtažitý vztah. Vladimir dostane infarkt a skončí v nemocnici, kde si uvědomí, že čas, který mu zbývá, rychle ubývá. Krátké, ale až nezvykle milé setkání s jeho dcerou ho utvrdí v tom, že bude jedinou dědičkou jeho majetku. Po návratu domů to oznámí Eleně - a její naděje na finanční pomoc svému synovi vezmou za své. Plachá a submisivní hospodyně je pak nucena vymyslet jiný plán, jak zaopatřit svého syna a vnoučata. (Filmbox)

    Žánry:Drama
    71%

    Elena a Vladimir jsou starší pár - a oba pocházejí z odlišného prostředí. Vladimir je bohatý a uzavřený muž, kdežto Elena pochází ze skromných poměrů a je oddanou a poslušnou manželkou. Potkali se až později a oba dva mají děti z předchozích manželství. Elenin syn je nezaměstnaný a neschopný uživit svou vlastní rodinu a neustále prosí Elenu o peníze. Vladimirova dcera je bezstarostná mladá žena, která má se svým otcem velmi odtažitý vztah. Vladimir dostane infarkt a skončí v nemocnici, kde si uvědomí, že čas, který mu zbývá, rychle ubývá. Krátké, ale až nezvykle milé setkání s jeho dcerou ho utvrdí v tom, že bude jedinou dědičkou jeho majetku. Po návratu domů to oznámí Eleně - a její naděje na finanční pomoc svému synovi vezmou za své. Plachá a submisivní hospodyně je pak nucena vymyslet jiný plán, jak zaopatřit svého syna a vnoučata. (Filmbox)

    Žánry:Drama
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Vse umrut, a ya ostanus
    Vse umrut, a ya ostanus (2008)
    FilmRole: Katya's mother
    Tři čtrnáctileté dívky, Káťa, Žanna a Vika, se dozvídají, že se o víkendu koná školní diskotéka. Během příprav na sobotní „akci“, jež zahrnují mimo jiné vymýšlení plánu, jak sehnat nedostupný alkohol, je jejich do té doby skálopevné přátelství vystaveno zkoušce. Vzájemné vztahy se vyhrocují, odhalují se vnitřní nejistoty a komplikované vztahy s rodiči. Naivní představy dívek jsou konfrontovány s realitou, která je jejich snům na hony vzdálená. Debutující režisérka Valerija Gaj Germaniková v sobě nezapře dokumentární kořeny a svůj přístup komentuje slovy: „Točím filmy založené na tom, co znám, co jsem viděla, na základě vlastních zkušeností. Točím tam, kde žiju, protože to jinak dělat neumím.“ Příběh o nelehkém dospívání na moskevském předměstí je vyprávěn syrově a bez příkras, působivosti mu dodávají nesmírně přesvědčivé výkony všech tří mladičkých hereček. [44. MFFKV 2009]
    64%
    Tři čtrnáctileté dívky, Káťa, Žanna a Vika, se dozvídají, že se o víkendu koná školní diskotéka. Během příprav na sobotní „akci“, jež zahrnují mimo jiné vymýšlení plánu, jak sehnat nedostupný alkohol, je jejich do té doby skálopevné přátelství vystaveno zkoušce. Vzájemné vztahy se vyhrocují, odhalují se vnitřní nejistoty a komplikované vztahy s rodiči. Naivní představy dívek jsou konfrontovány s realitou, která je jejich snům na hony vzdálená. Debutující režisérka Valerija Gaj Germaniková v sobě nezapře dokumentární kořeny a svůj přístup komentuje slovy: „Točím filmy založené na tom, co znám, co jsem viděla, na základě vlastních zkušeností. Točím tam, kde žiju, protože to jinak dělat neumím.“ Příběh o nelehkém dospívání na moskevském předměstí je vyprávěn syrově a bez příkras, působivosti mu dodávají nesmírně přesvědčivé výkony všech tří mladičkých hereček. [44. MFFKV 2009]
    9
  • 10
  • 11
  • Ragin
    Ragin (2004)
    Film

    Děj filmu na motivy Čechovovy povídky Pavilón č. 6 je situován do provinčního městečka na počátku 20. století. Samotář Ragin je hlavním lékařem místní nemocnice. Večery si krátí četbou odborné literatury. Zaujme ho referát vídeňského psychiatra o léčení psychóz a představuje si popsanou seanci. Jeho pokus o aplikaci metody zkrachuje na neschopnosti personálu. Prohru si kompenzuje debatami s učitelem, který se soužitím s psychopaty vyhýbá galejím. Jeho agresivní filozofie a vzrůstající nedůvěra kolegů jitří Raginovu představivost, chorobné vize věští rozpad jeho osobnosti... V souladu s Čechovem je akcentována zhoubnost tradičního neduhu ruské inteligence, náchylné k záměně činorodosti planým tlacháním, unášející se a povznášející četbou cizích životopisů a nahrazující absenci vlastních myšlenek citováním cizích výroků. (MFF Karlovy Vary)

    57%

    Děj filmu na motivy Čechovovy povídky Pavilón č. 6 je situován do provinčního městečka na počátku 20. století. Samotář Ragin je hlavním lékařem místní nemocnice. Večery si krátí četbou odborné literatury. Zaujme ho referát vídeňského psychiatra o léčení psychóz a představuje si popsanou seanci. Jeho pokus o aplikaci metody zkrachuje na neschopnosti personálu. Prohru si kompenzuje debatami s učitelem, který se soužitím s psychopaty vyhýbá galejím. Jeho agresivní filozofie a vzrůstající nedůvěra kolegů jitří Raginovu představivost, chorobné vize věští rozpad jeho osobnosti... V souladu s Čechovem je akcentována zhoubnost tradičního neduhu ruské inteligence, náchylné k záměně činorodosti planým tlacháním, unášející se a povznášející četbou cizích životopisů a nahrazující absenci vlastních myšlenek citováním cizích výroků. (MFF Karlovy Vary)

    12