6.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jaroslaw Budnik: Filmy a seriály

  • Dluh
    Dluh (1999)
    Film

    Projekci staršího filmu a dnes již v postatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovala loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    75%

    Projekci staršího filmu a dnes již v postatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovala loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    1
  • Náměstí Spasitele
    Náměstí Spasitele (2006)
    Film
    Zadlužený Bartek požádá matku o dočasné přístřeší pro svou rodinu. Prodal byt před dostavbou vlastního bydlení a netuší, že naletěl podvodníkovi a čeká ho závislost na matčiných příjmech. Odlišné zájmy a potřeby protagonistů vynuceného soužití ústí do ošklivých konfliktů. Absence soukromí deptá zejména Bartkovu ženu Beatu, pečující o malé děti a zklamanou sobeckostí svých příbuzných. Mezi ženami narůstá zaujatost a Bartek, znechucený neshodami, odchází. Zoufalá Beata se v afektu dopustí nepředloženého činu a soudní dohra nastolí otázku: „Kdo je vinen?“ Sociologicko-etickou vrstvu dramatu přejali autoři z reality – odtud reportážní styl jejich výpovědi o běžných ambicích současníků, o jejich postojích a osudech. A také o dnes běžné otrlosti a nezodpovědnosti – bez snahy a vůle k prokazování lásky a milosrdenství. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    72%
    Zadlužený Bartek požádá matku o dočasné přístřeší pro svou rodinu. Prodal byt před dostavbou vlastního bydlení a netuší, že naletěl podvodníkovi a čeká ho závislost na matčiných příjmech. Odlišné zájmy a potřeby protagonistů vynuceného soužití ústí do ošklivých konfliktů. Absence soukromí deptá zejména Bartkovu ženu Beatu, pečující o malé děti a zklamanou sobeckostí svých příbuzných. Mezi ženami narůstá zaujatost a Bartek, znechucený neshodami, odchází. Zoufalá Beata se v afektu dopustí nepředloženého činu a soudní dohra nastolí otázku: „Kdo je vinen?“ Sociologicko-etickou vrstvu dramatu přejali autoři z reality – odtud reportážní styl jejich výpovědi o běžných ambicích současníků, o jejich postojích a osudech. A také o dnes běžné otrlosti a nezodpovědnosti – bez snahy a vůle k prokazování lásky a milosrdenství. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    2
  • Počasí na zítra
    Počasí na zítra (2003)
    Film

    Józef Kozioł, někdejší učitel tělocviku, už více než deset let přebývá jako bratr Józef v mnišském řádu, kam se uchýlil před nevěrnou manželkou a komunistickými represemi. Nyní však musí zastoupit nemocného bratra v hudebním souboru, který se má zúčastnit festivalu Sacrosong. Izolace v klášteře způsobila, že si ani neuvědomuje, že padl komunistický režim. Během vystoupení ho poznává žena a dcera. Církevní orgány jsou otřeseny: bratr Józef je s okamžitou platností vypovězen z kláštera. Manželka ho ze soucitu vezme do domu svého nového partnera, bohatého podnikatele. Ale po návratu do rodiny už nic není jako dřív. Jerzy Stuhr ztvárnil ve svém autorském filmu i hlavní roli.

    Žánry:DramaKomedie
    66%

    Józef Kozioł, někdejší učitel tělocviku, už více než deset let přebývá jako bratr Józef v mnišském řádu, kam se uchýlil před nevěrnou manželkou a komunistickými represemi. Nyní však musí zastoupit nemocného bratra v hudebním souboru, který se má zúčastnit festivalu Sacrosong. Izolace v klášteře způsobila, že si ani neuvědomuje, že padl komunistický režim. Během vystoupení ho poznává žena a dcera. Církevní orgány jsou otřeseny: bratr Józef je s okamžitou platností vypovězen z kláštera. Manželka ho ze soucitu vezme do domu svého nového partnera, bohatého podnikatele. Ale po návratu do rodiny už nic není jako dřív. Jerzy Stuhr ztvárnil ve svém autorském filmu i hlavní roli.

    Žánry:DramaKomedie
    3
  • 4
  • Smrtící Avalon
    Smrtící Avalon (2001)
    Film
    V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí. Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie.
    62%
    V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí. Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie.
    5
  • Můj Nikifor
    Můj Nikifor (2004)
    Film
    Film vychází z autentických údajů o životě Epifana Drowniaka, proslulého jako naivní malíř Nikifor Krynický. V roce 1960 ho objevil malíř Marian Wlosiński, který se živil výzdobou lázeňských domů v Krynici, kde Nikifor nabízel rekreantům své obrázky. Nikifor se pak usadil v Marianově pracovně a ten, fascinován ryzostí a půvabem jeho výtvarného projevu, se ho ujal. Ve snaze pochopit fenomén zdravotně a mentálně postiženého muže Marian rezignoval na vlastní tvorbu i na rodinný život. Obětavě, bez odezvy a náznaku vděčnosti zajistil Nikiforovi sociální zázemí a v roce 1967 mu zařídil výstavu v prestižní varšavské galerii... Styl filmu je odvozen z naivistického vidění Nikifora, kterého v bytostném souznění ztělesnila osmdesátiletá Krystyna Feldmanová.
    61%
    Film vychází z autentických údajů o životě Epifana Drowniaka, proslulého jako naivní malíř Nikifor Krynický. V roce 1960 ho objevil malíř Marian Wlosiński, který se živil výzdobou lázeňských domů v Krynici, kde Nikifor nabízel rekreantům své obrázky. Nikifor se pak usadil v Marianově pracovně a ten, fascinován ryzostí a půvabem jeho výtvarného projevu, se ho ujal. Ve snaze pochopit fenomén zdravotně a mentálně postiženého muže Marian rezignoval na vlastní tvorbu i na rodinný život. Obětavě, bez odezvy a náznaku vděčnosti zajistil Nikiforovi sociální zázemí a v roce 1967 mu zařídil výstavu v prestižní varšavské galerii... Styl filmu je odvozen z naivistického vidění Nikifora, kterého v bytostném souznění ztělesnila osmdesátiletá Krystyna Feldmanová.
    6
  • S@motnosc w sieci
    S@motnosc w sieci (2006)
    Film
    40%
    7
  • 8