Tim Harding: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tim Harding: Filmy a seriály

  • Capote
    Capote (2005)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • Google Play
    • iTunes
    Píše se listopad 1959 a Truman Capote (Philip Seymour Hoffman), autor Snídaně u Tiffanyho a oblíbená postava americké smetánky, si právě čte jeden článek na poslední straně New York Times. Zpráva pojednává o vraždě čtyřech členů známé farmářské rodiny Clutterových z města Holcomb v Kansasu. Podobné příběhy se v novinách objevují skoro každý den, ale tento Capota neobvykle zaujal. Vidí v něm příležitost, jak obhájit svou dlouhodobou teorii, že skutečný příběh se v rukou zkušeného romanopisce může stát stejně zajímavým jako smyšlený. Jaký vliv mohou mít vraždy na život v onom malém městě? Tuto otázku si zvolí jako hlavní téma své reportáže a přesvědčí časopis The New Yorker, aby jej na místo zločinu vyslal. Spolu s ním se do Kansasu vydává jeho kamarádka z dětství Harper Lee (Catherine Keener), která o několik měsíců později získává Pulitzerovu cenu a stává se slavnou v souvislosti se svou knihou To Kill a Mockingbird. Přestože jeho dětský hlásek, bláznivé manýry a nekonvenční oblečení vzbuzují v oblasti, která se stále považuje za součást starého Západu, zprvu nepřátelské pocity, Capoteovi se brzy podaří získat si u místních lidí důvěru - zejména pak u Alvina Deweyho (Chris Cooper), agenta kansaského úřadu vyšetřování, který vede pátrání po vrazích. Když se oba zabijáky - Perryho Smithe (Clifton Collins Jr.) a Dicka Hickocka (Mark Pellegrino) - podaří v Las Vegas chytit, jsou odvezeni zpět do Kansasu, kde je čeká soud, usvědčující rozsudek a trest smrti. Capote je začíná navštěvovat ve vězení a pomalu si uvědomuje, že to, co mělo být původně novinovým článkem, se postupem času rozrostlo až na knihu - takovou knihu, která by se mohla zařadit mezi nejvýznamnější tituly v soudobé literatuře. Jeho téma se nyní může rovnat s kterýmkoliv fiktivním románem. Nejedná se o nic menšího než střet dvou tváří Ameriky: bezpečného světa, který znali Clutterovi, a světa bez jakýchkoliv jistot a hodnot, v němž žijí jejich vrazi. Přestože Capote navenek působí frivolně, uvnitř dřímá spisovatel s obrovskými ambicemi. Ale i on sám má pochyby, zdali dokáže napsat knihu - skvělou knihu - kterou mu dle jeho přesvědčení přihrál sám osud. "Když přemýšlím, jak dobrá by mohla být," píše jednomu ze svých kamarádů, "úplně se mi tají dech."
    71%
    Píše se listopad 1959 a Truman Capote (Philip Seymour Hoffman), autor Snídaně u Tiffanyho a oblíbená postava americké smetánky, si právě čte jeden článek na poslední straně New York Times. Zpráva pojednává o vraždě čtyřech členů známé farmářské rodiny Clutterových z města Holcomb v Kansasu. Podobné příběhy se v novinách objevují skoro každý den, ale tento Capota neobvykle zaujal. Vidí v něm příležitost, jak obhájit svou dlouhodobou teorii, že skutečný příběh se v rukou zkušeného romanopisce může stát stejně zajímavým jako smyšlený. Jaký vliv mohou mít vraždy na život v onom malém městě? Tuto otázku si zvolí jako hlavní téma své reportáže a přesvědčí časopis The New Yorker, aby jej na místo zločinu vyslal. Spolu s ním se do Kansasu vydává jeho kamarádka z dětství Harper Lee (Catherine Keener), která o několik měsíců později získává Pulitzerovu cenu a stává se slavnou v souvislosti se svou knihou To Kill a Mockingbird. Přestože jeho dětský hlásek, bláznivé manýry a nekonvenční oblečení vzbuzují v oblasti, která se stále považuje za součást starého Západu, zprvu nepřátelské pocity, Capoteovi se brzy podaří získat si u místních lidí důvěru - zejména pak u Alvina Deweyho (Chris Cooper), agenta kansaského úřadu vyšetřování, který vede pátrání po vrazích. Když se oba zabijáky - Perryho Smithe (Clifton Collins Jr.) a Dicka Hickocka (Mark Pellegrino) - podaří v Las Vegas chytit, jsou odvezeni zpět do Kansasu, kde je čeká soud, usvědčující rozsudek a trest smrti. Capote je začíná navštěvovat ve vězení a pomalu si uvědomuje, že to, co mělo být původně novinovým článkem, se postupem času rozrostlo až na knihu - takovou knihu, která by se mohla zařadit mezi nejvýznamnější tituly v soudobé literatuře. Jeho téma se nyní může rovnat s kterýmkoliv fiktivním románem. Nejedná se o nic menšího než střet dvou tváří Ameriky: bezpečného světa, který znali Clutterovi, a světa bez jakýchkoliv jistot a hodnot, v němž žijí jejich vrazi. Přestože Capote navenek působí frivolně, uvnitř dřímá spisovatel s obrovskými ambicemi. Ale i on sám má pochyby, zdali dokáže napsat knihu - skvělou knihu - kterou mu dle jeho přesvědčení přihrál sám osud. "Když přemýšlím, jak dobrá by mohla být," píše jednomu ze svých kamarádů, "úplně se mi tají dech."
    1
  • Dracula: Pages from a Virgin's Diary
    Dracula: Pages from a Virgin's Diary (2002)
    Film

    Upírský horor podle klasického gotického románu Brama Stokera dostal po mnoha filmových adaptacích neobvyklý tvar zfilmovaného baletu. V melodramatickém příběhu, v němž nečistá záhrobní síla ohrožuje (a vysává) panenskou nevinnost, je rozehrán vášnivý duel dvou mocí - nadpřirozené (krvelačný hrabě Dracula) a vědecké (vampyrolog van Helsing). Exaltované drama ve strhující choreografii na hudbu Mahlerových symfonií se v expresionistické stylizaci odvolává ke slavnému němému filmu F. W. Murnaua Upír Nosferatu (1922). Do černobílé koncepce proniká "krvavá" barva a monochromatická viráž, němé titulky podporuje expresivní zvuková stopa. Scénograficky efektně modelované prostory umocňují taneční výraz děsu a úzkosti, snímaný filmařsky originálními a invenčními postupy. (MFF Karlovy Vary)

    Režie:Guy Maddin
    66%

    Upírský horor podle klasického gotického románu Brama Stokera dostal po mnoha filmových adaptacích neobvyklý tvar zfilmovaného baletu. V melodramatickém příběhu, v němž nečistá záhrobní síla ohrožuje (a vysává) panenskou nevinnost, je rozehrán vášnivý duel dvou mocí - nadpřirozené (krvelačný hrabě Dracula) a vědecké (vampyrolog van Helsing). Exaltované drama ve strhující choreografii na hudbu Mahlerových symfonií se v expresionistické stylizaci odvolává ke slavnému němému filmu F. W. Murnaua Upír Nosferatu (1922). Do černobílé koncepce proniká "krvavá" barva a monochromatická viráž, němé titulky podporuje expresivní zvuková stopa. Scénograficky efektně modelované prostory umocňují taneční výraz děsu a úzkosti, snímaný filmařsky originálními a invenčními postupy. (MFF Karlovy Vary)

    Režie:Guy Maddin
    2
  • Tvář anděla
    Tvář anděla (2007)
    Film
    Správně se rozhodnout někdy trvá i celý život... Lepší pozdě odpustit, než neodpustit nikdy. Již jako malá se Hagar nechtěla podřizovat autoritám. Jako plnoletá neposlechla svého otce, když se vdávala za "nevhodného" muže. Nyní nechce poslechnout ani svého syna, který ji chce dát do pečovatelského domu. V bilancování svého života již není schopna potlačovat své emoce. Uvědomuje si špatná rozhodnutí a úsudky, které v důsledku své tvrdohlavosti po celý život dělala. Na sklonku svého bytí, nemocná, ale stále hrdá, uteče. Vydává se naposledy podívat na místa, jež v ní vyvolávají krásné i trpké vzpomínky.
    Žánry:Drama
    56%
    Správně se rozhodnout někdy trvá i celý život... Lepší pozdě odpustit, než neodpustit nikdy. Již jako malá se Hagar nechtěla podřizovat autoritám. Jako plnoletá neposlechla svého otce, když se vdávala za "nevhodného" muže. Nyní nechce poslechnout ani svého syna, který ji chce dát do pečovatelského domu. V bilancování svého života již není schopna potlačovat své emoce. Uvědomuje si špatná rozhodnutí a úsudky, které v důsledku své tvrdohlavosti po celý život dělala. Na sklonku svého bytí, nemocná, ale stále hrdá, uteče. Vydává se naposledy podívat na místa, jež v ní vyvolávají krásné i trpké vzpomínky.
    Žánry:Drama
    3
  • Nájemný vrah to zařídí
    Nájemný vrah to zařídí (2004)
    Film
    48%
    4