Jasna Beri: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jasna Beri: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Teško je biti fin
    Teško je biti fin (2007)
    FilmRole: Punica
    Čtyřicetiletý Fudo jezdí po Sarajevu jako taxikář. Vedle toho spolupracuje s místním podsvětím: dává zlodějům tipy na domy, jejichž majitelé odjeli na dovolenou. Kvůli manželce a hlavně kvůli malému synovi chce s touto činností přestat. Zbavit se vlastní minulosti však není jednoduché. Začne novým autem, na jehož koupi si půjčí od kolegy, který si ale nárokuje protislužby. Navíc je jeho prvním pasažérem v „novém“ životě neznámá těhotná žena, již odveze do porodnice, kde je potom považován za otce dítěte. Fudo však neslevuje ze svého předsevzetí a dál se snaží o to, aby byl lepším člověkem. Druhý celovečerní film Srdjana Vuletiće je příběhem muže, jenž radikálně mění svou životní cestu. Jeho proměna je o to těžší, že se odehrává v dnešní bosenské metropoli, která rovněž hledá svou tvář. Na národní přehlídce v Sarajevu získal Saša Petrović ocenění pro nejlepšího herce. [43. MFF KV 2008]
    Žánry:Drama
    75%
    Čtyřicetiletý Fudo jezdí po Sarajevu jako taxikář. Vedle toho spolupracuje s místním podsvětím: dává zlodějům tipy na domy, jejichž majitelé odjeli na dovolenou. Kvůli manželce a hlavně kvůli malému synovi chce s touto činností přestat. Zbavit se vlastní minulosti však není jednoduché. Začne novým autem, na jehož koupi si půjčí od kolegy, který si ale nárokuje protislužby. Navíc je jeho prvním pasažérem v „novém“ životě neznámá těhotná žena, již odveze do porodnice, kde je potom považován za otce dítěte. Fudo však neslevuje ze svého předsevzetí a dál se snaží o to, aby byl lepším člověkem. Druhý celovečerní film Srdjana Vuletiće je příběhem muže, jenž radikálně mění svou životní cestu. Jeho proměna je o to těžší, že se odehrává v dnešní bosenské metropoli, která rovněž hledá svou tvář. Na národní přehlídce v Sarajevu získal Saša Petrović ocenění pro nejlepšího herce. [43. MFF KV 2008]
    Žánry:Drama
    3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Snijeg
    Snijeg (2008)
    FilmRole: Nadija
    Rok 1997, válkou polozbořené, jen nahrubo opravené domy v zapadlé vesnici na východě Bosny. Pět vdov, opuštěné děti, podzimní úroda švestek… Trauma těchto pozůstalých z nedávno skončené bosensko-srbské války je jako neviditelná esence smutku přidáváno do sklenic zavařovaných marmelád a povidel, které ženy chtějí prodat a s jejichž pomocí chtějí přežít blížící se zimu. Dorazí k nim ale srbští spekulanti, kteří se snaží jejich zoufalé situace využít a připravit je, tentokrát nenásilně, o jejich domov, a tím i o duši a vzpomínky... Precizní režie mladé debutantky Aidy Begićové a přirozené herecké výkony, spolu se symbolickými podtexty příběhu, evokují neutěšenou bosenskou situaci podobně jako Grbavica Jasmily Žbanićové, uvedená na Febiofestu 2007. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    Režie:Aida Begic
    71%
    Rok 1997, válkou polozbořené, jen nahrubo opravené domy v zapadlé vesnici na východě Bosny. Pět vdov, opuštěné děti, podzimní úroda švestek… Trauma těchto pozůstalých z nedávno skončené bosensko-srbské války je jako neviditelná esence smutku přidáváno do sklenic zavařovaných marmelád a povidel, které ženy chtějí prodat a s jejichž pomocí chtějí přežít blížící se zimu. Dorazí k nim ale srbští spekulanti, kteří se snaží jejich zoufalé situace využít a připravit je, tentokrát nenásilně, o jejich domov, a tím i o duši a vzpomínky... Precizní režie mladé debutantky Aidy Begićové a přirozené herecké výkony, spolu se symbolickými podtexty příběhu, evokují neutěšenou bosenskou situaci podobně jako Grbavica Jasmily Žbanićové, uvedená na Febiofestu 2007. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    Režie:Aida Begic
    7
  • Dobro ustimani mrtvaci
    Dobro ustimani mrtvaci (2005)
    Film
    Dva cyničtí zaměstnanci nemocniční márnice, Safet a Risto, se každý den sázejí, kolik mrtvol se za den objeví. Tentokrát se Risto vsadí, že méně než čtyři, Safet tipuje víc. Zatím je ale v márnici jen tělo Ruzdija Kucuka, místního dopravce. Ten kdykoli se kvůli své prchlivosti dostane do stresové situace, upadne náhle do stavu klinické smrti. Film líčí Kucakovy problémy coby poválečného dopravce. Protože v Bosně po válce neexistuje železniční síť, převáží své pasažéry na traktoru, který dostal v rámci humanitární pomoci. Bosenská pole jsou ovšem plná min, a tak traktor přestaví na lokomotivu. Když navštíví ministerstvo dopravy se svým nápadem privatizovat část železnice mezi jeho vesnicí a Sarajevem, upadne do stavu klinické smrti. Černá komedie sebeironicky hodnotí poválečný život v Bosně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Dva cyničtí zaměstnanci nemocniční márnice, Safet a Risto, se každý den sázejí, kolik mrtvol se za den objeví. Tentokrát se Risto vsadí, že méně než čtyři, Safet tipuje víc. Zatím je ale v márnici jen tělo Ruzdija Kucuka, místního dopravce. Ten kdykoli se kvůli své prchlivosti dostane do stresové situace, upadne náhle do stavu klinické smrti. Film líčí Kucakovy problémy coby poválečného dopravce. Protože v Bosně po válce neexistuje železniční síť, převáží své pasažéry na traktoru, který dostal v rámci humanitární pomoci. Bosenská pole jsou ovšem plná min, a tak traktor přestaví na lokomotivu. Když navštíví ministerstvo dopravy se svým nápadem privatizovat část železnice mezi jeho vesnicí a Sarajevem, upadne do stavu klinické smrti. Černá komedie sebeironicky hodnotí poválečný život v Bosně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • 9
  • Grbavica
    Grbavica (2006)
    FilmRole: Sabina

    Grbavica je příběh ze současného Sarajeva… Svobodná matka Esma chce své dvanáctileté dceři Saře splnit přání a poslat ji na školní výlet. Doklad o tom, že byl Sařin otec válečný hrdina, by ji opravňoval k získání slevy. Esma však žádný doklad neshání a dotazům na něj se vyhýbá. Raději za výlet zaplatí plnou cenu. Věří, že když zatají pravdu o Sařině otci, ochrání tím nejen sebe samu, ale i svou dceru. Když Sara ve škole zjistí, že její jméno nefiguruje na seznamu potomků válečných hrdinů, zoufale se snaží spolužákům vysvětlit, že její otec zemřel nedaleko městečka Zuc, když odmítl opustit zákop. Doma však přinutí mámu, aby ji řekla úplnou pravdu...

    Žánry:Drama
    69%

    Grbavica je příběh ze současného Sarajeva… Svobodná matka Esma chce své dvanáctileté dceři Saře splnit přání a poslat ji na školní výlet. Doklad o tom, že byl Sařin otec válečný hrdina, by ji opravňoval k získání slevy. Esma však žádný doklad neshání a dotazům na něj se vyhýbá. Raději za výlet zaplatí plnou cenu. Věří, že když zatají pravdu o Sařině otci, ochrání tím nejen sebe samu, ale i svou dceru. Když Sara ve škole zjistí, že její jméno nefiguruje na seznamu potomků válečných hrdinů, zoufale se snaží spolužákům vysvětlit, že její otec zemřel nedaleko městečka Zuc, když odmítl opustit zákop. Doma však přinutí mámu, aby ji řekla úplnou pravdu...

    Žánry:Drama
    10
  • 11
  • 12
  • Náš každodenní příběh
    Náš každodenní příběh (2015)
    FilmRole: Marija

    Rodina Suišićova žila léta stereotypním životem a její členové se postupně stále více vzájemně odcizovali. Najednou se ale v jejich životě stane několik událostí, díky kterým pochopí, jak moc je pro ně rodina důležitá.

    Ines Tanović filmem Náš každodenní příběh ve svých 51 letech debutovala na poli celovečerního hraného filmu. Jak sama říká, chtěla natočit film o skutečném životě a to se ji podařilo náramně. Film zobrazuje život takový, jaký je, což v bosenské kinematografii není nic výjimečné, přesto se z ní něčím hodně vymyká. V centru pozornosti je zde totiž rodina, náležející k městské střední třídě, na první pohled fungující a zabezpečená. Pokud budete podrobně zkoumat bosenské filmy, natočené do roku premiéry tohoto snímku, obdobný film pravděpodobně nanajdete. Pokud se bosenští filmaři neobraceli do minulosti zejména k válce, která Bosnu v devadesátých letch postihla zdaleka nejvíc ze všech jugoslávských republik a natáčeli filmy ze současnosti, tak se soustředili hlavně na lidi z nižších sociálních vrstev či přímo z okraje společnosti. Ines Tanović říká, že film poskládala ze střípků příběhů, které prožila, případně se staly v jejím okolí. Říká, že dialogy nenapsala ona, ale život. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaRodinný
    65%

    Rodina Suišićova žila léta stereotypním životem a její členové se postupně stále více vzájemně odcizovali. Najednou se ale v jejich životě stane několik událostí, díky kterým pochopí, jak moc je pro ně rodina důležitá.

    Ines Tanović filmem Náš každodenní příběh ve svých 51 letech debutovala na poli celovečerního hraného filmu. Jak sama říká, chtěla natočit film o skutečném životě a to se ji podařilo náramně. Film zobrazuje život takový, jaký je, což v bosenské kinematografii není nic výjimečné, přesto se z ní něčím hodně vymyká. V centru pozornosti je zde totiž rodina, náležející k městské střední třídě, na první pohled fungující a zabezpečená. Pokud budete podrobně zkoumat bosenské filmy, natočené do roku premiéry tohoto snímku, obdobný film pravděpodobně nanajdete. Pokud se bosenští filmaři neobraceli do minulosti zejména k válce, která Bosnu v devadesátých letch postihla zdaleka nejvíc ze všech jugoslávských republik a natáčeli filmy ze současnosti, tak se soustředili hlavně na lidi z nižších sociálních vrstev či přímo z okraje společnosti. Ines Tanović říká, že film poskládala ze střípků příběhů, které prožila, případně se staly v jejím okolí. Říká, že dialogy nenapsala ona, ale život. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaRodinný
    13
  • Děti Sarajeva
    Děti Sarajeva (2012)
    FilmRole: Saliha

    Ve válkou poznamenaném Sarajevu se snaží přežít i sourozenecká dvojice Rahima a Nedim. Zatímco dívka Rahima nachází sílu v náboženství, její mladší bratr Nedim má problémy a pohybuje se na hraně zákona. Poté, co si Rahimu kvůli bratrovu chování povolají do školy, zjišťuje nejen že se Nedim popral se synem vlivného vládního úředníka, ale že jeho problémy jsou mnohem hlubší, než si myslela. Vpřed ji však neochvějně žene odhodlání zachránit bratra od sebedestruktivního životního stylu a udržet tak pohromadě alespoň zbytek rodiny. Drama režisérky Aidy Begičové obdrželo Speciální cenu poroty na festivalu v Cannes. Režisérčin debut Sníh zvítězil v roce 2009 v sekci Nová Evropa festivalu Febiofest. (Febiofest)

    Žánry:Drama
    Režie:Aida Begic
    62%

    Ve válkou poznamenaném Sarajevu se snaží přežít i sourozenecká dvojice Rahima a Nedim. Zatímco dívka Rahima nachází sílu v náboženství, její mladší bratr Nedim má problémy a pohybuje se na hraně zákona. Poté, co si Rahimu kvůli bratrovu chování povolají do školy, zjišťuje nejen že se Nedim popral se synem vlivného vládního úředníka, ale že jeho problémy jsou mnohem hlubší, než si myslela. Vpřed ji však neochvějně žene odhodlání zachránit bratra od sebedestruktivního životního stylu a udržet tak pohromadě alespoň zbytek rodiny. Drama režisérky Aidy Begičové obdrželo Speciální cenu poroty na festivalu v Cannes. Režisérčin debut Sníh zvítězil v roce 2009 v sekci Nová Evropa festivalu Febiofest. (Febiofest)

    Žánry:Drama
    Režie:Aida Begic
    14
  • 15
  • Na cestě
    Na cestě (2010)
    FilmRole: Ärztin (jako Jasna Ornela Bery)
    Zamilovaný pár Luna a Amar se ze všech sil snaží překonat překážky, které ohrožují jejich vztah. Poté, co Amara dramaticky změní fundamentalistická komunita, řeší Luna ohromné dilema – snaží se zjistit, jestli pouhá láska dokáže udržet vztah na stezce k životnímu štěstí. Od režisérky filmu Grbavica, oceněného cenou Zlatého medvěda na Berlinale a Velkou cenou poroty AFI.
    Žánry:Drama
    61%
    Zamilovaný pár Luna a Amar se ze všech sil snaží překonat překážky, které ohrožují jejich vztah. Poté, co Amara dramaticky změní fundamentalistická komunita, řeší Luna ohromné dilema – snaží se zjistit, jestli pouhá láska dokáže udržet vztah na stezce k životnímu štěstí. Od režisérky filmu Grbavica, oceněného cenou Zlatého medvěda na Berlinale a Velkou cenou poroty AFI.
    Žánry:Drama
    16
  • Syn
    Syn (2019)
    FilmRole: Nana
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    55%
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    17
  • V zemi krve a medu
    V zemi krve a medu (2011)
    Film
    • SledovaniTV
    • DaFilms

    Režijní debut herečky Angeliny Jolieové se soustřeďuje na to, jak válka ovlivňuje morální a emotivní stránku jedinců. Danijel a Alja jsou milenci, bosenský konflikt je však rozdělil na opačné strany. Zatímco Danijel slouží jako důstojník v srbsko-bosenské armádě, Alja se ukrývá v bytě se svou sestrou. Pod vlivem konfliktu projde jejich vztah změnou, co je dříve spojovalo, se pod tíhou okolností vytrácí. Milenci se opět setkají, když Danijel velí jednotce, která Alju odvleče do zajateckého tábora. (Febiofest)

    54%

    Režijní debut herečky Angeliny Jolieové se soustřeďuje na to, jak válka ovlivňuje morální a emotivní stránku jedinců. Danijel a Alja jsou milenci, bosenský konflikt je však rozdělil na opačné strany. Zatímco Danijel slouží jako důstojník v srbsko-bosenské armádě, Alja se ukrývá v bytě se svou sestrou. Pod vlivem konfliktu projde jejich vztah změnou, co je dříve spojovalo, se pod tíhou okolností vytrácí. Milenci se opět setkají, když Danijel velí jednotce, která Alju odvleče do zajateckého tábora. (Febiofest)

    18
  • 19