?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bjarki Guðjónsson: Filmy a seriály

  • Ďáblův ostrov
    Ďáblův ostrov (1996)
    Film
    Život v poválečném táboře v Reykjavíku, v nouzových obydlích po amerických vojácích, není vůbec snadný. Unavené ženy a jejich těžce pracující manželé se snaží vyjít s výplatou. Mladší generace však sní o dolarech, rokenrolu a americkém způsobu života. Aby oslavili nebo utopili svou bídu, mají vždy po ruce důvod se opít. Staří manželé Karolina a Thomas žijí v táboře spolu s dorůstajícími vnuky, zatímco jejich dcera Gógó uniká za lepším životem do USA. Baddi, Karolinin nejoblíbenější vnuk, se vydává za matkou. Po návratů ze Států je přivítán jako hrdina. Projíždí se ve svém americkém bouráku jako islandský Elvis Presley. Ale sláva se brzy rozplývá a jeho zklamání má hluboký vliv na celou rodinu. Baddiho mladší bratr Danni má svůj tajný sen, který uskuteční, končí však tragicky. Rozvedená Gógó se vrací na "Dáblův ostrov", kde se vůbec nic nezměnilo. Naděje však umírá poslední a tak se pouští do dalšího milostného dobrodružství. Život jde dál, je spíš hořký než sladký. A Karolina se musí smířit s tím, že je její rodina vystěhována z volnosti jejich provizorních baráků, do jednotvárné šedi sociálních bytů.

    "Film líčí vypjaté vztahy dvou bratrů v rokenrolové éře padesátých let. V té důležité době začínal Island svou samostatnost, po válce a po amerických vojácích tu zůstala kasárna, rokenrolová móda a z naší vlastní tradice alkohol," nadsazuje režisér. "Aby se totiž ostrované otevřeli a rozpovídali, potřebují vypít aspon jednu láhev," dodává Fridriksson. Film získal cenu FIPRESCI na MFF v Karlových Varech roku 1997.
    ...(více)
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Život v poválečném táboře v Reykjavíku, v nouzových obydlích po amerických vojácích, není vůbec snadný. Unavené ženy a jejich těžce pracující manželé se snaží vyjít s výplatou. Mladší generace však sní o dolarech, rokenrolu a americkém způsobu života. Aby oslavili nebo utopili svou bídu, mají vždy po ruce důvod se opít. Staří manželé Karolina a Thomas žijí v táboře spolu s dorůstajícími vnuky, zatímco jejich dcera Gógó uniká za lepším životem do USA. Baddi, Karolinin nejoblíbenější vnuk, se vydává za matkou. Po návratů ze Států je přivítán jako hrdina. Projíždí se ve svém americkém bouráku jako islandský Elvis Presley. Ale sláva se brzy rozplývá a jeho zklamání má hluboký vliv na celou rodinu. Baddiho mladší bratr Danni má svůj tajný sen, který uskuteční, končí však tragicky. Rozvedená Gógó se vrací na "Dáblův ostrov", kde se vůbec nic nezměnilo. Naděje však umírá poslední a tak se pouští do dalšího milostného dobrodružství. Život jde dál, je spíš hořký než sladký. A Karolina se musí smířit s tím, že je její rodina vystěhována z volnosti jejich provizorních baráků, do jednotvárné šedi sociálních bytů.

    "Film líčí vypjaté vztahy dvou bratrů v rokenrolové éře padesátých let. V té důležité době začínal Island svou samostatnost, po válce a po amerických vojácích tu zůstala kasárna, rokenrolová móda a z naší vlastní tradice alkohol," nadsazuje režisér. "Aby se totiž ostrované otevřeli a rozpovídali, potřebují vypít aspon jednu láhev," dodává Fridriksson. Film získal cenu FIPRESCI na MFF v Karlových Varech roku 1997.
    ...(více)
    Žánry:DramaKomedie
    1
  • S milenkou mé matky
    S milenkou mé matky (2000)
    Film

    Dej medzinárodne úspešnej čiernej komédie, ktorá je režijným filmovým debutom uznávaného islandského divadelného režiséra a filmového herca Baltasara Kormákura, sa odohráva v priam vidiecky pokojnej štvrti Reykjavíku, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť "typicky" islandskej depresívnej atmosféry rozprávania, obohatenej prvkami mrazivého čierneho humoru. Tragikomickým hrdinom filmu je dvadsaťosemročný Hlynur, povaľač, ktorému sociálna podpora bohato stačí na to, aby sa cez týždeň potĺkal a cez víkend si s kamarátmi užíval v rockovom klube v centre. Pohodlný život inteligentného, ale lenivého mladíka, ktorý netúži viazať sa, však končí v okamihu, keď si jeho rozvedená matka pozve na Vianoce svoju učiteľku z krúžku flamenca, Španielku Lolu - a šokovaný Hlynur zistí, že cudzinka je matkinou milenkou... Lola, ktorá poprehadzuje tradičné sexuálne úlohy, sa stáva hýbateľom pochybne pokojného života hrdinov. Zmeniť sa musí i Hlynur, ktorý vyrastal bez otca, vzdal sa mužskej úlohy a dlho odmietal prijať zodpovednosť dospelého človeka. Režisér však sympatizuje skôr so sebavedomými a samostatnými ženami než slabošskými mužmi. Napriek vypätej dramatickosti daných situácií (incest, drogy...) i cynickému komentáru hrdinu, sprevádzajúcemu rozprávanie, sám autor sa s prirodzenou ľahkosťou vzdáva jednoznačných odsúdení.

    ...(více)
    67%

    Dej medzinárodne úspešnej čiernej komédie, ktorá je režijným filmovým debutom uznávaného islandského divadelného režiséra a filmového herca Baltasara Kormákura, sa odohráva v priam vidiecky pokojnej štvrti Reykjavíku, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť "typicky" islandskej depresívnej atmosféry rozprávania, obohatenej prvkami mrazivého čierneho humoru. Tragikomickým hrdinom filmu je dvadsaťosemročný Hlynur, povaľač, ktorému sociálna podpora bohato stačí na to, aby sa cez týždeň potĺkal a cez víkend si s kamarátmi užíval v rockovom klube v centre. Pohodlný život inteligentného, ale lenivého mladíka, ktorý netúži viazať sa, však končí v okamihu, keď si jeho rozvedená matka pozve na Vianoce svoju učiteľku z krúžku flamenca, Španielku Lolu - a šokovaný Hlynur zistí, že cudzinka je matkinou milenkou... Lola, ktorá poprehadzuje tradičné sexuálne úlohy, sa stáva hýbateľom pochybne pokojného života hrdinov. Zmeniť sa musí i Hlynur, ktorý vyrastal bez otca, vzdal sa mužskej úlohy a dlho odmietal prijať zodpovednosť dospelého človeka. Režisér však sympatizuje skôr so sebavedomými a samostatnými ženami než slabošskými mužmi. Napriek vypätej dramatickosti daných situácií (incest, drogy...) i cynickému komentáru hrdinu, sprevádzajúcemu rozprávanie, sám autor sa s prirodzenou ľahkosťou vzdáva jednoznačných odsúdení.

    ...(více)
    2
  • 3