Fabio Sartor: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Fabio Sartor: Filmy a seriály

  • Pacovo mužstvo
    Pacovo mužstvo (2005)
    Seriál
    74%
    1
  • Umučení Krista
    Umučení Krista (2004)
    FilmRole: Abenader
    Další z řady filmů inspirovaných novozákonními evangelii je velmi osobním projektem herce a příležitostného režiséra Mela Gibsona, pokoušejícím se zachytit průběh posledních dvanácti hodin Ježíšova života (od zajetí v Getsemanské zahradě po ukřižování). Ve snímku Umučení Krista se „holé“ biblické texty (zkompilované Gibsonem a spoluscenáristou Benedictem Fitzgeraldem ze všech čtyř evangelií) stávají východiskem pro exaltovanou podívanou, kladoucí důraz nikoli na Kristovo učení či jeho božství, ale na jeho tělesné utrpení, jež má (v souladu s biblickým mottem z Izajáše) v publiku efektními vypravěčskými prostředky (obvykle spojovanými s mainstreamovou estetikou) vzbudit jednoznačnou emocionální odezvu.
    Režie:Mel Gibson
    71%
    Další z řady filmů inspirovaných novozákonními evangelii je velmi osobním projektem herce a příležitostného režiséra Mela Gibsona, pokoušejícím se zachytit průběh posledních dvanácti hodin Ježíšova života (od zajetí v Getsemanské zahradě po ukřižování). Ve snímku Umučení Krista se „holé“ biblické texty (zkompilované Gibsonem a spoluscenáristou Benedictem Fitzgeraldem ze všech čtyř evangelií) stávají východiskem pro exaltovanou podívanou, kladoucí důraz nikoli na Kristovo učení či jeho božství, ale na jeho tělesné utrpení, jež má (v souladu s biblickým mottem z Izajáše) v publiku efektními vypravěčskými prostředky (obvykle spojovanými s mainstreamovou estetikou) vzbudit jednoznačnou emocionální odezvu.
    Režie:Mel Gibson
    2
  • Belly of an Architect, The
    Belly of an Architect, The (1987)
    Film

    Rafinované dielo britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenawaya, plné vizuálnych symbolov a vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.
    Svetovo uznávaný americký architekt Stourley Kracklite prichádza so svojou manželkou do Talianska, aby v Ríme pripravil veľkú výstavu venovanú francúzkemu neoklasicistickému architektovi Etiennovi-Louis Bouléemu. Boulée sa preslávil veľkolepými projektmi, využívajúcimi majestátne geometrické tvary a hru svetla. Získal však aj povesť architekta, ktorý väčšinu svojich plánov nebol schopný nikdy realizovať, a preto upadol na takmer dve storočia do zabudnutia. V 20. storočí opäť inšpiroval modernú architektúru, ale aj projekty Benita Mussolliniho a Hitlerovho dvorného architekta Alberta Speera. Kracklite má ambíciu vrátiť Bouléeho dielo do panteónu dejín architektúry. Počas deviatich mesiacov príprav veľkolepej výstavy však musí čeliť nielen tvorivým problémom a intrigám talianskych kolegov, ale aj manželskej kríze a stupňujúcim sa bolestiam brucha. Zatiaľ čo jeho tehotná manželka nadviaže milenecký vzťah s Krackliteovým najväčším rivalom, americký architekt sa stáva posadnutný Bouléeho oblými tvarmi, pripomínajúcimi jeho vlastné rastúce brucho. Upodozrieva manželku, že ho pomaly zabíja malými dávkami jedu podobne ako to robila cisárovi Augustovi jeho žena Lívia.
    Film britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenewaya je rafinovaným dielom, plným vizuálnych symbolov, ale aj vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.

    Žánry:Drama
    70%

    Rafinované dielo britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenawaya, plné vizuálnych symbolov a vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.
    Svetovo uznávaný americký architekt Stourley Kracklite prichádza so svojou manželkou do Talianska, aby v Ríme pripravil veľkú výstavu venovanú francúzkemu neoklasicistickému architektovi Etiennovi-Louis Bouléemu. Boulée sa preslávil veľkolepými projektmi, využívajúcimi majestátne geometrické tvary a hru svetla. Získal však aj povesť architekta, ktorý väčšinu svojich plánov nebol schopný nikdy realizovať, a preto upadol na takmer dve storočia do zabudnutia. V 20. storočí opäť inšpiroval modernú architektúru, ale aj projekty Benita Mussolliniho a Hitlerovho dvorného architekta Alberta Speera. Kracklite má ambíciu vrátiť Bouléeho dielo do panteónu dejín architektúry. Počas deviatich mesiacov príprav veľkolepej výstavy však musí čeliť nielen tvorivým problémom a intrigám talianskych kolegov, ale aj manželskej kríze a stupňujúcim sa bolestiam brucha. Zatiaľ čo jeho tehotná manželka nadviaže milenecký vzťah s Krackliteovým najväčším rivalom, americký architekt sa stáva posadnutný Bouléeho oblými tvarmi, pripomínajúcimi jeho vlastné rastúce brucho. Upodozrieva manželku, že ho pomaly zabíja malými dávkami jedu podobne ako to robila cisárovi Augustovi jeho žena Lívia.
    Film britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenewaya je rafinovaným dielom, plným vizuálnych symbolov, ale aj vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.

    Žánry:Drama
    3
  • Na krok od nebe
    Na krok od nebe (2011)
    Seriál
    Vincenzo (Enrico Ianniello) je rozený neapolitánec, jakož i policista – jeho rodina chrání právo v kampánské metropoli už po tři generace. Když se pak ale konečně dočká povýšení na komisaře, přichází společně s novou funkcí i výrazná změna. Vincenzo musí dát vale milovanému moři, těstovinám i teplému podnebí a rychle si zvyknout na obrovská převýšení, knedlíky nebo horský vichr. Stane se totiž oblastním komisařem v San Candidu, městečku ve stínu Alp na úplném severovýchodě Itálie u hranic s Rakouskem. Hned po příjezdu se Vincenzo musí vyrovnávat se svou nechutí k přírodě, a aby toho nebylo málo, jeho kancelář se nachází v sídle lesní policie. Mimo závažné kriminální případy je tak Vincenzo občas nucen řešit i kdejaké zvířectvo, co se k němu zatoulá. A naopak lesníci s Pietrem (Terence Hill) v čele se zas zapojují do policejního vyšetřování, přestože Vincenzo by si ze všeho nejraději poradil s případy sám. Jenže nemá na výběr. Pietro zná přilehlé lesy a hory jako své boty a místní lidé za ním chodí často dříve, než se rozhodnou obrátit na běžnou policii. Aby si Vincenzo u obyvatel městečka vydobyl respekt, musí se toho od Pietra ještě mnohé naučit. Naštěstí má k ruce strážníka Hubera (Gianmarco Pozzoli), který nejde pro dobrou radu nikdy daleko, a také krásnou veterinářku Silvii (Gaia Bermani Amaralová), i když ta někdy komisaři život spíš komplikuje.
    64%
    Vincenzo (Enrico Ianniello) je rozený neapolitánec, jakož i policista – jeho rodina chrání právo v kampánské metropoli už po tři generace. Když se pak ale konečně dočká povýšení na komisaře, přichází společně s novou funkcí i výrazná změna. Vincenzo musí dát vale milovanému moři, těstovinám i teplému podnebí a rychle si zvyknout na obrovská převýšení, knedlíky nebo horský vichr. Stane se totiž oblastním komisařem v San Candidu, městečku ve stínu Alp na úplném severovýchodě Itálie u hranic s Rakouskem. Hned po příjezdu se Vincenzo musí vyrovnávat se svou nechutí k přírodě, a aby toho nebylo málo, jeho kancelář se nachází v sídle lesní policie. Mimo závažné kriminální případy je tak Vincenzo občas nucen řešit i kdejaké zvířectvo, co se k němu zatoulá. A naopak lesníci s Pietrem (Terence Hill) v čele se zas zapojují do policejního vyšetřování, přestože Vincenzo by si ze všeho nejraději poradil s případy sám. Jenže nemá na výběr. Pietro zná přilehlé lesy a hory jako své boty a místní lidé za ním chodí často dříve, než se rozhodnou obrátit na běžnou policii. Aby si Vincenzo u obyvatel městečka vydobyl respekt, musí se toho od Pietra ještě mnohé naučit. Naštěstí má k ruce strážníka Hubera (Gianmarco Pozzoli), který nejde pro dobrou radu nikdy daleko, a také krásnou veterinářku Silvii (Gaia Bermani Amaralová), i když ta někdy komisaři život spíš komplikuje.
    4
  • Lužinova obrana
    Lužinova obrana (2000)
    FilmRole: Turati
    Ve dvacátých letech minulého století přijíždí do mondénního prostředí u italského jezera, kde se schází evropská smetánka, podivínský šachový génius Alexandr Lužin, aby zde sehrál svůj životní zápas. Šachy jsou pro něj celý jeho život - únik z reality, s níž se jen obtížně vyrovnává, jeho způsob komunikace s okolním světem i jediný smysl života - do okamžiku, kdy se setkává s Natálií. Natálie je mladá ruská aristokratka, jejímž jediným životním úkolem je co nejvhodnější sňatek - alespoň podle jejích rodičů. Matka se jí snaží přihrát pohledného, uhlazeného a majetného hraběte Jeana se Stassarda. Pak ale Natálie potká nevyzpytatelného, komplikovaného a impulsivního Lužina. Nejsložitější partie jeho života začíná, každý tah může ovlivnit jejich společnou budoucnost...

    LUŽINOVA OBRANA je po ANTONII, která v roce 1996 zvítězila v oscarovém klání v kategorii neanglicky mluvených filmů, dalším filmem nizozemské režisérky Marleen Gorrisové, uváděným v České republice. Jde o filmové ztvárnění stejnojmenného románu slavného spisovatele Vladimira Nabokova, jenž byl pro svoji mnohovrstevnost považován za nezfilmovatelný.
    Žánry:DramaRomantický
    63%
    Ve dvacátých letech minulého století přijíždí do mondénního prostředí u italského jezera, kde se schází evropská smetánka, podivínský šachový génius Alexandr Lužin, aby zde sehrál svůj životní zápas. Šachy jsou pro něj celý jeho život - únik z reality, s níž se jen obtížně vyrovnává, jeho způsob komunikace s okolním světem i jediný smysl života - do okamžiku, kdy se setkává s Natálií. Natálie je mladá ruská aristokratka, jejímž jediným životním úkolem je co nejvhodnější sňatek - alespoň podle jejích rodičů. Matka se jí snaží přihrát pohledného, uhlazeného a majetného hraběte Jeana se Stassarda. Pak ale Natálie potká nevyzpytatelného, komplikovaného a impulsivního Lužina. Nejsložitější partie jeho života začíná, každý tah může ovlivnit jejich společnou budoucnost...

    LUŽINOVA OBRANA je po ANTONII, která v roce 1996 zvítězila v oscarovém klání v kategorii neanglicky mluvených filmů, dalším filmem nizozemské režisérky Marleen Gorrisové, uváděným v České republice. Jde o filmové ztvárnění stejnojmenného románu slavného spisovatele Vladimira Nabokova, jenž byl pro svoji mnohovrstevnost považován za nezfilmovatelný.
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • The Fallen
    The Fallen (2004)
    Film
    Jedno z nejpůsobivějších válečných dramat poslední doby vyneslo tvůrcům řadu ocenění na prestižních festivalech po celém světě. Příběh se vrací do konce roku 1944, kdy německá armáda společně se zbytky svých italských spolubojovníků zoufale brání pozice v severní Itálii. Na druhé straně hor se zase skupina partyzánů chystá na příjezd Spojenců. Mezi oběma liniemi se pohybují „obyčejní“ lidé unavení dlouhou válkou, přesto odhodlaní se bít až do posledního dechu.
    Režie:Ari Taub
    46%
    Jedno z nejpůsobivějších válečných dramat poslední doby vyneslo tvůrcům řadu ocenění na prestižních festivalech po celém světě. Příběh se vrací do konce roku 1944, kdy německá armáda společně se zbytky svých italských spolubojovníků zoufale brání pozice v severní Itálii. Na druhé straně hor se zase skupina partyzánů chystá na příjezd Spojenců. Mezi oběma liniemi se pohybují „obyčejní“ lidé unavení dlouhou válkou, přesto odhodlaní se bít až do posledního dechu.
    Režie:Ari Taub
    11