?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Emmanuil Vitorgan: Filmy a seriály

  • Král Lear
    Král Lear (1969)
    FilmRole: Edgar (voice) / Messenger (uncredited)
    Adaptace Shakespearovy tragédie vypráví o králi, který rozdá království dvěma úlisným a krutým dcerám a zapudí třetí, jejíž lásku pochopí, až když se sám dostane na dno lidské bídy. Kozincev zde předestírá apokalyptický obraz světa, který se vymkl mravnímu řádu a řítí se do propasti.

    Jedna z nejznámějších Shakespearových „královských“ tragédií vyrůstá z pohádkového půdorysu, u nás třeba známé ve variantách Soli nad zlato (např. ve filmu Byl jednou jeden král). Pošetilý král totiž nepochopí cenu pravdy, podlehne pochlebování, a proto vydědí svou dosud nejoblíbenější dceru Kordelii, která neodpoví podle jeho představ na otázku, jak jej má ráda. Shakespeare ovšem toto téma povýšil na úroveň podobenství o pošetilém stáří i bezohlednosti, jaká může panovat i v nejužší rodině, zvláště přistupují-li do hry (vel)mocenské aspekty.

    Král Lear rozdělí zemi i vládu mezi dvě dcery, které mu dokázaly zalichotit – jenže vděku se nedočká. Nakonec je potupně vyhnán a bloudí, provázen věrným šaškem, po širé zemi. Končí mezi chudáky v bědných chatrčích, nucen poslouchat trpké šaškovy výčitky. Pozvolna se k němu přidávají další nešťastníci, vyštváni svými bezohlednými příbuznými. Zcela se stírá rozdíl mezi někdejšími urozenci a žebráky, všichni ztratili jakákoli práva. Jedině Kordelie svého nešťastného otce nezatratí a tiše se připojí po jeho bok, i když tuší, že ve střetu s arogantní mocí mají bezbranní sotva nějaké vyhlídky.

    Ruský režisér Grigorij Kozincev pojednal svůj černobíle, avšak na širokoúhlý formát natočený přepis jako působivou souhru potemnělých scenerií s pustotou lidských duší. Protagonisté se jakoby ztrácejí uprostřed pustoty, v šedavých odstínech studených příbytků, natáčených na skutečných tvrzích, nikoli v ateliéru, i nehostinných končin – třeba dramaticky důležitá scéna bouře vznikala na Sibiři a v dagestánských stepích. Kozincev, jenž cenné zkušenosti načerpal již ve svém předchozím shakespearovském projektu Hamlet, se sice přidržuje výchozí dějové osnovy, ale nenechává se jí spoutávat. Chce především vyhmátnout ponuré vyznění, proto takový důraz pokládá na obraz, který vynalézavě a s majestátní tragikou nasnímal Jonas Gricjus, proto omezuje verbální složku, pro potřeby filmového vyprávění příliš košatou a proklamativní.

    Král Lear (Korol Lir, 1970) se opírá o vynikající práci všech, kteří se na něm podíleli – počínaje mistrným překladem Shakespearova textu z pera dosud proskribovaného Borise Pasternaka, šaškovy písně přebásnil Samuil Maršak, hudbu složil Dmitrij Šostakovič. V titulní roli exceluje estonský herec Juri Järvet, jenž svému nešťastnému starci vtiskl monumentalizující vzryv, aniž by upadl do zneživotňující sošnosti. Kordelii ztělesnila začínající leningradská herečka Valentina Šendrikovová. V tuzemské distribuci byl Král Lear uveden v roce 1971 a opatřen českým dabingem, který režíroval K. M. Walló.

    (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    81%
    Adaptace Shakespearovy tragédie vypráví o králi, který rozdá království dvěma úlisným a krutým dcerám a zapudí třetí, jejíž lásku pochopí, až když se sám dostane na dno lidské bídy. Kozincev zde předestírá apokalyptický obraz světa, který se vymkl mravnímu řádu a řítí se do propasti.

    Jedna z nejznámějších Shakespearových „královských“ tragédií vyrůstá z pohádkového půdorysu, u nás třeba známé ve variantách Soli nad zlato (např. ve filmu Byl jednou jeden král). Pošetilý král totiž nepochopí cenu pravdy, podlehne pochlebování, a proto vydědí svou dosud nejoblíbenější dceru Kordelii, která neodpoví podle jeho představ na otázku, jak jej má ráda. Shakespeare ovšem toto téma povýšil na úroveň podobenství o pošetilém stáří i bezohlednosti, jaká může panovat i v nejužší rodině, zvláště přistupují-li do hry (vel)mocenské aspekty.

    Král Lear rozdělí zemi i vládu mezi dvě dcery, které mu dokázaly zalichotit – jenže vděku se nedočká. Nakonec je potupně vyhnán a bloudí, provázen věrným šaškem, po širé zemi. Končí mezi chudáky v bědných chatrčích, nucen poslouchat trpké šaškovy výčitky. Pozvolna se k němu přidávají další nešťastníci, vyštváni svými bezohlednými příbuznými. Zcela se stírá rozdíl mezi někdejšími urozenci a žebráky, všichni ztratili jakákoli práva. Jedině Kordelie svého nešťastného otce nezatratí a tiše se připojí po jeho bok, i když tuší, že ve střetu s arogantní mocí mají bezbranní sotva nějaké vyhlídky.

    Ruský režisér Grigorij Kozincev pojednal svůj černobíle, avšak na širokoúhlý formát natočený přepis jako působivou souhru potemnělých scenerií s pustotou lidských duší. Protagonisté se jakoby ztrácejí uprostřed pustoty, v šedavých odstínech studených příbytků, natáčených na skutečných tvrzích, nikoli v ateliéru, i nehostinných končin – třeba dramaticky důležitá scéna bouře vznikala na Sibiři a v dagestánských stepích. Kozincev, jenž cenné zkušenosti načerpal již ve svém předchozím shakespearovském projektu Hamlet, se sice přidržuje výchozí dějové osnovy, ale nenechává se jí spoutávat. Chce především vyhmátnout ponuré vyznění, proto takový důraz pokládá na obraz, který vynalézavě a s majestátní tragikou nasnímal Jonas Gricjus, proto omezuje verbální složku, pro potřeby filmového vyprávění příliš košatou a proklamativní.

    Král Lear (Korol Lir, 1970) se opírá o vynikající práci všech, kteří se na něm podíleli – počínaje mistrným překladem Shakespearova textu z pera dosud proskribovaného Borise Pasternaka, šaškovy písně přebásnil Samuil Maršak, hudbu složil Dmitrij Šostakovič. V titulní roli exceluje estonský herec Juri Järvet, jenž svému nešťastnému starci vtiskl monumentalizující vzryv, aniž by upadl do zneživotňující sošnosti. Kordelii ztělesnila začínající leningradská herečka Valentina Šendrikovová. V tuzemské distribuci byl Král Lear uveden v roce 1971 a opatřen českým dabingem, který režíroval K. M. Walló.

    (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun
    Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun (1985)
    Seriál
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k \"žádoucímu\" pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízené požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    60%
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k \"žádoucímu\" pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízené požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    8
  • Na Děribasovské je krásně aneb Na Brighton Beach zase prší
    Na Děribasovské je krásně aneb Na Brighton Beach zase prší (1992)
    FilmRole: Джек, директор ЦРУ
    CIA je mocná organizace, ale na všechno přece jen nestačí. Když celou jednu čtvrť v New Yorku zachvátí moc ruské mafie, je to i na ní trochu moc. Nejde o to, že by neměla vynikající agenty, specialisty a skvělé vybavení, ale o to pochopit ty zvláštní bytosti, pocházející z Východu. Mafián s ruskou duší, to je už samo o sobě dokonalá šifra. A tak nezbývá, než se spojit s partnery na Východě - KGB. Je totiž doba perestrojky, vztahy se uvolňují a chystá se veledůležité setkání prezidentů obou velmocí. A ruská mafie je vážný nepřítel...
    Ve filmové parodii na špionážní příběhy všeho druhu z dílny známého ruského komediografa a režiséra Leonida Gajdaje se vrátíme do "zlatých časů sovětského socialismu" způsobem, který měl možná ke skutečné realitě blíž než mnoho "vážných" filmů. V příběhu, v němž nic není, jak má být a nic není tak vážné, aby se to nedalo parodovat, je jednou z nejlepších rolí filmu postava "Mistra", šéfa ruské mafie, kterého ještě nikdy nikdo neviděl. Ovládá totiž dokonale umění převleku, až převtělení, takže se zjevuje v podobě všech možných diktátorů, od Hitlera po Brežněva. Oděsský bulvár Děribasovská a newyorská čtvrť Brighton Beach jsou jasnými centry světového dění, zde se rozhoduje, zda se supervelmoci dohodnou a ve světě zavládne mír...
    Parodickou komedii, čerpající z nekonečné absurdity sovětského socialismu, a nechtěné komiky historických vztahů mezi USA a SSSR, natočil v roce 1992 známý ruský režisér, tvůrce mnoha úspěšných komedií, Leonid Gajdaj. Podobně jako většinu předcházejících filmů, točil podle vlastního scénáře. Filmem Na Děribasovské ... svou bohatou filmografii uzavřel, o rok později zemřel.
    Žánry:Komedie
    52%
    CIA je mocná organizace, ale na všechno přece jen nestačí. Když celou jednu čtvrť v New Yorku zachvátí moc ruské mafie, je to i na ní trochu moc. Nejde o to, že by neměla vynikající agenty, specialisty a skvělé vybavení, ale o to pochopit ty zvláštní bytosti, pocházející z Východu. Mafián s ruskou duší, to je už samo o sobě dokonalá šifra. A tak nezbývá, než se spojit s partnery na Východě - KGB. Je totiž doba perestrojky, vztahy se uvolňují a chystá se veledůležité setkání prezidentů obou velmocí. A ruská mafie je vážný nepřítel...
    Ve filmové parodii na špionážní příběhy všeho druhu z dílny známého ruského komediografa a režiséra Leonida Gajdaje se vrátíme do "zlatých časů sovětského socialismu" způsobem, který měl možná ke skutečné realitě blíž než mnoho "vážných" filmů. V příběhu, v němž nic není, jak má být a nic není tak vážné, aby se to nedalo parodovat, je jednou z nejlepších rolí filmu postava "Mistra", šéfa ruské mafie, kterého ještě nikdy nikdo neviděl. Ovládá totiž dokonale umění převleku, až převtělení, takže se zjevuje v podobě všech možných diktátorů, od Hitlera po Brežněva. Oděsský bulvár Děribasovská a newyorská čtvrť Brighton Beach jsou jasnými centry světového dění, zde se rozhoduje, zda se supervelmoci dohodnou a ve světě zavládne mír...
    Parodickou komedii, čerpající z nekonečné absurdity sovětského socialismu, a nechtěné komiky historických vztahů mezi USA a SSSR, natočil v roce 1992 známý ruský režisér, tvůrce mnoha úspěšných komedií, Leonid Gajdaj. Podobně jako většinu předcházejících filmů, točil podle vlastního scénáře. Filmem Na Děribasovské ... svou bohatou filmografii uzavřel, o rok později zemřel.
    Žánry:Komedie
    9
  • Anastázie
    Anastázie (2003)
    Seriál
    Ruská romantická dráma, ktorej tvorcovia nakrútili 127 častí, sa odohráva v 19. storočí v Petrohrade. Takmer rozprávkový príbeh dvoch sestier, dvojičiek, ktoré po narodení oddelili, je plný zvratov, intríg a závisti. Jedna z nich je očarujúca, talentovaná, inteligentná bytosť, ktorá mohla byť primadonou národného divadla, hviezdou bálov a salónov. Žije v bohatstve, a jej sestru vychovávajú v jednoduchej, chudobnej rodine. Osud však všetko zmení. Sľubne sa vyvíjajúca perspektíva dievčiny z bohatej rodiny sa skončí a pozície sestier sa vymenia. Po zložitých životných peripetiách sa nakoniec stretnú. Hlavnú postavu stvárnila jedna z mladých ruských herečiek Elena Koriková, ktorá účinkovala aj v klipoch známej ruskej speváčky populárnych piesní, A. Pugačevovej. V súčasnosti Elena Koriková cestuje neustále medzi New Yorkom a Moskvou. Je o nej známe, že už ôsmy deň po pôrode začala opäť pracovať a synčeka si brala so sebou. Mladý následník trónu Alexander (Dmitri Isayev) sa nachádza v neľahkej situácii. Jeho otec je pobúrený synovou láskou k Oľge Kalinovskej (Marina Kazanková), ktorá mu nie je roveň. Prikáže mu, že sa s ňou už nesmie nikdy stretnúť. Anna (Elena Koriková), mladá nádejná speváčka a chovanica baróna Korfa (Albert Filozov), bude čoskoro vystupovať na maškarnom bále a vypočuje si ju riaditeľ imperátorského divadla. Ak sa mu zapáči, čaká ju skvelá profesionálna budúcnosť. Nikto sa však nesmie dozvedieť o jej tajomstve, inak je stratená... Celý Petrohrad sa pripravuje na veľkolepý bál baróna Potockého. Do mesta sa vracia kňažná Dolgorukaya (Olga Ostroumová) s jedinou zámienkou. Túži získať majetok po svojom zosnulom manželovi. Podarí sa jej získať zaujímavú informáciu. Jej problém sa vyrieši v momente, keď svoju dcéru Lisu (Anna Tabaninová) vydá za staršieho urodzeného muža... Alexander (Dmitri Isayev), mladý následník trónu, sľúbi svojej tajnej láske Oľge Kalinovskej (Marina Kazankova), že raz ich vášnivý vzťah zverejní i napriek nevôli jeho otca. Poručík Michail Repnin (Pyotr Krasilov) sa nachádza v zložitej situácii. Oddane slúži Alexandrovi, vladár ho však žiada, aby preveril a ubezpečil sa, že sa jeho syn prestal stýkať s dvornou dámou cárovnej, Oľgou. Michail Repnin sa náhodne zoznámi s Annou (Elena Koriková) , krásnou speváčkou, a na prvý pohľad sa do nej zamiluje. Anna má veľkú trému z vystúpenia a odmieta sa zúčastniť veľkolepého bálu, i keď si je vedomá toho, že ide o rozhodujúci deň v jej živote. Napriek zákazu cára sa Alexander zúčastní bálu. Neposlúchne ani svojho priateľa Michaila a stretne sa s Oľgou. Tá počas večera tancuje s Vladimírom Korfom (Daniil Strakhov), ktorý sa do nej už dávnejšie zahľadel. Medzi mladými mužmi dôjde k nečakanému konfliktu...
    Žánry:DramaRomantický
    28%
    Ruská romantická dráma, ktorej tvorcovia nakrútili 127 častí, sa odohráva v 19. storočí v Petrohrade. Takmer rozprávkový príbeh dvoch sestier, dvojičiek, ktoré po narodení oddelili, je plný zvratov, intríg a závisti. Jedna z nich je očarujúca, talentovaná, inteligentná bytosť, ktorá mohla byť primadonou národného divadla, hviezdou bálov a salónov. Žije v bohatstve, a jej sestru vychovávajú v jednoduchej, chudobnej rodine. Osud však všetko zmení. Sľubne sa vyvíjajúca perspektíva dievčiny z bohatej rodiny sa skončí a pozície sestier sa vymenia. Po zložitých životných peripetiách sa nakoniec stretnú. Hlavnú postavu stvárnila jedna z mladých ruských herečiek Elena Koriková, ktorá účinkovala aj v klipoch známej ruskej speváčky populárnych piesní, A. Pugačevovej. V súčasnosti Elena Koriková cestuje neustále medzi New Yorkom a Moskvou. Je o nej známe, že už ôsmy deň po pôrode začala opäť pracovať a synčeka si brala so sebou. Mladý následník trónu Alexander (Dmitri Isayev) sa nachádza v neľahkej situácii. Jeho otec je pobúrený synovou láskou k Oľge Kalinovskej (Marina Kazanková), ktorá mu nie je roveň. Prikáže mu, že sa s ňou už nesmie nikdy stretnúť. Anna (Elena Koriková), mladá nádejná speváčka a chovanica baróna Korfa (Albert Filozov), bude čoskoro vystupovať na maškarnom bále a vypočuje si ju riaditeľ imperátorského divadla. Ak sa mu zapáči, čaká ju skvelá profesionálna budúcnosť. Nikto sa však nesmie dozvedieť o jej tajomstve, inak je stratená... Celý Petrohrad sa pripravuje na veľkolepý bál baróna Potockého. Do mesta sa vracia kňažná Dolgorukaya (Olga Ostroumová) s jedinou zámienkou. Túži získať majetok po svojom zosnulom manželovi. Podarí sa jej získať zaujímavú informáciu. Jej problém sa vyrieši v momente, keď svoju dcéru Lisu (Anna Tabaninová) vydá za staršieho urodzeného muža... Alexander (Dmitri Isayev), mladý následník trónu, sľúbi svojej tajnej láske Oľge Kalinovskej (Marina Kazankova), že raz ich vášnivý vzťah zverejní i napriek nevôli jeho otca. Poručík Michail Repnin (Pyotr Krasilov) sa nachádza v zložitej situácii. Oddane slúži Alexandrovi, vladár ho však žiada, aby preveril a ubezpečil sa, že sa jeho syn prestal stýkať s dvornou dámou cárovnej, Oľgou. Michail Repnin sa náhodne zoznámi s Annou (Elena Koriková) , krásnou speváčkou, a na prvý pohľad sa do nej zamiluje. Anna má veľkú trému z vystúpenia a odmieta sa zúčastniť veľkolepého bálu, i keď si je vedomá toho, že ide o rozhodujúci deň v jej živote. Napriek zákazu cára sa Alexander zúčastní bálu. Neposlúchne ani svojho priateľa Michaila a stretne sa s Oľgou. Tá počas večera tancuje s Vladimírom Korfom (Daniil Strakhov), ktorý sa do nej už dávnejšie zahľadel. Medzi mladými mužmi dôjde k nečakanému konfliktu...
    Žánry:DramaRomantický
    10
  • 11