6.7

Kôji Tsukamoto: Filmy a seriály

  • Mibu gishi den
    Mibu gishi den (2003)
    Film
    Za dávných časů bylo v Japonsku bráno opuštění klanu jako zrada, ale Kanichiro Yoshimura ze své rodné vesnice přesto odešel. Dostal se do elitní Shinsengumi, školy nejlepších samurajů. A i když zprvu jako samuraj příliš nevypadal, choval se hamižně a pro pár pytlů rýže neváhal sekat hlavy, byl opravdovým hrdinou. Měl k tomu veliký důvod - lásku k rodině, kterou musel zasytit. Když se nad vládou samurajů začala stahovat mračna a přišla dlouhá a nemilosrdná válka, měl krví zbrocený Youshimura jen jediný sen: po letech zase spatřit svou rodinu...
    Žánry:DramaHistorický
    75%
    Za dávných časů bylo v Japonsku bráno opuštění klanu jako zrada, ale Kanichiro Yoshimura ze své rodné vesnice přesto odešel. Dostal se do elitní Shinsengumi, školy nejlepších samurajů. A i když zprvu jako samuraj příliš nevypadal, choval se hamižně a pro pár pytlů rýže neváhal sekat hlavy, byl opravdovým hrdinou. Měl k tomu veliký důvod - lásku k rodině, kterou musel zasytit. Když se nad vládou samurajů začala stahovat mračna a přišla dlouhá a nemilosrdná válka, měl krví zbrocený Youshimura jen jediný sen: po letech zase spatřit svou rodinu...
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Bullet Ballet
    Bullet Ballet (1998)
    FilmRole: Chinese Punk
    Goda pracuje v reklamní agentuře. Když se jednoho dne vrací domů, v bytě najde policii, která šetří sebevraždu jeho přítelkyně. Goda se vydává do podsvětí Tokia, aby sehnal zbraň, místo toho ale narazí na gang zlodějů a narkomanů, kteří ho okradou. Po neúspěšném obchodu se zbraní se Goda snaží vyrobit svou vlastní zbraň, aby se gangu pomstil, ale jeho zbraň selže. Potkává ženu, která mu nabídne zbraň, za cenu toho, že si ji vezme. Mezi tím se v ulicích Tokia schyluje k válce dvou gangů, do které se Goda připlétá, a zachrání Chisato život. Ta se rozhoduje požádat Goda o pomoc s bojem proti neznámému vrahovi, který likviduje její gang.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    72%
    Goda pracuje v reklamní agentuře. Když se jednoho dne vrací domů, v bytě najde policii, která šetří sebevraždu jeho přítelkyně. Goda se vydává do podsvětí Tokia, aby sehnal zbraň, místo toho ale narazí na gang zlodějů a narkomanů, kteří ho okradou. Po neúspěšném obchodu se zbraní se Goda snaží vyrobit svou vlastní zbraň, aby se gangu pomstil, ale jeho zbraň selže. Potkává ženu, která mu nabídne zbraň, za cenu toho, že si ji vezme. Mezi tím se v ulicích Tokia schyluje k válce dvou gangů, do které se Goda připlétá, a zachrání Chisato život. Ta se rozhoduje požádat Goda o pomoc s bojem proti neznámému vrahovi, který likviduje její gang.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    2
  • 3
  • Blíženci
    Blíženci (1999)
    Film
    Autorský snímek mezinárodně proslulého japonského režiséra Shinyi Tsukamota vznikl podle populárního mysteriozního románu Edogawy Rampa, jehož jméno (pseudonym) je v japonštině slovní hříčkou a vyslovuje se podobně jako jméno Edgara Allana Poea. Tsukamoto, který se doma i v zahraničí prosadil kultovními nezávislými technothrillery, natočil film jako svou první produkci pro velké studio. Kromě režie na filmu pracoval i jako scénárista, kameraman a střihač.

    Příběh dvou bratrů - dvojčat, kteří byli v dětství odděleni a z nichž jeden je úspěšný lékař a druhý přichází jako tajemný přízrak z nedaleké chudinské čtvrti, se odehrává v Tokiu v roce 1910. Jukio Dajtokudži žije v domě s rodiči a s partnerkou Rin, která trpí amnézií a neví nic o své minulosti. Zvrat do poklidného rodinného života přinese záhadný muž Sutekiči, jenž se v domě tajně objevuje již delší dobu. Ten přivodí nejprve smrt rodičů a posléze odstraní Jukia a zaujme jeho místo v práci i v rodině. Jak se ukáže, nešťastná Rin neutrpěla ztrátu paměti, před svým mužem jen skrývala velké tajemství. Námět, sám o sobě poněkud pokleslý, posloužil Shinyu Tsukamotovi k originální filmové hádance, v níž se minulost postav i pravý stav věcí vynořují postupně z přízračné atmosféry. Snímek začíná jako tradiční japonský duchařský příběh, avšak ani následné racionální, realistické vyústění okolností nepřináší úplné vysvětlení: ve hře je ještě podivné chování zúčastněných (Sutekiči stále vystupuje jako Jukio i před Rin, která dávno odhalila záměnu, v Jukiovi zůstává po jeho vítězství duše jeho zločineckého bratra).

    Tsukamoto pracuje s expresivními výrazovými prostředky, mezi něž patří mj. silná divadelní stylizace kostýmů, retrospektivní struktura vyprávění či výrazná dramatická role hudby, jež ve vypjatých scénách často nahrazuje ruchy.
    65%
    Autorský snímek mezinárodně proslulého japonského režiséra Shinyi Tsukamota vznikl podle populárního mysteriozního románu Edogawy Rampa, jehož jméno (pseudonym) je v japonštině slovní hříčkou a vyslovuje se podobně jako jméno Edgara Allana Poea. Tsukamoto, který se doma i v zahraničí prosadil kultovními nezávislými technothrillery, natočil film jako svou první produkci pro velké studio. Kromě režie na filmu pracoval i jako scénárista, kameraman a střihač.

    Příběh dvou bratrů - dvojčat, kteří byli v dětství odděleni a z nichž jeden je úspěšný lékař a druhý přichází jako tajemný přízrak z nedaleké chudinské čtvrti, se odehrává v Tokiu v roce 1910. Jukio Dajtokudži žije v domě s rodiči a s partnerkou Rin, která trpí amnézií a neví nic o své minulosti. Zvrat do poklidného rodinného života přinese záhadný muž Sutekiči, jenž se v domě tajně objevuje již delší dobu. Ten přivodí nejprve smrt rodičů a posléze odstraní Jukia a zaujme jeho místo v práci i v rodině. Jak se ukáže, nešťastná Rin neutrpěla ztrátu paměti, před svým mužem jen skrývala velké tajemství. Námět, sám o sobě poněkud pokleslý, posloužil Shinyu Tsukamotovi k originální filmové hádance, v níž se minulost postav i pravý stav věcí vynořují postupně z přízračné atmosféry. Snímek začíná jako tradiční japonský duchařský příběh, avšak ani následné racionální, realistické vyústění okolností nepřináší úplné vysvětlení: ve hře je ještě podivné chování zúčastněných (Sutekiči stále vystupuje jako Jukio i před Rin, která dávno odhalila záměnu, v Jukiovi zůstává po jeho vítězství duše jeho zločineckého bratra).

    Tsukamoto pracuje s expresivními výrazovými prostředky, mezi něž patří mj. silná divadelní stylizace kostýmů, retrospektivní struktura vyprávění či výrazná dramatická role hudby, jež ve vypjatých scénách často nahrazuje ruchy.
    4
  • Akumu tantei
    Akumu tantei (2006)
    Film
    V japonském velkoměstě dojde k sérii sebevražd, které jsou spojené faktem, že obětem před smrtí někdo zatelefonoval z čísla 0. Mladá detektivka zjistí, že volající osoba takto vraždí lidi v jejich snech. Požádá proto o pomoc mladíka, který také dokáže vstupovat do lidských snů, ale sám pomýšlí na sebevraždu. Formálně i tematicky radikální autor Shinya Tsukamoto spojil svůj drásavě fyzický filmový styl s hororovým žánrem. Vytvořil tak dílo, které intenzifikuje motivy japonských hororů z doby po mezinárodním hitu Ring a obohacuje je o hloubku i přesah. V jeho temné vizi světa lidé apaticky proplouvají mezi chladnými zdmi velkoměsta a své úzkosti přenášejí do snů, které tak namísto úniku z reality přinášejí ještě větší utrpení.
    Žánry:Thriller
    62%
    V japonském velkoměstě dojde k sérii sebevražd, které jsou spojené faktem, že obětem před smrtí někdo zatelefonoval z čísla 0. Mladá detektivka zjistí, že volající osoba takto vraždí lidi v jejich snech. Požádá proto o pomoc mladíka, který také dokáže vstupovat do lidských snů, ale sám pomýšlí na sebevraždu. Formálně i tematicky radikální autor Shinya Tsukamoto spojil svůj drásavě fyzický filmový styl s hororovým žánrem. Vytvořil tak dílo, které intenzifikuje motivy japonských hororů z doby po mezinárodním hitu Ring a obohacuje je o hloubku i přesah. V jeho temné vizi světa lidé apaticky proplouvají mezi chladnými zdmi velkoměsta a své úzkosti přenášejí do snů, které tak namísto úniku z reality přinášejí ještě větší utrpení.
    Žánry:Thriller
    5