James W. Sullivan: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

James W. Sullivan: Filmy a seriály

  • Johnny Guitar
    Johnny Guitar (1954)
    Film
    • SkyShowtime
    • Google Play
    Láska, chamtivost, nenávist a Joan Crawfordová v hlavních rolích klasického amerického westernu. Americký western Johnny Guitar, natočený podle stejnojmenného románu Roye Chanslora z roku 1953, byl v době své premiéry v červnu 1954 jednoznačně odmítnut odbornou kritikou i diváckou veřejností. Prvním, kdo se filmu zastal a rozpoznal jeho kvality, byl francouzský kritik (a později slavný režisér) Francois Truffaut, který ve své dobové recenzi mj. napsal, že mu snímek připomíná Krásku a Zvíře s tím, že Kráskou je tu Sterling Hayden (představitel titulní postavy) a Zvířetem Joan Crawfordová, která s gustem ztělesnila majitelku saloonu Viennu. Dnes je Johnny Guitar právem pokládán za klasické dílo padesátých let, které svým příběhem i zpracováním předběhlo dobu. Příběh tvrdé Vienny a její bývalé lásky, pistolníka Johnnyho Logana, který si teď říká Johnny Guitar, se sice odehrává ve westernových reáliích (natáčelo se v okolí arizonského městečka Sedona s proslulými červenými skalními útvary), ale svým laděním spíš inklinuje k tehdy populárnímu filmu noir. Příběh snímku není ani tak příběhem jeho titulního hrdiny, který je tu v podstatě vedlejší postavou, jako příběhem dvou navzájem se nenávidějících žen – Vienny a zběsilé rančerky Emmy (vynikající Mercedes McCambridgeová), která svoji sokyni chce za každou cenu zlikvidovat. Právě obě ženy jsou nositelkami výbušné agresivity, která v tomto žánru jinak výhradně náleží mužům, a skutečná nevraživost obou hlavních představitelek značnou měrou přispěla k přesvědčivosti jejich postav. Film, jehož děj dopředu posunují emoce a nikoli akce, bývá také považován za skrytou alegorii mccarthyismu (scenárista Philip Yordan byl známý tím, že svým jménem zaštiťoval práce kolegů, kteří byli na černé listině). Snímek překvapuje nezastřenou sexuální symbolikou (v dobovém hollywoodském kontextu naprosto výjimečnou), vizuální krásou (kamera Harryho Stradlinga) a působivým hudebním doprovodem Victora Younga. Režisér Nicholas Ray (1911–1979) je u nás známý především úspěšným dramatickým portrétem odcizeného mládí Rebel bez příčiny (1955) s Jamesem Deanem. Na sklonku svého života se objevil jako herec v úloze ukřičeného plukovníka ve Formanových Vlasech (1979) a spolu s Wimem Wendersem se podílel na dokumentu o svém životě a smrti, nazvaném Blesky nad vodou (1980). Některé motivy filmu (hlavní hrdina s hudebním nástrojem, ekonomické důsledky postupující železnice či postava tvrdé, soběstačné ženy) si „vypůjčil“ Sergio Leone do svého klasického díla Tenkrát na Západě (1968). (Česká televize)
    73%
    Láska, chamtivost, nenávist a Joan Crawfordová v hlavních rolích klasického amerického westernu. Americký western Johnny Guitar, natočený podle stejnojmenného románu Roye Chanslora z roku 1953, byl v době své premiéry v červnu 1954 jednoznačně odmítnut odbornou kritikou i diváckou veřejností. Prvním, kdo se filmu zastal a rozpoznal jeho kvality, byl francouzský kritik (a později slavný režisér) Francois Truffaut, který ve své dobové recenzi mj. napsal, že mu snímek připomíná Krásku a Zvíře s tím, že Kráskou je tu Sterling Hayden (představitel titulní postavy) a Zvířetem Joan Crawfordová, která s gustem ztělesnila majitelku saloonu Viennu. Dnes je Johnny Guitar právem pokládán za klasické dílo padesátých let, které svým příběhem i zpracováním předběhlo dobu. Příběh tvrdé Vienny a její bývalé lásky, pistolníka Johnnyho Logana, který si teď říká Johnny Guitar, se sice odehrává ve westernových reáliích (natáčelo se v okolí arizonského městečka Sedona s proslulými červenými skalními útvary), ale svým laděním spíš inklinuje k tehdy populárnímu filmu noir. Příběh snímku není ani tak příběhem jeho titulního hrdiny, který je tu v podstatě vedlejší postavou, jako příběhem dvou navzájem se nenávidějících žen – Vienny a zběsilé rančerky Emmy (vynikající Mercedes McCambridgeová), která svoji sokyni chce za každou cenu zlikvidovat. Právě obě ženy jsou nositelkami výbušné agresivity, která v tomto žánru jinak výhradně náleží mužům, a skutečná nevraživost obou hlavních představitelek značnou měrou přispěla k přesvědčivosti jejich postav. Film, jehož děj dopředu posunují emoce a nikoli akce, bývá také považován za skrytou alegorii mccarthyismu (scenárista Philip Yordan byl známý tím, že svým jménem zaštiťoval práce kolegů, kteří byli na černé listině). Snímek překvapuje nezastřenou sexuální symbolikou (v dobovém hollywoodském kontextu naprosto výjimečnou), vizuální krásou (kamera Harryho Stradlinga) a působivým hudebním doprovodem Victora Younga. Režisér Nicholas Ray (1911–1979) je u nás známý především úspěšným dramatickým portrétem odcizeného mládí Rebel bez příčiny (1955) s Jamesem Deanem. Na sklonku svého života se objevil jako herec v úloze ukřičeného plukovníka ve Formanových Vlasech (1979) a spolu s Wimem Wendersem se podílel na dokumentu o svém životě a smrti, nazvaném Blesky nad vodou (1980). Některé motivy filmu (hlavní hrdina s hudebním nástrojem, ekonomické důsledky postupující železnice či postava tvrdé, soběstačné ženy) si „vypůjčil“ Sergio Leone do svého klasického díla Tenkrát na Západě (1968). (Česká televize)
    1
  • 2
  • 3
  • Flying Leathernecks
    Flying Leathernecks (1951)
    Film
    V režii Nicholase Raye John Wayne a Robert Ryan tvoří zajímavou dvojici hvězd v příběhu pilotů námořních stíhaček v jižním Pacifiku za 2. světové války. Wayneova prudká a silácká přímost účinně kontrastuje s Ryanovými zachmuřenými, vážnými manýrami, a ti dva spolu v průběhu celého filmu bojují - Wayne komanduje své muže s hrubostí, kterou Ryan považuje za naprosto nesmyslnou, a Ryan zase musí snášet Waynovo pohrdání za to, že přemýšlí tam, kde je třeba jednat. Tato malá eskadra složená z mužů známých jako Létající mariňáci je izolována kdesi v pacifické oblasti bojů, a jak příběh pokračuje, ukazuje se, že Ryan přece není tak nestranný, protože byl původně doporučen na velitelské místo, které dnes tak drsně a nevhodně zastává Wayne. Scény vzdušných bitev jsou na filmu to nejlepší. Mají v sobě vzrušení, dostatečné tempo a vypadají realisticky. Občas se zdá jakoby se útok hnal přímo na diváka, natolik je názorný, a dobře použitá barva pomáhá zdůraznit jeho reálnost.
    65%
    V režii Nicholase Raye John Wayne a Robert Ryan tvoří zajímavou dvojici hvězd v příběhu pilotů námořních stíhaček v jižním Pacifiku za 2. světové války. Wayneova prudká a silácká přímost účinně kontrastuje s Ryanovými zachmuřenými, vážnými manýrami, a ti dva spolu v průběhu celého filmu bojují - Wayne komanduje své muže s hrubostí, kterou Ryan považuje za naprosto nesmyslnou, a Ryan zase musí snášet Waynovo pohrdání za to, že přemýšlí tam, kde je třeba jednat. Tato malá eskadra složená z mužů známých jako Létající mariňáci je izolována kdesi v pacifické oblasti bojů, a jak příběh pokračuje, ukazuje se, že Ryan přece není tak nestranný, protože byl původně doporučen na velitelské místo, které dnes tak drsně a nevhodně zastává Wayne. Scény vzdušných bitev jsou na filmu to nejlepší. Mají v sobě vzrušení, dostatečné tempo a vypadají realisticky. Občas se zdá jakoby se útok hnal přímo na diváka, natolik je názorný, a dobře použitá barva pomáhá zdůraznit jeho reálnost.
    4
  • 5
  • Svět Henryho Orienta
    Svět Henryho Orienta (1964)
    Film

    V břitce komediálním pohledu na ztrátu nevinnosti ztvárnil Peter Sellers roli Henryho Orienta, zchátralého koncertního pianisty, který málem zešílí, když se do něj bláznivě zamilují dvě školačky. Britský komik Peter Sellers zde nasazuje americký přízvuk a objevuje se v roli značně egocentrického a přehnaně zamilovaného avantgardního koncertního pianisty Henryho Orienta. Zatímco Henryho aktivní libido jej vysílá, aby se zmocnil vdané paničky Pauly Prentissové, dvojice čtrnáctiletých školaček Val (Tippy Walker) a Gil (Merrie Spaeth) jej platonicky zbožňují a zběsile jej pronásledují po celém New Yorku. Přehnaná fantazie dívek, která se projevuje například tak, že si své honičky za Henrym také zaznamenávají do svých deníčků, vede k tomu, že si Valina promiskuitní matka (Angela Lansbury) začíná myslet, že snad její dcera s Henrym "něco má". Svět Henryho Orienta byl později na Broadwayi adaptován jako muzikál Henry, sladký Henry (Henry, Sweet Henry).

    62%

    V břitce komediálním pohledu na ztrátu nevinnosti ztvárnil Peter Sellers roli Henryho Orienta, zchátralého koncertního pianisty, který málem zešílí, když se do něj bláznivě zamilují dvě školačky. Britský komik Peter Sellers zde nasazuje americký přízvuk a objevuje se v roli značně egocentrického a přehnaně zamilovaného avantgardního koncertního pianisty Henryho Orienta. Zatímco Henryho aktivní libido jej vysílá, aby se zmocnil vdané paničky Pauly Prentissové, dvojice čtrnáctiletých školaček Val (Tippy Walker) a Gil (Merrie Spaeth) jej platonicky zbožňují a zběsile jej pronásledují po celém New Yorku. Přehnaná fantazie dívek, která se projevuje například tak, že si své honičky za Henrym také zaznamenávají do svých deníčků, vede k tomu, že si Valina promiskuitní matka (Angela Lansbury) začíná myslet, že snad její dcera s Henrym "něco má". Svět Henryho Orienta byl později na Broadwayi adaptován jako muzikál Henry, sladký Henry (Henry, Sweet Henry).

    6
  • Fighting Kentuckian, The
    Fighting Kentuckian, The (1949)
    Film
    John Breen (John Wayne) z Kentucky, po pěti letech v armádě, potká ve městečku Mobile francouzskou dívku jménem Fleurette De Marchand (Věra Ralston-Hrubá). Okamžitě se do sebe zamilují. Potíž ovšem je, že Fleurette si má vzít Blake Randolpha (John Howard), a tak není John vítán. Pomocí lží si ovšem získá práci jako zeměměřič a odhalí spiknutí s pozemky, které chce Francouzům ukrást George Hayden (Grant Withers).
    Žánry:Western
    61%
    John Breen (John Wayne) z Kentucky, po pěti letech v armádě, potká ve městečku Mobile francouzskou dívku jménem Fleurette De Marchand (Věra Ralston-Hrubá). Okamžitě se do sebe zamilují. Potíž ovšem je, že Fleurette si má vzít Blake Randolpha (John Howard), a tak není John vítán. Pomocí lží si ovšem získá práci jako zeměměřič a odhalí spiknutí s pozemky, které chce Francouzům ukrást George Hayden (Grant Withers).
    Žánry:Western
    7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Charro!
    Charro! (1969)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Na krku musí nést cejch pro zabijáka, kolem pasu kolt na znamení pomsty... Král rokenrolu Elvis Presley (1935–1977) se kromě zpěvu věnoval také herecké kariéře. Jednu z posledních filmových rolí představuje osamělý pistolník ve westernu Charro! Termín „charro“ pochází ze španělštiny a na mexickém území značí jezdce či kovboje. Toho ve filmu ztělesňuje bývalý psanec Jess Wade v drsném pojetí Elvise Presleyho. Ten přijíždí do městečka poblíž americko-mexických hranic, kam ho pod falešnou záminkou vyláká jeho bývalá banda vedená protřelým desperátem Vincem. Před víc než rokem se rozešli ve zlém kvůli krásné Tracey, jejich osudové ženě. Vince ale zradu neodpouští a Jess to brzy dostane pocítit na vlastní kůži. Krvelačná banda má za sebou loupež mexického národního pokladu v podobě pozlaceného děla v hodnotě sto tisíc dolarů. Během loupeže byl identifikován pouze jediný ze skupiny nebezpečných zločinců a ten se vyznačuje tím, že byl při činu těžce poraněn na krku. Podlý Vince nechal rozhlásit, že se jednalo o Jesse a na důkaz ho nechá ocejchovat na krku. Z Jesse se tak stává lákavá kořist, protože mexická vláda vypsala na jeho dopadení vysokou odměnu. V zoufalé situaci se s důvěrou obrátí na svého známého šerifa, který ale brzy schytá dvě kulky do prsou. Jess proto musí vzít spravedlnost do vlastních rukou, očistit své jméno a ubránit městečko před útokem Vinceho bandy, která je odhodlaná ho vymazat z mapy. (Česká televize)

    Žánry:Western
    58%

    Na krku musí nést cejch pro zabijáka, kolem pasu kolt na znamení pomsty... Král rokenrolu Elvis Presley (1935–1977) se kromě zpěvu věnoval také herecké kariéře. Jednu z posledních filmových rolí představuje osamělý pistolník ve westernu Charro! Termín „charro“ pochází ze španělštiny a na mexickém území značí jezdce či kovboje. Toho ve filmu ztělesňuje bývalý psanec Jess Wade v drsném pojetí Elvise Presleyho. Ten přijíždí do městečka poblíž americko-mexických hranic, kam ho pod falešnou záminkou vyláká jeho bývalá banda vedená protřelým desperátem Vincem. Před víc než rokem se rozešli ve zlém kvůli krásné Tracey, jejich osudové ženě. Vince ale zradu neodpouští a Jess to brzy dostane pocítit na vlastní kůži. Krvelačná banda má za sebou loupež mexického národního pokladu v podobě pozlaceného děla v hodnotě sto tisíc dolarů. Během loupeže byl identifikován pouze jediný ze skupiny nebezpečných zločinců a ten se vyznačuje tím, že byl při činu těžce poraněn na krku. Podlý Vince nechal rozhlásit, že se jednalo o Jesse a na důkaz ho nechá ocejchovat na krku. Z Jesse se tak stává lákavá kořist, protože mexická vláda vypsala na jeho dopadení vysokou odměnu. V zoufalé situaci se s důvěrou obrátí na svého známého šerifa, který ale brzy schytá dvě kulky do prsou. Jess proto musí vzít spravedlnost do vlastních rukou, očistit své jméno a ubránit městečko před útokem Vinceho bandy, která je odhodlaná ho vymazat z mapy. (Česká televize)

    Žánry:Western
    11
  • 12
  • 13