Manuela Stehr: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Manuela Stehr: Filmy a seriály

  • Good bye, Lenin!
    Good bye, Lenin! (2003)
    Film
    Originálním a velmi humorným způsobem se k nedávné historii bývalého Východního Německa vrátil režisér Wolfgang Becker. Příběh začíná v roce 1989, kdy nadšeně socialistická paní Kernerová upadne do kómatu, když uvidí v televizi svého syna, jak se účastní protistátní demonstrace. V kómatu přetrvá celých 8 měsíců a zaspí tak pád berlínské zdi, sjednocení Německa i konečné vítězství kapitalismu. Po jejím procitnutí je pak na jejím synovi Alexovi, aby dle doporučení lékařů zabránil šoku, který by ji mohl zabít. Alex začne v panelákovém bytě o výměře 79m2 rozehrávat velkolepou mystifikaci. Paní Kernerová připoutaná na domácí lůžko si tak dále užívá socialismu a tv zpráv s líbajícími se soudruhy (netuší, že si synáček zařídil své malé TV studio, kde se svými kamarády připravuje dobové zprávy). Zavzpomínejme si na motocykly Simson, krepsilonové ponožky, vzorkované tapety, víkendové kempy, optimistické znělky televizních novin, starty Sputniků...
    Žánry:DramaKomedieRetroSatira
    71%
    Originálním a velmi humorným způsobem se k nedávné historii bývalého Východního Německa vrátil režisér Wolfgang Becker. Příběh začíná v roce 1989, kdy nadšeně socialistická paní Kernerová upadne do kómatu, když uvidí v televizi svého syna, jak se účastní protistátní demonstrace. V kómatu přetrvá celých 8 měsíců a zaspí tak pád berlínské zdi, sjednocení Německa i konečné vítězství kapitalismu. Po jejím procitnutí je pak na jejím synovi Alexovi, aby dle doporučení lékařů zabránil šoku, který by ji mohl zabít. Alex začne v panelákovém bytě o výměře 79m2 rozehrávat velkolepou mystifikaci. Paní Kernerová připoutaná na domácí lůžko si tak dále užívá socialismu a tv zpráv s líbajícími se soudruhy (netuší, že si synáček zařídil své malé TV studio, kde se svými kamarády připravuje dobové zprávy). Zavzpomínejme si na motocykly Simson, krepsilonové ponožky, vzorkované tapety, víkendové kempy, optimistické znělky televizních novin, starty Sputniků...
    Žánry:DramaKomedieRetroSatira
    1
  • Rudý kakadu
    Rudý kakadu (2006)
    Film
    Dramatický príbeh ľúbostného trojuholníka sa odohráva na jar roku 1961, v čase, kedy do východného Nemecka dorazil rokenrol. V tom istom roku však bol postavený Berlínsky múr a rokenrol sa definitívne stal nebezpečným vývozným artiklom západného kapitalizmu. V tejto zložitej dobe dvadsaťročný Siggi prichádza z vidieka do Drážďan. Má výtvarný talent a tak sa mu podarí získať prácu maliara kulís v divadle. Uvažuje o dráhe výtvarníka, ale všetky jeho plány zmenia zásadné udalosti roku ´61. Spoznáva Luise, talentovanú mladú poetku, ktorej básne všetky oficiálne orgány odmietajú publikovať ako kontrarevolučné. Siggi sa do nej na prvý pohľad zamiluje, ale Luise je vydatá za roztomilého rebela a výtržníka Wolleho. Vďaka Luise a Wollemu spoznáva Siggi život z novej strany. Zapadne do komunity, ktorá trávi večery v rokenrolovom klube Červený kakadu. Mladí ľudia chcú len v pokoji a najmä slobodne žiť svoje životy a lásky. Doba však ich slobodným ideálom nepraje a tak žiaden z nich nie je ušetrený tvrdej zrážky s režimom. Všetky ich nádeje zahatá Berlínsky múr. Bezstarostný život sa definitívne zmení, keď pod neustálym dohľadom tajnej polície ich priateľstvo zakalia vzájomné podozrenia zo zrady. Keď je Wolle zatknutý, Siggi musí bojovať nielen o Luise, ale aj o svoju budúcnosť. Film Červený kakadu od producentov filmu Goodbye Lenin má ambíciu nadviazať na smutnosmiešnu reflexiu dejín komunistického režimu v Nemecku. Vyznačuje sa autentickým "retro-feelingom" rokenrolovej éry, nesnaží sa však vyvolať sentimentálnu nostalgiu za dobou minulou. Naopak, ukazuje, ako politické represie skrivili charaktery a zničili priateľstvá. Mladá hviezda nemeckého filmu Max Riemelt (Napola) získal za stvárnenie Siggiho Cenu pre najlepšieho mladého herca na Bavarian Film Award.
    66%
    Dramatický príbeh ľúbostného trojuholníka sa odohráva na jar roku 1961, v čase, kedy do východného Nemecka dorazil rokenrol. V tom istom roku však bol postavený Berlínsky múr a rokenrol sa definitívne stal nebezpečným vývozným artiklom západného kapitalizmu. V tejto zložitej dobe dvadsaťročný Siggi prichádza z vidieka do Drážďan. Má výtvarný talent a tak sa mu podarí získať prácu maliara kulís v divadle. Uvažuje o dráhe výtvarníka, ale všetky jeho plány zmenia zásadné udalosti roku ´61. Spoznáva Luise, talentovanú mladú poetku, ktorej básne všetky oficiálne orgány odmietajú publikovať ako kontrarevolučné. Siggi sa do nej na prvý pohľad zamiluje, ale Luise je vydatá za roztomilého rebela a výtržníka Wolleho. Vďaka Luise a Wollemu spoznáva Siggi život z novej strany. Zapadne do komunity, ktorá trávi večery v rokenrolovom klube Červený kakadu. Mladí ľudia chcú len v pokoji a najmä slobodne žiť svoje životy a lásky. Doba však ich slobodným ideálom nepraje a tak žiaden z nich nie je ušetrený tvrdej zrážky s režimom. Všetky ich nádeje zahatá Berlínsky múr. Bezstarostný život sa definitívne zmení, keď pod neustálym dohľadom tajnej polície ich priateľstvo zakalia vzájomné podozrenia zo zrady. Keď je Wolle zatknutý, Siggi musí bojovať nielen o Luise, ale aj o svoju budúcnosť. Film Červený kakadu od producentov filmu Goodbye Lenin má ambíciu nadviazať na smutnosmiešnu reflexiu dejín komunistického režimu v Nemecku. Vyznačuje sa autentickým "retro-feelingom" rokenrolovej éry, nesnaží sa však vyvolať sentimentálnu nostalgiu za dobou minulou. Naopak, ukazuje, ako politické represie skrivili charaktery a zničili priateľstvá. Mladá hviezda nemeckého filmu Max Riemelt (Napola) získal za stvárnenie Siggiho Cenu pre najlepšieho mladého herca na Bavarian Film Award.
    2
  • Was nützt die Liebe in Gedanken
    Was nützt die Liebe in Gedanken (2004)
    Film

    Paul Krantz při výslechu na berlínské policii vzpomíná na události, které během víkendu v létě 1927 vyústily v tragédii. On a Günther Scheller byli spolužáci a kamarádi, i když velmi rozdílní: introvertní snílek Paul pocházel z dělnického prostředí, sebevědomý Günther se narodil v bohaté rodině. Po skončení školy se mladíci rozhodli, že stráví víkend ve venkovském domě Schellerových, kteří odjeli z města. Z kamarádského soupeření se stává vážná věc kvůli Güntherově krásné sestře Hilde, jejímuž kouzlu Paul okamžitě podlehne. Netuší, že Hilde už má přítele - kuchaře Hanse, který byl navíc předtím Güntherovým milencem. V létem a vypjatou náladou vybičované atmosféře navíc mladíci uzavřou zvláštní tajný pakt, v němž hraje roli jak láska, tak ochota kvůli ní vraždit. Známí se začínají sjíždět na divoký večírek, kde chce každý dokázat, že nemá předsudky. Noc plná sexu, žárlivosti a vášně připraví horkou půdu pro události, které vzrušily Berlín konce 20. let - protože se skutečně staly.

    66%

    Paul Krantz při výslechu na berlínské policii vzpomíná na události, které během víkendu v létě 1927 vyústily v tragédii. On a Günther Scheller byli spolužáci a kamarádi, i když velmi rozdílní: introvertní snílek Paul pocházel z dělnického prostředí, sebevědomý Günther se narodil v bohaté rodině. Po skončení školy se mladíci rozhodli, že stráví víkend ve venkovském domě Schellerových, kteří odjeli z města. Z kamarádského soupeření se stává vážná věc kvůli Güntherově krásné sestře Hilde, jejímuž kouzlu Paul okamžitě podlehne. Netuší, že Hilde už má přítele - kuchaře Hanse, který byl navíc předtím Güntherovým milencem. V létem a vypjatou náladou vybičované atmosféře navíc mladíci uzavřou zvláštní tajný pakt, v němž hraje roli jak láska, tak ochota kvůli ní vraždit. Známí se začínají sjíždět na divoký večírek, kde chce každý dokázat, že nemá předsudky. Noc plná sexu, žárlivosti a vášně připraví horkou půdu pro události, které vzrušily Berlín konce 20. let - protože se skutečně staly.

    3
  • 4
  • 5
  • Mongol - Čingischán
    Mongol - Čingischán (2007)
    Film
    Byl zrozen k vítězstvím. Ovládal polovinu tehdy známého světa, sjednotil Mongolsko, dobyl tisíce let trvající okolní říše, podmanil si Čínu a jeho vojska se zastavila až v Evropě. Čingischán byl jedním z nejúspěšnějších vládců a vojevůdců světa, ale jeho životní příběh začal prostě - světový stratég, vladař a politik vyšel z nuzných a neuspořádaných poměrů; bylo to na sklonku 12. století uprostřed Mongolských stepí v jedné z mnoha vesnic suverénně ovládaných rodinnými klany, které soupeřili mezi sebou. Devítiletý Temudžin odjíždí v doprovodu svého otce vybrat si nevěstu do vesnice, se kterou má jeho rodina nevyřízené účty. Nejenže Temudžina cestou do vesnice okouzlí při jedné jejich zastávce o něco starší Börte, která bude mít na jeho další život až magický vliv, ale otec je později v cíli jejich cesty zákeřně zavražděn. Mladého chlapce jeho vlastní lidé zradí, neuznají za chána a i s jeho rodinou je nechávají napospas osudu. Nový pán klanu se Temudžina nepřestane bát a pokouší se ho zabít. Temudžin se mu zatím nedokáže postavit, ale také mu nedá příležitost, aby se ho jen tak zbavil, a utíká do stepi. Právě tady se zrodil tvrdohlavý bojovník, který si umí naklonit Bohy a v samotě nachází rovnováhu a odvahu vymykat se tehdejšímu společenství. Když Temudžin dospěje, odjíždí si pro Börte a společně začnou pomalu budovat svůj domov. Na cestě ke spokojenému životu je ale spousta překážek a pár je několikrát násilně odloučen. Temudžin projde mnoha krvavými bitvami, je prodán do otroctví, ale vždy se dokáže zase postavit na nohy a vrátit se na cestu k vysněnému cíli - stát se chánem všech Mongolů, stát se Velkým Chánem, Čingischánem. Velkolepě koncipovaný film diváky zavede do mongolských a kazašských stepí, i magických čínských měst a klášterů. Vyvolává údiv nad schopnostmi muže, který vzešel z národa kočovníků, ovládnout starodávné říše, aniž by zničil jejich kulturu a náboženství. Temudžinovo dětství líčí jako neustálý zápas o holý život, ve kterém může obstát jen opravdu výjimečný člověk. Režisér Sergej Bodrov v tomto strhujícím filmu překračuje hranice hned několika žánrů a nabízí silnou romanci, historické bitvy, mytologický podtext a především neuvěřitelně pečlivě připravenou podívanou.
    64%
    Byl zrozen k vítězstvím. Ovládal polovinu tehdy známého světa, sjednotil Mongolsko, dobyl tisíce let trvající okolní říše, podmanil si Čínu a jeho vojska se zastavila až v Evropě. Čingischán byl jedním z nejúspěšnějších vládců a vojevůdců světa, ale jeho životní příběh začal prostě - světový stratég, vladař a politik vyšel z nuzných a neuspořádaných poměrů; bylo to na sklonku 12. století uprostřed Mongolských stepí v jedné z mnoha vesnic suverénně ovládaných rodinnými klany, které soupeřili mezi sebou. Devítiletý Temudžin odjíždí v doprovodu svého otce vybrat si nevěstu do vesnice, se kterou má jeho rodina nevyřízené účty. Nejenže Temudžina cestou do vesnice okouzlí při jedné jejich zastávce o něco starší Börte, která bude mít na jeho další život až magický vliv, ale otec je později v cíli jejich cesty zákeřně zavražděn. Mladého chlapce jeho vlastní lidé zradí, neuznají za chána a i s jeho rodinou je nechávají napospas osudu. Nový pán klanu se Temudžina nepřestane bát a pokouší se ho zabít. Temudžin se mu zatím nedokáže postavit, ale také mu nedá příležitost, aby se ho jen tak zbavil, a utíká do stepi. Právě tady se zrodil tvrdohlavý bojovník, který si umí naklonit Bohy a v samotě nachází rovnováhu a odvahu vymykat se tehdejšímu společenství. Když Temudžin dospěje, odjíždí si pro Börte a společně začnou pomalu budovat svůj domov. Na cestě ke spokojenému životu je ale spousta překážek a pár je několikrát násilně odloučen. Temudžin projde mnoha krvavými bitvami, je prodán do otroctví, ale vždy se dokáže zase postavit na nohy a vrátit se na cestu k vysněnému cíli - stát se chánem všech Mongolů, stát se Velkým Chánem, Čingischánem. Velkolepě koncipovaný film diváky zavede do mongolských a kazašských stepí, i magických čínských měst a klášterů. Vyvolává údiv nad schopnostmi muže, který vzešel z národa kočovníků, ovládnout starodávné říše, aniž by zničil jejich kulturu a náboženství. Temudžinovo dětství líčí jako neustálý zápas o holý život, ve kterém může obstát jen opravdu výjimečný člověk. Režisér Sergej Bodrov v tomto strhujícím filmu překračuje hranice hned několika žánrů a nabízí silnou romanci, historické bitvy, mytologický podtext a především neuvěřitelně pečlivě připravenou podívanou.
    6
  • 7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12