Carlota Solares: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Carlota Solares: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Barón del terror, El
    Barón del terror, El (1962)
    Film

    Filmová zběsilost z dílny klasika mexické kinematografie Chana Uruety, jehož filmografie čítá dobře přes stovku položek. Do letošního programu jsme vybrali tu nejbizarnější z nich. Kromě režie se tento všestranný umělec věnoval scenáristice, produkci a herectví (mimo jiné jsme ho mohli vidět v roli barmana v Peckinpahově delirickém opusu Přineste mi hlavu Alfreda Garcii). Osobně si nejvíce považuje, že jeho nejlepší filmy zakoupilo Muzeum moderního umění v New Yorku. Píše se rok 1661 a v Mexico City odsuzuje inkviziční soud barona Vitelia d'Esteru k trestu smrti upálením za čarodějnictví. Nad hořící hranicí se nečekaně objeví kometa a baron proklíná své soudce a slibuje pomstu na jejich potomcích. Uběhne 300 let. Kometa se vrací a dopadá na Zemi. Z jejích útrob se vynoří baron Vitelius v podobě nestvůrného Mozkožrouta (film byl v USA uváděn pod názvem Brainiac) a vyrazí za pomstou... Hrůzostrašný baron náleží do oné kategorie snímků, kterou svým neumětelstvím proslavil především Ed Wood Jr. V tomto případě se názory filmových odborníků rozcházejí, zda se jednalo o rafinovaný tvůrčí záměr, či důsledek prakticky neexistujícího rozpočtu. Film byl natočen během dvou týdnů a proslul i na svou dobu neuvěřitelně naivními filmovými triky. Cituje se časté používání očividných zadních projekcí a pozoruhodný kostým Mozkožrouta, vysávajícího rozeklaným jazykem mozky svých obětí. Na druhou stranu se i vzhledem ke zkušenosti tvůrců jedná o snímek poučený, plný odkazů na tehdejší mexickou strašidelnou produkci a citující i proslavenou scénu stínohry z Murnauova Nosferatu (1922). V každém případě nás čeká ta pravá "bad taste" podívaná. V roli nestvůrného barona vystupuje producent snímku Abel Salazar. Projekci bude předcházet úvod, v němž se diváci seznámí s touto legendou mexického filmu a budou si moci vychutnat ukázku z jiného jeho filmu Znamení smrti (1939). (Festival otrlého diváka)

    49%

    Filmová zběsilost z dílny klasika mexické kinematografie Chana Uruety, jehož filmografie čítá dobře přes stovku položek. Do letošního programu jsme vybrali tu nejbizarnější z nich. Kromě režie se tento všestranný umělec věnoval scenáristice, produkci a herectví (mimo jiné jsme ho mohli vidět v roli barmana v Peckinpahově delirickém opusu Přineste mi hlavu Alfreda Garcii). Osobně si nejvíce považuje, že jeho nejlepší filmy zakoupilo Muzeum moderního umění v New Yorku. Píše se rok 1661 a v Mexico City odsuzuje inkviziční soud barona Vitelia d'Esteru k trestu smrti upálením za čarodějnictví. Nad hořící hranicí se nečekaně objeví kometa a baron proklíná své soudce a slibuje pomstu na jejich potomcích. Uběhne 300 let. Kometa se vrací a dopadá na Zemi. Z jejích útrob se vynoří baron Vitelius v podobě nestvůrného Mozkožrouta (film byl v USA uváděn pod názvem Brainiac) a vyrazí za pomstou... Hrůzostrašný baron náleží do oné kategorie snímků, kterou svým neumětelstvím proslavil především Ed Wood Jr. V tomto případě se názory filmových odborníků rozcházejí, zda se jednalo o rafinovaný tvůrčí záměr, či důsledek prakticky neexistujícího rozpočtu. Film byl natočen během dvou týdnů a proslul i na svou dobu neuvěřitelně naivními filmovými triky. Cituje se časté používání očividných zadních projekcí a pozoruhodný kostým Mozkožrouta, vysávajícího rozeklaným jazykem mozky svých obětí. Na druhou stranu se i vzhledem ke zkušenosti tvůrců jedná o snímek poučený, plný odkazů na tehdejší mexickou strašidelnou produkci a citující i proslavenou scénu stínohry z Murnauova Nosferatu (1922). V každém případě nás čeká ta pravá "bad taste" podívaná. V roli nestvůrného barona vystupuje producent snímku Abel Salazar. Projekci bude předcházet úvod, v němž se diváci seznámí s touto legendou mexického filmu a budou si moci vychutnat ukázku z jiného jeho filmu Znamení smrti (1939). (Festival otrlého diváka)

    3