Sam Shaw: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sam Shaw: Filmy a seriály

  • Žena pod vlivem
    Žena pod vlivem (1974)
    Film
    Tento drásavý portrét manželství a ženy na pokraji šílenství, považovaný mnoha kritiky za mistrovské dílo, se nepodobá ničemu, co do té doby americký film vytvořil. Složitý a neučesaný obraz rodinného života zkoumá proměnlivé vztahy, popudy, emoce a střety, z nichž se rodí problémy. Citově křehká Mabel (Gena Rowlandsová) je provdána za vznětlivého, panovačného Nicka (Peter Falk), stavebního předáka, který pracuje pro město Los Angeles. Když pošle všechny tři děti k matce, aby mohla strávit volný večer s Nickem, Mabel ztratí veškerou jistotu. Láskou ke své rodině žije tak silně, že když manžel schůzku zruší, ve zkratu se opije v místním baru a přivede si domů jiného muže. Film navozuje mnoho otázek bez snadných odpovědí: zda a jak se chovat podle očekávání našeho okolí, zda je možné být citově upřímnou osobou a zároveň dospělým/rodičem/manželkou, jaká vzplanutí lze promíjet, v jakých situacích se cítíme dobře a jak omezují role, které hrajeme, nás samotné i ostatní. Za ztvárnění bláznivé Mabel získala Rowlandsová po zásluze několik ocenění za herecký výkon.
    77%
    Tento drásavý portrét manželství a ženy na pokraji šílenství, považovaný mnoha kritiky za mistrovské dílo, se nepodobá ničemu, co do té doby americký film vytvořil. Složitý a neučesaný obraz rodinného života zkoumá proměnlivé vztahy, popudy, emoce a střety, z nichž se rodí problémy. Citově křehká Mabel (Gena Rowlandsová) je provdána za vznětlivého, panovačného Nicka (Peter Falk), stavebního předáka, který pracuje pro město Los Angeles. Když pošle všechny tři děti k matce, aby mohla strávit volný večer s Nickem, Mabel ztratí veškerou jistotu. Láskou ke své rodině žije tak silně, že když manžel schůzku zruší, ve zkratu se opije v místním baru a přivede si domů jiného muže. Film navozuje mnoho otázek bez snadných odpovědí: zda a jak se chovat podle očekávání našeho okolí, zda je možné být citově upřímnou osobou a zároveň dospělým/rodičem/manželkou, jaká vzplanutí lze promíjet, v jakých situacích se cítíme dobře a jak omezují role, které hrajeme, nás samotné i ostatní. Za ztvárnění bláznivé Mabel získala Rowlandsová po zásluze několik ocenění za herecký výkon.
    1
  • Gloria
    Gloria (1980)
    Film
    • iTunes
    Tato pohádka pro dospělé, natočená pro studio Columbia, se výrazně liší od Cassavetesových nezávislých filmů. Režisérův druhý výlet do žánru detektivky (po snímku Zavraždění čínského bookmakera) je milostným vyznáním herečce a manželce Geně Rowlandsové a městu New York. Drsná, a přece něžná Gloria, bývalá mafiánská milenka, se pro Rowlandsovou stala životní rolí, za niž získala svou druhou nominaci na Oscara za nejlepší ženský herecký výkon. Vyzbrojena jen důvtipem a dámskou pistolí, stane se Gloria štvancem ve chvíli, kdy gangsteři zjistí, že ochraňuje šestiletého Phila, drzého usmrkance, jenž jediný ze své rodiny přežil mafiánskou likvidaci. Philův otec, účetní, který zradil mafii, nechal Philovi účetní knihu se záznamy nelegálních transakcí, a právě tu chce zločinecká organizace získat za každou cenu. Gloria nemá ráda děti. Raději se stará o svou kočku a je hrdá na svůj byt, ale Philova matka byla její přítelkyně, a tak cítí jistou odpovědnost. Gloriinu oběť pohodlného, uspořádaného života (a možná dokonce i sebe samé) noří Cassavetes do atmosféry prosáklé podzimní předtuchou smrti. Po celý film udržuje hmatatelné napětí, korunované záměrně dvojznačným koncem.
    72%
    Tato pohádka pro dospělé, natočená pro studio Columbia, se výrazně liší od Cassavetesových nezávislých filmů. Režisérův druhý výlet do žánru detektivky (po snímku Zavraždění čínského bookmakera) je milostným vyznáním herečce a manželce Geně Rowlandsové a městu New York. Drsná, a přece něžná Gloria, bývalá mafiánská milenka, se pro Rowlandsovou stala životní rolí, za niž získala svou druhou nominaci na Oscara za nejlepší ženský herecký výkon. Vyzbrojena jen důvtipem a dámskou pistolí, stane se Gloria štvancem ve chvíli, kdy gangsteři zjistí, že ochraňuje šestiletého Phila, drzého usmrkance, jenž jediný ze své rodiny přežil mafiánskou likvidaci. Philův otec, účetní, který zradil mafii, nechal Philovi účetní knihu se záznamy nelegálních transakcí, a právě tu chce zločinecká organizace získat za každou cenu. Gloria nemá ráda děti. Raději se stará o svou kočku a je hrdá na svůj byt, ale Philova matka byla její přítelkyně, a tak cítí jistou odpovědnost. Gloriinu oběť pohodlného, uspořádaného života (a možná dokonce i sebe samé) noří Cassavetes do atmosféry prosáklé podzimní předtuchou smrti. Po celý film udržuje hmatatelné napětí, korunované záměrně dvojznačným koncem.
    2
  • 3
  • Pařížské blues
    Pařížské blues (1961)
    Film

    Druhý film režiséra Martina Ritta s dvojicí Paul Newman a Sidney Poitier se odehrává ve městě, které dlouho sloužilo jako útočiště hudebníků černé pleti, kteří sem prchali před rasovými předsudky v USA. Do Paříže ve filmu přijíždí americký jazzband pod vedením skvělého pozounisty a nadějného komponisty Rama Bowena jehož členem je mimo jiné i černý saxofonista Eddie Cook. Oba hlavní představitelé zanedlouho narazí na pár mladých amerických turistek Connie Lampsonovou a Lillian Corningovou, z nichž si každý vybere tu svou. Brzy mezi oběma novými páry začne docházet k neshodám, které se týkají především návratu do USA, po kterém touží Connie i Lillian - do Francie totiž původně přijely pouze na dvoutýdenní dovolenou. Avšak Ram s Eddiem jsou proti, Ram vidí slibně se rozvíjející pařížské angažmá a Eddie se zase jako černoch cítí v Paříži mnohem svobodněji a více respektován než doma. V tomto velmi vydařeném jazzovém filmu si zahrál (jako herec i jako hudebník) také slavný Louis Armstrong a o hudbu se postarala jazzová legenda Duke Ellington.

    64%

    Druhý film režiséra Martina Ritta s dvojicí Paul Newman a Sidney Poitier se odehrává ve městě, které dlouho sloužilo jako útočiště hudebníků černé pleti, kteří sem prchali před rasovými předsudky v USA. Do Paříže ve filmu přijíždí americký jazzband pod vedením skvělého pozounisty a nadějného komponisty Rama Bowena jehož členem je mimo jiné i černý saxofonista Eddie Cook. Oba hlavní představitelé zanedlouho narazí na pár mladých amerických turistek Connie Lampsonovou a Lillian Corningovou, z nichž si každý vybere tu svou. Brzy mezi oběma novými páry začne docházet k neshodám, které se týkají především návratu do USA, po kterém touží Connie i Lillian - do Francie totiž původně přijely pouze na dvoutýdenní dovolenou. Avšak Ram s Eddiem jsou proti, Ram vidí slibně se rozvíjející pařížské angažmá a Eddie se zase jako černoch cítí v Paříži mnohem svobodněji a více respektován než doma. V tomto velmi vydařeném jazzovém filmu si zahrál (jako herec i jako hudebník) také slavný Louis Armstrong a o hudbu se postarala jazzová legenda Duke Ellington.

    4