?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Walter Schulze-Mittendorf: Filmy a seriály

  • 1
  • Malý Muk
    Malý Muk (1953)
    Film
    Barevný německý film je natočen podle orientální pohádky německého spisovatele minulého století Wilhelma Hauffa. Po „Chladném srdci'' je to už druhý film, v němž filmaři DEFY využili klasického odkazu pohádkové literatury. Na příbězích malého Muka, který pro svou znetvořenou postavu musí snášet mnohá příkoří, získá zázračné pantofle a zázračnou hůlku a s jejich pomocí se stane váženým mužem u sultánova dvora, rozvíjí film prostou myšlenku o lidském štěstí: že štěstí člověk nezíská náhodou ani zázrakem, že si je musí zasloužit, získat je vlastním přičiněním. Myšlenka - jak ani v dětském a k tomu pohádkovém filmu jinak být nemůže - je zde vyslovena sice nenáročně, ale je jí prostoupeno všechno dění ve filmu. Celkem můžeme počítat tento snímek, v němž je bohatě, s velkou dovedností použito množství triků, ke zdařilým dílům DEFY. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)
    Žánry:RodinnýPohádka
    71%
    Barevný německý film je natočen podle orientální pohádky německého spisovatele minulého století Wilhelma Hauffa. Po „Chladném srdci'' je to už druhý film, v němž filmaři DEFY využili klasického odkazu pohádkové literatury. Na příbězích malého Muka, který pro svou znetvořenou postavu musí snášet mnohá příkoří, získá zázračné pantofle a zázračnou hůlku a s jejich pomocí se stane váženým mužem u sultánova dvora, rozvíjí film prostou myšlenku o lidském štěstí: že štěstí člověk nezíská náhodou ani zázrakem, že si je musí zasloužit, získat je vlastním přičiněním. Myšlenka - jak ani v dětském a k tomu pohádkovém filmu jinak být nemůže - je zde vyslovena sice nenáročně, ale je jí prostoupeno všechno dění ve filmu. Celkem můžeme počítat tento snímek, v němž je bohatě, s velkou dovedností použito množství triků, ke zdařilým dílům DEFY. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)
    Žánry:RodinnýPohádka
    2
  • Chladné srdce
    Chladné srdce (1950)
    Film
    Německý film, natočený podle pohádky klasika německé literatury Wilhelma Hauffa. Idea, v kterou film vyúsťuje, je velmi aktuální pro dnešek; že jen v aktivní práci, v kolektivní práci je možno hledati štěstí života i blahobyt i opravdovou lidskou lásku. Hrdina filmu Petr Munk, který se zmítá mezi dvěma silami, dobrem a zlem, nachází nakonec jediné východisko v dobrém a lepším. Film je po barevné stránce velmi dokonalý a obratnost techniku jeho triků, jichž je ve filmu pěkná řádka, je takového rázu, že staví tento film jistě mezi technicky nejdokonalejší díla. Film byl na VI. Mezinárodním filmovém festivalu, v Karlových Varech 1951 vyznamenán Cenou za barevný film za vynikající techniku a použití složitých triků. (FILMOVÝ PŘEHLED 13 / 1952)
    Žánry:FantasyRodinný
    71%
    Německý film, natočený podle pohádky klasika německé literatury Wilhelma Hauffa. Idea, v kterou film vyúsťuje, je velmi aktuální pro dnešek; že jen v aktivní práci, v kolektivní práci je možno hledati štěstí života i blahobyt i opravdovou lidskou lásku. Hrdina filmu Petr Munk, který se zmítá mezi dvěma silami, dobrem a zlem, nachází nakonec jediné východisko v dobrém a lepším. Film je po barevné stránce velmi dokonalý a obratnost techniku jeho triků, jichž je ve filmu pěkná řádka, je takového rázu, že staví tento film jistě mezi technicky nejdokonalejší díla. Film byl na VI. Mezinárodním filmovém festivalu, v Karlových Varech 1951 vyznamenán Cenou za barevný film za vynikající techniku a použití složitých triků. (FILMOVÝ PŘEHLED 13 / 1952)
    Žánry:FantasyRodinný
    3
  • Poddaný
    Poddaný (1951)
    Film

    Životní dráha Diedericha Hesslinga, typického německého měšťáka, věrného poddaného a služebníka vládnoucí moci, je tu zobrazena v nejcharakterističtějších fázích od raného mládí, kdy chladné prostředí měšťanského otcovského domu formovalo jeho charakter, až do doby dosažení nejvyššího stupně na společenském žebříku v malém severoněmeckém okresním městě. Tato sociální satira, odhalujicí krutou a bezcitnou tvář společenského kariéristy, který jde přes mrtvoly k vytouženému cíli jako věrný služebník svých vládců a nelítostný vládce svých podřízených, se opírá o stejnojmenný román známého německého protifašistického bojovníka, spisovatele Heinricha Manna. Životnost literární předlohy a pravdivost jejich hlavních postav jsou pro autora, který napsal tento satirický román již před více než čtyřiceti lety, tím nejlepším svědectvím jeho hluboké znalosti lidských povah a sociálních vztahů, jež charakterisují německou buržoasní společnost. Filmu byla na VI, Mezinárodním filmové festivalu v Karlových Varech 1951 udělena Cena boje za sociální pokrok, za zdařilou filmovou satiru proti reakci a za účinné pranýřování měšťácké morálky. (FILMOVÝ PŘEHLED 6 / 1952)

    Žánry:DramaKomedieSatira
    70%

    Životní dráha Diedericha Hesslinga, typického německého měšťáka, věrného poddaného a služebníka vládnoucí moci, je tu zobrazena v nejcharakterističtějších fázích od raného mládí, kdy chladné prostředí měšťanského otcovského domu formovalo jeho charakter, až do doby dosažení nejvyššího stupně na společenském žebříku v malém severoněmeckém okresním městě. Tato sociální satira, odhalujicí krutou a bezcitnou tvář společenského kariéristy, který jde přes mrtvoly k vytouženému cíli jako věrný služebník svých vládců a nelítostný vládce svých podřízených, se opírá o stejnojmenný román známého německého protifašistického bojovníka, spisovatele Heinricha Manna. Životnost literární předlohy a pravdivost jejich hlavních postav jsou pro autora, který napsal tento satirický román již před více než čtyřiceti lety, tím nejlepším svědectvím jeho hluboké znalosti lidských povah a sociálních vztahů, jež charakterisují německou buržoasní společnost. Filmu byla na VI, Mezinárodním filmové festivalu v Karlových Varech 1951 udělena Cena boje za sociální pokrok, za zdařilou filmovou satiru proti reakci a za účinné pranýřování měšťácké morálky. (FILMOVÝ PŘEHLED 6 / 1952)

    Žánry:DramaKomedieSatira
    4
  • 5
  • Zámek
    Zámek (1968)
    Film
    • iVysílání
    Zeměměřič K. přichází do vesnice, které dominuje silueta záhadného zámku. Jeho zdi jsou naplněny podivnými činovníky, kteří jsou vázáni striktními pravidly a ovládáni nevysvětlitelnými změnami nálad a kteří navíc vyžadují bezmeznou poslušnost. K. se snaží navázat kontakt s touto podivnou společnost na zámku, ale nedaří se mu to. Čím více se blíží svému cíli, o to více se před ním zámek vzdaluje. Zámek natočil v roce 1969 Rudolf Noelte s Maximilianem Schellem v roli K. a dokonce i s hereckou účastí Ivy Janžurové v jedné z vedlejších, nicméně nepřehlédnutelných rolí. Snímek se stal prvním velkým režijním úspěchem tohoto původně divadelního režiséra a zahájil jeho kariéru filmového tvůrce. Aby ale mohla adaptace Zámku vůbec vzniknout, musel Noelte spolu s Schellem nejprve založit nezávislou produkční firmu. Obtížně hledali i zahraničního distributora: bezvýchodný Kafka se nezdál být vhodným předpokladem ke komerčnímu úspěchu filmu. Kritika ale Noelteho debut přijala velmi kladně. Dokázal totiž velmi přesně vystihnou tísnivou a zároveň absurdní atmosféru příběhu. Film byl dokonce vybrán jako západoněmecký zástupce v boji o Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film, nicméně do užší nominace nepostoupil. V roce 1968 se měl účastnit soutěže na MFF v Cannes, ale festival byl zrušen kvůli událostem ve Francii v květnu téhož roku. Některé scény z tohoto snímku využil později Jaromil Jireš při natáčení svého hraného dokumentu Labyrint, v němž opět hlavní roli ztvárnil Maximilian Schell. (Česká televize)
    65%
    Zeměměřič K. přichází do vesnice, které dominuje silueta záhadného zámku. Jeho zdi jsou naplněny podivnými činovníky, kteří jsou vázáni striktními pravidly a ovládáni nevysvětlitelnými změnami nálad a kteří navíc vyžadují bezmeznou poslušnost. K. se snaží navázat kontakt s touto podivnou společnost na zámku, ale nedaří se mu to. Čím více se blíží svému cíli, o to více se před ním zámek vzdaluje. Zámek natočil v roce 1969 Rudolf Noelte s Maximilianem Schellem v roli K. a dokonce i s hereckou účastí Ivy Janžurové v jedné z vedlejších, nicméně nepřehlédnutelných rolí. Snímek se stal prvním velkým režijním úspěchem tohoto původně divadelního režiséra a zahájil jeho kariéru filmového tvůrce. Aby ale mohla adaptace Zámku vůbec vzniknout, musel Noelte spolu s Schellem nejprve založit nezávislou produkční firmu. Obtížně hledali i zahraničního distributora: bezvýchodný Kafka se nezdál být vhodným předpokladem ke komerčnímu úspěchu filmu. Kritika ale Noelteho debut přijala velmi kladně. Dokázal totiž velmi přesně vystihnou tísnivou a zároveň absurdní atmosféru příběhu. Film byl dokonce vybrán jako západoněmecký zástupce v boji o Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film, nicméně do užší nominace nepostoupil. V roce 1968 se měl účastnit soutěže na MFF v Cannes, ale festival byl zrušen kvůli událostem ve Francii v květnu téhož roku. Některé scény z tohoto snímku využil později Jaromil Jireš při natáčení svého hraného dokumentu Labyrint, v němž opět hlavní roli ztvárnil Maximilian Schell. (Česká televize)
    6
  • 7
  • 8
  • Ernst Thälmann - Syn své třídy
    Ernst Thälmann - Syn své třídy (1954)
    Film
    55%
    9