Aleksandr Rumnyov: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Aleksandr Rumnyov: Filmy a seriály

  • Ivan Hrozný I.
    Ivan Hrozný I. (1945)
    FilmRole: The Stranger
    Ivan Hrozný je jedním z nejcitovanějších historických, respektive životopisných podobenství. Sergej Ejzenštejn ho natočil jako mohutné drama o prosazovaní progresivní státotvorné myšlenky nelidskými, násilnickými a totalitními prostředky a o postupné deformaci a diskreditaci nejen této myšlenky, ale i samotného jejího nositele. Film zobrazuje období vlády ruského cara Ivana Hrozného v 16. století, což byl v primitivním Rusku ještě temný středověk. První díl zachycuje období, kdy bylo Rusko rozděleno na knížectví. Tehdy se sedmnáctiletý Ivan Vasilievič, moskevský kníže, nechal korunovat na cara celého Ruska a tvrdě vyžadoval poslušnost bojarů. Ejzenštejn v tomto dramatu o morálních dilematech a moci usiluje o jakousi syntézu obrazu a zvuku. Vychází z historických faktů, ale podřizuje je své autorské představě. V centru pozornosti je postava cara a jeho vnitřní konflikty.
    Žánry:DramaHistorický
    76%
    Ivan Hrozný je jedním z nejcitovanějších historických, respektive životopisných podobenství. Sergej Ejzenštejn ho natočil jako mohutné drama o prosazovaní progresivní státotvorné myšlenky nelidskými, násilnickými a totalitními prostředky a o postupné deformaci a diskreditaci nejen této myšlenky, ale i samotného jejího nositele. Film zobrazuje období vlády ruského cara Ivana Hrozného v 16. století, což byl v primitivním Rusku ještě temný středověk. První díl zachycuje období, kdy bylo Rusko rozděleno na knížectví. Tehdy se sedmnáctiletý Ivan Vasilievič, moskevský kníže, nechal korunovat na cara celého Ruska a tvrdě vyžadoval poslušnost bojarů. Ejzenštejn v tomto dramatu o morálních dilematech a moci usiluje o jakousi syntézu obrazu a zvuku. Vychází z historických faktů, ale podřizuje je své autorské představě. V centru pozornosti je postava cara a jeho vnitřní konflikty.
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Střevíčky
    Střevíčky (1947)
    FilmRole: Pas de Trois

    Klasické zpracování pohádky o Popelce. Popelka (Yanina Zhejmo), dcera královského lesníka, žije se svým otcem (Vasili Merkuryev), zlou macechou (Faina Ranevskaya) a dvěma sestrami. Otec se ale své zlé ženy natolik bojí, že dělá přesně to, co ona poručí, a to i na úkor své milované dcery Popelky, která je tak pro svoji macechu a nevlastní sestry jen ušmudlanou služkou. Jednoho dne se zastaví za otcem král (Erast Garin) a pozve svého lesníka i s rodinou na královský ples. Poté, co na něj macecha, sestry i otec odjedou, zůstane všemožnými pracemi zaúkolovaná Popelka sama doma. Objevuje se jí ale kouzelná víla, doprovázená svým pážetem, a vyplňuje jí její vroucné přání podívat se na ples. (ČSFD)

    70%

    Klasické zpracování pohádky o Popelce. Popelka (Yanina Zhejmo), dcera královského lesníka, žije se svým otcem (Vasili Merkuryev), zlou macechou (Faina Ranevskaya) a dvěma sestrami. Otec se ale své zlé ženy natolik bojí, že dělá přesně to, co ona poručí, a to i na úkor své milované dcery Popelky, která je tak pro svoji macechu a nevlastní sestry jen ušmudlanou služkou. Jednoho dne se zastaví za otcem král (Erast Garin) a pozve svého lesníka i s rodinou na královský ples. Poté, co na něj macecha, sestry i otec odjedou, zůstane všemožnými pracemi zaúkolovaná Popelka sama doma. Objevuje se jí ale kouzelná víla, doprovázená svým pážetem, a vyplňuje jí její vroucné přání podívat se na ples. (ČSFD)

    2
  • Anna na krku
    Anna na krku (1954)
    FilmRole: rasporyaditel' na balu

    Sovětský barevný film je natočen podle povídky A. P. Čechova (od jehož smrti letos uplynulo padesát let), napsané v r. 1895. V prostém příběhu, který by se pod perem mnohého jiného stal docela banální literární záležitostí, zobrazil Čechov s mohutnou kritickou silou, jak zhoubně působí moc peněz na jednáni člověka, na jeho charakter. Je to příběh o mladé dívce, která se provdala pro peníze za starého člověka, aby zachránila rodinu i sebe před bídou. Když však pozná vliv své krásy a najde cesty, jak využívat manželova bohatství, zapomíná na svůj život, její charakter se stává čím dál cyničtější, zvolna, ale jistě se z ni vyvíjí lehkovážná kurtisána, která nakonec nedokáže věnovat byť pohled otci a malým bratrům, vyhozeným z bytu na ulici. Přesto, že film v určitém směru nevystihuje Čechovův kritický záměr, je to jeden z nejlepších sovětských snímků, jaký jsme v poslední době viděli. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)

    69%

    Sovětský barevný film je natočen podle povídky A. P. Čechova (od jehož smrti letos uplynulo padesát let), napsané v r. 1895. V prostém příběhu, který by se pod perem mnohého jiného stal docela banální literární záležitostí, zobrazil Čechov s mohutnou kritickou silou, jak zhoubně působí moc peněz na jednáni člověka, na jeho charakter. Je to příběh o mladé dívce, která se provdala pro peníze za starého člověka, aby zachránila rodinu i sebe před bídou. Když však pozná vliv své krásy a najde cesty, jak využívat manželova bohatství, zapomíná na svůj život, její charakter se stává čím dál cyničtější, zvolna, ale jistě se z ni vyvíjí lehkovážná kurtisána, která nakonec nedokáže věnovat byť pohled otci a malým bratrům, vyhozeným z bytu na ulici. Přesto, že film v určitém směru nevystihuje Čechovův kritický záměr, je to jeden z nejlepších sovětských snímků, jaký jsme v poslední době viděli. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)

    3