Nikolai Renkov: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nikolai Renkov: Filmy a seriály

  • 1
  • Boris Godunov
    Boris Godunov (1954)
    Film
    Sovětský film „Boris Godunov" je mistrovským přepisem stejnojmenné opery Modesta Petroviče Musorgského, který má podtitul „národní hudební drama". Literárním podkladem opery je dramatická báseň A. S. Puškina, zachycující historii ruské země koncem XVI. století, v době, kdy o carský trůn bojovali nejrůznější uchazeči a dobrodruzi. Dílem prolíná několik dramatických linií. Je to především osobní tragedie titulního hrdiny Borise Godunova, člověka pronásledovaného hlasem svědomí za kdysi spáchanou vraždu. Druhou hlavní dramatickou linií je historie mladého mnicha Grišky Otrepeva, snícího o světské slávě. Když se dozví od starce Pimena historii zavraždění carevače Dimitrije, stejně starého, jako je on sám, rozhodne se uprchnout z Ruska a vydávat se za zavražděného careviče. Tak vzniká známá postava samozvance Lžidimitrije, který za pomoci cizinců, zrádné šlechty a církve táhne bojovat proti Rusi. Hlavním hrdinou dramatu je však prostý lid. Lid utlačovaný a znásilňovaný, lid rozpoznávající, že car — ať jím je kdokoliv — vždy bude proti němu, na straně bohatých a mocných. V tomto vpravdě revolučním poznatku je ideové jádro díla. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:DramaHudební
    69%
    Sovětský film „Boris Godunov" je mistrovským přepisem stejnojmenné opery Modesta Petroviče Musorgského, který má podtitul „národní hudební drama". Literárním podkladem opery je dramatická báseň A. S. Puškina, zachycující historii ruské země koncem XVI. století, v době, kdy o carský trůn bojovali nejrůznější uchazeči a dobrodruzi. Dílem prolíná několik dramatických linií. Je to především osobní tragedie titulního hrdiny Borise Godunova, člověka pronásledovaného hlasem svědomí za kdysi spáchanou vraždu. Druhou hlavní dramatickou linií je historie mladého mnicha Grišky Otrepeva, snícího o světské slávě. Když se dozví od starce Pimena historii zavraždění carevače Dimitrije, stejně starého, jako je on sám, rozhodne se uprchnout z Ruska a vydávat se za zavražděného careviče. Tak vzniká známá postava samozvance Lžidimitrije, který za pomoci cizinců, zrádné šlechty a církve táhne bojovat proti Rusi. Hlavním hrdinou dramatu je však prostý lid. Lid utlačovaný a znásilňovaný, lid rozpoznávající, že car — ať jím je kdokoliv — vždy bude proti němu, na straně bohatých a mocných. V tomto vpravdě revolučním poznatku je ideové jádro díla. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:DramaHudební
    2
  • Jedenačtyřicátý
    Jedenačtyřicátý (1956)
    Film
    Sovětský barevný film z občanské války. — Zbytek rozprášeného rudoarmějského oddílu se vydal na pochod pouští Karakum k svému štábu. Mezi nimi jde i nejlepší střelkyně oddílu Marjutka, která zastřelila už čtyřicet bělogvardějců. Po cestě zajali mladého poručíka, kterého Marjutka dostala za úkol střežit. Po velkých ztrátách dorazili k Aralskému jezeru. Marjutka se vydala na lodi s poručíkem do štábu. Bouře je však zahnala na pustý ostrov. Oba mladí lidé se zde do sebe zamilovali a prožili šťastné dny. Bělogvardějci, kteří usilovně hledali poručíka, se přiblížili k ostrovu. Poručík poznal své druhy, rázem zapomněl na Marjutku a vrhl se jim radostně vstříc. Statečná Marjutka, jejíž vlastenecký cit zvítězil nad láskou, bere pušku a jedenáctýřicátý nepřítel padl mrtev do vln jezera. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1956)
    68%
    Sovětský barevný film z občanské války. — Zbytek rozprášeného rudoarmějského oddílu se vydal na pochod pouští Karakum k svému štábu. Mezi nimi jde i nejlepší střelkyně oddílu Marjutka, která zastřelila už čtyřicet bělogvardějců. Po cestě zajali mladého poručíka, kterého Marjutka dostala za úkol střežit. Po velkých ztrátách dorazili k Aralskému jezeru. Marjutka se vydala na lodi s poručíkem do štábu. Bouře je však zahnala na pustý ostrov. Oba mladí lidé se zde do sebe zamilovali a prožili šťastné dny. Bělogvardějci, kteří usilovně hledali poručíka, se přiblížili k ostrovu. Poručík poznal své druhy, rázem zapomněl na Marjutku a vrhl se jim radostně vstříc. Statečná Marjutka, jejíž vlastenecký cit zvítězil nad láskou, bere pušku a jedenáctýřicátý nepřítel padl mrtev do vln jezera. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1956)
    3