Ruth Reinecke: Nejlepší filmy
a seriály

5.6

Ruth Reinecke: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Toni Erdmann
    Toni Erdmann (2016)
    FilmRole: Renate
    • iTunes
    • Edison
    Život učitele Winfrieda Conradiho uplývá v naprosté rutině, kterou mohutný muž jen občas naruší svou pubertální vášní – drobným žertovným převlekem. Poté, co mu zemře jediný věrný druh, slepý pes, se Winfried rozhodne investovat veškerou pozornost do své dcery Ines, která vše podřídila kariéře. Po neúspěšném pokusu o kontakt mění Winfried strategii. Čeho nemůže dosáhnout jako neúspěšný otec, toho může docílit jeho neforemné alter-ego, německý ambasador a životní kouč Toni Erdmann. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedieSatira
    Režie:Maren Ade
    73%
    Život učitele Winfrieda Conradiho uplývá v naprosté rutině, kterou mohutný muž jen občas naruší svou pubertální vášní – drobným žertovným převlekem. Poté, co mu zemře jediný věrný druh, slepý pes, se Winfried rozhodne investovat veškerou pozornost do své dcery Ines, která vše podřídila kariéře. Po neúspěšném pokusu o kontakt mění Winfried strategii. Čeho nemůže dosáhnout jako neúspěšný otec, toho může docílit jeho neforemné alter-ego, německý ambasador a životní kouč Toni Erdmann. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedieSatira
    Režie:Maren Ade
    3
  • Co po nás zbyde
    Co po nás zbyde (2023)
    FilmRole: Heidi
    Kde končí příběhy, které si vyprávíme, a začínají kontury tvrdé, upřímné reality? Boris a Jonathan na téhle hranici s každým dnem balancují víc a víc – až by se mohlo zdát, že své drobné fikční světy opouštějí jen neradi. Zatímco se herec Boris noří do nevěrné postavy  připravovaného filmu, Jonathan na stránkách svého románu staví tragické melodrama o dvou povědomých figurách. V ložnicích, supermarketech i zkušebnách ohmatávají oba partneři realitu jako unikavý kus látky; průsvitný a přesto jasně zřetelný. Kam až zajde potřeba dokola utíkat před nepříjemnou skutečností vztahu ztraceného ve slepé uličce? Fabian Stumm, který ve svém celovečerním debutu ztvárnil postavu Borise, tne do živého. Mistrně konstruuje vrstvy filmové reality, aby nás v jemných gestech provedl neodolatelným shlukem romantických prožitků a zápletek. ( Mezipatra queer filmový festival)
    Žánry:Drama
    64%
    Kde končí příběhy, které si vyprávíme, a začínají kontury tvrdé, upřímné reality? Boris a Jonathan na téhle hranici s každým dnem balancují víc a víc – až by se mohlo zdát, že své drobné fikční světy opouštějí jen neradi. Zatímco se herec Boris noří do nevěrné postavy  připravovaného filmu, Jonathan na stránkách svého románu staví tragické melodrama o dvou povědomých figurách. V ložnicích, supermarketech i zkušebnách ohmatávají oba partneři realitu jako unikavý kus látky; průsvitný a přesto jasně zřetelný. Kam až zajde potřeba dokola utíkat před nepříjemnou skutečností vztahu ztraceného ve slepé uličce? Fabian Stumm, který ve svém celovečerním debutu ztvárnil postavu Borise, tne do živého. Mistrně konstruuje vrstvy filmové reality, aby nás v jemných gestech provedl neodolatelným shlukem romantických prožitků a zápletek. ( Mezipatra queer filmový festival)
    Žánry:Drama
    4
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • 6
  • 7
  • Evropa tančila valčík
    Evropa tančila valčík (1989)
    FilmRole: německá císařovna Augusta Viktorie

    Svůj poslední film zasvětil Otakar Vávra událostem provázejícím výbuch první světové války. Odehrává se v reprezentativních mocenských centrech, na panovnických dvorech ve Vídni, Berlíně i Moskvě. Souběžně rozvíjí osud českého archiváře, který se zaplete se srbským protirakouským odbojem. Ačkoli film je koncipován jako pečlivá dobová rekonstrukce, převažuje ve výsledku plochá ilustrace.

    Žánry:DramaHistorický
    57%

    Svůj poslední film zasvětil Otakar Vávra událostem provázejícím výbuch první světové války. Odehrává se v reprezentativních mocenských centrech, na panovnických dvorech ve Vídni, Berlíně i Moskvě. Souběžně rozvíjí osud českého archiváře, který se zaplete se srbským protirakouským odbojem. Ačkoli film je koncipován jako pečlivá dobová rekonstrukce, převažuje ve výsledku plochá ilustrace.

    Žánry:DramaHistorický
    8
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    29%
    9