Nikolai Prokopovich: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nikolai Prokopovich: Filmy a seriály

  • Sedmnáct zastavení jara
    Sedmnáct zastavení jara (1973)
    Seriál

    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970), a stejnojmenný televizní seriál, byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Rusi a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu "Sedmnáct zastavení jara" byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.

    81%

    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970), a stejnojmenný televizní seriál, byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Rusi a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu "Sedmnáct zastavení jara" byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.

    1
  • Bratři Karamazovi
    Bratři Karamazovi (1969)
    FilmRole: Mussyalovich
    Náročný Dostojevského román nebyl do filmové řeči adaptován mnohokrát: kromě filmu Richarda Brookse z roku 1958 a několika seriálových zpracování stojí za zmínku nápadité zcizovací uchopení příběhu, které natočil v roce 2008 český režisér Petr Zelenka pod názvem Karamazovi. Třídílná sovětská adaptace z roku 1969 se vyznačuje minimálním výskytem filmařských „ozdob": v centru pozornosti zůstává Dostojevského text, interpretovaný herci v takřka divadelním podání. Režisér Ivan Pyrjev měl již na kontě mimo jiné filmové zpracování Dostojevského Idiota a Bílých nocí. Bratři Karamazovi se měli stát jeho posledním dílem: v průběhu natáčení zemřel, pod posledním dílem jsou tak jako režiséři podepsáni představitelé hlavních rolí Kirill Lavrov a Michail Uljanov.
    77%
    Náročný Dostojevského román nebyl do filmové řeči adaptován mnohokrát: kromě filmu Richarda Brookse z roku 1958 a několika seriálových zpracování stojí za zmínku nápadité zcizovací uchopení příběhu, které natočil v roce 2008 český režisér Petr Zelenka pod názvem Karamazovi. Třídílná sovětská adaptace z roku 1969 se vyznačuje minimálním výskytem filmařských „ozdob": v centru pozornosti zůstává Dostojevského text, interpretovaný herci v takřka divadelním podání. Režisér Ivan Pyrjev měl již na kontě mimo jiné filmové zpracování Dostojevského Idiota a Bílých nocí. Bratři Karamazovi se měli stát jeho posledním dílem: v průběhu natáčení zemřel, pod posledním dílem jsou tak jako režiséři podepsáni představitelé hlavních rolí Kirill Lavrov a Michail Uljanov.
    2
  • Rezidentův omyl
    Rezidentův omyl (1968)
    FilmRole: Markov
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byly natočeny další tři pokračování, které z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinily nesmrtelnou postavu. V úvodním filmu celé ságy si sovětský kontrarozvědčík s přezdívkou Bekas získá Tuljevovu důvěru a skrze něj pronikne až do samotného centra rozvědky. Tuljev si svůj omyl uvědomuje až příliš pozdě a bude muset vynaložit ještě hodně sil, aby svou fatální chybu odčinil. Snímek Rezidentův omyl proslavil kromě Georgije Žžjonova také herce a zpěváka Michaila Nožkina, který speciálně pro tento film napsal několik nestárnoucích písní.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    73%
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byly natočeny další tři pokračování, které z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinily nesmrtelnou postavu. V úvodním filmu celé ságy si sovětský kontrarozvědčík s přezdívkou Bekas získá Tuljevovu důvěru a skrze něj pronikne až do samotného centra rozvědky. Tuljev si svůj omyl uvědomuje až příliš pozdě a bude muset vynaložit ještě hodně sil, aby svou fatální chybu odčinil. Snímek Rezidentův omyl proslavil kromě Georgije Žžjonova také herce a zpěváka Michaila Nožkina, který speciálně pro tento film napsal několik nestárnoucích písní.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • 4
  • Štít a meč
    Štít a meč (1968)
    Seriál
    Na základě stejnojmenného románu Vadima Koževnikova vzniklo v roce 1968 mistrovské špionážní dílo sovětské kinematografie, které režisér Vladimir Basov rozdělil do čtyř plnohodnotných částí. Mnohavrstevný příběh se soustředí na osudy ruského špiona Alexandra Bělova, který se pod krycím jménem Johann Weiss dostane do centra abwehru. Z nacistické školy pro rozvědčíky vybere skupinu neškodných mladých agentů, která má podle představ fašistů podávat zprávy ze sovětského frontu. Místo toho Bělov alias Weiss díky své perfektní znalosti němčiny a přesnému odhadu životu nebezpečných situací proniká stále hlouběji do Říšského bezpečnostního systému a odhaluje plány zásadních válečných operací. Vše vrcholí mistrovskou závěrečnou scénou při příchodu sovětských vojsk do Berlína, kdy Alexandr Bělov může konečně po letech odhalit svou pravou hrdinskou identitu.
    65%
    Na základě stejnojmenného románu Vadima Koževnikova vzniklo v roce 1968 mistrovské špionážní dílo sovětské kinematografie, které režisér Vladimir Basov rozdělil do čtyř plnohodnotných částí. Mnohavrstevný příběh se soustředí na osudy ruského špiona Alexandra Bělova, který se pod krycím jménem Johann Weiss dostane do centra abwehru. Z nacistické školy pro rozvědčíky vybere skupinu neškodných mladých agentů, která má podle představ fašistů podávat zprávy ze sovětského frontu. Místo toho Bělov alias Weiss díky své perfektní znalosti němčiny a přesnému odhadu životu nebezpečných situací proniká stále hlouběji do Říšského bezpečnostního systému a odhaluje plány zásadních válečných operací. Vše vrcholí mistrovskou závěrečnou scénou při příchodu sovětských vojsk do Berlína, kdy Alexandr Bělov může konečně po letech odhalit svou pravou hrdinskou identitu.
    5
  • Konec "Saturnu
    Konec "Saturnu (1967)
    Film
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Konec „Saturnu“ a jeho předchozí část Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Podaří se mu proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podává tam odtud důležité zprávy moskevské centrále. Předtím, než bude mise definitivně naplněna, si ale agent prožije na vlastní kůži nespočet hazardních situací, ve kterých nebude v sázce pouze jeho osud, ale také životy dalších tisíců lidí.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    62%
    Pět let před slavným dvoudílným filmem Boj po vítězství natočil režisér Villen Azarov neméně úspěšné špionážní drama o sovětském rozvědčíkovi Krylovovi. Zatímco Boj po vítězství byl situován do poválečných let, Konec „Saturnu“ a jeho předchozí část Cesta do „Saturnu“ se soustředí na rafinované boje špionů přímo v době 2. světové války. Agent Sergej Krylov je pod krycím jménem kapitán Kramer nasazen do německého abwehru. Podaří se mu proniknout do samotného středu německé špionážní organizace „Saturn“ a podává tam odtud důležité zprávy moskevské centrále. Předtím, než bude mise definitivně naplněna, si ale agent prožije na vlastní kůži nespočet hazardních situací, ve kterých nebude v sázce pouze jeho osud, ale také životy dalších tisíců lidí.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    6
  • Ztracený na Sibiři
    Ztracený na Sibiři (1991)
    FilmRole: NKVD General
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoduchom vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    61%
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoduchom vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    7