Gavriil Popov: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Gavriil Popov: Filmy a seriály

  • 1
  • Pohádka o caru Saltánovi
    Pohádka o caru Saltánovi (1966)
    Film
    Kouzelný příběh podle Puškina. Režisér Alexandr Ptuško se tentokrát nechal inspirovat básní "Pohádka o caru Saltánovi, o jeho synu, slavném a mohutném bohatýru Gvidonu Saltánoviči a o čarokrásné carevně Labuti" z pera slavného spisovatele A. S. Puškina a natočil podle ní další ze svých pohádek. V jejím centru stojí car Saltán, který si právě hledá nevěstu. Poslouchá potají rozhovor tří krasavic a vybere si tu, která jej miluje a chce mu porodit syna a dědice. Koná se svatba a brzy je na světě i vytoužený syn. Ale závistivé sestry zařídí, aby bylo dítě i carevna uneseny a hozeny v sudu do moře. Vlny je donesou až na tajuplný ostrov Bujan. Ze syna se brzy stane pohledný mladík a díky nadpřirozeným silám se snaží přilákat otce do svého nového domova. Ten se mezitím dostal pod vládu zlých čarodějnic a bude ještě dlouho trvat, než pochopí, kde se skrývá jeho štěstí.
    67%
    Kouzelný příběh podle Puškina. Režisér Alexandr Ptuško se tentokrát nechal inspirovat básní "Pohádka o caru Saltánovi, o jeho synu, slavném a mohutném bohatýru Gvidonu Saltánoviči a o čarokrásné carevně Labuti" z pera slavného spisovatele A. S. Puškina a natočil podle ní další ze svých pohádek. V jejím centru stojí car Saltán, který si právě hledá nevěstu. Poslouchá potají rozhovor tří krasavic a vybere si tu, která jej miluje a chce mu porodit syna a dědice. Koná se svatba a brzy je na světě i vytoužený syn. Ale závistivé sestry zařídí, aby bylo dítě i carevna uneseny a hozeny v sudu do moře. Vlny je donesou až na tajuplný ostrov Bujan. Ze syna se brzy stane pohledný mladík a díky nadpřirozeným silám se snaží přilákat otce do svého nového domova. Ten se mezitím dostal pod vládu zlých čarodějnic a bude ještě dlouho trvat, než pochopí, kde se skrývá jeho štěstí.
    2
  • Nedokončený román
    Nedokončený román (1955)
    Film
    Sovětský celovečerní umělecký barevný film. — Významný konstruktér lodí Jeršov byl při zkoušce nové lodi smeten do moře a ochrnul na nohy. Lékařka Jelizaveta Maximovna se domnívá, že nový nervový otřes by mohl pro Jeršova znamenat úplné vyléčení. Zrazuje ji však od toho její kolega Aganin, který se o ni bezvýsledně uchází. Jeršov se ani na posteli nevzdal pilné práce a byl rád, že mu lékařka nepředpisuje klid. Velmi si ji oblíbil a ani si neuvědomil, že se do ní zamiloval. Jeho matka to však poznala a požádala Jelizavetu Maximovnu, aby přestala k jejímu synu docházet, aby ho ušetřila zbytečného zklamání. Po určité době se lékařka od Aganina dozví, že Jeršovovi se přitížilo; nepřítomnost Jelizavety Maximovny působila na průběh jeho nemoci zřejmě neblaze. Jelizaveta Maximovna pacienta neprodleně navštívila. Její návštěva vyvolala u Jeršova ten potřebný nervový otřes, který ho měl vyléčit. Díky další láskyplné péči lékařky začal pak Jeršov brzy chodit. (FILMOVÝ PŘEHLED 32 / 1956)
    Žánry:Drama
    67%
    Sovětský celovečerní umělecký barevný film. — Významný konstruktér lodí Jeršov byl při zkoušce nové lodi smeten do moře a ochrnul na nohy. Lékařka Jelizaveta Maximovna se domnívá, že nový nervový otřes by mohl pro Jeršova znamenat úplné vyléčení. Zrazuje ji však od toho její kolega Aganin, který se o ni bezvýsledně uchází. Jeršov se ani na posteli nevzdal pilné práce a byl rád, že mu lékařka nepředpisuje klid. Velmi si ji oblíbil a ani si neuvědomil, že se do ní zamiloval. Jeho matka to však poznala a požádala Jelizavetu Maximovnu, aby přestala k jejímu synu docházet, aby ho ušetřila zbytečného zklamání. Po určité době se lékařka od Aganina dozví, že Jeršovovi se přitížilo; nepřítomnost Jelizavety Maximovny působila na průběh jeho nemoci zřejmě neblaze. Jelizaveta Maximovna pacienta neprodleně navštívila. Její návštěva vyvolala u Jeršova ten potřebný nervový otřes, který ho měl vyléčit. Díky další láskyplné péči lékařky začal pak Jeršov brzy chodit. (FILMOVÝ PŘEHLED 32 / 1956)
    Žánry:Drama
    3
  • 4
  • 5
  • Běžin luh
    Běžin luh (1937)
    Film

    Nic nedokáže vyvolat depresi tak snadno, jako pocit absolutní bezmoci. Ejzenštejn až příliš zřetelně poznává, že pokud je v životě něco ztraceno, je to většinou ztraceno definitivně. Krutá epizoda s filmem Que viva México! je jen pouhou předehrou k šesti letům jeho marného usilování o natočení několika filmů, k šesti letům, v jejichž průběhu bude jakási anonymní ruka zastavovat každou jeho tvůrčí snahu, každý jeho pokus o realizaci svých uměleckých představ. Nejhmatatelnějším výsledkem je dnes jen několik málo, téměř zázrakem zachráněných filmových okének z nedokončeného filmu Běžin Luh, z nichž až po jeho smrti byl sestaven půlhodinový stejnojmenný informační snímek, smutný dokument o tom, co mohlo být, ale nebylo. Režisér se rozhodl vylíčit příběh rolníka, jenž zabije syna, protože ten upozornil předsedkyni místního kolchozu na plán otcových přátel, kteří chtějí zapálit kolchoz.

    Autor vytváří nádhernou filmovou poému o době, o jejích rozporech, o její tragice i naději a současně vytváří svůj svět svět symbolů a podobenství. Natáčení snímku musil Ejzenštejn kvůli bolševické cenzuře i své chorobě přerušit. Nesestříhaný materiál byl promítnutý Stalinovi. Ten pak tento opus dával za vzor, jak se filmy nemají dělat, a dokončení snímku zakázal. Ejzenštejn byl pak donucen, a to je vrcholná tragédie, vykonat vlastní uměleckou popravu. Musil napsat vlastní ničivou kritiku svého filmu. Film byl komisionálně zničen. Ejzenštejn zachránil z každého záběru pár okének. Z tohoto vzácného zachovaného materiálu byla v roce 1966 sestavena střihová snímka statických záběrů. V našem životě pravda vždy nakonec zvítězí, ale mnohdy se toho nedožijeme. (Ejzenštejn)

    63%

    Nic nedokáže vyvolat depresi tak snadno, jako pocit absolutní bezmoci. Ejzenštejn až příliš zřetelně poznává, že pokud je v životě něco ztraceno, je to většinou ztraceno definitivně. Krutá epizoda s filmem Que viva México! je jen pouhou předehrou k šesti letům jeho marného usilování o natočení několika filmů, k šesti letům, v jejichž průběhu bude jakási anonymní ruka zastavovat každou jeho tvůrčí snahu, každý jeho pokus o realizaci svých uměleckých představ. Nejhmatatelnějším výsledkem je dnes jen několik málo, téměř zázrakem zachráněných filmových okének z nedokončeného filmu Běžin Luh, z nichž až po jeho smrti byl sestaven půlhodinový stejnojmenný informační snímek, smutný dokument o tom, co mohlo být, ale nebylo. Režisér se rozhodl vylíčit příběh rolníka, jenž zabije syna, protože ten upozornil předsedkyni místního kolchozu na plán otcových přátel, kteří chtějí zapálit kolchoz.

    Autor vytváří nádhernou filmovou poému o době, o jejích rozporech, o její tragice i naději a současně vytváří svůj svět svět symbolů a podobenství. Natáčení snímku musil Ejzenštejn kvůli bolševické cenzuře i své chorobě přerušit. Nesestříhaný materiál byl promítnutý Stalinovi. Ten pak tento opus dával za vzor, jak se filmy nemají dělat, a dokončení snímku zakázal. Ejzenštejn byl pak donucen, a to je vrcholná tragédie, vykonat vlastní uměleckou popravu. Musil napsat vlastní ničivou kritiku svého filmu. Film byl komisionálně zničen. Ejzenštejn zachránil z každého záběru pár okének. Z tohoto vzácného zachovaného materiálu byla v roce 1966 sestavena střihová snímka statických záběrů. V našem životě pravda vždy nakonec zvítězí, ale mnohdy se toho nedožijeme. (Ejzenštejn)

    6
  • Čapajev
    Čapajev (1934)
    Film
    55%
    7