Nikita Podgornyj: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nikita Podgornyj: Filmy a seriály

  • Bratři Karamazovi
    Bratři Karamazovi (1969)
    FilmRole: Mikhail Rakitin
    Náročný Dostojevského román nebyl do filmové řeči adaptován mnohokrát: kromě filmu Richarda Brookse z roku 1958 a několika seriálových zpracování stojí za zmínku nápadité zcizovací uchopení příběhu, které natočil v roce 2008 český režisér Petr Zelenka pod názvem Karamazovi. Třídílná sovětská adaptace z roku 1969 se vyznačuje minimálním výskytem filmařských „ozdob": v centru pozornosti zůstává Dostojevského text, interpretovaný herci v takřka divadelním podání. Režisér Ivan Pyrjev měl již na kontě mimo jiné filmové zpracování Dostojevského Idiota a Bílých nocí. Bratři Karamazovi se měli stát jeho posledním dílem: v průběhu natáčení zemřel, pod posledním dílem jsou tak jako režiséři podepsáni představitelé hlavních rolí Kirill Lavrov a Michail Uljanov.
    77%
    Náročný Dostojevského román nebyl do filmové řeči adaptován mnohokrát: kromě filmu Richarda Brookse z roku 1958 a několika seriálových zpracování stojí za zmínku nápadité zcizovací uchopení příběhu, které natočil v roce 2008 český režisér Petr Zelenka pod názvem Karamazovi. Třídílná sovětská adaptace z roku 1969 se vyznačuje minimálním výskytem filmařských „ozdob": v centru pozornosti zůstává Dostojevského text, interpretovaný herci v takřka divadelním podání. Režisér Ivan Pyrjev měl již na kontě mimo jiné filmové zpracování Dostojevského Idiota a Bílých nocí. Bratři Karamazovi se měli stát jeho posledním dílem: v průběhu natáčení zemřel, pod posledním dílem jsou tak jako režiséři podepsáni představitelé hlavních rolí Kirill Lavrov a Michail Uljanov.
    1
  • Osennij marafon
    Osennij marafon (1979)
    FilmRole: Георгий Николаевич Веригин
    Ke scénáři Alexandra Volodina se Danělija dostal v době, kdy byl na Mosfilmu uměleckým vedoucím výrobní skupiny komediálních a hudebních filmů. Nabídl jej svým kolegům, a když se nesetkal s očekávaně vstřícnou reakcí, která byla vůči předloženému textu zcela adekvátní, rozhodl se pro vlastní realizaci. Vznikl tak film vystihující životní situaci nejednoho sovětského občana, a nejen jeho, jak nasvědčuje hlavní cena, která mu byla udělena na XXVII. MFF v San Sebastianu. Smutná komedie o čtyřicátníkovi, úspěšném překladateli a pedagogovi, jehož kariéru komplikuje vztah s milenkou a neschopnost někomu něco odmítnout, je pod Danělijovým vedením opět hereckým koncertem s minimálními ohlasy politických reálií. Podstatnou roli v něm hraje místo natáčení – tehdejší Leningrad s mosty, které se v nočních hodinách zvedají, aby mohly městem na Něvě proplout vysoké lodě. (NFA)
    74%
    Ke scénáři Alexandra Volodina se Danělija dostal v době, kdy byl na Mosfilmu uměleckým vedoucím výrobní skupiny komediálních a hudebních filmů. Nabídl jej svým kolegům, a když se nesetkal s očekávaně vstřícnou reakcí, která byla vůči předloženému textu zcela adekvátní, rozhodl se pro vlastní realizaci. Vznikl tak film vystihující životní situaci nejednoho sovětského občana, a nejen jeho, jak nasvědčuje hlavní cena, která mu byla udělena na XXVII. MFF v San Sebastianu. Smutná komedie o čtyřicátníkovi, úspěšném překladateli a pedagogovi, jehož kariéru komplikuje vztah s milenkou a neschopnost někomu něco odmítnout, je pod Danělijovým vedením opět hereckým koncertem s minimálními ohlasy politických reálií. Podstatnou roli v něm hraje místo natáčení – tehdejší Leningrad s mosty, které se v nočních hodinách zvedají, aby mohly městem na Něvě proplout vysoké lodě. (NFA)
    2
  • Anna na krku
    Anna na krku (1954)
    Film

    Sovětský barevný film je natočen podle povídky A. P. Čechova (od jehož smrti letos uplynulo padesát let), napsané v r. 1895. V prostém příběhu, který by se pod perem mnohého jiného stal docela banální literární záležitostí, zobrazil Čechov s mohutnou kritickou silou, jak zhoubně působí moc peněz na jednáni člověka, na jeho charakter. Je to příběh o mladé dívce, která se provdala pro peníze za starého člověka, aby zachránila rodinu i sebe před bídou. Když však pozná vliv své krásy a najde cesty, jak využívat manželova bohatství, zapomíná na svůj život, její charakter se stává čím dál cyničtější, zvolna, ale jistě se z ni vyvíjí lehkovážná kurtisána, která nakonec nedokáže věnovat byť pohled otci a malým bratrům, vyhozeným z bytu na ulici. Přesto, že film v určitém směru nevystihuje Čechovův kritický záměr, je to jeden z nejlepších sovětských snímků, jaký jsme v poslední době viděli. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)

    69%

    Sovětský barevný film je natočen podle povídky A. P. Čechova (od jehož smrti letos uplynulo padesát let), napsané v r. 1895. V prostém příběhu, který by se pod perem mnohého jiného stal docela banální literární záležitostí, zobrazil Čechov s mohutnou kritickou silou, jak zhoubně působí moc peněz na jednáni člověka, na jeho charakter. Je to příběh o mladé dívce, která se provdala pro peníze za starého člověka, aby zachránila rodinu i sebe před bídou. Když však pozná vliv své krásy a najde cesty, jak využívat manželova bohatství, zapomíná na svůj život, její charakter se stává čím dál cyničtější, zvolna, ale jistě se z ni vyvíjí lehkovážná kurtisána, která nakonec nedokáže věnovat byť pohled otci a malým bratrům, vyhozeným z bytu na ulici. Přesto, že film v určitém směru nevystihuje Čechovův kritický záměr, je to jeden z nejlepších sovětských snímků, jaký jsme v poslední době viděli. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)

    3