Itaco Nardulli: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Itaco Nardulli: Filmy a seriály

  • Tajemství Sahary
    Tajemství Sahary (1988)
    Seriál
    V roce 1925 nachází proslulý americký archeolog Desmond Jordan starý rukopis, dokazující existenci bájné Mluvící hory. Vědecká bádání ho přivedou až na Saharu, do kraje neproniknutelného moře písku a kamene, v jehož nejzažším koutě se údajně tajemná hora se svým legendárním pokladem nalézá. Na své pouti k ní musí ovšem Jordan překonat nejednu nebezpečnou překážku. Nehostinný pouštní kraj trápí své návštěvníky žízní, pronásleduje je náhlými bouřemi, ve dne je oslepuje zářícím sluncem, aby je v noci nechal strádat nesnesitelnou zimou a vystavil je věčné samotě. Jordan si však na přílišnou samotu stěžovat nemůže. Jeho pronásledovatelé se vždy zjevují nečekaně a nepozorovaně. Vidina získání tajemného pokladu činí z pouštních pirátů divoké krvežíznivé lovce a z příslušníků cizinecké legie zaslepené fanatiky, jejichž nástrahám musí nadšený vědec na své cestě za poznáním na každém kroku čelit. Jeho opravdovým vítězstvím však není odhalení tajemství záhadné Mluvící hory, ale setkání s tajemným kmenem obyvatel této hory - lidí velmi zvláštních, vládnoucích nesmírnou vnitřní silou, nebojácných a odhodlaných ke všemu. Jejich poslání a myšlení však pochopí Desmond až mnohem později...
    65%
    V roce 1925 nachází proslulý americký archeolog Desmond Jordan starý rukopis, dokazující existenci bájné Mluvící hory. Vědecká bádání ho přivedou až na Saharu, do kraje neproniknutelného moře písku a kamene, v jehož nejzažším koutě se údajně tajemná hora se svým legendárním pokladem nalézá. Na své pouti k ní musí ovšem Jordan překonat nejednu nebezpečnou překážku. Nehostinný pouštní kraj trápí své návštěvníky žízní, pronásleduje je náhlými bouřemi, ve dne je oslepuje zářícím sluncem, aby je v noci nechal strádat nesnesitelnou zimou a vystavil je věčné samotě. Jordan si však na přílišnou samotu stěžovat nemůže. Jeho pronásledovatelé se vždy zjevují nečekaně a nepozorovaně. Vidina získání tajemného pokladu činí z pouštních pirátů divoké krvežíznivé lovce a z příslušníků cizinecké legie zaslepené fanatiky, jejichž nástrahám musí nadšený vědec na své cestě za poznáním na každém kroku čelit. Jeho opravdovým vítězstvím však není odhalení tajemství záhadné Mluvící hory, ale setkání s tajemným kmenem obyvatel této hory - lidí velmi zvláštních, vládnoucích nesmírnou vnitřní silou, nebojácných a odhodlaných ke všemu. Jejich poslání a myšlení však pochopí Desmond až mnohem později...
    1
  • 2
  • Pátrání po jedné ženě
    Pátrání po jedné ženě (1982)
    Film

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    62%

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    3
  • 4