Jerzy Moniak: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jerzy Moniak: Filmy a seriály

  • Vabank
    Vabank (1981)
    Film

    Varšava roku 1934. Z vězení se vrací zpátky do života „renomovaný“ kasař Kvinto, který má nevyřízené účty s bývalým komplicem, nyní majitelem banky, jehož přičiněním se dostal za mříže. Skutečným důvodem Kvintovy pomsty se však stane záhadná smrt jeho přítele muzikanta, který patřil ke komplicovým věřitelům. Společně se třemi dalšími muži se rozhodne vykrást trezory samolibého bankéře, aby jej potrestal za porušení zlodějského „kodexu cti“. Celovečerní debut Julia Machulského připomene americkou kriminální komedii Podraz (George Roy Hill, 1973), s níž jej spojuje retrostylizace a zvláštní styl humoru. V hlavní roli se představí režisérův otec Jan, který postavě kasaře dodal ušlechtilou eleganci. (FebioFest 2006)

    Žánry:KomedieKrimiRetro
    79%

    Varšava roku 1934. Z vězení se vrací zpátky do života „renomovaný“ kasař Kvinto, který má nevyřízené účty s bývalým komplicem, nyní majitelem banky, jehož přičiněním se dostal za mříže. Skutečným důvodem Kvintovy pomsty se však stane záhadná smrt jeho přítele muzikanta, který patřil ke komplicovým věřitelům. Společně se třemi dalšími muži se rozhodne vykrást trezory samolibého bankéře, aby jej potrestal za porušení zlodějského „kodexu cti“. Celovečerní debut Julia Machulského připomene americkou kriminální komedii Podraz (George Roy Hill, 1973), s níž jej spojuje retrostylizace a zvláštní styl humoru. V hlavní roli se představí režisérův otec Jan, který postavě kasaře dodal ušlechtilou eleganci. (FebioFest 2006)

    Žánry:KomedieKrimiRetro
    1
  • Ohněm a mečem
    Ohněm a mečem (1999)
    Film
    75%
    2
  • Člověk z mramoru
    Člověk z mramoru (1977)
    FilmRole: Engineer Moniak

    Legendární film (myšlenkově souznějící s generací "filmu morálního neklidu") nemohl být u nás dlouho uvedený pro svůj "protisocialistický" charakter: k deformacím 50. let hledá paralelu v 70. letech. Aktuální byl tedy právě v době svého vzniku. Studentka filmové školy se při sběru materiálu k diplomce - dokumentu o úderníkovi 50. let - seznamuje s jeho pohnutým osudem, zrcadlícím šílenství doby. Zpočátku se jí jeví jako mramorová socha, pro kterou stál v době své slávy jako model. Postupně se z kamene vymaňuje skutečný člověk: usilovnost a nadšení doby vynesli pologramotného zedníka do funkce, přičemž neztratil vědomí přirozené morálky a spravedlnosti, které ho v souvislosti s vykonstruovaným procesem přivede do vězení; po pozdější rehabilitaci zapomenutý předčasně umírá. Snaha energické a nekompromisní Anežky o zveřejnění pravdy o minulosti je stejně marná jako někdejší Birkutovo úsilí. Závěr připomíná záběrem gdaňské loděnice smrt tří dělníků v r. 1970 a téměř prorocky otevřel cestu pokračovaní filmu, Člověk ze železa (1981), dokumentujícímu události z července 1980. Film získal cenu FIPRESCI na MFF v Cannes roku 1978.

    Žánry:DramaRetro
    75%

    Legendární film (myšlenkově souznějící s generací "filmu morálního neklidu") nemohl být u nás dlouho uvedený pro svůj "protisocialistický" charakter: k deformacím 50. let hledá paralelu v 70. letech. Aktuální byl tedy právě v době svého vzniku. Studentka filmové školy se při sběru materiálu k diplomce - dokumentu o úderníkovi 50. let - seznamuje s jeho pohnutým osudem, zrcadlícím šílenství doby. Zpočátku se jí jeví jako mramorová socha, pro kterou stál v době své slávy jako model. Postupně se z kamene vymaňuje skutečný člověk: usilovnost a nadšení doby vynesli pologramotného zedníka do funkce, přičemž neztratil vědomí přirozené morálky a spravedlnosti, které ho v souvislosti s vykonstruovaným procesem přivede do vězení; po pozdější rehabilitaci zapomenutý předčasně umírá. Snaha energické a nekompromisní Anežky o zveřejnění pravdy o minulosti je stejně marná jako někdejší Birkutovo úsilí. Závěr připomíná záběrem gdaňské loděnice smrt tří dělníků v r. 1970 a téměř prorocky otevřel cestu pokračovaní filmu, Člověk ze železa (1981), dokumentujícímu události z července 1980. Film získal cenu FIPRESCI na MFF v Cannes roku 1978.

    Žánry:DramaRetro
    3
  • Předtanečník
    Předtanečník (1978)
    FilmRole: Danka's Lover

    Kino morálního neklidu, mezi jehož představitele patří vedle Krzysztofa Kieślowského nebo Agnieszky Hollandové rovněž režisér Feliks Falk, se zaměřovalo na etická dilemata, před nimiž během svého života stojí každý člověk. Konferenciér Lutek dostane šanci konečně prokázat své schopnosti jako moderátor velkého plesu. V cestě mu ale stojí silná konkurence, jíž se rozhodne nevybíravě zbavit. Na cestě za osobním úspěchem zrazuje i své přátele. V hlavní roli exceluje Jerzy Stuhr, který postavu dokázal ztvárnit přesvědčivě a přirozeně.(Febiofest)

    Žánry:Drama
    75%

    Kino morálního neklidu, mezi jehož představitele patří vedle Krzysztofa Kieślowského nebo Agnieszky Hollandové rovněž režisér Feliks Falk, se zaměřovalo na etická dilemata, před nimiž během svého života stojí každý člověk. Konferenciér Lutek dostane šanci konečně prokázat své schopnosti jako moderátor velkého plesu. V cestě mu ale stojí silná konkurence, jíž se rozhodne nevybíravě zbavit. Na cestě za osobním úspěchem zrazuje i své přátele. V hlavní roli exceluje Jerzy Stuhr, který postavu dokázal ztvárnit přesvědčivě a přirozeně.(Febiofest)

    Žánry:Drama
    4