Julie Mitchum: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Julie Mitchum: Filmy a seriály

  • Desatero přikázání
    Desatero přikázání (1956)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    78%
    1
  • 2
  • Dům hrůzy
    Dům hrůzy (1959)
    FilmRole: Ruth Bridgers
    • iTunes

    William Castle, průkopník interaktivního kina, specialista na nízkorozpočtové béčkové horory a strašidelné filmy, ale především proslulý showman a mistr prezentace. Jít na Castlův film představovalo komplexní zážitek. Návštěvníci museli povinně uzavřít pojistku pro případ náhlé smrti hrůzou, vítaly je uvaděčky oblečené jako zdravotní sestry, před kinem čekala sanitka s blikajícími světly. Jindy zase vybraná sedadla překvapila diváka v nejvypjatější chvíli slabým elektrickým šokem. Dalším jeho vynálezem byl takzvaný koutek srabů (yellow corner), do kterého mohl v průběhu projekce po žlutých šipkách zamířit vyděšený divák a vysloužit si tak nárok na vrácení vstupného, vykoupený ovšem pobytem na hanbě a opovržením zbytku publika. U některých filmů rozhodovali diváci o dalším vývoji děje. Dům na strašidelném návrší patří ke Castlovým nejúspěšnějším a také nejkvalitnějším snímkům. Výstřední milionář Frederick Loren pořádá večírek v domě, který byl v minulosti dějištěm sedmi vražd. Pozve pětici hostů, kterým za strávení noci ve strašidelném domě slíbí odměnu 10 000 dolarů. O půlnoci služebnictvo zamkne dům a hrůza může začít. V roli milionáře hororová ikona Vincent Price (velký oblíbenec dalšího temného génia Tima Burtona), v roli strašidelného domu slavný Ennis House architekta Franka Lloyda Wrighta. William Castle, průkopník interaktivního kina. Festival otrlého diváka, ctitel filmových tradic. A tak pozor! Nikdy nevíte, co na vás může z temnoty kinosálu vybafnout! (Festival otrlého diváka)

    65%

    William Castle, průkopník interaktivního kina, specialista na nízkorozpočtové béčkové horory a strašidelné filmy, ale především proslulý showman a mistr prezentace. Jít na Castlův film představovalo komplexní zážitek. Návštěvníci museli povinně uzavřít pojistku pro případ náhlé smrti hrůzou, vítaly je uvaděčky oblečené jako zdravotní sestry, před kinem čekala sanitka s blikajícími světly. Jindy zase vybraná sedadla překvapila diváka v nejvypjatější chvíli slabým elektrickým šokem. Dalším jeho vynálezem byl takzvaný koutek srabů (yellow corner), do kterého mohl v průběhu projekce po žlutých šipkách zamířit vyděšený divák a vysloužit si tak nárok na vrácení vstupného, vykoupený ovšem pobytem na hanbě a opovržením zbytku publika. U některých filmů rozhodovali diváci o dalším vývoji děje. Dům na strašidelném návrší patří ke Castlovým nejúspěšnějším a také nejkvalitnějším snímkům. Výstřední milionář Frederick Loren pořádá večírek v domě, který byl v minulosti dějištěm sedmi vražd. Pozve pětici hostů, kterým za strávení noci ve strašidelném domě slíbí odměnu 10 000 dolarů. O půlnoci služebnictvo zamkne dům a hrůza může začít. V roli milionáře hororová ikona Vincent Price (velký oblíbenec dalšího temného génia Tima Burtona), v roli strašidelného domu slavný Ennis House architekta Franka Lloyda Wrighta. William Castle, průkopník interaktivního kina. Festival otrlého diváka, ctitel filmových tradic. A tak pozor! Nikdy nevíte, co na vás může z temnoty kinosálu vybafnout! (Festival otrlého diváka)

    3
  • Rozbouřené nebe
    Rozbouřené nebe (1954)
    FilmRole: Susie Wilby

    Populární americký snímek Letiště, jenž vznikl podle bestselleru Arthura Haileyho, oživil na počátku 70. let zájem o katastrofické filmy. Následovala nejen volná pokračování (Letiště 75, Letiště 77 apod.), ale i obdobné snímky, v nichž bylo letadlo v nesnázích nahrazeno jiným dopravním prostředkem či situací (např. Dobrodružství Poseidonu, Skleněné peklo, Zemětřesení). Katastrofická dramata patřila k divácky nejoblíbenějším a většinou pečlivě dodržovala zavedená pravidla žánru (skupina lidí, jejichž soukromé problémy jsou nám na začátku ve zkratce představeny, se po barvitě vylíčené katastrofě nebo během ní snaží zachránit holé životy). Málokdo si v 70. letech uvědomoval, že podobná schémata byla ve filmu použita už mnohem dřív. Jedním z prvních katastrofických filmů bylo Rozbouřené moře (1954), natočené režisérem Williamem A. Wellmanem podle stejnojmenné knihy Ernesta K. Ganna. Děj se odehrává na palubě letadla, letícího z Honolulu do San Francisca, jež se po ztrátě jednoho z motorů dostane do problémů. Mezi pasažéry najdeme obvyklou pestrou směsici postav (rozvádějící se manželé, chvástavý divadelní producent, bázlivý playboy, výčitkami stíhaný atomový vědec, žena pochybné pověsti apod.) a v kokpitu letadla vedle sebe sedí nezkušený kapitán (Robert Stack) a jeho životem ošlehaný zástupce (John Wayne v typické chlapácké roli). Snímek Rozbouřené moře vznikl před 55 lety a je to na něm vidět. Nevyvaroval se několika technických nesmyslů (otevírání dveří za letu), ale i po tak dlouhé době zaujme. Spíš než napínavostí svého děje, která byla v době jeho vzniku určitě hlavní devízou, dnes upoutá zajímavým pohledem na počátky komerční aviatiky a hereckou účastí předních hollywoodských představitelů. Postavu malého chlapce, který bouřlivý let spokojeně prospí, vytvořil režisérův syn Michael Wellman. Skladatel Dimitri Tiomkin získal za svůj hudební doprovod Oscara.

    62%

    Populární americký snímek Letiště, jenž vznikl podle bestselleru Arthura Haileyho, oživil na počátku 70. let zájem o katastrofické filmy. Následovala nejen volná pokračování (Letiště 75, Letiště 77 apod.), ale i obdobné snímky, v nichž bylo letadlo v nesnázích nahrazeno jiným dopravním prostředkem či situací (např. Dobrodružství Poseidonu, Skleněné peklo, Zemětřesení). Katastrofická dramata patřila k divácky nejoblíbenějším a většinou pečlivě dodržovala zavedená pravidla žánru (skupina lidí, jejichž soukromé problémy jsou nám na začátku ve zkratce představeny, se po barvitě vylíčené katastrofě nebo během ní snaží zachránit holé životy). Málokdo si v 70. letech uvědomoval, že podobná schémata byla ve filmu použita už mnohem dřív. Jedním z prvních katastrofických filmů bylo Rozbouřené moře (1954), natočené režisérem Williamem A. Wellmanem podle stejnojmenné knihy Ernesta K. Ganna. Děj se odehrává na palubě letadla, letícího z Honolulu do San Francisca, jež se po ztrátě jednoho z motorů dostane do problémů. Mezi pasažéry najdeme obvyklou pestrou směsici postav (rozvádějící se manželé, chvástavý divadelní producent, bázlivý playboy, výčitkami stíhaný atomový vědec, žena pochybné pověsti apod.) a v kokpitu letadla vedle sebe sedí nezkušený kapitán (Robert Stack) a jeho životem ošlehaný zástupce (John Wayne v typické chlapácké roli). Snímek Rozbouřené moře vznikl před 55 lety a je to na něm vidět. Nevyvaroval se několika technických nesmyslů (otevírání dveří za letu), ale i po tak dlouhé době zaujme. Spíš než napínavostí svého děje, která byla v době jeho vzniku určitě hlavní devízou, dnes upoutá zajímavým pohledem na počátky komerční aviatiky a hereckou účastí předních hollywoodských představitelů. Postavu malého chlapce, který bouřlivý let spokojeně prospí, vytvořil režisérův syn Michael Wellman. Skladatel Dimitri Tiomkin získal za svůj hudební doprovod Oscara.

    4
  • 5
  • 6
  • 7