Yoshie Minami: Nejlepší filmy
a seriály

7.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Yoshie Minami: Filmy a seriály

  • 1
  • Krásný podzimní den
    Krásný podzimní den (1960)
    FilmRole: Sakae Kuwata
    Doposud harmonický a bezproblémový vztah vdovy a dcery je narušen snahami dceru provdat. V komplikovaném a složitém ději hrají významnou roli také tři bývalí obchodní přátelé vdovina zesnulého manžela. Ačkoli je film zařazován mezi Ozuovy komedie, patří podle slov samotného tvůrce k těm dílům v nichž se chtěl oprostit od jakéhokoliv expresivního výrazu: "Věci se mohou jevit komplikovaně, ale kdo pozná esenci života, náhle může žít jednoduše. To je to, co jsem chtěl vyjádřit. Je snadné stvořit drama pomocí emocí, naléhavé a smějící se vyměnit za smutek nebo radost. Dokonce i když jsou city dobře vyjádřené neznamená to, že charakter osobnosti byl řádně představen. Dlouho jsem odstraňoval všechny dramatické elementy, chtěl jsem vyjádřit smutek bez slz, zmocnit se smyslu života bez žádného intenzivního emočního vzepětí... K dosažení podobného účinku se Krásný podzimní den jeví jako přijatelný."
    Žánry:DramaRomantický
    80%
    Doposud harmonický a bezproblémový vztah vdovy a dcery je narušen snahami dceru provdat. V komplikovaném a složitém ději hrají významnou roli také tři bývalí obchodní přátelé vdovina zesnulého manžela. Ačkoli je film zařazován mezi Ozuovy komedie, patří podle slov samotného tvůrce k těm dílům v nichž se chtěl oprostit od jakéhokoliv expresivního výrazu: "Věci se mohou jevit komplikovaně, ale kdo pozná esenci života, náhle může žít jednoduše. To je to, co jsem chtěl vyjádřit. Je snadné stvořit drama pomocí emocí, naléhavé a smějící se vyměnit za smutek nebo radost. Dokonce i když jsou city dobře vyjádřené neznamená to, že charakter osobnosti byl řádně představen. Dlouho jsem odstraňoval všechny dramatické elementy, chtěl jsem vyjádřit smutek bez slz, zmocnit se smyslu života bez žádného intenzivního emočního vzepětí... K dosažení podobného účinku se Krásný podzimní den jeví jako přijatelný."
    Žánry:DramaRomantický
    2
  • Tvář toho druhého
    Tvář toho druhého (1966)
    FilmRole: Old Lady
    Ve snímku Tvář toho druhého sledujeme pana Okuyamu, který se vyrovnává se značným traumatem. Výbuch v průmyslovém areálu mu totiž značně znetvořil tvář, kterou od té doby permanentně zakrývá obvazy. Cítí se být izolovaný a bojí se, že jeho handicap povede k rozpadu manželství. Z nouze tak vyhledá pomoc psychiatra, který mu navrhne neobvyklé řešení - protetickou masku. Okuyama je k experimentu zpočátku skeptický. Svůj názor však začne rychle měnit ve chvíli, kdy si uvědomí, že s novou tváří přichází i zcela nová identita...
    Žánry:DramaSci-fi
    79%
    Ve snímku Tvář toho druhého sledujeme pana Okuyamu, který se vyrovnává se značným traumatem. Výbuch v průmyslovém areálu mu totiž značně znetvořil tvář, kterou od té doby permanentně zakrývá obvazy. Cítí se být izolovaný a bojí se, že jeho handicap povede k rozpadu manželství. Z nouze tak vyhledá pomoc psychiatra, který mu navrhne neobvyklé řešení - protetickou masku. Okuyama je k experimentu zpočátku skeptický. Svůj názor však začne rychle měnit ve chvíli, kdy si uvědomí, že s novou tváří přichází i zcela nová identita...
    Žánry:DramaSci-fi
    3
  • Žít
    Žít (1952)
    FilmRole: The Maid

    Kedži Watanabe celý život pracoval ako úradník na tokyjskej radnici. Za tridsať rokov vernej služby sa prepracoval až na miesto vedúceho oddelenia. Jeho celý život je len práca medzi štyrmi stenami kancelárie a vysoké stohy papiera na oboch stranách písacieho stola. Jedného dňa sa však pán Watanabe dozvie niečo, čo mu už nedovolí žiť svoj život tak ako predtým. Je smrteľne chorý a zostáva mu nanajvýš šesť mesiacov života. Uvedomí si, že za tých tridsať rokov nič nedosiahol, že žil iba pracovným stereotypom a neporozumením v kruhu rodiny. Tvárou v tvár smrti začne sám sebe klásť otázky o zmysle existencie a rozhodne sa zanechať po sebe na svete stopu. Muž, ktorého každý poznal ako zatrpknutého pesimistu, sa razom premení na láskavého človeka plného nádeje, ktorý s entuziazmom bojuje za výstavbu detského ihriska v chudobnej mestskej štrvti. To má byť jeho odkaz svetu, zmysel a naplnenie jeho životného putovania. Najznámejší japonský režisér Akira Kurosawa vytvoril svojím filmom Žiť dielo hlbokého humanizmu a porozumenia pre človeka, ktorému vedomie vlastnej smrteľnosti umožní mysticky prezrieť, pochopiť a precítiť lásku k životu.

    77%

    Kedži Watanabe celý život pracoval ako úradník na tokyjskej radnici. Za tridsať rokov vernej služby sa prepracoval až na miesto vedúceho oddelenia. Jeho celý život je len práca medzi štyrmi stenami kancelárie a vysoké stohy papiera na oboch stranách písacieho stola. Jedného dňa sa však pán Watanabe dozvie niečo, čo mu už nedovolí žiť svoj život tak ako predtým. Je smrteľne chorý a zostáva mu nanajvýš šesť mesiacov života. Uvedomí si, že za tých tridsať rokov nič nedosiahol, že žil iba pracovným stereotypom a neporozumením v kruhu rodiny. Tvárou v tvár smrti začne sám sebe klásť otázky o zmysle existencie a rozhodne sa zanechať po sebe na svete stopu. Muž, ktorého každý poznal ako zatrpknutého pesimistu, sa razom premení na láskavého človeka plného nádeje, ktorý s entuziazmom bojuje za výstavbu detského ihriska v chudobnej mestskej štrvti. To má byť jeho odkaz svetu, zmysel a naplnenie jeho životného putovania. Najznámejší japonský režisér Akira Kurosawa vytvoril svojím filmom Žiť dielo hlbokého humanizmu a porozumenia pre človeka, ktorému vedomie vlastnej smrteľnosti umožní mysticky prezrieť, pochopiť a precítiť lásku k životu.

    4
  • 5
  • 6
  • Brána pekel
    Brána pekel (1953)
    FilmRole: Tone

    Japonský barevný jilm „Brána pekel" zachycuje historickou událost z dávných japonských dějin, která byla již mnohokrát v různých podobách zpracována v japonské literatuře. Je to vzpoura z roku 1159, kdy zrádní náčelníci rodů Minamoto a Fudžiwara přepadli císařský palác. V boji o záchranu císaře a jeho sestry poznal válečník Morito dvorní dámu císařovy sestry, krásnou Kesu. Zamiloval se do ní a když byla vzpoura potlačena, vyžádal si ji v odměnu za svou věrnost císaři za manželku. Kesa však již byla vdána za jiného důstojníka. Milovala svého manžela a chtěla mu zůstat věrnou. Morito, jehož rozum byl zakalen vášní, pohrozil Kese, že vyvraždí celou její rodinu, jestliže nebude jeho. Touto pohrůžkou od ní vynutil slib, že mu pomůže při zavraždění manžela. Před okamžikem, stanoveným pro vraždu, si však Kesa vyměnila s manželem lůžko a svým životem jej zachránila. Morito pozdě poznal, že lásku si nelze vynutit násilím. Když jej bolestí zlomený Kesin manžel odmítl potrestat smrtí, zřekl se života a uchýlil se do kláštera, aby ve víře hledal vykoupení ze svého činu. (Film byl natočen barevným systémem Eastmancolor.) (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1956)

    Žánry:DramaOscarový
    70%

    Japonský barevný jilm „Brána pekel" zachycuje historickou událost z dávných japonských dějin, která byla již mnohokrát v různých podobách zpracována v japonské literatuře. Je to vzpoura z roku 1159, kdy zrádní náčelníci rodů Minamoto a Fudžiwara přepadli císařský palác. V boji o záchranu císaře a jeho sestry poznal válečník Morito dvorní dámu císařovy sestry, krásnou Kesu. Zamiloval se do ní a když byla vzpoura potlačena, vyžádal si ji v odměnu za svou věrnost císaři za manželku. Kesa však již byla vdána za jiného důstojníka. Milovala svého manžela a chtěla mu zůstat věrnou. Morito, jehož rozum byl zakalen vášní, pohrozil Kese, že vyvraždí celou její rodinu, jestliže nebude jeho. Touto pohrůžkou od ní vynutil slib, že mu pomůže při zavraždění manžela. Před okamžikem, stanoveným pro vraždu, si však Kesa vyměnila s manželem lůžko a svým životem jej zachránila. Morito pozdě poznal, že lásku si nelze vynutit násilím. Když jej bolestí zlomený Kesin manžel odmítl potrestat smrtí, zřekl se života a uchýlil se do kláštera, aby ve víře hledal vykoupení ze svého činu. (Film byl natočen barevným systémem Eastmancolor.) (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1956)

    Žánry:DramaOscarový
    7