Radu Mihaileanu: Nejlepší filmy
a seriály

7.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Radu Mihaileanu: Filmy a seriály

  • Jdi, žij a někým se staň
    Jdi, žij a někým se staň (2005)
    Film
    Devítiletý černý Etiopan se jen díky zfalšované židovské identitě dostane z utečeneckého tábora v Súdánu, kde mu hrozí smrt vyhladověním. Jeho matka - křesťanka - ho propašuje do záchranného transportu etiopských Židů - Falašů - , které přijímá do azylu Izrael (operace Mojžíš v roce 1984). Pod novým jménem se Shlomo obtížně aklimatizuje v odlišném prostředí i v jiném náboženském řádu. Teskní po matce a odmítá přizpůsobit se kolektivu, s nímž je v neustálých konfliktech. Teprve adopce do harmonické rodiny ho zklidní, i když dál trpí komplexem z utajení pravého původu. Než Shlomo dospěje, projde při hledání skutečné - lidské - totožnosti nelehkými zkušenostmi v sociálním zařazení i v navazování vztahů. Zažije rasistické útoky, judaismus i válku v okupovaných teritoriích, vystuduje medicínu ve Francii, než se konečně jako zralý muž, sám otec, vrátí zpět ke svým kořenům. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    79%
    Devítiletý černý Etiopan se jen díky zfalšované židovské identitě dostane z utečeneckého tábora v Súdánu, kde mu hrozí smrt vyhladověním. Jeho matka - křesťanka - ho propašuje do záchranného transportu etiopských Židů - Falašů - , které přijímá do azylu Izrael (operace Mojžíš v roce 1984). Pod novým jménem se Shlomo obtížně aklimatizuje v odlišném prostředí i v jiném náboženském řádu. Teskní po matce a odmítá přizpůsobit se kolektivu, s nímž je v neustálých konfliktech. Teprve adopce do harmonické rodiny ho zklidní, i když dál trpí komplexem z utajení pravého původu. Než Shlomo dospěje, projde při hledání skutečné - lidské - totožnosti nelehkými zkušenostmi v sociálním zařazení i v navazování vztahů. Zažije rasistické útoky, judaismus i válku v okupovaných teritoriích, vystuduje medicínu ve Francii, než se konečně jako zralý muž, sám otec, vrátí zpět ke svým kořenům. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    1
  • 2
  • La source des femmes
    La source des femmes (2011)
    Film
    Děj příběhu nás zavádí do malé vesničky kdesi mezi severní Afrikou a Blízkým východem. Ženy zde chodí pro vodu k prameni, který se nachází až vysoko v horách. Tuto nerovnou tradici hodlá zlomit mladá Leila, jež navrhne ostatním ženám zahájit "sexuální stávku". Dokud se muži o vodu nepostarají, nebudou moci počítat se žádným mazlením a něžnostmi.
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Děj příběhu nás zavádí do malé vesničky kdesi mezi severní Afrikou a Blízkým východem. Ženy zde chodí pro vodu k prameni, který se nachází až vysoko v horách. Tuto nerovnou tradici hodlá zlomit mladá Leila, jež navrhne ostatním ženám zahájit "sexuální stávku". Dokud se muži o vodu nepostarají, nebudou moci počítat se žádným mazlením a něžnostmi.
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • 4
  • Koncert
    Koncert (2009)
    Film
    • Filmbox+
    • Edison
    Před třiceti lety byl Andrej Simoniovich Filipov, známý dirigent orchestru Bolšoje, vyhozen ze své pozice, protože se postavil za židovské hudebníky. Teď v divadle pouze uklízí. Při vytírání ředitelovy kanceláře se čirou náhodou dozví, že pařížský Chatelet Theater si přeje, aby současný orchestr zahrál v Paříži. Hlavou mu bleskne myšlenka, kterou se rozhodne uskutečnit. Do Paříže pojede on se svým orchestrem! S přítelem houslistou začnou kontaktovat bývalé kolegy. Jsou ti však schopni po třiceti letech znovu hrát?
    Žánry:HudebníKomedie
    70%
    Před třiceti lety byl Andrej Simoniovich Filipov, známý dirigent orchestru Bolšoje, vyhozen ze své pozice, protože se postavil za židovské hudebníky. Teď v divadle pouze uklízí. Při vytírání ředitelovy kanceláře se čirou náhodou dozví, že pařížský Chatelet Theater si přeje, aby současný orchestr zahrál v Paříži. Hlavou mu bleskne myšlenka, kterou se rozhodne uskutečnit. Do Paříže pojede on se svým orchestrem! S přítelem houslistou začnou kontaktovat bývalé kolegy. Jsou ti však schopni po třiceti letech znovu hrát?
    Žánry:HudebníKomedie
    5
  • Miluji tě
    Miluji tě (1986)
    Film
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislý na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    65%
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislý na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    6
  • 7
  • Návrat Casanovy
    Návrat Casanovy (1992)
    Film
    Casanova, který má za sebou život plný dobrodružství, svodů, cestování a úspěchu, se chce vrátit domů, do Benátek. Jeho peněženka zeje prázdnotou. Zestárlý hrdina už žije pouze svou legendou a hrou v karty, v níž je až nebezpečně obratný. Jeho jediným společníkem je sluha Camille, jemuž pochopitelně už dlouho dluží plat. Benátská republika odmítá Casanovovi vydat vstupní vízum. Musí se tedy toulat po jižní Francii a severní Itálii. Střídá hostince a jeho oblek chátrá. Rád přijme pozvání Olivia, jemuž kdysi prokázal službu a který má teď konečně možnost mu jeho velkorysost oplatit. Na jeho zámku se Casanova setkává s Amélií, ženou, která ho po celý život miluje. Avšak svůdce se chystá na jednu ze svých posledních bitev, chce získat mladou, nevinnou Marcolinu, neteř Amélie. Návrat Casanovy, který je volnou adaptací románu Arthura Schnitzlera, ve které režisér Edouard Niermans dal příležitost k setkání postavy legendárního svůdce Casanovy s legendárním hercem Alainem Delonem. (Česká televize)
    57%
    Casanova, který má za sebou život plný dobrodružství, svodů, cestování a úspěchu, se chce vrátit domů, do Benátek. Jeho peněženka zeje prázdnotou. Zestárlý hrdina už žije pouze svou legendou a hrou v karty, v níž je až nebezpečně obratný. Jeho jediným společníkem je sluha Camille, jemuž pochopitelně už dlouho dluží plat. Benátská republika odmítá Casanovovi vydat vstupní vízum. Musí se tedy toulat po jižní Francii a severní Itálii. Střídá hostince a jeho oblek chátrá. Rád přijme pozvání Olivia, jemuž kdysi prokázal službu a který má teď konečně možnost mu jeho velkorysost oplatit. Na jeho zámku se Casanova setkává s Amélií, ženou, která ho po celý život miluje. Avšak svůdce se chystá na jednu ze svých posledních bitev, chce získat mladou, nevinnou Marcolinu, neteř Amélie. Návrat Casanovy, který je volnou adaptací románu Arthura Schnitzlera, ve které režisér Edouard Niermans dal příležitost k setkání postavy legendárního svůdce Casanovy s legendárním hercem Alainem Delonem. (Česká televize)
    8
  • Mad Monkey
    Mad Monkey (1990)
    Film
    Americký spisovatel Dan Gillis žije v Paříži odloučeně od své manželky a syna Dannyho. Úspěšný producent Legrand ho osloví s nabídkou scénáře na nový film. Má to ale háček - scénář musí napsat ve spolupráci s velmi nekonvenčním režisérem Malcolmem. Dan dlouho váhá, ale nakonec i přes odmítavý postoj své agentky Marilyn zakázku přijme. Seznámí se s Malcolmovou sestrou Jenny, do které se na první pohled zamiluje. Milostný vztah však pomalu přerůstá v posedlost.
    54%
    Americký spisovatel Dan Gillis žije v Paříži odloučeně od své manželky a syna Dannyho. Úspěšný producent Legrand ho osloví s nabídkou scénáře na nový film. Má to ale háček - scénář musí napsat ve spolupráci s velmi nekonvenčním režisérem Malcolmem. Dan dlouho váhá, ale nakonec i přes odmítavý postoj své agentky Marilyn zakázku přijme. Seznámí se s Malcolmovou sestrou Jenny, do které se na první pohled zamiluje. Milostný vztah však pomalu přerůstá v posedlost.
    9
  • 10