Günter Lamprecht: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Günter Lamprecht: Filmy a seriály

  • Babylon Berlín
    Babylon Berlín (2017)
    SeriálRole: Paul von Hindenburg 1 episode, 2017
    • Max
    • O2 TV
    • Canal+

    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)

    85%

    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)

    1
  • 2
  • Ponorka
    Ponorka (1981)
    FilmRole: Weser Captain
    84%
    3
  • Berlín, Alexandrovo náměstí
    Berlín, Alexandrovo náměstí (1980)
    SeriálRole: Franz Biberkopf

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorf. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1980 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    81%

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorf. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1980 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    4
  • Manželství Marie Braunové
    Manželství Marie Braunové (1979)
    FilmRole: Hans Wetzel
    Snímek představuje další Fassbinderův osobitý pohled na Německo, tentokrát v období po 2. světové válce. Na politickém a společenském pozadí rozvíjí pohnutý životní příběh Marie Braunové, který zrcadlí osudy řady žen v poválečném Německu. Muž, za něhož se v roce 1943 provdala a který den po svatbě narukoval, je po pádu Třetí říše prohlášen za nezvěstného. Soukromý a citový život hrdinky je zde motivován nejen její touhou po blahobytu a společenském postavení, ale také touhou přežít za jakékoliv situace. Psychologická drobnokresba postav a realistické vykreslení dobových reálií spoluvytvářejí autorův specifický tvůrčí rukopis. Hanna Schygullová získala na Berlinále v roce 1979 Stříbrného medvěda za nejlepší ženský herecký výkon.
    77%
    Snímek představuje další Fassbinderův osobitý pohled na Německo, tentokrát v období po 2. světové válce. Na politickém a společenském pozadí rozvíjí pohnutý životní příběh Marie Braunové, který zrcadlí osudy řady žen v poválečném Německu. Muž, za něhož se v roce 1943 provdala a který den po svatbě narukoval, je po pádu Třetí říše prohlášen za nezvěstného. Soukromý a citový život hrdinky je zde motivován nejen její touhou po blahobytu a společenském postavení, ale také touhou přežít za jakékoliv situace. Psychologická drobnokresba postav a realistické vykreslení dobových reálií spoluvytvářejí autorův specifický tvůrčí rukopis. Hanna Schygullová získala na Berlinále v roce 1979 Stříbrného medvěda za nejlepší ženský herecký výkon.
    5
  • Útěky
    Útěky (1979)
    Seriál
    77%
    6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Epsteinova noc
    Epsteinova noc (2002)
    FilmRole: Groll / Giesser
    Po patnácti letech, které musel Jochen Epstein strávit ve vězení pro vraždu, se konečně přiblížil den jeho propuštění. Čeká ho odchod z rodné země a nový začátek kdekoliv, kde ho nikdo nebude znát. Neustále ho však pronásledují vzpomínky na život před vězením. Během poslední noci, než se to stalo, potkal muže, jehož nikdy potkat nechtěl bývalého nacistu Geissera, který ho mučil v koncentračním táboře. Během tohoto setkání se otevřou staré rány a připomínka zapomenutých křivd a neštěstí vede k dalšímu utrpení.
    Originálny príspevok ku téme holocaustu a hrôz 2. svetovej vojny. Hlavným hrdinom je Jochen Epstein, ktorý sa po 15 rokoch vracia z väzenia, kde si odpykal trest za vraždu. V retrospektívnych výjavoch sa odkrývajú dôvody tejto vraždy. V deň, keď Epstein spolu so svojimi priateľmi, bratmi Roseovými, s ktorými prežil hrôzy koncentračného tábora, slávi svoje prvé kresťanské Vianoce, spoznáva v kňazovi celebrujúcom vianočnú omšu dôstojníka SS lágru, žijúceho teraz pod novou identitou. Traja muži kňaza konfrontujú, on sprvu všetko popiera, no v roztržke vyzradí, že akú cenu musel Epstein zaplatiť, aby zachoval svojich milovaných priateľov pri živote. Keď sa Epstein vracia z väzenia na slobodu, jeho priatelia sú už mŕtvi a on nemá žiaden zmysel života. Až stretnutie s Hannou, prvou láskou jedného z bratov, o ktorej boli presvedčení, že je mŕtva, mu dáva silu a príklad ako sa vyrovnať s temnou minulosťou a začať odznova. Príbeh je dôkladne vygradovaný, viaceré časové roviny sa v ňom neustále prepletajú nielen pre dokreslenie psychológie postáv, ale aj pre eskaláciu napätia príbehu.
    Žánry:Drama
    Režie:Urs Egger
    61%
    Po patnácti letech, které musel Jochen Epstein strávit ve vězení pro vraždu, se konečně přiblížil den jeho propuštění. Čeká ho odchod z rodné země a nový začátek kdekoliv, kde ho nikdo nebude znát. Neustále ho však pronásledují vzpomínky na život před vězením. Během poslední noci, než se to stalo, potkal muže, jehož nikdy potkat nechtěl bývalého nacistu Geissera, který ho mučil v koncentračním táboře. Během tohoto setkání se otevřou staré rány a připomínka zapomenutých křivd a neštěstí vede k dalšímu utrpení.
    Originálny príspevok ku téme holocaustu a hrôz 2. svetovej vojny. Hlavným hrdinom je Jochen Epstein, ktorý sa po 15 rokoch vracia z väzenia, kde si odpykal trest za vraždu. V retrospektívnych výjavoch sa odkrývajú dôvody tejto vraždy. V deň, keď Epstein spolu so svojimi priateľmi, bratmi Roseovými, s ktorými prežil hrôzy koncentračného tábora, slávi svoje prvé kresťanské Vianoce, spoznáva v kňazovi celebrujúcom vianočnú omšu dôstojníka SS lágru, žijúceho teraz pod novou identitou. Traja muži kňaza konfrontujú, on sprvu všetko popiera, no v roztržke vyzradí, že akú cenu musel Epstein zaplatiť, aby zachoval svojich milovaných priateľov pri živote. Keď sa Epstein vracia z väzenia na slobodu, jeho priatelia sú už mŕtvi a on nemá žiaden zmysel života. Až stretnutie s Hannou, prvou láskou jedného z bratov, o ktorej boli presvedčení, že je mŕtva, mu dáva silu a príklad ako sa vyrovnať s temnou minulosťou a začať odznova. Príbeh je dôkladne vygradovaný, viaceré časové roviny sa v ňom neustále prepletajú nielen pre dokreslenie psychológie postáv, ale aj pre eskaláciu napätia príbehu.
    Žánry:Drama
    Režie:Urs Egger
    11
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    29%
    12