Benoît Jacquot

5.8
Benoît Jacquot
Benoît Jacquot natáčí nejprve pro televizi, především dokumentární filmy, ale také adaptace Kafkových či Blanchotových děl. Jeho první film L'Assassin musicien, adaptaci románu F. M. Dostojevského, charakterizuje velmi střízlivá režie a zvláštní, atonální dikce herců připomínající režisérský přístup Roberta Bressona. Přesto není zpočátku příliš dobře přijat kritiky, kteří si více všímají Jacquotovy televizní tvorby (Elvire Jouvet 40). V devadesátých letech natáčí Benoît Jacquot dva další filmy, z nichž oba inspirovala jiná mladá herečka: snímek La DésenchantéeJudith Godrèche a velmi stylově čistý snímek La fille seule Virginie Ledoyen. Od této chvíli se před jeho kamerou střídá jedna hvězda za druhou: Isabelle Huppert, Isabelle Adjani či Catherine Deneuve. V roce 2004 vzniká další film A tout de suite (Tak za chvilku), který objevuje herečku Isild Le Besco. Se stejnou herečkou natáčí Benoît Jacquot ještě L’Intouchable,film, který je uveden v roce 2006 na festivalu v Benátkách, a poté i další snímek Au fond des bois (Hypnóza), který diváka zavádí do 19. století. Jacquot, jehož základním tématem zůstává láska, je velmi plodný autor, který se věnuje mnoha různým žánrům, např. divadelnímu (La Fausse Suivante) či opernímu (Tosca). Svůj zájem o kostýmové filmy promítne  do snímku Les Adieux à la Reine (Sbohem, královno),historické fresky, která vypráví poslední dny Marie-Antoinetty. Objeví se zde Léa Seydoux, Virginie Ledoyen a Diane  Kruger. Po řadě ženských portrétů se Benoît Jacquot pouští do současného příběhu  o komplikovaném trojúhelníku3 Cœurs (Tři srdce, 2014), jehož hlavní mužskou roli  napsal přímo pro belgického herce Benoît Poelvoorda. Ve filmu mu sekundují Charlotte Gainsbourg, Chiara Mastroianni a Catherine Deneuve. (Festival Francouzského Filmu)



Benoît Jacquot: Filmy a pořady 101



Dodatečné informace

Narození:
5. 2. 1947