Käthe Haack: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Käthe Haack: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • 3
  • Dobrodružství barona Prášila
    Dobrodružství barona Prášila (1943)
    FilmRole: Baronin Münchhausen
    • Edison
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    ...(více)
    67%
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    ...(více)
    4
  • 5
  • Feuerwerk
    Feuerwerk (1954)
    FilmRole: Karoline Oberholzer

    Západoněmecká filmová komedie podle veselohry E. Charella a J. Amsteina. — Film vypráví o rozruchu, který v malém městě způsobil příjezd cirkusu. Stejný rozruch vznikl i v rodině váženého pana Oberholzera, když se na rodinné oslavě jeho 50. narozenin nečekaně objevil jeho nejmladší bratr Alexander a rodina zjistila, že je ředitelem cirkusu, který právě přijel. Jeho příchod obrátil život rodiny na ruby. Oberholzerova dcerka Anna utekla z domova k cirkusu a tři jeho bratři k zděšení svých přímých manželek podlehli úplně kouzlu Alexanderovy ženy Iduny. Trvalo to však jen krátce a pak se všechno vrátilo do normálních kolejí. Anna se vrátila k rodičům a ke svému snoubenci Robertovi a Iduna, která utekla od Alexandera, protože ho podezřívala, že Anna je pro něho víc než dosavadní prchavá dobrodružství, poznala, že tentokrát svému přelétavému muži křivdila. Po představení na rozloučenou, které mělo bouřlivý úspěch, se cirkus s městečkem rozloučil. A s ním odjížděl i strýc Gustav. Utekl od své manželky, které se až dosud bez odmluvy podřizoval. Cirkus měl pro něho takové kouslo, že se rozhodl stát se clownem. (FILMOVÝ PŘEHLED 32 / 1956)

    ...(více)
    64%

    Západoněmecká filmová komedie podle veselohry E. Charella a J. Amsteina. — Film vypráví o rozruchu, který v malém městě způsobil příjezd cirkusu. Stejný rozruch vznikl i v rodině váženého pana Oberholzera, když se na rodinné oslavě jeho 50. narozenin nečekaně objevil jeho nejmladší bratr Alexander a rodina zjistila, že je ředitelem cirkusu, který právě přijel. Jeho příchod obrátil život rodiny na ruby. Oberholzerova dcerka Anna utekla z domova k cirkusu a tři jeho bratři k zděšení svých přímých manželek podlehli úplně kouzlu Alexanderovy ženy Iduny. Trvalo to však jen krátce a pak se všechno vrátilo do normálních kolejí. Anna se vrátila k rodičům a ke svému snoubenci Robertovi a Iduna, která utekla od Alexandera, protože ho podezřívala, že Anna je pro něho víc než dosavadní prchavá dobrodružství, poznala, že tentokrát svému přelétavému muži křivdila. Po představení na rozloučenou, které mělo bouřlivý úspěch, se cirkus s městečkem rozloučil. A s ním odjížděl i strýc Gustav. Utekl od své manželky, které se až dosud bez odmluvy podřizoval. Cirkus měl pro něho takové kouslo, že se rozhodl stát se clownem. (FILMOVÝ PŘEHLED 32 / 1956)

    ...(více)
    6
  • 7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    ...(více)
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    ...(více)
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • 9
  • 10
  • Dynamit v zeleném
    Dynamit v zeleném (1967)
    FilmRole: Mrs. Cotton
    Gangsterské zločinecké skupině se podaří zmocnit tajného plynu, který rychle umí člověka omámit a poté usmrtit. Externí přisluhovači bandy jsou tvrdě likvidováni, ale jeden před smrtí promluví. Do akce jest nasazen detektiv Jerry Cotton. Nejlepší agent FBI v přestrojení za specialistu na poplašné zařízení se vloudí do přízně členů bandy, kde dojde i na tvrdé pěsti, nože a revolvery. Pro daný úkol je podstatné, že pronikl do struktury zločinecké organizace. Nic není tak růžové, jak se zdá, ale Jerry Cotton si poradí i v tomto případě a neváhá nasadit i svůj život. Posléze odhalí i pravou tvář…
    ...(více)
    57%
    Gangsterské zločinecké skupině se podaří zmocnit tajného plynu, který rychle umí člověka omámit a poté usmrtit. Externí přisluhovači bandy jsou tvrdě likvidováni, ale jeden před smrtí promluví. Do akce jest nasazen detektiv Jerry Cotton. Nejlepší agent FBI v přestrojení za specialistu na poplašné zařízení se vloudí do přízně členů bandy, kde dojde i na tvrdé pěsti, nože a revolvery. Pro daný úkol je podstatné, že pronikl do struktury zločinecké organizace. Nic není tak růžové, jak se zdá, ale Jerry Cotton si poradí i v tomto případě a neváhá nasadit i svůj život. Posléze odhalí i pravou tvář…
    ...(více)
    11