?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jean-Pierre Guérin: Filmy a seriály

  • Hrabě Monte Cristo
    Hrabě Monte Cristo (1998)
    Seriál
    79%
    1
  • Bídníci
    Bídníci (2000)
    Seriál

    Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekaly před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě.

    76%

    Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekaly před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě.

    2
  • Napoleon
    Napoleon (2002)
    Seriál
    Napoleon je ryze francouzský hrdina, ale jeho sláva, činy a rozhodnutí mnohokrát "překročily" francouzské hranice a pod jeho kroky se doslova otřásala celá Evropa. Na filmový projekt, který měl popsat Napoleonovu cestu nehynoucí slávy až po samý konec, však nestačily jen francouzské finance. Čtyřdílná minisérie byla natočena v koprodukci dalších sedmi států: Německa, Itálie, Kanady, USA, Velké Británie a Španělska. Oficiální rozpočet zní na 41 milionů eur, natáčelo se ve Francii, Rakousku, v Maďarsku se točily velké bitevní scény za účasti tisíců statistů, naši diváci samozřejmě poznají mnohé české exteriéry. Producenti plánovali tento projekt již několik let, měnil se režisér a samozřejmě se dlouho spekulovalo o hlavní postavě. Mnohé překvapilo jméno Christiana Claviera, který ve filmech uplatňuje především svůj komediální talent (Operace Corned Beef, Návštěvníci I, II, filmové zpracování známého komiksu o Asterixovi). Současný francouzský velkofilm se neobejde bez Gérarda Depardieua, který zde zahrál roli nepopulárního šéfa tajné policie Josepha Fouchého. Stejně jako v Bídnících získali producenti účast americké hvězdy Johna Malkoviche, který svým výrazným minimalistickým herectvím uchopil postavu Napoleonova diplomata Charlese Talleyranda. Z výrazných ženských postav jmenujme Isabellu Rosselliniovou jako Josefínu a Anouk Aiméeovou jako Napoleonovu matku. Velká historická dobrodružství velkého muže se otvírají roku 1816 na ostrově Svaté Heleny, kde má Napoleon dost času na to, aby ve své duši znovu prožil svůj život...
    75%
    Napoleon je ryze francouzský hrdina, ale jeho sláva, činy a rozhodnutí mnohokrát "překročily" francouzské hranice a pod jeho kroky se doslova otřásala celá Evropa. Na filmový projekt, který měl popsat Napoleonovu cestu nehynoucí slávy až po samý konec, však nestačily jen francouzské finance. Čtyřdílná minisérie byla natočena v koprodukci dalších sedmi států: Německa, Itálie, Kanady, USA, Velké Británie a Španělska. Oficiální rozpočet zní na 41 milionů eur, natáčelo se ve Francii, Rakousku, v Maďarsku se točily velké bitevní scény za účasti tisíců statistů, naši diváci samozřejmě poznají mnohé české exteriéry. Producenti plánovali tento projekt již několik let, měnil se režisér a samozřejmě se dlouho spekulovalo o hlavní postavě. Mnohé překvapilo jméno Christiana Claviera, který ve filmech uplatňuje především svůj komediální talent (Operace Corned Beef, Návštěvníci I, II, filmové zpracování známého komiksu o Asterixovi). Současný francouzský velkofilm se neobejde bez Gérarda Depardieua, který zde zahrál roli nepopulárního šéfa tajné policie Josepha Fouchého. Stejně jako v Bídnících získali producenti účast americké hvězdy Johna Malkoviche, který svým výrazným minimalistickým herectvím uchopil postavu Napoleonova diplomata Charlese Talleyranda. Z výrazných ženských postav jmenujme Isabellu Rosselliniovou jako Josefínu a Anouk Aiméeovou jako Napoleonovu matku. Velká historická dobrodružství velkého muže se otvírají roku 1816 na ostrově Svaté Heleny, kde má Napoleon dost času na to, aby ve své duši znovu prožil svůj život...
    3
  • 4
  • Velký večer
    Velký večer (2012)
    Film

    Jean-Pierre (Albert Dupontel) přichází o svou práci prodavače v obchodě s matracemi a rozpadá se mu manželství. Ve stavu těžké deprese a sebevražedných úmyslů potká excentrického bratra Nota (Benoît Poelvoorde), který vyznává celý život punk a bouří se proti systému. Společně zahájí revoltu ve své oblíbené oblasti nákupního centra a později i mimo něj, dokud se nedozvědí nečekanou událost. Naléhavý a současně odlehčený snímek natočilo úspěšné režisérské duo Benoît Delépine a Gustave de Kervern (hosté Febiofestu v roce 2009), které si za něj odneslo na MFF v Cannes Zvláštní cenu poroty v sekci Un Certain Regard. (Febiofest)

    Žánry:Komedie
    66%

    Jean-Pierre (Albert Dupontel) přichází o svou práci prodavače v obchodě s matracemi a rozpadá se mu manželství. Ve stavu těžké deprese a sebevražedných úmyslů potká excentrického bratra Nota (Benoît Poelvoorde), který vyznává celý život punk a bouří se proti systému. Společně zahájí revoltu ve své oblíbené oblasti nákupního centra a později i mimo něj, dokud se nedozvědí nečekanou událost. Naléhavý a současně odlehčený snímek natočilo úspěšné režisérské duo Benoît Delépine a Gustave de Kervern (hosté Febiofestu v roce 2009), které si za něj odneslo na MFF v Cannes Zvláštní cenu poroty v sekci Un Certain Regard. (Febiofest)

    Žánry:Komedie
    5
  • 6
  • Fabio Montale
    Fabio Montale (2001)
    Seriál
    Svého času tvrdil Alain Delon, že s filmováním skončí, jakmile bude mít pocit, že stárne. Delonovy pocity sice neznáme, ale o jeho chuti k životu i k práci svědčí v loňském roce dokončená kriminální minisérie nazvaná podle hlavního hrdiny Fabio Montale (přičemž další série se právě natáčí). Vznikla ve zkušené tvůrčí dílně scenáristy Philippa Setbona a režiséra José Pinheira, kteří mafiánskou ságu zasadili do atraktivního prostředí francouzské Riviéry a dokonale využili autentičnosti a rozmanitosti míst, jaké skýtá historická část přístavu Marseille. Alain Delon se zde představuje v roli komisaře Fabia Montalea, který končí svou kariéru u policie a chce odejít do svého sluncem prozářeného domku na pobřeží, daleko od podsvětí, zločinu a především všudypřítomných dlouhých mafiánských prstů. Ale vždycky se najde něco, co jeho odchod o pár dnů oddálí... Modré moře, horké slunce a špinavé uličky Marseille, takhle prožili své dětství tři nerozluční kamarádi, Ugo, Manu a Fabio. Každý se rozhodl pro svou vlastní cestu a jen málo chybělo, aby Fabio, stejně jako jeho přátelé, stál na té druhé straně zákona. Jejich dětství a vzpomínky jim však zůstaly po celý život. Když jsou Ugo a Manu zavražděni, Fabio ví, že nemůže přestat, dokud nevypátrá vrahy a nepomstí své blízké.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    63%
    Svého času tvrdil Alain Delon, že s filmováním skončí, jakmile bude mít pocit, že stárne. Delonovy pocity sice neznáme, ale o jeho chuti k životu i k práci svědčí v loňském roce dokončená kriminální minisérie nazvaná podle hlavního hrdiny Fabio Montale (přičemž další série se právě natáčí). Vznikla ve zkušené tvůrčí dílně scenáristy Philippa Setbona a režiséra José Pinheira, kteří mafiánskou ságu zasadili do atraktivního prostředí francouzské Riviéry a dokonale využili autentičnosti a rozmanitosti míst, jaké skýtá historická část přístavu Marseille. Alain Delon se zde představuje v roli komisaře Fabia Montalea, který končí svou kariéru u policie a chce odejít do svého sluncem prozářeného domku na pobřeží, daleko od podsvětí, zločinu a především všudypřítomných dlouhých mafiánských prstů. Ale vždycky se najde něco, co jeho odchod o pár dnů oddálí... Modré moře, horké slunce a špinavé uličky Marseille, takhle prožili své dětství tři nerozluční kamarádi, Ugo, Manu a Fabio. Každý se rozhodl pro svou vlastní cestu a jen málo chybělo, aby Fabio, stejně jako jeho přátelé, stál na té druhé straně zákona. Jejich dětství a vzpomínky jim však zůstaly po celý život. Když jsou Ugo a Manu zavražděni, Fabio ví, že nemůže přestat, dokud nevypátrá vrahy a nepomstí své blízké.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    7
  • Sicilské přízraky
    Sicilské přízraky (2017)
    Film
    63%
    8
  • Na mamuta!
    Na mamuta! (2010)
    Film
    61%
    9
  • 10
  • Únosce
    Únosce (2002)
    Film
    Leo Shepherd je slavný spisovatel, který si jede do Švédska pro Nobelovu cenu, ale cestou ho unese tajemný motocyklista. Únoscem je jeho drogově závislý syn Paul. Ten si chce radikálně vyrovnat účty s otcem, který kvůli slávě a práci obětoval i svou rodinu. Přes všechno ale toho mají Leo a Paul mnoho společného a po příchodu dcery Sylvie začíná dramatická odysea hněvu a výčitek. Rodinnou trojku čeká dlouhá cesta ke smíření, které nemusí přijít.
    Žánry:Drama
    59%
    Leo Shepherd je slavný spisovatel, který si jede do Švédska pro Nobelovu cenu, ale cestou ho unese tajemný motocyklista. Únoscem je jeho drogově závislý syn Paul. Ten si chce radikálně vyrovnat účty s otcem, který kvůli slávě a práci obětoval i svou rodinu. Přes všechno ale toho mají Leo a Paul mnoho společného a po příchodu dcery Sylvie začíná dramatická odysea hněvu a výčitek. Rodinnou trojku čeká dlouhá cesta ke smíření, které nemusí přijít.
    Žánry:Drama
    11
  • Deník komorné
    Deník komorné (2015)
    Film
    • Edison

    Ambiciózní a krásná pokojská Célestine přijíždí na přelomu 19. a 20. století pracovat na francouzský venkov pro zámožnou rodinu Lanlairových. Musí se vyrovnat jak se sexuálními návrhy svého pána, tak i s nevrlou paní domu, která vládne v domácnosti pevnou rukou. Zároveň je ale fascinována Josephem ― tajuplným zahradníkem se sklony k antisemitismu. Po Jeanu Renoirovi a Luisu Buňuelovi je Benoît Jacquot už třetím režisérem, který zfilmoval slavný román Octava Mirbeaua Deník komorné. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    54%

    Ambiciózní a krásná pokojská Célestine přijíždí na přelomu 19. a 20. století pracovat na francouzský venkov pro zámožnou rodinu Lanlairových. Musí se vyrovnat jak se sexuálními návrhy svého pána, tak i s nevrlou paní domu, která vládne v domácnosti pevnou rukou. Zároveň je ale fascinována Josephem ― tajuplným zahradníkem se sklony k antisemitismu. Po Jeanu Renoirovi a Luisu Buňuelovi je Benoît Jacquot už třetím režisérem, který zfilmoval slavný román Octava Mirbeaua Deník komorné. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    12
  • 13
  • Sbohem, královno
    Sbohem, královno (2012)
    FilmRole: Monsieur Janvier
    52%
    14
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • O2 TV
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    46%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    15
  • 16
  • 17
  • 18