Olga Grinshpun: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Olga Grinshpun: Filmy a seriály

  • Kavkazský zajatec
    Kavkazský zajatec (1996)
    Film
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    76%
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Slepička Rjaba
    Slepička Rjaba (1994)
    Film
    Příběh se odehrává v malé ruské vesnici Bezvodnoje, kde se Asia živí prodejem vajec a samohonky. Ani perestrojka, ani glasnosť ji nevyrušují ze zavedených zvyklostí. Až jednoho dne najde pod svou slepicí zlaté vejce... Trefná satira na Gorbačovovu éru, která do jisté míry vysvětluje jak zkostnatělost poměrů na ruském venkově, tak skutečnost, že Rusové mají poněkud jiné představy o svobodě a bohatství než obyvatelé západní Evropy nebo USA.
    Žánry:Komedie
    68%
    Příběh se odehrává v malé ruské vesnici Bezvodnoje, kde se Asia živí prodejem vajec a samohonky. Ani perestrojka, ani glasnosť ji nevyrušují ze zavedených zvyklostí. Až jednoho dne najde pod svou slepicí zlaté vejce... Trefná satira na Gorbačovovu éru, která do jisté míry vysvětluje jak zkostnatělost poměrů na ruském venkově, tak skutečnost, že Rusové mají poněkud jiné představy o svobodě a bohatství než obyvatelé západní Evropy nebo USA.
    Žánry:Komedie
    2
  • Yuryev den
    Yuryev den (2008)
    Film
    67%
    3
  • Voditel dlya Very
    Voditel dlya Very (2004)
    Film

    V krymské vile generála Serova se objeví nový řidič Viktor. Mladík má šanci stát se potenciálním ženichem generálovy těhotné dcery Věry, jíž hrozí, že zůstane svobodnou matkou. Jeho cestu k „místu nahoře“ komplikuje pokojská Lída, která o něj také jeví zájem. V ústraní vyčkává generálův pobočník, kapitán Savaljev z KGB, jenž se pokouší na svého nadřízeného svalit havárii lodě s utajeným nákladem. Jednoho večera se osudy všech postav protnou v tragickém finále, které však nepostrádá i jistou naději. Děj se odehrává na počátku 60. let, která jsou evokována rafinovaným retrostylem. Film propojuje žánr melodramatu s thrillerem, aby dal vzniknout působivé výpovědi o lidech z elitního vojenského prostředí.

    66%

    V krymské vile generála Serova se objeví nový řidič Viktor. Mladík má šanci stát se potenciálním ženichem generálovy těhotné dcery Věry, jíž hrozí, že zůstane svobodnou matkou. Jeho cestu k „místu nahoře“ komplikuje pokojská Lída, která o něj také jeví zájem. V ústraní vyčkává generálův pobočník, kapitán Savaljev z KGB, jenž se pokouší na svého nadřízeného svalit havárii lodě s utajeným nákladem. Jednoho večera se osudy všech postav protnou v tragickém finále, které však nepostrádá i jistou naději. Děj se odehrává na počátku 60. let, která jsou evokována rafinovaným retrostylem. Film propojuje žánr melodramatu s thrillerem, aby dal vzniknout působivé výpovědi o lidech z elitního vojenského prostředí.

    4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9