Ivan Dudynsky: Nejlepší filmy
a seriály

5.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Ivan Dudynsky: Filmy a seriály

  • Newsies
    Newsies (1992)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • SWEET.TV
    70%
    1
  • California Man
    California Man (1992)
    Film
    Stoney (Pauly Shore) a Dave (Sean Astin) nájdu v zemi najprv prehistorickú misu, ale vzápätí aj pravekého človeka, zamrznutého v kuse ľadu. Keď sa človek preberie a ožije, prekvapení chlapci ho prijmú medzi seba, dajú mu meno Link (Brendan Fraser). Lenže kto je tu najviac prekvapený, je práve Link. Nevie pochopiť život dvadsiateho storočia a zvonenie telefónu mu spôsobí nevídaný stres. Chlapci ho však postupne oboznamujú s vecami okolo seba, ubytujú ho v Daveovom dome, rodičom i spolužiakom ho predstavia ako Estónca a život začína fungovať naplno. Či už v škole, v lunaparku, na hokeji, v herni, či v múzeu, kde Link pochopí, kto vlastne je - praveký človek. Chvíľu je z toho síce zdesený, ale rozhodne sa naplno využiť svoj ďalší život. A keďže ho využíva zaujímavo a zábavne, očarí aj dievčatá z triedy, o ktoré mali záujem Dave, Stoney, ale aj zlý Matt (Michael DeLuise). A ten sa rozhodne na školskom plese zakročiť...
    55%
    Stoney (Pauly Shore) a Dave (Sean Astin) nájdu v zemi najprv prehistorickú misu, ale vzápätí aj pravekého človeka, zamrznutého v kuse ľadu. Keď sa človek preberie a ožije, prekvapení chlapci ho prijmú medzi seba, dajú mu meno Link (Brendan Fraser). Lenže kto je tu najviac prekvapený, je práve Link. Nevie pochopiť život dvadsiateho storočia a zvonenie telefónu mu spôsobí nevídaný stres. Chlapci ho však postupne oboznamujú s vecami okolo seba, ubytujú ho v Daveovom dome, rodičom i spolužiakom ho predstavia ako Estónca a život začína fungovať naplno. Či už v škole, v lunaparku, na hokeji, v herni, či v múzeu, kde Link pochopí, kto vlastne je - praveký človek. Chvíľu je z toho síce zdesený, ale rozhodne sa naplno využiť svoj ďalší život. A keďže ho využíva zaujímavo a zábavne, očarí aj dievčatá z triedy, o ktoré mali záujem Dave, Stoney, ale aj zlý Matt (Michael DeLuise). A ten sa rozhodne na školskom plese zakročiť...
    2
  • Hračky
    Hračky (1992)
    Film

    Režisér Barry Levinson se po ambiciózních dramatech (např. RAIN MAN, BUGSY) vrací k žánru komedie, v němž se dovede též spontánně a inteligentně vyjadřovat. Příběh HRAČEK se pohybuje v silně stylizované rovině, smysl je však hlubší. Vyprávění o výstředním mladíkovi Lesliem, který by si chtěl hrát, ale musí se svým militantním uzurpátorským strýcem svést souboj o rodinnou továrnu na hračky, má svůj smysl teprve v přesně promyšleném druhém plánu. Na Levinsonově snímku je však především pozoruhodná velmi nezvyklá, ryzí metaforická forma. Způsob vyprávění je holdem poetice "doslovnosti" amerického typu (např. když si strýc zabírá stále více prostoru v továrně, místnosti se skutečně zmenšují). Realita je ve filmu potlačena ve prospěch bizarních kostýmů, exteriérů i interiérů, inspirovaných jednak samotnými hračkami, jednak krajinami René Magritta (veselá továrna se stroji-hračkami, dům hrdiny jako domeček pro panenky). Závěrečná bitva Dobra a Zla se realizuje jako souboj klasických starých hraček s moderními, elektronickými.

    53%

    Režisér Barry Levinson se po ambiciózních dramatech (např. RAIN MAN, BUGSY) vrací k žánru komedie, v němž se dovede též spontánně a inteligentně vyjadřovat. Příběh HRAČEK se pohybuje v silně stylizované rovině, smysl je však hlubší. Vyprávění o výstředním mladíkovi Lesliem, který by si chtěl hrát, ale musí se svým militantním uzurpátorským strýcem svést souboj o rodinnou továrnu na hračky, má svůj smysl teprve v přesně promyšleném druhém plánu. Na Levinsonově snímku je však především pozoruhodná velmi nezvyklá, ryzí metaforická forma. Způsob vyprávění je holdem poetice "doslovnosti" amerického typu (např. když si strýc zabírá stále více prostoru v továrně, místnosti se skutečně zmenšují). Realita je ve filmu potlačena ve prospěch bizarních kostýmů, exteriérů i interiérů, inspirovaných jednak samotnými hračkami, jednak krajinami René Magritta (veselá továrna se stroji-hračkami, dům hrdiny jako domeček pro panenky). Závěrečná bitva Dobra a Zla se realizuje jako souboj klasických starých hraček s moderními, elektronickými.

    3