Howard Cosell: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Howard Cosell: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Spáč
    Spáč (1973)
    Film

    Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet.

    Žánry:KomedieSci-fi
    72%

    Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet.

    Žánry:KomedieSci-fi
    3
  • 4
  • Danny Rose z Broadwaye
    Danny Rose z Broadwaye (1984)
    Film
    V newyorské restauraci sedí šest komiků, kteří si vypráví zábavné historky ze svého profesionálního života a soustředí se na známou postavu agenta show businessu. Danny Rose v sobě jaksi ztělesňuje neúspěchy a prohry doby. Dobrosrdečný, obětavý a ve své klienty neúnavně věřící manažer totiž prožívá stále stejná zklamání. Pravidelně jej opouštějí všichni, kterým nějak napomohl k úspěchu a sebevědomí. Danny nakonec zastupuje jen beznadějná "čísla" varieté, jako je jednonohý stepař, slepý xylofonista, mizerný břichomluvec a virtuoska ve hře na skleničky. Nejvíce o něm vypovídá historka, v níž se nechtěně zapletá do vztahu ztroskotajícího zpěváka Lou Canovy k dekoratérce Tině Vitaleové...

    Smutkem a nostalgií prodchnutou komedii podle vlastního scénáře natočil režisér Woody Allen. Přesvědčivosti příběhu napomáhá černobílý filmový materiál, na nějž byl nasnímán známým kameramanem Gordonem Willisem. Titulní roli si s chutí zahrál Woody Allen, úlohu Tiny Vitaleové ztvárnila Mia Farrowová.
    Žánry:Komedie
    71%
    V newyorské restauraci sedí šest komiků, kteří si vypráví zábavné historky ze svého profesionálního života a soustředí se na známou postavu agenta show businessu. Danny Rose v sobě jaksi ztělesňuje neúspěchy a prohry doby. Dobrosrdečný, obětavý a ve své klienty neúnavně věřící manažer totiž prožívá stále stejná zklamání. Pravidelně jej opouštějí všichni, kterým nějak napomohl k úspěchu a sebevědomí. Danny nakonec zastupuje jen beznadějná "čísla" varieté, jako je jednonohý stepař, slepý xylofonista, mizerný břichomluvec a virtuoska ve hře na skleničky. Nejvíce o něm vypovídá historka, v níž se nechtěně zapletá do vztahu ztroskotajícího zpěváka Lou Canovy k dekoratérce Tině Vitaleové...

    Smutkem a nostalgií prodchnutou komedii podle vlastního scénáře natočil režisér Woody Allen. Přesvědčivosti příběhu napomáhá černobílý filmový materiál, na nějž byl nasnímán známým kameramanem Gordonem Willisem. Titulní roli si s chutí zahrál Woody Allen, úlohu Tiny Vitaleové ztvárnila Mia Farrowová.
    Žánry:Komedie
    5
  • Krvavé léto v New Yorku
    Krvavé léto v New Yorku (1999)
    Film
    Neslavně známé léto roku 1977 bylo časem srážky disca s punkrockem, ale i létem, počas kterého řádil vrah, označený jako "Samův syn". Šílený maniak si vybíral milenecké páry a osamělé dívky. Dařilo se mu zabíjet a unikat beze stop, a jak teploty a počty obětí stoupaly, k pátrání se přidala i samotná mafie a občanské hlídky. Kadeřník Joey se svou partou povalečů dostali nápad, že vrahem je někdo z jejich čtvrti. Sepsali si proto seznam podezřelých a začali hledat toho, kdo jim bude nejvíc připadat jako vrah - někdo, kdo je jiný než ostatní...
    Režie:Spike Lee
    70%
    Neslavně známé léto roku 1977 bylo časem srážky disca s punkrockem, ale i létem, počas kterého řádil vrah, označený jako "Samův syn". Šílený maniak si vybíral milenecké páry a osamělé dívky. Dařilo se mu zabíjet a unikat beze stop, a jak teploty a počty obětí stoupaly, k pátrání se přidala i samotná mafie a občanské hlídky. Kadeřník Joey se svou partou povalečů dostali nápad, že vrahem je někdo z jejich čtvrti. Sepsali si proto seznam podezřelých a začali hledat toho, kdo jim bude nejvíc připadat jako vrah - někdo, kdo je jiný než ostatní...
    Režie:Spike Lee
    6
  • Banáni
    Banáni (1971)
    FilmRole: Sám sebe
    • Google Play
    • iTunes
    Už samotný název filmu naznačuje, že nepůjde o vážný příběh, nýbrž o komedii. Poměrně lehce můžeme objevit jakousi příbuznost se slovy potrhlý, blázen, pošuk, cvok? Hrdinou je Fielding Mellish, který se pokouší bez velkých nároků nějak nenápadně protlouct životem. Kromě toho, že již delší dobu hledá pevnější milostný vztah a práci, nemá žádné ambice. Téměř systematicky se vyhýbá politice a vlivu televize i rozhlasu. Ještě jedno je na něm pozoruhodné - je věčný nešika a smolař. Ironií osudu způsobí zlom v jeho životě mladá aktivistka Nancy. Od okamžiku, kdy se Fielding do dívky zamiluje, mění se nejenom jeho vztah k okolí, ale i touha navždy zůstat jen nenápadným kolečkem ve společenském dění? Woody Allen vytvořil bláznivou parodii, v níž se místem děje stala smyšlená banánová republika San Marcos. Vysmívá se nejrůznějším vzbouřeneckým hnutím a také politice s jejími viditelnými i utajovanými metodami, mechanismy, rituály. Režisér si také s velkou chutí zahrál Fieldinga Mellishe. Nejeden satirický šleh se dotýká praktik nejmocnějšího společenského média - televize (komentování nejrůznějších zpráv a ovlivňování mínění veřejnosti). Film nezapře, že režisér velmi dobře zná světovou kinematografii a po svém si zažertoval s nejedním filmovým klasikem. A tak můžeme vidět svérázné citace z Bergmanovy Sedmé pečeti (snová scéna Filedinga odnášeného na kříži), proslulého Ejzenštejnova Křižníku Potěmkin (dětský kočárek řítící se po schodech dolů) či křížové výslechy, jak je známe z filmu Kdo seje vítr. Woody Allen tu ovšem vzdal také hold mistrům světové grotesky Charliemu Chaplinovi (etudou na známou Moderní dobu) a bratřím Marxům (připomenutím slavných titulů Psí suchary, Kachní polévka), jejichž gagy se inspiroval při zachycení jednoho lidského údělu a lidské společnosti.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    70%
    Už samotný název filmu naznačuje, že nepůjde o vážný příběh, nýbrž o komedii. Poměrně lehce můžeme objevit jakousi příbuznost se slovy potrhlý, blázen, pošuk, cvok? Hrdinou je Fielding Mellish, který se pokouší bez velkých nároků nějak nenápadně protlouct životem. Kromě toho, že již delší dobu hledá pevnější milostný vztah a práci, nemá žádné ambice. Téměř systematicky se vyhýbá politice a vlivu televize i rozhlasu. Ještě jedno je na něm pozoruhodné - je věčný nešika a smolař. Ironií osudu způsobí zlom v jeho životě mladá aktivistka Nancy. Od okamžiku, kdy se Fielding do dívky zamiluje, mění se nejenom jeho vztah k okolí, ale i touha navždy zůstat jen nenápadným kolečkem ve společenském dění? Woody Allen vytvořil bláznivou parodii, v níž se místem děje stala smyšlená banánová republika San Marcos. Vysmívá se nejrůznějším vzbouřeneckým hnutím a také politice s jejími viditelnými i utajovanými metodami, mechanismy, rituály. Režisér si také s velkou chutí zahrál Fieldinga Mellishe. Nejeden satirický šleh se dotýká praktik nejmocnějšího společenského média - televize (komentování nejrůznějších zpráv a ovlivňování mínění veřejnosti). Film nezapře, že režisér velmi dobře zná světovou kinematografii a po svém si zažertoval s nejedním filmovým klasikem. A tak můžeme vidět svérázné citace z Bergmanovy Sedmé pečeti (snová scéna Filedinga odnášeného na kříži), proslulého Ejzenštejnova Křižníku Potěmkin (dětský kočárek řítící se po schodech dolů) či křížové výslechy, jak je známe z filmu Kdo seje vítr. Woody Allen tu ovšem vzdal také hold mistrům světové grotesky Charliemu Chaplinovi (etudou na známou Moderní dobu) a bratřím Marxům (připomenutím slavných titulů Psí suchary, Kachní polévka), jejichž gagy se inspiroval při zachycení jednoho lidského údělu a lidské společnosti.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    7
  • 8
  • 9
  • Souboj pohlaví
    Souboj pohlaví (2017)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +2

    Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, takhle neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem.

    Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“. Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet . . .  ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

    64%

    Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, takhle neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem.

    Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“. Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet . . .  ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

    10
  • 11
  • 12
  • Slušňák Johnny
    Slušňák Johnny (1988)
    FilmRole: Sám sebe

    Johnny Walker je frajírek, který hraje v obraně středoškolského fotbalového týmu. Jednoho dne dostane fantastickou nabídku od lanařů z vysoké školy. Tato teenagerovská komedie plná alkoholu, povětrných dívčin a dalších požitků pro neukojeného obránce Johnnyho je prošpikována místy poměrně vulgárními vtípky a gagy, které ale často trefují hřebíček na hlavičku. Ve snímku dále účinkují Robert Downey Jr., tou dobou teprve stoupající hvězda Uma Thurman nebo Paul Gleason.

    49%

    Johnny Walker je frajírek, který hraje v obraně středoškolského fotbalového týmu. Jednoho dne dostane fantastickou nabídku od lanařů z vysoké školy. Tato teenagerovská komedie plná alkoholu, povětrných dívčin a dalších požitků pro neukojeného obránce Johnnyho je prošpikována místy poměrně vulgárními vtípky a gagy, které ale často trefují hřebíček na hlavičku. Ve snímku dále účinkují Robert Downey Jr., tou dobou teprve stoupající hvězda Uma Thurman nebo Paul Gleason.

    13