Edvard Grieg: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Edvard Grieg: Filmy a seriály

  • Vrah mezi námi
    Vrah mezi námi (1931)
    Film
    82%
    1
  • Sólokapr
    Sólokapr (2006)
    Film

    Na vystoupení mága Sida Watermana (Woody Allen) se mimo jiné přišla podívat také studentka žurnalistiky Sondra Pransky (Scarlett Johanson). Iluzionista si ji vybere jako pomocnici pro svůj trik. Jaké je její překvapení, když se v bedně, kde má zmizet, objeví duch zavražděného novináře Joea Strombela (Ian McShane). Jediné co jí Joe stihne říci je to, že ví, kdo je ‚tarotový vrah‘, a že proti němu má Sondra najít usvědčující důkazy. Začínající novinářka se, pod vidinou senzačního článku, spolu se Sidem vydá po stopách domnělého vraha – britského aristokrata Petera Lymana (Hugh Jackman). Největší problém v pátrání nastane ve chvíli, kdy se Sondra do Petera zamiluje. Někdo tak sympatický přeci nemůže vraždit...

    Sólokapr je nová soudobá komedie scenáristy a režiséra Woodyho Allena (Pozor na Harryho/Deconstructing Harry, Match Point – Hra osudu/Match Point, Hollywood v koncích/Hollywood Ending), který do hlavních rolí obsadil nejen sebe, ale i další skvělé herce. V ústřední dvojici se nám představí překrásná Scarlett Johanson (Dívka s perlou/ Girl with a Pearl Earring, Vějíř lady Windermerové/A Good Woman, Match Point – Hra osudu/Match Point) a charismatický Hugh Jackman (X-Men, Kate & Leopold). V roli zemřelého novináře uvidíme Iana McShanea (Jestliže je úterý, musíme být v Belgii/If It's Tuesday, This Must Be Belgium, Sexy Bestie/Sexy Beast).

    66%

    Na vystoupení mága Sida Watermana (Woody Allen) se mimo jiné přišla podívat také studentka žurnalistiky Sondra Pransky (Scarlett Johanson). Iluzionista si ji vybere jako pomocnici pro svůj trik. Jaké je její překvapení, když se v bedně, kde má zmizet, objeví duch zavražděného novináře Joea Strombela (Ian McShane). Jediné co jí Joe stihne říci je to, že ví, kdo je ‚tarotový vrah‘, a že proti němu má Sondra najít usvědčující důkazy. Začínající novinářka se, pod vidinou senzačního článku, spolu se Sidem vydá po stopách domnělého vraha – britského aristokrata Petera Lymana (Hugh Jackman). Největší problém v pátrání nastane ve chvíli, kdy se Sondra do Petera zamiluje. Někdo tak sympatický přeci nemůže vraždit...

    Sólokapr je nová soudobá komedie scenáristy a režiséra Woodyho Allena (Pozor na Harryho/Deconstructing Harry, Match Point – Hra osudu/Match Point, Hollywood v koncích/Hollywood Ending), který do hlavních rolí obsadil nejen sebe, ale i další skvělé herce. V ústřední dvojici se nám představí překrásná Scarlett Johanson (Dívka s perlou/ Girl with a Pearl Earring, Vějíř lady Windermerové/A Good Woman, Match Point – Hra osudu/Match Point) a charismatický Hugh Jackman (X-Men, Kate & Leopold). V roli zemřelého novináře uvidíme Iana McShanea (Jestliže je úterý, musíme být v Belgii/If It's Tuesday, This Must Be Belgium, Sexy Bestie/Sexy Beast).

    2
  • Johnny English se vrací
    Johnny English se vrací (2011)
    Film
    • Netflix
    • Canal+
    • iTunes
    Kdo zachrání Její veličenstvo britskou královnu, když agent 007 James Bond zrovna leží u ledu? Jeden muž už před lety dokázal, že je na něj spolehnutí a že raději Britské ostrovy zbourá, než by je vydal nepříteli všanc. Jmenuje se Johnny English, nosí tvář Rowana Atkinsona, alias Mr. Beana, disponuje mimořádným rejstříkem grimas a silným magnetem na katastrofy všeho druhu. Po poslední takové „nehodě“ se více méně dobrovolně uchýlil do tibetského kláštera, kde kromě vnitřního míru hledá esprit pravého bojovníka. Až tady si ho najdou mateřské tajné služby, které se právě řítí do kolosálního průšvihu. Na oficiální návštěvu Velké Británie se chystá čínský premiér, pro kterého má jít podle zaručených informací o úplně poslední cestu v jeho životě, nepočítáme-li tu na hřbitov. A protože se šéfová MI7, Pamela Thorntonová (Gillian Anderson), nemůže na nikoho spolehnout, neboť se to v jejím revíru hemží dvojitými agenty, kteří jsou do plánovaného atentátu zapojení, vsadí vše na jednu kartu – na Johnnyho Englishe. Ten po návratu z azylu zjišťuje, že se doba radikálně změnila. Šéfuje mu ženská bez smyslu pro humor, která odmítá tolerovat jakékoliv výstřelky, a proto mu pořídí dozor v podobě urputného agentského zelenáče, agenta Tuckera (Daniel Kaluuya). Pracovní negativa naštěstí vyvažuje krásná psycholožka Kate Sumner (Rosamund Pike), do jejíhož dobývání se English pustí s vervou sobě vlastní. Stejně vehementně se vydá po stopách organizátorů globálního spiknutí proti čínskému premiérovi, zcela v souladu s osobním mottem: „Katastrofy lze tolerovat, neúspěch nikoliv.“
    63%
    Kdo zachrání Její veličenstvo britskou královnu, když agent 007 James Bond zrovna leží u ledu? Jeden muž už před lety dokázal, že je na něj spolehnutí a že raději Britské ostrovy zbourá, než by je vydal nepříteli všanc. Jmenuje se Johnny English, nosí tvář Rowana Atkinsona, alias Mr. Beana, disponuje mimořádným rejstříkem grimas a silným magnetem na katastrofy všeho druhu. Po poslední takové „nehodě“ se více méně dobrovolně uchýlil do tibetského kláštera, kde kromě vnitřního míru hledá esprit pravého bojovníka. Až tady si ho najdou mateřské tajné služby, které se právě řítí do kolosálního průšvihu. Na oficiální návštěvu Velké Británie se chystá čínský premiér, pro kterého má jít podle zaručených informací o úplně poslední cestu v jeho životě, nepočítáme-li tu na hřbitov. A protože se šéfová MI7, Pamela Thorntonová (Gillian Anderson), nemůže na nikoho spolehnout, neboť se to v jejím revíru hemží dvojitými agenty, kteří jsou do plánovaného atentátu zapojení, vsadí vše na jednu kartu – na Johnnyho Englishe. Ten po návratu z azylu zjišťuje, že se doba radikálně změnila. Šéfuje mu ženská bez smyslu pro humor, která odmítá tolerovat jakékoliv výstřelky, a proto mu pořídí dozor v podobě urputného agentského zelenáče, agenta Tuckera (Daniel Kaluuya). Pracovní negativa naštěstí vyvažuje krásná psycholožka Kate Sumner (Rosamund Pike), do jejíhož dobývání se English pustí s vervou sobě vlastní. Stejně vehementně se vydá po stopách organizátorů globálního spiknutí proti čínskému premiérovi, zcela v souladu s osobním mottem: „Katastrofy lze tolerovat, neúspěch nikoliv.“
    3
  • Pátrání po jedné ženě
    Pátrání po jedné ženě (1982)
    Film

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    62%

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    4
  • Melegin düsüsü
    Melegin düsüsü (2005)
    Film
    Zeynep pracuje jako pokojská v hotelu. Žije sama se svým otcem, který ji někdy zneužívá a bije. Jediný, s kým by možná mohla vybudovat normálnívztah, je mladý muž pracující ve stejném hotelu. Ve strachu žijící, do sebe uzavřená Zeynep ale na jeho zájem nedokáže odpovědět ani ho odmítnout. Přesto se snaží uniknout ze začarovaného kruhu vlastního života. Druhý film Semiha Kaplanogloua důmyslnou kameramanskou prací vytváří šerosvitnou dusivou atmosféru Zeynepina života. Pomalé intimnídrama se odvíjí na pomezí realistického ztvárnění a alegorie. Sevřená chladná forma však nepůsobí distancovaně a vede diváka až k fyzickému prožitku Zeynepina života.
    Žánry:Drama
    59%
    Zeynep pracuje jako pokojská v hotelu. Žije sama se svým otcem, který ji někdy zneužívá a bije. Jediný, s kým by možná mohla vybudovat normálnívztah, je mladý muž pracující ve stejném hotelu. Ve strachu žijící, do sebe uzavřená Zeynep ale na jeho zájem nedokáže odpovědět ani ho odmítnout. Přesto se snaží uniknout ze začarovaného kruhu vlastního života. Druhý film Semiha Kaplanogloua důmyslnou kameramanskou prací vytváří šerosvitnou dusivou atmosféru Zeynepina života. Pomalé intimnídrama se odvíjí na pomezí realistického ztvárnění a alegorie. Sevřená chladná forma však nepůsobí distancovaně a vede diváka až k fyzickému prožitku Zeynepina života.
    Žánry:Drama
    5