Banu Fotocan: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Banu Fotocan: Filmy a seriály

  • 1
  • Zločinci
    Zločinci (2020)
    FilmRole: Femme

    Ponurá atmosféra, divní lidé a jeden zatuchlý hotel v Turecku. To jsou kulisy příběhu mladého páru, který místo romantické noci zažije noc hrůzy. Nikdy nevíš, kdo tě sleduje a obcházet pravidla se v tomhle městě zatraceně nevyplácí! Vítězný snímek festivalu Sundance vás naučí nikomu nevěřit. (Young Film Fest)

    72%

    Ponurá atmosféra, divní lidé a jeden zatuchlý hotel v Turecku. To jsou kulisy příběhu mladého páru, který místo romantické noci zažije noc hrůzy. Nikdy nevíš, kdo tě sleduje a obcházet pravidla se v tomhle městě zatraceně nevyplácí! Vítězný snímek festivalu Sundance vás naučí nikomu nevěřit. (Young Film Fest)

    2
  • Za kopcem
    Za kopcem (2012)
    FilmRole: Meryem

    Působivý debut tureckého režiséra Emina Alpera je zasazen do osamělého údolí tureckého venkova, kam přijíždí svého otce pastevce navštívit syn spolu se svými dvěma potomky. Poklidná atmosféra letního dne je však postupně narušena blízkostí nezvaných hostů zpoza kopce, kteří chodí na tuto půdu proti vůli otce pást své kozy. Stupňující se pocit hrozby postupně vede k eskalování situace s cílem ubránit si své území. Vizuálně vytříbený snímek, který mnohdy připomene i filmy jiného úspěšného tureckého filmaře Nuriho Bilge Ceylana, dokáže vytvořit jedinečnou atmosféru, aniž by však zapomínal upozorňovat na paradoxy situací a prodchnout je jemnou ironií. Nezvaní narušitelé umožňují jinak diverzifikované rodině se sjednotit, ale zároveň i zakrýt svou vlastní vinu. Snímek tak lze číst nejen jako podobenství o současné turecké politické situaci, ale i jako výpověď o nátuře lidské společnosti obecně. Jedním z producentů filmu je i Seyfi Teoman, sám vynikající režisér, který v květnu letošního roku tragicky zahynul. (MFF Karlovy Vary)

    Režie:Emin Alper
    65%

    Působivý debut tureckého režiséra Emina Alpera je zasazen do osamělého údolí tureckého venkova, kam přijíždí svého otce pastevce navštívit syn spolu se svými dvěma potomky. Poklidná atmosféra letního dne je však postupně narušena blízkostí nezvaných hostů zpoza kopce, kteří chodí na tuto půdu proti vůli otce pást své kozy. Stupňující se pocit hrozby postupně vede k eskalování situace s cílem ubránit si své území. Vizuálně vytříbený snímek, který mnohdy připomene i filmy jiného úspěšného tureckého filmaře Nuriho Bilge Ceylana, dokáže vytvořit jedinečnou atmosféru, aniž by však zapomínal upozorňovat na paradoxy situací a prodchnout je jemnou ironií. Nezvaní narušitelé umožňují jinak diverzifikované rodině se sjednotit, ale zároveň i zakrýt svou vlastní vinu. Snímek tak lze číst nejen jako podobenství o současné turecké politické situaci, ale i jako výpověď o nátuře lidské společnosti obecně. Jedním z producentů filmu je i Seyfi Teoman, sám vynikající režisér, který v květnu letošního roku tragicky zahynul. (MFF Karlovy Vary)

    Režie:Emin Alper
    3
  • Hayat var
    Hayat var (2008)
    FilmRole: Anne
    Nedaleko proměnlivých, úchvatných i nebezpečných vod bosporské úžiny, na dohled, a přece nekonečně daleko od Istanbulu, žije v omšelém dřevěném domku čtrnáctiletá Hayat se svým otcem a dědečkem. Matka ji opustila už před lety a založila novou rodinu. Dospívající dívka tím spíš visí na otci, který se živí jako rybář, ale zároveň se pohybuje na hranici zákona, když kšeftuje s posádkami velkých nákladních lodí. A Hayat se stará o domácnost i o dědečka, protivného, hádavého staříka, trpícího těžkým astmatem a závislostí na cigaretách. Dívka, pronásledovaná citovou lhostejností své rodiny, posměchem spolužáků i chtivýma rukama lačného hokynáře, se proto stále více stahuje do tichého světa své fantazie, rozněcované sny o životě za vodou. Pak je ale jednoho dne její otec zatčen a Hayat učiní rozhodnutí svého života... Poetický, výtvarně vytříbený snímek o dívce, jejíž jméno znamená „život“, je příběhem životní síly, která si tak či onak nachází cestu vpřed – stejně jako vody Bosporu. Na filmovém festivalu v Antalyi získal film Cenu kritiky a na 59. Berlinale cenu Tagesspiegel Reader’s Jury za nejlepší film. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    Režie:Reha Erdem
    65%
    Nedaleko proměnlivých, úchvatných i nebezpečných vod bosporské úžiny, na dohled, a přece nekonečně daleko od Istanbulu, žije v omšelém dřevěném domku čtrnáctiletá Hayat se svým otcem a dědečkem. Matka ji opustila už před lety a založila novou rodinu. Dospívající dívka tím spíš visí na otci, který se živí jako rybář, ale zároveň se pohybuje na hranici zákona, když kšeftuje s posádkami velkých nákladních lodí. A Hayat se stará o domácnost i o dědečka, protivného, hádavého staříka, trpícího těžkým astmatem a závislostí na cigaretách. Dívka, pronásledovaná citovou lhostejností své rodiny, posměchem spolužáků i chtivýma rukama lačného hokynáře, se proto stále více stahuje do tichého světa své fantazie, rozněcované sny o životě za vodou. Pak je ale jednoho dne její otec zatčen a Hayat učiní rozhodnutí svého života... Poetický, výtvarně vytříbený snímek o dívce, jejíž jméno znamená „život“, je příběhem životní síly, která si tak či onak nachází cestu vpřed – stejně jako vody Bosporu. Na filmovém festivalu v Antalyi získal film Cenu kritiky a na 59. Berlinale cenu Tagesspiegel Reader’s Jury za nejlepší film. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    Režie:Reha Erdem
    4
  • 5
  • 6
  • 7