?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Adolf Zika
0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">Adolf Zika se narodil v roce 1972 v Prachaticích. Vystudoval střední pedagogickou školu. V roce 1988 se stal členem Střediska vrcholového sportu Praha. Získal titul juniorského mistra republiky v judu a byl bronzovým medailistou evropského turnaje juniorů ve Vídni. V roce 1990 odcestoval na Budo University of Katsura do Japonska, kde absolvoval tréninkový pobyt pod vedením nejlepších judistů světa. Po svém návratu s judem bez udání oficiálního důvodu ze dne na den přestal. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal"> Vše, co se o světě nedozvěděl jako sportovec, se snažil dohnat v následujících letech. Dělal hudbu, koncerty a organizoval bláznivé projekty. V roce 1993 hrál na elektrickou kytaru v hardcorové skupině Serious Music. Skládal hudbu a psal texty. V roce 1994 začal fotografovat a rok nato zvítězil v nejobsazenější kategorii prvního ročníku Czech Press Photo – sport série. V roce 1996 pracoval pro německé cestovní kanceláře v Kolíně nad Rýnem. Následně si ho za svého kmenového fotografa vybrala módní značka Pietro Filipi. Na jaře 1997 otevřel v Praze své vlastní studio. Začal fotit módu a reklamu a přicházely první velké zakázky pro značky jako Hermes, Australian Bodycare, Speedo a mnoho dalších. Fotil katalogy módy po nejrůznějších místech planety, vytvářel kalendáře a zakázky v Austrálii, na Barbadosu, na Havaji, v Dominikánské republice a desítkách dalších lokalit. Pracoval pravidelně pro časopis Playboy, kde vytvořil i mnoho titulních stran. V letech 1997 až 1999 vedl a vytvářel fotografickou podobu cestovní kanceláře Fischer a letecké společnosti Fischer Air. V roce 1999 založil filmovou a produkční společnost ZIPO film. Na podzim roku 2000 byl vybrán mezi šest fotografů světa, prezentovaných renomovanou značkou Leica na světové výstavě Photokina v Kolíně nad Rýnem. Poté byl zařazen do prestižního celosvětového kalendáře této značky. Je autorem největšího knižního projektu roku 2000, do kterého zapojil na 120 nejlepších fotografů z České republiky a dalších čtyř zemí. Výsledkem byla výpravná publikace POSLEDNÍ KNIHA STOLETÍ, Jeden den v životě České republiky. O rok později byl Adolf Zika zařazen do knihy Osobnosti české reklamní a módní fotografie. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt" class="MsoNormal"> 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">Od roku 2001 režíruje televizní spoty, kterých udělal na tři desítky. Jako producent produkoval celovečerní hraný film. V roce 2001 navázal dlouholetou spolupráci s mobilním operátorem Orange. Pro Orange Slovensko vytvořil v Jihoafrické republice celý firemní rebranding této značky. V letech 2001 až 2005 se stal oficiálním fotografem závodního týmu Ferrari Menx, se kterým procestoval celou Evropu. V roce 2002 se zařadil mezi nejlépe prodávané české autory na Paris Photo v pařížském Louvru, kde jej zastupovala Leica Gallery Prague. V témže roce zvítězil v tendru na fotografa komerční televize Nova a následně vytvořil fotografické pojetí a kreativní promo vizuály všech programů. Pracoval pro Ministerstvo zahraničních věcí, kde připravoval oficiální knihu České republiky při vstupu do EU. V roce 2003 podepsal smlouvu s vydavatelstvím Presco Group na každoroční autorský kalendář v knižní distribuční síti. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal"> V červnu 2004 byl zatčen za velice nejasných okolností, následoval tříměsíční pobyt v koluzní vazbě. Po dvouletém procesu byl bez jakéhokoli vysvětlení zproštěn viny. V září 2004 vystavoval opět na světové výstavě Photokina v Kolíně nad Rýnem, tentokrát ale v expozici Olympus E-system Gallery. Jeho fotografie byly součástí výstavy Černobílá minulost a současnost, uspořádané v rámci Interkamery 2006. Zde byla vystavována díla tří klasiků české fotografie (Drtikola, Chocholy a Sudka), spolu s díly tří současníků, zastupujících tři generace: Saudek, Vano, Zika. V létě 2006 za podpory firem Hasselblad a Leica fotografoval pro připravovanou publikaci 6 days and 24hours of Le Mans 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">  0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">v netradičním pojetí nejslavnější automobilový závod světa. Světu rychlých kol se věnoval i v letech 2006 a 2007, kdy pracoval na projektu A1GP Season 2006/07. Výsledkem je obsáhlá fotografická publikace, zachycující dramatické okamžiky A1GP sezóny, ale i detailní pohledy do zákulisí každého závodu. Na svých cestách  za fotografií navštívil více než 47 zemí světa. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt" class="MsoNormal"> 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">Začátkem října roku 2006, se na českých a slovenských pultech objevila poměrně výpravná a na české poměry luxusně adjustovaná černobílá částečně retrospektivní publikace s příznačným názvem normal">Luxurious Luminescence, která vyšla pod hlavičkou vydavatelství Presco Group. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal"> V roce 2007 jako scénárista a režisér natočil celovečerní dokumentární film o světově proslulém fotografovi Janu Saudkovi s názvem normal">JAN SAUDEK - V PEKLE SVÝCH VÁŠNÍ, RÁJ V NEDOHLEDNU. Film byl připraven v česko-americké koprodukci. Rok na to získal cenu Glass Eye Award za nejlepší dokumentární film na festivalu EuroFest Montreal v Kanadě.  Další úspěchy: Selection - Seoul International Film Festival (Jižní Korea), Krakow Film Festival (Polsko), Rhode Island International Film Festival (USA), European Film Festival London (UK),  Competition: Moving Image Film Festival Toronto (Kanada). 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt" class="MsoNormal"> 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">Následující rok natočil Adolf Zika celovečerní dokumentární film o nejslavnějším automobilovém závodě světa 24 hodin Le Mans s názvem normal">LE MANS PHENOMENON, který byl zařazen do official selection na mezinárodním festivalu Milano International FICTS Festival.  0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt" class="MsoNormal"> 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">V roce 2009 vyšla kniha normal">ONE YEAR OF MY LIFE in 3285 Pictures by Adolf Zika in Co-operation with Leica, celosvětově unikátní fotografický projekt, který popisuje jeden rok všedního i nevšedního života Adolfa Ziky v devíti fotografiích denně. Na základě hlavní myšlenky této knihy založil téhož roku webový projekt WEEK OF LIFE, unikátní dokumentární projekt, jehož hlavním cílem je vytvořit největší fotoknihovnu lidstva. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt" class="MsoNormal"> 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">O rok později se opět ujal režijní taktovky a natočil dokumentární film Tichá vášeň. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt" class="MsoNormal"> 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">V říjnu 2010 vyšla kniha normal">IN THE SHADOW OF LIGHT, neboli Ve stínu světla. Nejedná se pouze o černobílé akty, ale také o syrové portréty osobností, či pohledy do krajiny kde se zastavil čas. V každém případě umělecké aktové fotografie převažují a tvoří tak hlavní kostru povedené publikace. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal"> Tahoma">  0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal"> Tahoma">V únoru 2012 byla Adolfu Zikovi předána cena normal">METRO Zlatá pecka 2011 za TV spot „Hymna“, který jakožto autor a režisér vytvořil pro společnost Mountfield a.s. 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt" class="MsoNormal"> 0cm;margin-left:-1.0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify" class="MsoNormal">Černobílé fotografie Adolfa Ziky jsou zvětšovány klasickou metodou, foceny na negativní film a nejsou digitálně upravovány. Z převážné většiny jsou fotografie časově nezařaditelné a nezasažené vlivem moderní doby. Možná i proto je vyhledávaným autorem soukromých sbírek.


Adolf Zika: Filmy a pořady 43