?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Christopher Tucker: Filmy a seriály

  • Fantom opery
    Fantom opery (2011)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Velkolepé provedení slavného muzikálu Andrew Lloyd Webbera z londýnské Royal Albert Hall k příležitosti 25. výročí prvního veřejného uvedení. Fantom Opery (anglicky The Phantom Of the Opera) je muzikál z roku 1986. Jde o adaptaci stejnojmenného románu francouzského spisovatele Gastona Lerouxe, jenž poprvé vyšel v roce 1909. Světová premiéra muzikálu proběhla 27. září 1986 v Her Majesty's Theatre v Londýně, kde se uvádí dodnes. Jedná se o druhý nejdéle uváděný muzikál na světě, hned po světové jedničce Bídníci. Dva roky po světové premiéře se muzikál uvedl na Broadwayi, kde ho taktéž diváci mohou vidět i dnes a drží prvenství jako nejdéle uváděný titul Broadwaye. Divácké rekordy láme po celém světě, vidět ho totiž mohli diváci již více než v 25 zemích. Kromě mnoha hudebních nahrávek vznikla také celovečerní filmová verze muzikálu z roku 2004. Film získal tři nominace na ceny Oscar. Nejznámějšími písněmi z muzikálu jsou ústřední duet The Phantom of the Opera, árie Fantoma Music of the Night, sborové Masquerade nebo romantický duet Christiny a Raula All I Ask Of You. 2. října 2011 uspořádali A.L.Webber a producent Cameron Mackintosh speciální představení v londýnské Royal Albert Hall k oslavě 25. výročí premiéry muzikálu. Tato velkolepá show nabídla nejen dokonalé představení, ale v jeho závěru se na jevišti postupně sešli všichni tvůrci a hlavní představitelé z prvního uvedení v roce 1986. (Česká televize)
    88%
    Velkolepé provedení slavného muzikálu Andrew Lloyd Webbera z londýnské Royal Albert Hall k příležitosti 25. výročí prvního veřejného uvedení. Fantom Opery (anglicky The Phantom Of the Opera) je muzikál z roku 1986. Jde o adaptaci stejnojmenného románu francouzského spisovatele Gastona Lerouxe, jenž poprvé vyšel v roce 1909. Světová premiéra muzikálu proběhla 27. září 1986 v Her Majesty's Theatre v Londýně, kde se uvádí dodnes. Jedná se o druhý nejdéle uváděný muzikál na světě, hned po světové jedničce Bídníci. Dva roky po světové premiéře se muzikál uvedl na Broadwayi, kde ho taktéž diváci mohou vidět i dnes a drží prvenství jako nejdéle uváděný titul Broadwaye. Divácké rekordy láme po celém světě, vidět ho totiž mohli diváci již více než v 25 zemích. Kromě mnoha hudebních nahrávek vznikla také celovečerní filmová verze muzikálu z roku 2004. Film získal tři nominace na ceny Oscar. Nejznámějšími písněmi z muzikálu jsou ústřední duet The Phantom of the Opera, árie Fantoma Music of the Night, sborové Masquerade nebo romantický duet Christiny a Raula All I Ask Of You. 2. října 2011 uspořádali A.L.Webber a producent Cameron Mackintosh speciální představení v londýnské Royal Albert Hall k oslavě 25. výročí premiéry muzikálu. Tato velkolepá show nabídla nejen dokonalé představení, ale v jeho závěru se na jevišti postupně sešli všichni tvůrci a hlavní představitelé z prvního uvedení v roce 1986. (Česká televize)
    1
  • Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje
    Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977)
    Film
    • Disney+
    • O2 TV
    • Google Play
    • +3
    Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (Star Wars: Episode IV - A New Hope) je americký legendární sci-fi film. Rytíři Jedi byli vyhlazeni a Impérium vládne galaxii pevnou rukou. Malá skupina povstalců se odváží vzdorovat a ukradne plány k nejmocnější zbrani Impéria, Hvězdě smrti. Imperátorův nejvěrnější služebník, Darth Vader, musí najít plány a skrytou základnu povstalců. Zpráva o princezně Lei a vůdci rebelů se dostane až k obyčejnému farmáři, Lukovi Skywalkerovi. Ten se řídí svým osudem, zachraňuje princeznu a pomáhá povstalcům svrhnout Impérium společně s takovými nezapomenutelnými spojenci jako: Obi-Wan Kenobi, domýšlivý Han Solo, loajální Chewbacca a droidové R2-D2 a C3PO.
    86%
    Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (Star Wars: Episode IV - A New Hope) je americký legendární sci-fi film. Rytíři Jedi byli vyhlazeni a Impérium vládne galaxii pevnou rukou. Malá skupina povstalců se odváží vzdorovat a ukradne plány k nejmocnější zbrani Impéria, Hvězdě smrti. Imperátorův nejvěrnější služebník, Darth Vader, musí najít plány a skrytou základnu povstalců. Zpráva o princezně Lei a vůdci rebelů se dostane až k obyčejnému farmáři, Lukovi Skywalkerovi. Ten se řídí svým osudem, zachraňuje princeznu a pomáhá povstalcům svrhnout Impérium společně s takovými nezapomenutelnými spojenci jako: Obi-Wan Kenobi, domýšlivý Han Solo, loajální Chewbacca a droidové R2-D2 a C3PO.
    2
  • Monty Pythonův smysl života
    Monty Pythonův smysl života (1983)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    80%
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    3
  • Já, Claudius
    Já, Claudius (1976)
    Seriál
    VÁLKA, INTRIKY, LÁSKA, NENÁVIST. NEJSLAVNĚJŠÍ SERIÁL O STAROVĚKÉM ŘÍMU. Dvanáctidílný seriál britské stanice BBC je dodnes vysoce ceněn pro svou věrnost slavné předloze Roberta Gravese i pro strhující ztvárnění osudů tehdejších vládců Středomoří. Na začátku bylo Sibylino proroctví, které vnuklo římskému vládci Claudiovi myšlenku vyprávět svůj příběh. Kulhavý, koktající a nahluchlý mladík po léta záměrně zveličoval své tělesné nedostatky, předstíral hlupáka a díky tomu - všemi odstrkovaný a opovrhovaný - neuvázl v záludné síti vzájemných vztahů římské nobility, nestal se obětí intrik své kruté babičky Livie a přežil krutou vládu strýce Tiberia i šíleného synovce Caliguly. Až ho nakonec osud vyvedl z ústraní a v roce 41 n. l. byl prohlášen císařem. Vládcem se ovšem stal z donucení a proti svému republikánskému přesvědčení. V rámci dobového pojetí spravedlnosti se snažil panovat moudře a spravedlivě a leccos se mu i podařilo. Jeho bystrost a důvtip se osvědčily ve vojenské strategii, například při tažení proti Británii. Daleko méně se však Claudiovi dařilo v osobním životě. Nakonec ho totiž zradili i ti, kterým věřil nejvíce...
    Žánry:DramaHistorický
    79%
    VÁLKA, INTRIKY, LÁSKA, NENÁVIST. NEJSLAVNĚJŠÍ SERIÁL O STAROVĚKÉM ŘÍMU. Dvanáctidílný seriál britské stanice BBC je dodnes vysoce ceněn pro svou věrnost slavné předloze Roberta Gravese i pro strhující ztvárnění osudů tehdejších vládců Středomoří. Na začátku bylo Sibylino proroctví, které vnuklo římskému vládci Claudiovi myšlenku vyprávět svůj příběh. Kulhavý, koktající a nahluchlý mladík po léta záměrně zveličoval své tělesné nedostatky, předstíral hlupáka a díky tomu - všemi odstrkovaný a opovrhovaný - neuvázl v záludné síti vzájemných vztahů římské nobility, nestal se obětí intrik své kruté babičky Livie a přežil krutou vládu strýce Tiberia i šíleného synovce Caliguly. Až ho nakonec osud vyvedl z ústraní a v roce 41 n. l. byl prohlášen císařem. Vládcem se ovšem stal z donucení a proti svému republikánskému přesvědčení. V rámci dobového pojetí spravedlnosti se snažil panovat moudře a spravedlivě a leccos se mu i podařilo. Jeho bystrost a důvtip se osvědčily ve vojenské strategii, například při tažení proti Británii. Daleko méně se však Claudiovi dařilo v osobním životě. Nakonec ho totiž zradili i ti, kterým věřil nejvíce...
    Žánry:DramaHistorický
    4
  • Black
    Black (2005)
    Film
    • Netflix
    Film vypráví o dívce Michelle, která je od mala hluchá a slepá. Rodiče ji chtějí dát do ústavu, ale jednoho dne se objeví svérázný učitel, který se z divokého zvířete pokusí udělat lidskou bytost. Vzniká tak hluboké pouto na celý život. Na konci cesty se však role obrátí. Učitel trpí Alzheimrovou chorobou a je to právě Michell, která jediná mu může pomoci si vzpomenout. Zde také vlastně příběh začíná a skrze Michell je nám celý vyprávěn. Vzorem pro tenhle film je oscarový THE MIRACLE WORKER z r. 1962
    Žánry:Drama
    77%
    Film vypráví o dívce Michelle, která je od mala hluchá a slepá. Rodiče ji chtějí dát do ústavu, ale jednoho dne se objeví svérázný učitel, který se z divokého zvířete pokusí udělat lidskou bytost. Vzniká tak hluboké pouto na celý život. Na konci cesty se však role obrátí. Učitel trpí Alzheimrovou chorobou a je to právě Michell, která jediná mu může pomoci si vzpomenout. Zde také vlastně příběh začíná a skrze Michell je nám celý vyprávěn. Vzorem pro tenhle film je oscarový THE MIRACLE WORKER z r. 1962
    Žánry:Drama
    5
  • Boj o oheň
    Boj o oheň (1981)
    Film
    • iVysílání
    Jeden z nejambicióznějších experimentů 80. let, kterým se u diváků i kritiky proslavil tvůrce i u nás známých filmů. Podobně jako později v MEDVĚDOVI se ve filmu vůbec nemluví (když si odmyslíme umělou "řeč" pralidí a jejich gestické vyjadřování). Ve jménu symbolické zkratky Annaud konfrontuje typy člověka, vzdálené 10 000 let (australopitekus žije s neandrtálcem a mají za susedy obyvatelé z dob neolitu), nechce být archeologickou rekonstrukcí. Strastiplná cesta trojice pravěkých lidí za získaním ohně není jen snahou o přežití, ale i cestou za "polidštěním". Trojice hrdinů začíná chápat pojmy jako láska, přátelství či smích. Vedle velkorysé režie (technicky obtížný film byl natočen za pouhých 13 týdnů) patří ke kladům díla výrazná patetická hudba, krásna kamera (kanadské, skótske a keňské exteriéry) a starostlivě vybraní herci. Film byl natočen podle románu J. H. Rosnyho a z oskarového klání roku 1983 neodešel nadarmo - získal Oscara za masky.
    75%
    Jeden z nejambicióznějších experimentů 80. let, kterým se u diváků i kritiky proslavil tvůrce i u nás známých filmů. Podobně jako později v MEDVĚDOVI se ve filmu vůbec nemluví (když si odmyslíme umělou "řeč" pralidí a jejich gestické vyjadřování). Ve jménu symbolické zkratky Annaud konfrontuje typy člověka, vzdálené 10 000 let (australopitekus žije s neandrtálcem a mají za susedy obyvatelé z dob neolitu), nechce být archeologickou rekonstrukcí. Strastiplná cesta trojice pravěkých lidí za získaním ohně není jen snahou o přežití, ale i cestou za "polidštěním". Trojice hrdinů začíná chápat pojmy jako láska, přátelství či smích. Vedle velkorysé režie (technicky obtížný film byl natočen za pouhých 13 týdnů) patří ke kladům díla výrazná patetická hudba, krásna kamera (kanadské, skótske a keňské exteriéry) a starostlivě vybraní herci. Film byl natočen podle románu J. H. Rosnyho a z oskarového klání roku 1983 neodešel nadarmo - získal Oscara za masky.
    6
  • Hoši z Brazílie
    Hoši z Brazílie (1978)
    Film
    70. léta 20.století. Lovec nacistů Ezra Liebermann dostává zprávu, že několik hledaných nacistů chystá v Paraguayi sraz. Na něm se sejdou významní zastupitelé Třetí říše v čele s doktorem Mengelem a jednají o osudu arijské rasy. Stojí před nimi velký úkol - zavraždit 94 mužů z různých zemí světa. Jsou přesně určení, všem je 65 let a jsou státními úředníky. Mladý židovský novinář Barry Cohler dokonce průběh srazu nahraje na magnetofon a Liebermannovi odvysílá. Je však Mengelem odhalen a zlikvidován. Brzy je v Německu zavražděn první 65letý zaměstnanec železnic. Liebermann si vyžádá od deníku Reuters zprávy o nepřirozených úmrtích 65letých mužů v Evropě a rozhodne se navštívit pozůstalé a vypátrat souvislosti.
    Žánry:DramaSci-fiThrillerRetro
    73%
    70. léta 20.století. Lovec nacistů Ezra Liebermann dostává zprávu, že několik hledaných nacistů chystá v Paraguayi sraz. Na něm se sejdou významní zastupitelé Třetí říše v čele s doktorem Mengelem a jednají o osudu arijské rasy. Stojí před nimi velký úkol - zavraždit 94 mužů z různých zemí světa. Jsou přesně určení, všem je 65 let a jsou státními úředníky. Mladý židovský novinář Barry Cohler dokonce průběh srazu nahraje na magnetofon a Liebermannovi odvysílá. Je však Mengelem odhalen a zlikvidován. Brzy je v Německu zavražděn první 65letý zaměstnanec železnic. Liebermann si vyžádá od deníku Reuters zprávy o nepřirozených úmrtích 65letých mužů v Evropě a rozhodne se navštívit pozůstalé a vypátrat souvislosti.
    Žánry:DramaSci-fiThrillerRetro
    7
  • 8
  • Čtvrtý muž
    Čtvrtý muž (1983)
    Film

    Morbidní katolický spisovatel Gerard Reve, který je bisexuální, alkoholický a má časté vize smrti, je pozván k přednášce v literárním klubu ve Vlissingenu. Na vlakovém nádraží v Amsterdamu se cítí přitahován pohledným mužem, který se vydává na jiný vlak. Gerard je představen majitelce klubu a kosmetičce Christine Halsslag, bohaté vdově, která vlastní kosmetický obchod Spider, a stráví s ní noc. Následující den ráno vidí Gerard obrázek Christiny přítele Hermana a pozná v něm muže, kterého viděl na vlakovém nádraží. Naléhá na ni, aby přivedla Hermana do jejího domu, aby spolu strávila pár dní, ale s tajným úmyslem svádět ho. Christine cestuje do Kolína, aby přivedla svého přítele, a Gerard zůstane sama ve svém domě. Pije whisky a šplhá přes její trezor a nachází tři filmové kotouče se jmény mužů; rozhodne se sledovat záběry a zjistí, že se Christine třikráv vdala, všichni však tragicky zemřeli. Gerard pochopí, že by Herman mohl být její čtvrtou obětí, a proto se pokouší ho svést.

    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    69%

    Morbidní katolický spisovatel Gerard Reve, který je bisexuální, alkoholický a má časté vize smrti, je pozván k přednášce v literárním klubu ve Vlissingenu. Na vlakovém nádraží v Amsterdamu se cítí přitahován pohledným mužem, který se vydává na jiný vlak. Gerard je představen majitelce klubu a kosmetičce Christine Halsslag, bohaté vdově, která vlastní kosmetický obchod Spider, a stráví s ní noc. Následující den ráno vidí Gerard obrázek Christiny přítele Hermana a pozná v něm muže, kterého viděl na vlakovém nádraží. Naléhá na ni, aby přivedla Hermana do jejího domu, aby spolu strávila pár dní, ale s tajným úmyslem svádět ho. Christine cestuje do Kolína, aby přivedla svého přítele, a Gerard zůstane sama ve svém domě. Pije whisky a šplhá přes její trezor a nachází tři filmové kotouče se jmény mužů; rozhodne se sledovat záběry a zjistí, že se Christine třikráv vdala, všichni však tragicky zemřeli. Gerard pochopí, že by Herman mohl být její čtvrtou obětí, a proto se pokouší ho svést.

    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    9
  • 10
  • Julius Caesar
    Julius Caesar (1970)
    Film
    • iTunes
    Velkolepá historická adaptace Shakespearovy hry Julius Caesar, ve které jsme svědky posledních dnů muže, který se chtěl stát Imperátorem římským. Caesar se však císařem nikdy nestal. Roku 44. př. n. l., o březnových Idách, ho na schodech senátu zavraždili republikáni, vedeni Brutem (Jason Robards), Cassiem a Cascou. Nejmocnější Caesaův stoupenec a přítel, Marcus Antonius (Charleton Heston) však při smuteční řeči nad Caesarovým tělem přísahá vrahům pomstu a vyžene je z města. Společně s Caesarovým dědicem Octavianem (Richard Chamberlain) vyhlásí vrahům válku.
    Žánry:DramaHistorický
    67%
    Velkolepá historická adaptace Shakespearovy hry Julius Caesar, ve které jsme svědky posledních dnů muže, který se chtěl stát Imperátorem římským. Caesar se však císařem nikdy nestal. Roku 44. př. n. l., o březnových Idách, ho na schodech senátu zavraždili republikáni, vedeni Brutem (Jason Robards), Cassiem a Cascou. Nejmocnější Caesaův stoupenec a přítel, Marcus Antonius (Charleton Heston) však při smuteční řeči nad Caesarovým tělem přísahá vrahům pomstu a vyžene je z města. Společně s Caesarovým dědicem Octavianem (Richard Chamberlain) vyhlásí vrahům válku.
    Žánry:DramaHistorický
    11
  • Duna
    Duna (1984)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Film, jenž produkovala Raffaella De Laurentiis (dcera Dino De Laurentiise a herečky Silvany Manganové), je založen na sci-fi literární předloze, románu Franka Herberta o válce vládců několika planet. V roce 10191 se vládce vesmíru snaží získat kontrolu nad substancí umožňující cestování kosmickým prostorem. Tato látka se vyskytuje pouze na Pouštní planetě Arakis. Tamní obyvatelé, zvaní Fremeni se pod vedením svého spasitele Paula Atreida snaží od vládce osvobodit. David Lynch vytváří svůj příběh z budoucnosti za pomoci podivuhodných obrazů. Jedná se o jeho první experiment s barvami, ostatně silně stylizovanými (převládá odstín písku, skal, země). Lynch tento svůj film nazývá "symfonií prostoru", doznává nicméně, že mu žánr sci-fi příliš nesedí. Film však přišel v době, kdy bylo obecenstvo již přesyceno filmy o "hvězdných válkách" a pro znalce Herbertova románu nebyla jeho Lynchova verze dost uspokojivá.
    64%
    Film, jenž produkovala Raffaella De Laurentiis (dcera Dino De Laurentiise a herečky Silvany Manganové), je založen na sci-fi literární předloze, románu Franka Herberta o válce vládců několika planet. V roce 10191 se vládce vesmíru snaží získat kontrolu nad substancí umožňující cestování kosmickým prostorem. Tato látka se vyskytuje pouze na Pouštní planetě Arakis. Tamní obyvatelé, zvaní Fremeni se pod vedením svého spasitele Paula Atreida snaží od vládce osvobodit. David Lynch vytváří svůj příběh z budoucnosti za pomoci podivuhodných obrazů. Jedná se o jeho první experiment s barvami, ostatně silně stylizovanými (převládá odstín písku, skal, země). Lynch tento svůj film nazývá "symfonií prostoru", doznává nicméně, že mu žánr sci-fi příliš nesedí. Film však přišel v době, kdy bylo obecenstvo již přesyceno filmy o "hvězdných válkách" a pro znalce Herbertova románu nebyla jeho Lynchova verze dost uspokojivá.
    12
  • Společenství vlků
    Společenství vlků (1984)
    Film

    Společenství vlků působí povědomě až do okamžiku, kdy si hrdinka obleče červenou kápi, vydá se přes hustý les za babičkou a musí si dávat pozor na vlky. Pak pochyby zmizí a lze si tuto svéráznou variaci na Červenou Karkulku vychutnal se vším všudy. Vztah mladé dívky Rosaleen s její babičkou dalece přesahuje hranice vytyčené pohádkou, stejně jako mluvící vlk není jen místní kuriozitou. Podmanivý film Neila Jordana (Hra na pláč, Snídaně na Plutu) nabízí otevřeně psychoanalytickou hru s jednoduchým pohádkovým příběhem, v níž je všechno podřízeno propracované vizuální stylizaci, netradičnímu vyprávění a především důmyslným dialogům.

    64%

    Společenství vlků působí povědomě až do okamžiku, kdy si hrdinka obleče červenou kápi, vydá se přes hustý les za babičkou a musí si dávat pozor na vlky. Pak pochyby zmizí a lze si tuto svéráznou variaci na Červenou Karkulku vychutnal se vším všudy. Vztah mladé dívky Rosaleen s její babičkou dalece přesahuje hranice vytyčené pohádkou, stejně jako mluvící vlk není jen místní kuriozitou. Podmanivý film Neila Jordana (Hra na pláč, Snídaně na Plutu) nabízí otevřeně psychoanalytickou hru s jednoduchým pohádkovým příběhem, v níž je všechno podřízeno propracované vizuální stylizaci, netradičnímu vyprávění a především důmyslným dialogům.

    13
  • Městečko Wetherby
    Městečko Wetherby (1985)
    Film
    Jean Travers (Vanessa Redgrave) je stárnoucí, osamělá, ale soběstačná učitelka v malém městečku Wetherby. Často je pronásledována dávnými vzpomínkami na dobu, kdy byla ještě dívkou školou povinnou (Joely Richardson) a měla vášnivou aféru s jedním mladým mužem, který pak musel odejít do války. Jednoho večera uspořádá hostinu pro své přátele. Mezi nimi se objeví i John Morgan (Tim McInnerny), kterého nikdo ze zúčastněných nezná, ale každý předpokládá, že mladík přišel jako doprovod někoho z přátel. Večer probíhá příjemně, probírají se nejrůznější témata od politiky až po povzdechy nad zahálčivostí současné mládeže. Oslava skončí a všichni se rozejdou domů. Druhý den se překvapivě John u Jean objeví znovu a zatímco ona se chystá uvařit čaj, on vytáhne zbraň a před jejím zrakem se zastřelí.
    Režie:David Hare
    62%
    Jean Travers (Vanessa Redgrave) je stárnoucí, osamělá, ale soběstačná učitelka v malém městečku Wetherby. Často je pronásledována dávnými vzpomínkami na dobu, kdy byla ještě dívkou školou povinnou (Joely Richardson) a měla vášnivou aféru s jedním mladým mužem, který pak musel odejít do války. Jednoho večera uspořádá hostinu pro své přátele. Mezi nimi se objeví i John Morgan (Tim McInnerny), kterého nikdo ze zúčastněných nezná, ale každý předpokládá, že mladík přišel jako doprovod někoho z přátel. Večer probíhá příjemně, probírají se nejrůznější témata od politiky až po povzdechy nad zahálčivostí současné mládeže. Oslava skončí a všichni se rozejdou domů. Druhý den se překvapivě John u Jean objeví znovu a zatímco ona se chystá uvařit čaj, on vytáhne zbraň a před jejím zrakem se zastřelí.
    Režie:David Hare
    14
  • Pět dní jednoho léta
    Pět dní jednoho léta (1982)
    Film

    Držitel čtyř Oscarů, režisér Fred Zinneman, a Sean Connery, to jsou dvě hlavní hvězdy dramatu natočeného v roce 1982 v exteriérech švýcarských Alp. Právě sem přijíždí v roce 1932 na dovolenou skotský doktor ve středním věku, Douglas Meredith. Společnost mu dělá půvabná Kate, kterou všude představuje jako svoji manželku. Jenže díky vzpomínkám, které se v horské chatě derou na povrch, postupně vyplývá pravda. Tihle dva se znají už dlouho, možná příliš dlouho, ale oddáni nikdy nebyli. Přesto Kate Douglase celým srdcem miluje. Tedy alespoň si to myslí. Potíž je však v tom, že ona je jeho neteř a on její strýc. A jejich cesty následujících pět letních dní rozhodně nepovedou společným směrem…

    57%

    Držitel čtyř Oscarů, režisér Fred Zinneman, a Sean Connery, to jsou dvě hlavní hvězdy dramatu natočeného v roce 1982 v exteriérech švýcarských Alp. Právě sem přijíždí v roce 1932 na dovolenou skotský doktor ve středním věku, Douglas Meredith. Společnost mu dělá půvabná Kate, kterou všude představuje jako svoji manželku. Jenže díky vzpomínkám, které se v horské chatě derou na povrch, postupně vyplývá pravda. Tihle dva se znají už dlouho, možná příliš dlouho, ale oddáni nikdy nebyli. Přesto Kate Douglase celým srdcem miluje. Tedy alespoň si to myslí. Potíž je však v tom, že ona je jeho neteř a on její strýc. A jejich cesty následujících pět letních dní rozhodně nepovedou společným směrem…

    15
  • Barry McKenzie drží hladinu
    Barry McKenzie drží hladinu (1974)
    Film
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    54%
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    16
  • 17
  • Cesta
    Cesta (1986)
    Film
    47%
    18