Paulus Manker: Nejlepší filmy
a seriály

6.3

Paulus Manker: Filmy a seriály

  • 1
  • Stát vs. Fritz Bauer
    Stát vs. Fritz Bauer (2015)
    FilmRole: Friedrich Morlach
    71%
    2
  • Slumming
    Slumming (2006)
    FilmRole: Kallmann
    Sebastian je z rodu povalečů, kterým finanční zázemí dodává pocit nadřazenosti. Své dny tráví „lovem“ žen po internetu a schůzkami. Po setmění pátrá často v laciných vídeňských putykách po „týpcích“, kterým by, jen tak pro legraci, vstoupil do života. A protože potřebuje parťáka, má studenta Alexe, který obdivem splácí možnost společného bydlení. V době, kdy Sebastian pozná učitelku Piu, osamělou, ale nesporně originální ženu, se těm dvěma povede husarský kousek. Obětí se stane do němoty zpitý Kallman, pobuda bez minulosti, prodávající na ulicích své básně. Naloží ho do auta, převezou přes hranice a složí na lavičce před nádražím v českém Znojmě. V mrazu, bez peněz a bez pasu. Pia, která už doufala v nový vztah, má však na „zábavnou“ akci zcela jiný názor. Teď je to ona, kdo pozmění osudy Sebastiana i Kallmana. Autorský film Michaela Glawoggera Slumming lze chápat jako konfrontaci morálních hodnot lidí z rozdílných sociálních struktur.
    Žánry:Drama
    69%
    Sebastian je z rodu povalečů, kterým finanční zázemí dodává pocit nadřazenosti. Své dny tráví „lovem“ žen po internetu a schůzkami. Po setmění pátrá často v laciných vídeňských putykách po „týpcích“, kterým by, jen tak pro legraci, vstoupil do života. A protože potřebuje parťáka, má studenta Alexe, který obdivem splácí možnost společného bydlení. V době, kdy Sebastian pozná učitelku Piu, osamělou, ale nesporně originální ženu, se těm dvěma povede husarský kousek. Obětí se stane do němoty zpitý Kallman, pobuda bez minulosti, prodávající na ulicích své básně. Naloží ho do auta, převezou přes hranice a složí na lavičce před nádražím v českém Znojmě. V mrazu, bez peněz a bez pasu. Pia, která už doufala v nový vztah, má však na „zábavnou“ akci zcela jiný názor. Teď je to ona, kdo pozmění osudy Sebastiana i Kallmana. Autorský film Michaela Glawoggera Slumming lze chápat jako konfrontaci morálních hodnot lidí z rozdílných sociálních struktur.
    Žánry:Drama
    3
  • Schlafes Bruder
    Schlafes Bruder (1995)
    FilmRole: Oskar
    Adaptácia rovnomenného románu rakúskeho spisovateľa Roberta Schneidera sa odohráva na začiatku 19. storočia v podmanivom prostredí Álp. Baladický príbeh sleduje osud nemanželského syna miestneho farára Eliasa, ktorého sa pre jeho inakosť a samotárstvo všetci stránia. Elias je obdarený fenomenálnym sluchom a hudobným nadaním a vďaka tomu si získa obdiv svojho jediného priateľa Petera. Tieň na ich priateľstvo vrhne náklonnosť Peterovej sestry Elsbeth k Eliasovi. Latentne homosexuálny Peter na Elsbeth žiarli. Hoci má Elias Elsbeth rád, nedokáže jej lásku opätovať obyčajným a pozemským spôsobom. Je iné a i jeho prežívanie citov je iné. Po sérii tragických udalostí v dedine spôsobených týmto nevšedným partnerským trojuholníkom a vytúženom hudobnom úspechu v miestom kostole sa Elias rozhodne, že z lásky k Elsbeth už nikdy nebude spať. Nástojčivá krása filmu nestojí iba na fotogénii horskej prírody, ale najmä na originálnom príbehu o inakost
    Žánry:Drama
    69%
    Adaptácia rovnomenného románu rakúskeho spisovateľa Roberta Schneidera sa odohráva na začiatku 19. storočia v podmanivom prostredí Álp. Baladický príbeh sleduje osud nemanželského syna miestneho farára Eliasa, ktorého sa pre jeho inakosť a samotárstvo všetci stránia. Elias je obdarený fenomenálnym sluchom a hudobným nadaním a vďaka tomu si získa obdiv svojho jediného priateľa Petera. Tieň na ich priateľstvo vrhne náklonnosť Peterovej sestry Elsbeth k Eliasovi. Latentne homosexuálny Peter na Elsbeth žiarli. Hoci má Elias Elsbeth rád, nedokáže jej lásku opätovať obyčajným a pozemským spôsobom. Je iné a i jeho prežívanie citov je iné. Po sérii tragických udalostí v dedine spôsobených týmto nevšedným partnerským trojuholníkom a vytúženom hudobnom úspechu v miestom kostole sa Elias rozhodne, že z lásky k Elsbeth už nikdy nebude spať. Nástojčivá krása filmu nestojí iba na fotogénii horskej prírody, ale najmä na originálnom príbehu o inakost
    Žánry:Drama
    4
  • 5
  • 6
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    FilmRole: Weininger Ottó
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Idikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou.

    Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor.

    Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá I sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách I konfliktech jakoby otisky neblahé=é historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíraví, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvílí naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat..."

    Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Idikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou.

    Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor.

    Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá I sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách I konfliktech jakoby otisky neblahé=é historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíraví, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvílí naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat..."

    Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Král zlodějů
    Král zlodějů (2004)
    FilmRole: kardinál
    Hlavním hrdinou je desetiletý ukrajinský chlapec Barbu, který žije v chudé zapadlé osadě. Se závanem velkého vzdáleného světa přijde do osady bývalý cirkusový artista Caruso, který chlapce koupí od rodičů a slíbí mu úspěšnou kariéru v cirkuse. Na jeho naléhání odkoupí i jeho starší sestru Mimmu a obě děti propašuje do Berlína. Tam však děvče potají předá do nevěstince a Barbuu nechá zasvětit do tajů krádeží a zlodějin. Mezi mužem a chlapcem se vytváří zvláštní vztah. Zpočátku Barbu Carusa obdivuje a slepě mu věří. Bývalý cirkusák zase v tmavookém chlapci vidí syna, kterého nikdy neměl a představí ho i své družce Júlii, tvrdě poznamenané dávnou nehodou v šapitó. Do bezcitné mašinérie obchodu s dětmi se míchají potlačované, dávno zapomenuté city a sny... Režisér Ivan Fíla se inspiroval skutečnými příhodami dětí, se kterými se setkal v Itálii a Německu začátkem 90. let. Slovenská filmová a televizní akademie nominovala film za Slovensko do širšího výběru na 76. ceny Americké filmové akademie Oscar v kategorii Nejlepší zahraniční film a na Zlatý Globus.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivan Fíla
    60%
    Hlavním hrdinou je desetiletý ukrajinský chlapec Barbu, který žije v chudé zapadlé osadě. Se závanem velkého vzdáleného světa přijde do osady bývalý cirkusový artista Caruso, který chlapce koupí od rodičů a slíbí mu úspěšnou kariéru v cirkuse. Na jeho naléhání odkoupí i jeho starší sestru Mimmu a obě děti propašuje do Berlína. Tam však děvče potají předá do nevěstince a Barbuu nechá zasvětit do tajů krádeží a zlodějin. Mezi mužem a chlapcem se vytváří zvláštní vztah. Zpočátku Barbu Carusa obdivuje a slepě mu věří. Bývalý cirkusák zase v tmavookém chlapci vidí syna, kterého nikdy neměl a představí ho i své družce Júlii, tvrdě poznamenané dávnou nehodou v šapitó. Do bezcitné mašinérie obchodu s dětmi se míchají potlačované, dávno zapomenuté city a sny... Režisér Ivan Fíla se inspiroval skutečnými příhodami dětí, se kterými se setkal v Itálii a Německu začátkem 90. let. Slovenská filmová a televizní akademie nominovala film za Slovensko do širšího výběru na 76. ceny Americké filmové akademie Oscar v kategorii Nejlepší zahraniční film a na Zlatý Globus.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivan Fíla
    8
  • Jack
    Jack (2015)
    FilmRole: Psychologe Ziehofer
    Jeden z nejbrutálnějších rakouských zločinců 20. století Jack Unterweger byl v roce 1974 odsouzen za vraždu prostitutky. Ve vězení se začal věnovat literární tvorbě a v roce 1990 byl na žádost rakouské kulturní elity zproštěn trestu jako exemplární příklad napraveného zločince. Kolem Jacka, který svým charizmatem okouzlil média i řadu obdivovatelek, se ale brzy po propuštění začíná stahovat stín podezření. Je nalezeno tělo prostitutky, která byla uškrcena podobně jako Jackova první oběť. (Febiofest)
    Žánry:DramaKrimi
    59%
    Jeden z nejbrutálnějších rakouských zločinců 20. století Jack Unterweger byl v roce 1974 odsouzen za vraždu prostitutky. Ve vězení se začal věnovat literární tvorbě a v roce 1990 byl na žádost rakouské kulturní elity zproštěn trestu jako exemplární příklad napraveného zločince. Kolem Jacka, který svým charizmatem okouzlil média i řadu obdivovatelek, se ale brzy po propuštění začíná stahovat stín podezření. Je nalezeno tělo prostitutky, která byla uškrcena podobně jako Jackova první oběť. (Febiofest)
    Žánry:DramaKrimi
    9
  • Košer trest
    Košer trest (2022)
    FilmRole: Kurt
    • Max
    Victor Dessauer, syn židovského podnikatele, měl to štěstí a přežil holokaust – na rozdíl od své matky a sestry, které byly zavražděny v Mauthausenu. Koncem šedesátých let se pokusí postavit před soud Kurta Gogla, který v koncentračním táboře jeho rodinu mučil. Přestože všechny důkazy hovoří ve prospěch žalobce, Gogl je zproštěn obvinění a propuštěn. Victor v tu chvíli ztrácí víru v rakouskou justici a rozhodne se dosáhnout spravedlnosti na vlastní pěst. Originální název filmu Košer trest – Schächten – označuje rituální porážku zvířat podle židovských náboženských předpisů.
    Žánry:Drama
    57%
    Victor Dessauer, syn židovského podnikatele, měl to štěstí a přežil holokaust – na rozdíl od své matky a sestry, které byly zavražděny v Mauthausenu. Koncem šedesátých let se pokusí postavit před soud Kurta Gogla, který v koncentračním táboře jeho rodinu mučil. Přestože všechny důkazy hovoří ve prospěch žalobce, Gogl je zproštěn obvinění a propuštěn. Victor v tu chvíli ztrácí víru v rakouskou justici a rozhodne se dosáhnout spravedlnosti na vlastní pěst. Originální název filmu Košer trest – Schächten – označuje rituální porážku zvířat podle židovských náboženských předpisů.
    Žánry:Drama
    10
  • Jindřich IV. Navarrský
    Jindřich IV. Navarrský (2009)
    Film
    Francie, 1563. Protestanti bojují proti katolíkům o půdu i o moc a odvolávají se při tom na náboženství. V čele protestantů stojí Jindřich Navarrský, jenž spolu se svými muži bojuje proti Paříži, proti katolíkům a proti mocné rivalce jeho matky, Kateřině Medicejské, královně Francie. Kateřina nabízí Jindřichovi na důkaz smíru ruku své dcery, Margot, ale svatba skončí prolitou krví. Jindřich masakr během Bartolomějské noci přežije, ale je uvězněn v Louvru, odkud se mu podaří uprchnout po dlouhých čtyřech letech. Během svého života pětkrát změní své vyznání a nevynechá jedinou příležitost, aby usiloval o místo na královském trůnu. Nakonec se stává monarchou, o kterém lze s upřímností prohlásit, že byl jedním z prvních opravdových humanistů.
    Režie:Jo Baier
    57%
    Francie, 1563. Protestanti bojují proti katolíkům o půdu i o moc a odvolávají se při tom na náboženství. V čele protestantů stojí Jindřich Navarrský, jenž spolu se svými muži bojuje proti Paříži, proti katolíkům a proti mocné rivalce jeho matky, Kateřině Medicejské, královně Francie. Kateřina nabízí Jindřichovi na důkaz smíru ruku své dcery, Margot, ale svatba skončí prolitou krví. Jindřich masakr během Bartolomějské noci přežije, ale je uvězněn v Louvru, odkud se mu podaří uprchnout po dlouhých čtyřech letech. Během svého života pětkrát změní své vyznání a nevynechá jedinou příležitost, aby usiloval o místo na královském trůnu. Nakonec se stává monarchou, o kterém lze s upřímností prohlásit, že byl jedním z prvních opravdových humanistů.
    Režie:Jo Baier
    11
  • 12
  • 13
  • Komisař Rex
    Komisař Rex (1994)
    Seriál
    43%
    14