Robin Askwith: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Robin Askwith: Filmy a seriály

  • C. B. Strike
    C. B. Strike (2017)
    Seriál
    • Max
    Příběh se soustředí na Cormorana Strikea, který na vojenské misi v Afghánistánu přišel o kus pravé nohy a vrátil se z války domů, aby si založil soukromou detektivní firmu provozovanou v maličké kanceláři v londýnské Denmark Street. Přestože si z Afghánistánu odnesl těžké zranění i jizvy na duši, jeho mimořádné schopnosti i zkušenosti vyšetřovatele vojenské policie se ukáží jako klíčové pro vyřešení tří složitých případů, na něž je policie krátká. V pátrání po stopách mu pomáhá Robin Ellacottová, která pro Strikea začne pracovat jako dočasná asistentka a záhy je pohlcena jeho vyšetřováním, stejně jako detaily z detektivovy zářné, ale ponuré minulosti.
    76%
    Příběh se soustředí na Cormorana Strikea, který na vojenské misi v Afghánistánu přišel o kus pravé nohy a vrátil se z války domů, aby si založil soukromou detektivní firmu provozovanou v maličké kanceláři v londýnské Denmark Street. Přestože si z Afghánistánu odnesl těžké zranění i jizvy na duši, jeho mimořádné schopnosti i zkušenosti vyšetřovatele vojenské policie se ukáží jako klíčové pro vyřešení tří složitých případů, na něž je policie krátká. V pátrání po stopách mu pomáhá Robin Ellacottová, která pro Strikea začne pracovat jako dočasná asistentka a záhy je pohlcena jeho vyšetřováním, stejně jako detaily z detektivovy zářné, ale ponuré minulosti.
    1
  • Randall a Hopkirk
    Randall a Hopkirk (1969)
    Seriál
    Randall a Hopkirk je poněkud zvláštní dvojice detektivů… Jeden z nich je totiž duch... Jsou dva, jak se na správné detektivy patří, a vlastní kdesi v Londýně soukromou detektivní kancelář. Tedy lépe řečeno, byli dva. Až do oné autonehody, při níž přišel – jak pozůstalí detektiv Jeff Randall (Mike Pratt) a sekretářka Jeanie Hopkirková (Annette Andre) věří „nešťastnou náhodou“ – Marty Hopkirk (Kenneth Cope) o život. Když Jeff truchlí nad ztrátou přítele a společníka, náhle se ozve telefon, v němž slyší Martyho hlas. To ještě netuší, že se z něj stal duch, co mu bude od této chvíle neustále na blízku, a to i často proti Jeffově vůli. S nově nabytými schopnostmi mu bude pomáhat řešit případy, na které by za normálních okolností byli oba krátcí. A bude se snažit udržet kancelář nad vodou, aby Jeff s Jeannie mohli žít aspoň trochu důstojně. Nejdříve ze všeho se ale chystá staronový Jeffův parťák vyřešit případ vlastní vraždy – nikoliv nehody, jak se každý domnívá.
    74%
    Randall a Hopkirk je poněkud zvláštní dvojice detektivů… Jeden z nich je totiž duch... Jsou dva, jak se na správné detektivy patří, a vlastní kdesi v Londýně soukromou detektivní kancelář. Tedy lépe řečeno, byli dva. Až do oné autonehody, při níž přišel – jak pozůstalí detektiv Jeff Randall (Mike Pratt) a sekretářka Jeanie Hopkirková (Annette Andre) věří „nešťastnou náhodou“ – Marty Hopkirk (Kenneth Cope) o život. Když Jeff truchlí nad ztrátou přítele a společníka, náhle se ozve telefon, v němž slyší Martyho hlas. To ještě netuší, že se z něj stal duch, co mu bude od této chvíle neustále na blízku, a to i často proti Jeffově vůli. S nově nabytými schopnostmi mu bude pomáhat řešit případy, na které by za normálních okolností byli oba krátcí. A bude se snažit udržet kancelář nad vodou, aby Jeff s Jeannie mohli žít aspoň trochu důstojně. Nejdříve ze všeho se ale chystá staronový Jeffův parťák vyřešit případ vlastní vraždy – nikoliv nehody, jak se každý domnívá.
    2
  • Kdyby...
    Kdyby... (1968)
    FilmRole: Keating
    • iTunes
    Ve vojensky vedené anglické internátní škole se Mick a jeho přátelé Johnny a Wallace vzbouří proti šikaně. Protest vyvrcholí, když rebelové u příležitosti 500. výročí založení školy rozpoutají ozbrojenou povstání.Snímek Lindsayho Andersona Kdyby... patří k nejprovokativnějším anglickým filmům šedesátých let. Začal se natáčet ještě před pařížskými událostmi roku 1968, ale i tak naprosto přesně odráží atmosféru onoho roku, v němž se mládež v různých zemích vzbouřila proti establishmentu. Anderson vycházel ze scénáře Křižáci, jehož autoři zachytili vlastní zážitky ze soukromé internátní školy. V duchu předlohy se proto také zaměřil na strohý, ale sugestivní popis prostředí, v němž navzdory demagogickým proklamacím o tradicích, přátelských poutech a loajalitě jsou na předních místech šikana, mazáctví, pokrytectví a téměř systematické deptání žáků. Odtud už je jen krůček ke v zpouře, kterou ve filmu představuje trojice starších studentů v čele s odbojným Mickem Travisem v kongeniálním podání Malcolma McDowella. Revolta má v Andersonově díle podobu krvavého zúčtování se starým režimem, ovšem v poloze značné nadsázky. Tvůrce, s nímž spolupracoval kameraman Miroslav Ondříček, překvapivě kombinuje realistický záznam školního života s ironickou, absurdní a mnohdy až surrealistickou stylizací, v níž ponechává divákovi prostor na domýšlení.
    Žánry:DramaLGBTQ+Satira
    73%
    Ve vojensky vedené anglické internátní škole se Mick a jeho přátelé Johnny a Wallace vzbouří proti šikaně. Protest vyvrcholí, když rebelové u příležitosti 500. výročí založení školy rozpoutají ozbrojenou povstání.Snímek Lindsayho Andersona Kdyby... patří k nejprovokativnějším anglickým filmům šedesátých let. Začal se natáčet ještě před pařížskými událostmi roku 1968, ale i tak naprosto přesně odráží atmosféru onoho roku, v němž se mládež v různých zemích vzbouřila proti establishmentu. Anderson vycházel ze scénáře Křižáci, jehož autoři zachytili vlastní zážitky ze soukromé internátní školy. V duchu předlohy se proto také zaměřil na strohý, ale sugestivní popis prostředí, v němž navzdory demagogickým proklamacím o tradicích, přátelských poutech a loajalitě jsou na předních místech šikana, mazáctví, pokrytectví a téměř systematické deptání žáků. Odtud už je jen krůček ke v zpouře, kterou ve filmu představuje trojice starších studentů v čele s odbojným Mickem Travisem v kongeniálním podání Malcolma McDowella. Revolta má v Andersonově díle podobu krvavého zúčtování se starým režimem, ovšem v poloze značné nadsázky. Tvůrce, s nímž spolupracoval kameraman Miroslav Ondříček, překvapivě kombinuje realistický záznam školního života s ironickou, absurdní a mnohdy až surrealistickou stylizací, v níž ponechává divákovi prostor na domýšlení.
    Žánry:DramaLGBTQ+Satira
    3
  • Mikuláš a Alexandra
    Mikuláš a Alexandra (1971)
    Film
    • iTunes
    V Rusku se píše rok 1904 a car Mikuláš II. slaví narození jediného syna. Zároveň vede válku s Japonskem kvůli jejich nepřátelskému tažení Ruskem. Ruská velmoc je na pokraji zkázy. Carevna Alexandra, původem z Německa, matka princezen Anastasie, Marie, Tatiany a Olgy, se obrací na charismatického mnicha Rasputina, aby uzdravil jejího jediného nemocného syna. Mikuláš II. je přesvědčen o jemu Bohem daném právu vládnout, přesto se nestará o potřeby svého lidu a nedaří se mu zastavit hrozbu světové války. Po bizarní smrti Rasputina, který měl nad Alexandrou až děsivou moc, Mikuláš II. pod nátlakem ruského parlamentu v březnu 1917 abdikuje. V mocenském vakuu se Kerensky s Leninem snaží každý prosadit svou. Královská rodina je nakonec uvězněna Sověty a popravena.
    73%
    V Rusku se píše rok 1904 a car Mikuláš II. slaví narození jediného syna. Zároveň vede válku s Japonskem kvůli jejich nepřátelskému tažení Ruskem. Ruská velmoc je na pokraji zkázy. Carevna Alexandra, původem z Německa, matka princezen Anastasie, Marie, Tatiany a Olgy, se obrací na charismatického mnicha Rasputina, aby uzdravil jejího jediného nemocného syna. Mikuláš II. je přesvědčen o jemu Bohem daném právu vládnout, přesto se nestará o potřeby svého lidu a nedaří se mu zastavit hrozbu světové války. Po bizarní smrti Rasputina, který měl nad Alexandrou až děsivou moc, Mikuláš II. pod nátlakem ruského parlamentu v březnu 1917 abdikuje. V mocenském vakuu se Kerensky s Leninem snaží každý prosadit svou. Královská rodina je nakonec uvězněna Sověty a popravena.
    4
  • Ponorka U-571
    Ponorka U-571 (2000)
    FilmRole: British Seaman
    • iTunes

    Píše se rok 1942. Druhá světová válka. Americké vojenské námořnictvo prožívá peklo v podobě útoků německých ponorek s jejich nevyzpytatelným "Enigma codem". Posádka USS-33 byla nečekaně povolána do akce, protože spojenecké síly objevily německou ponorku U-571, která byla poničena předchozím útokem. Posláním Američanů je teď vniknout do německé ponorky, najít na palubě dešifrovací přístroj a neprozradit Němcům, že se dostalo do cizích rukou. Jenže samozřejmě nic nejde tak, jak je naplánováno a právě při zpáteční cestě s dekódérem na raft, kterým měl být přístroj dopraven na americkou ponorku, je náhle americká ponorka zasažena. Posádka poručíka Andrewa Tylera (Matthew McConaughey) je nucena vrátit se na poničenou německou U-571 a snažit se přežít v zoufalých podmínkách (bez radiového spojení a jen s jedním torpédem) napadení německou vojenskou válečnou lodí.

    69%

    Píše se rok 1942. Druhá světová válka. Americké vojenské námořnictvo prožívá peklo v podobě útoků německých ponorek s jejich nevyzpytatelným "Enigma codem". Posádka USS-33 byla nečekaně povolána do akce, protože spojenecké síly objevily německou ponorku U-571, která byla poničena předchozím útokem. Posláním Američanů je teď vniknout do německé ponorky, najít na palubě dešifrovací přístroj a neprozradit Němcům, že se dostalo do cizích rukou. Jenže samozřejmě nic nejde tak, jak je naplánováno a právě při zpáteční cestě s dekódérem na raft, kterým měl být přístroj dopraven na americkou ponorku, je náhle americká ponorka zasažena. Posádka poručíka Andrewa Tylera (Matthew McConaughey) je nucena vrátit se na poničenou německou U-571 a snažit se přežít v zoufalých podmínkách (bez radiového spojení a jen s jedním torpédem) napadení německou vojenskou válečnou lodí.

    5
  • Nemocnice Britannia
    Nemocnice Britannia (1982)
    FilmRole: Ben
    • Netflix
    Závěrečný film Andersonovy satirické trilogie vznikl podle skutečných událostí, o kterých se režisér dočetl v novinách. Do třetice se setkáváme s hrdinou Mickem Travisem (Malcolm McDowell) tentokrát v roli podnikavého a zvídavého televizního reportéra, který společně s dalšími postavami tráví jeden den na oslavách 500. výročí luxusní nemocnice Britannia. Zatímco pozornost všech zaměstnanců se obrací k očekávané návštěvě královny matky, investigativní novinář se snaží zjistit okolnosti záhadného genetického projektu Dr. Millera. V nemocnici nic nefunguje tak, jak by mělo, je to jen obludné panoptikum, které chce za každou cenu vzbuzovat pocit normálnosti. Nemocnice je rovněž metaforou britské společnosti, zmítané různými neduhy, funguje jako organismus, kde se současně hlásají ušlechtilé myšlenky o demokracii a zároveň provádějí protilidské zvrácenosti. Anderson ve svém příběhu hravě a chvílemi i cynicky odkazuje na různé žánry filmu (např. hororová epizoda s šíleným lékařem Millerem), linii groteskního podobenství pak podporuje stylizované herectví. Malcolm McDowell tentokrát nevystupuje excentricky do popředí, ale stává se rovnocenným partnerem svých kolegů.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    66%
    Závěrečný film Andersonovy satirické trilogie vznikl podle skutečných událostí, o kterých se režisér dočetl v novinách. Do třetice se setkáváme s hrdinou Mickem Travisem (Malcolm McDowell) tentokrát v roli podnikavého a zvídavého televizního reportéra, který společně s dalšími postavami tráví jeden den na oslavách 500. výročí luxusní nemocnice Britannia. Zatímco pozornost všech zaměstnanců se obrací k očekávané návštěvě královny matky, investigativní novinář se snaží zjistit okolnosti záhadného genetického projektu Dr. Millera. V nemocnici nic nefunguje tak, jak by mělo, je to jen obludné panoptikum, které chce za každou cenu vzbuzovat pocit normálnosti. Nemocnice je rovněž metaforou britské společnosti, zmítané různými neduhy, funguje jako organismus, kde se současně hlásají ušlechtilé myšlenky o demokracii a zároveň provádějí protilidské zvrácenosti. Anderson ve svém příběhu hravě a chvílemi i cynicky odkazuje na různé žánry filmu (např. hororová epizoda s šíleným lékařem Millerem), linii groteskního podobenství pak podporuje stylizované herectví. Malcolm McDowell tentokrát nevystupuje excentricky do popředí, ale stává se rovnocenným partnerem svých kolegů.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    6
  • 7
  • Alfréd Veliký
    Alfréd Veliký (1969)
    Film
    Na úsvitu britských dějin, v 9. století, je Anglie zemí jenom podle jména - ve skutečnosti je vnitřně rozdělená a pustošená hordami loupeživých Dánů. Mladý následník trůnu Alfréd je horlivý křesťan, který víc než válce touží zasvětit svůj život rozjímání a stát se knězem. Po smrti svého otce je však nucen chopit se meče, sjednotit rozdrobenou zemi a stát se Alfrédem Velikým. Jen tak může uhájit svou zem i vlastní čest proti barbarským nájezdníkům.
    60%
    Na úsvitu britských dějin, v 9. století, je Anglie zemí jenom podle jména - ve skutečnosti je vnitřně rozdělená a pustošená hordami loupeživých Dánů. Mladý následník trůnu Alfréd je horlivý křesťan, který víc než válce touží zasvětit svůj život rozjímání a stát se knězem. Po smrti svého otce je však nucen chopit se meče, sjednotit rozdrobenou zemi a stát se Alfrédem Velikým. Jen tak může uhájit svou zem i vlastní čest proti barbarským nájezdníkům.
    8
  • Canterburské povídky
    Canterburské povídky (1972)
    FilmRole: Rufus
    • Max
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍC A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: "Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení." Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    60%
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍC A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: "Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení." Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    9
  • Prosím žádný sex - jsme Britové
    Prosím žádný sex - jsme Britové (1973)
    FilmRole: Baker's Delivery Man
    Malé městečko, ve kterém odjakživa bydlel i místní bankéř Bromley, vždy žilo poklidným, zbytečnými změnami nenarušovaným životem. Ale to se zanedlouho změní. Právě zde totiž otevírají krámek s pornografickou literaturou, časopisy a filmy. A Bromley začíná mít pocit, že se z jeho domoviny stává Sodoma a Gomora. Proto také se svým asistentem a jeho novomanželkou Penny uspořádá masivní kampaň žádající okamžité uzavření obchodu a jeho odstěhování co nejdál. Naneštěstí shodou neblahých náhod ve stejný moment přichází přímo do banky zásilka naditá až po okraj hanbatými obrázky. A byť to tentokrát odnese pouze naprosto nevinný, jen mírně ztřeštěný bankovní pokladní Runnicles, kolotoč bláznivých situací se tím pouze roztáčí. Na cestě už totiž jsou i kazety. A velmi brzy přestane být jasné, kdo proti čemu bojuje. Britská konverzační komedie byla natočena v roce 1973 na základě veleúspěšné divadelní hry Alistaira Foota a Anthonyho Marriotta.
    Žánry:Komedie
    Režie:Cliff Owen
    58%
    Malé městečko, ve kterém odjakživa bydlel i místní bankéř Bromley, vždy žilo poklidným, zbytečnými změnami nenarušovaným životem. Ale to se zanedlouho změní. Právě zde totiž otevírají krámek s pornografickou literaturou, časopisy a filmy. A Bromley začíná mít pocit, že se z jeho domoviny stává Sodoma a Gomora. Proto také se svým asistentem a jeho novomanželkou Penny uspořádá masivní kampaň žádající okamžité uzavření obchodu a jeho odstěhování co nejdál. Naneštěstí shodou neblahých náhod ve stejný moment přichází přímo do banky zásilka naditá až po okraj hanbatými obrázky. A byť to tentokrát odnese pouze naprosto nevinný, jen mírně ztřeštěný bankovní pokladní Runnicles, kolotoč bláznivých situací se tím pouze roztáčí. Na cestě už totiž jsou i kazety. A velmi brzy přestane být jasné, kdo proti čemu bojuje. Britská konverzační komedie byla natočena v roce 1973 na základě veleúspěšné divadelní hry Alistaira Foota a Anthonyho Marriotta.
    Žánry:Komedie
    Režie:Cliff Owen
    10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Let's Get Laid
    40%
    18
  • 19
  • 20