David Sherwin: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

David Sherwin: Filmy a seriály

  • Šťastný to muž
    Šťastný to muž (1973)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Druhá část Andersonovy trilogie s postavou Micka Travise vznikla podle původního scénáře představitele ústředního hrdiny Malcolma McDowella, který popisoval své zkušenosti obchodního zástupce s kávou. Lindsay Anderson společně se scenáristou trilogie Davidem Sherwinem námět rozpracovali a připravili k realizaci. V téměř muzikálové koláži písní a jednotlivých epizod sledujeme bizarní cestu prodejce kávy, který se vydává do světa za štěstím a v rozmanitých prostředích (vojenský objekt, atomová elektrárna, kostel, noční párty) se setkává s různě zkorumpovanými představiteli moci. Malcolm McDowell je zde jako Šťastný muž naprosto neodolatelný a na samém vrcholu hereckého rozkvětu. Životní pouť jeho postavy, plná hrabivosti a chamtivosti mládí, odráží charakteristické jevy britské společnosti přelomu 60. a 70. let minulého století. Již potřetí se Anderson setkal s precizní prací kameramana Miroslava Ondříčka, na vynikající hudební složce se podílel Alan Price, který již dříve komponoval hudbu k některým předešlým Andersonovým divadelním inscenacím. Nakonec si spolu s dalšími hudebníky ve filmu zahrál sám sebe, podobně se v závěru filmu ve scéně konkurzu na Šťastného muže objeví i Lindsay Anderson. S výjimkou Malcolma McDowella se většina herců objeví v různých úlohách několikrát.
    77%
    Druhá část Andersonovy trilogie s postavou Micka Travise vznikla podle původního scénáře představitele ústředního hrdiny Malcolma McDowella, který popisoval své zkušenosti obchodního zástupce s kávou. Lindsay Anderson společně se scenáristou trilogie Davidem Sherwinem námět rozpracovali a připravili k realizaci. V téměř muzikálové koláži písní a jednotlivých epizod sledujeme bizarní cestu prodejce kávy, který se vydává do světa za štěstím a v rozmanitých prostředích (vojenský objekt, atomová elektrárna, kostel, noční párty) se setkává s různě zkorumpovanými představiteli moci. Malcolm McDowell je zde jako Šťastný muž naprosto neodolatelný a na samém vrcholu hereckého rozkvětu. Životní pouť jeho postavy, plná hrabivosti a chamtivosti mládí, odráží charakteristické jevy britské společnosti přelomu 60. a 70. let minulého století. Již potřetí se Anderson setkal s precizní prací kameramana Miroslava Ondříčka, na vynikající hudební složce se podílel Alan Price, který již dříve komponoval hudbu k některým předešlým Andersonovým divadelním inscenacím. Nakonec si spolu s dalšími hudebníky ve filmu zahrál sám sebe, podobně se v závěru filmu ve scéně konkurzu na Šťastného muže objeví i Lindsay Anderson. S výjimkou Malcolma McDowella se většina herců objeví v různých úlohách několikrát.
    1
  • Kdyby...
    Kdyby... (1968)
    Film
    • iTunes
    Ve vojensky vedené anglické internátní škole se Mick a jeho přátelé Johnny a Wallace vzbouří proti šikaně. Protest vyvrcholí, když rebelové u příležitosti 500. výročí založení školy rozpoutají ozbrojenou povstání.Snímek Lindsayho Andersona Kdyby... patří k nejprovokativnějším anglickým filmům šedesátých let. Začal se natáčet ještě před pařížskými událostmi roku 1968, ale i tak naprosto přesně odráží atmosféru onoho roku, v němž se mládež v různých zemích vzbouřila proti establishmentu. Anderson vycházel ze scénáře Křižáci, jehož autoři zachytili vlastní zážitky ze soukromé internátní školy. V duchu předlohy se proto také zaměřil na strohý, ale sugestivní popis prostředí, v němž navzdory demagogickým proklamacím o tradicích, přátelských poutech a loajalitě jsou na předních místech šikana, mazáctví, pokrytectví a téměř systematické deptání žáků. Odtud už je jen krůček ke v zpouře, kterou ve filmu představuje trojice starších studentů v čele s odbojným Mickem Travisem v kongeniálním podání Malcolma McDowella. Revolta má v Andersonově díle podobu krvavého zúčtování se starým režimem, ovšem v poloze značné nadsázky. Tvůrce, s nímž spolupracoval kameraman Miroslav Ondříček, překvapivě kombinuje realistický záznam školního života s ironickou, absurdní a mnohdy až surrealistickou stylizací, v níž ponechává divákovi prostor na domýšlení.
    Žánry:DramaLGBTQ+Satira
    73%
    Ve vojensky vedené anglické internátní škole se Mick a jeho přátelé Johnny a Wallace vzbouří proti šikaně. Protest vyvrcholí, když rebelové u příležitosti 500. výročí založení školy rozpoutají ozbrojenou povstání.Snímek Lindsayho Andersona Kdyby... patří k nejprovokativnějším anglickým filmům šedesátých let. Začal se natáčet ještě před pařížskými událostmi roku 1968, ale i tak naprosto přesně odráží atmosféru onoho roku, v němž se mládež v různých zemích vzbouřila proti establishmentu. Anderson vycházel ze scénáře Křižáci, jehož autoři zachytili vlastní zážitky ze soukromé internátní školy. V duchu předlohy se proto také zaměřil na strohý, ale sugestivní popis prostředí, v němž navzdory demagogickým proklamacím o tradicích, přátelských poutech a loajalitě jsou na předních místech šikana, mazáctví, pokrytectví a téměř systematické deptání žáků. Odtud už je jen krůček ke v zpouře, kterou ve filmu představuje trojice starších studentů v čele s odbojným Mickem Travisem v kongeniálním podání Malcolma McDowella. Revolta má v Andersonově díle podobu krvavého zúčtování se starým režimem, ovšem v poloze značné nadsázky. Tvůrce, s nímž spolupracoval kameraman Miroslav Ondříček, překvapivě kombinuje realistický záznam školního života s ironickou, absurdní a mnohdy až surrealistickou stylizací, v níž ponechává divákovi prostor na domýšlení.
    Žánry:DramaLGBTQ+Satira
    2
  • Nemocnice Britannia
    Nemocnice Britannia (1982)
    Film
    • Netflix
    Závěrečný film Andersonovy satirické trilogie vznikl podle skutečných událostí, o kterých se režisér dočetl v novinách. Do třetice se setkáváme s hrdinou Mickem Travisem (Malcolm McDowell) tentokrát v roli podnikavého a zvídavého televizního reportéra, který společně s dalšími postavami tráví jeden den na oslavách 500. výročí luxusní nemocnice Britannia. Zatímco pozornost všech zaměstnanců se obrací k očekávané návštěvě královny matky, investigativní novinář se snaží zjistit okolnosti záhadného genetického projektu Dr. Millera. V nemocnici nic nefunguje tak, jak by mělo, je to jen obludné panoptikum, které chce za každou cenu vzbuzovat pocit normálnosti. Nemocnice je rovněž metaforou britské společnosti, zmítané různými neduhy, funguje jako organismus, kde se současně hlásají ušlechtilé myšlenky o demokracii a zároveň provádějí protilidské zvrácenosti. Anderson ve svém příběhu hravě a chvílemi i cynicky odkazuje na různé žánry filmu (např. hororová epizoda s šíleným lékařem Millerem), linii groteskního podobenství pak podporuje stylizované herectví. Malcolm McDowell tentokrát nevystupuje excentricky do popředí, ale stává se rovnocenným partnerem svých kolegů.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    66%
    Závěrečný film Andersonovy satirické trilogie vznikl podle skutečných událostí, o kterých se režisér dočetl v novinách. Do třetice se setkáváme s hrdinou Mickem Travisem (Malcolm McDowell) tentokrát v roli podnikavého a zvídavého televizního reportéra, který společně s dalšími postavami tráví jeden den na oslavách 500. výročí luxusní nemocnice Britannia. Zatímco pozornost všech zaměstnanců se obrací k očekávané návštěvě královny matky, investigativní novinář se snaží zjistit okolnosti záhadného genetického projektu Dr. Millera. V nemocnici nic nefunguje tak, jak by mělo, je to jen obludné panoptikum, které chce za každou cenu vzbuzovat pocit normálnosti. Nemocnice je rovněž metaforou britské společnosti, zmítané různými neduhy, funguje jako organismus, kde se současně hlásají ušlechtilé myšlenky o demokracii a zároveň provádějí protilidské zvrácenosti. Anderson ve svém příběhu hravě a chvílemi i cynicky odkazuje na různé žánry filmu (např. hororová epizoda s šíleným lékařem Millerem), linii groteskního podobenství pak podporuje stylizované herectví. Malcolm McDowell tentokrát nevystupuje excentricky do popředí, ale stává se rovnocenným partnerem svých kolegů.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    3
  • Mizerná neděle
    Mizerná neděle (1971)
    Film

    Tento neobvyklý britský film zkoumá volby, které musí lidé učinit, když jsou konfrontováni s milostným vztahem, který je sice naplňuje, ale nenabízí jim vše, co chtějí. V tomto provokativním, ale sympatickém a psychologicky precizním dramatu v režii Johna Schlesingera má Alexandra Greville (Glenda Jackson), pro přátele jen Alex, příležitostného milence, jímž je mladý sochař Bob Elkin (Murray Head). Elkin se vůbec netají tím, že je milencem rovněž jejího přítele, dr. Daniela Hirsche, kterého ztvárnil Peter Finch. Tyto vztahy uspořádané v bizarním milostném trojúhelníku přetrvávají v jakési rovnováze, dokud se Alex s Bobem nerozhodnou pohlídat děti páru, který všichni tři citově rozervaní Londýňané znají. Ve svých rolích se Head i Finch úspěšně vyhnuli homosexuálním stereotypům a divákům předvádějí nový, nepřezíravý a naopak vcelku sympatický portrét takového vztahu.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    65%

    Tento neobvyklý britský film zkoumá volby, které musí lidé učinit, když jsou konfrontováni s milostným vztahem, který je sice naplňuje, ale nenabízí jim vše, co chtějí. V tomto provokativním, ale sympatickém a psychologicky precizním dramatu v režii Johna Schlesingera má Alexandra Greville (Glenda Jackson), pro přátele jen Alex, příležitostného milence, jímž je mladý sochař Bob Elkin (Murray Head). Elkin se vůbec netají tím, že je milencem rovněž jejího přítele, dr. Daniela Hirsche, kterého ztvárnil Peter Finch. Tyto vztahy uspořádané v bizarním milostném trojúhelníku přetrvávají v jakési rovnováze, dokud se Alex s Bobem nerozhodnou pohlídat děti páru, který všichni tři citově rozervaní Londýňané znají. Ve svých rolích se Head i Finch úspěšně vyhnuli homosexuálním stereotypům a divákům předvádějí nový, nepřezíravý a naopak vcelku sympatický portrét takového vztahu.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    4