?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Edgar Vazquez: Filmy a seriály

  • Apocalypto
    Apocalypto (2006)
    Film

    Velkolepý projekt Mela Gibsona vypráví o starobylé říši Mayů a jejím zániku. Původ této kultury, její moudrý život a náhlá destrukce, je dosud opředena mnohými tajemstvími. Jde o vůbec první filmové zpracování této neobjasněné záhady. Hlavní hrdina Jaguáří tlapa se vydává na zběsilý útěk ze zajetí, aby zachránil nejen svůj život, ale i milovanou rodinu... Uznávaný, přesto nebo právě proto aférami obklopený, světoznámý režisér, scenárista, herec a producent v jedné osobě Mel Gibson při natáčení Apocalypta opět riskoval. Pro zvýšení autenticity se po celý film mluví neznámou řečí, původním mayským jazykem Yucatec, podobně jako v Umučení Krista. Na filmu se podíleli špičkoví tvůrci, jako je kameraman Dean Semler, držitel Oscara za film Tanec s vlky/Dances with Wolves (režie Kevin Costner), střihač John Wright a hudební skladatel James Horner (Titanic/Titanic, režie James Cameron). Výpravu filmu měl na starosti Oscarem několikrát oceněný Tom Sanders. Snímek Apocalypto byl již mimo jiné nominován na cenu BAFTA v kategorii nejlepší neanglicky mluvený film.

    Režie:Mel Gibson
    78%

    Velkolepý projekt Mela Gibsona vypráví o starobylé říši Mayů a jejím zániku. Původ této kultury, její moudrý život a náhlá destrukce, je dosud opředena mnohými tajemstvími. Jde o vůbec první filmové zpracování této neobjasněné záhady. Hlavní hrdina Jaguáří tlapa se vydává na zběsilý útěk ze zajetí, aby zachránil nejen svůj život, ale i milovanou rodinu... Uznávaný, přesto nebo právě proto aférami obklopený, světoznámý režisér, scenárista, herec a producent v jedné osobě Mel Gibson při natáčení Apocalypta opět riskoval. Pro zvýšení autenticity se po celý film mluví neznámou řečí, původním mayským jazykem Yucatec, podobně jako v Umučení Krista. Na filmu se podíleli špičkoví tvůrci, jako je kameraman Dean Semler, držitel Oscara za film Tanec s vlky/Dances with Wolves (režie Kevin Costner), střihač John Wright a hudební skladatel James Horner (Titanic/Titanic, režie James Cameron). Výpravu filmu měl na starosti Oscarem několikrát oceněný Tom Sanders. Snímek Apocalypto byl již mimo jiné nominován na cenu BAFTA v kategorii nejlepší neanglicky mluvený film.

    Režie:Mel Gibson
    1
  • Sin Nombre
    Sin Nombre (2009)
    Film
    Sedmnáctiletý Casper patří k mexickému pouličnímu gangu Mara Salvatrucha, pro jehož členy je nejvyšší hodnotou smrt příslušníka gangu soupeřícího. Osudová náhoda jej svede dohromady se stejně starou Sayrou, která se spolu s otcem a strýcem snaží přejet na střeše vlaku z rodného Hondurasu přes Mexiko do vysněných USA. Debutující Fukunaga umně mísí různé žánry, od thrilleru přes sociální drama na téma ilegální imigrace až po love story a western, aniž by v kterémkoli z nich působil nevěrohodně. Podmanivá vizuální stránka filmu využívá fotogeničnosti mexické krajiny viděné ze střechy vlaku, ani na okamžik však nesklouzne k efektnosti. Silnému důrazu na realističnost výpovědi podřídil režisér výběr málo známých herců či neherců. Strhující autenticita jejich výkonů spolu s Fukunagovou suverénní kontrolou nad obrazem i příběhem činí ze Sin nombre jeden z nejpozoruhodnějších debutů posledních let. [44. MFFKV 2009]
    75%
    Sedmnáctiletý Casper patří k mexickému pouličnímu gangu Mara Salvatrucha, pro jehož členy je nejvyšší hodnotou smrt příslušníka gangu soupeřícího. Osudová náhoda jej svede dohromady se stejně starou Sayrou, která se spolu s otcem a strýcem snaží přejet na střeše vlaku z rodného Hondurasu přes Mexiko do vysněných USA. Debutující Fukunaga umně mísí různé žánry, od thrilleru přes sociální drama na téma ilegální imigrace až po love story a western, aniž by v kterémkoli z nich působil nevěrohodně. Podmanivá vizuální stránka filmu využívá fotogeničnosti mexické krajiny viděné ze střechy vlaku, ani na okamžik však nesklouzne k efektnosti. Silnému důrazu na realističnost výpovědi podřídil režisér výběr málo známých herců či neherců. Strhující autenticita jejich výkonů spolu s Fukunagovou suverénní kontrolou nad obrazem i příběhem činí ze Sin nombre jeden z nejpozoruhodnějších debutů posledních let. [44. MFFKV 2009]
    2