6.7

Roger Jendly: Filmy a seriály

  • Jonas qui aura 25 ans en l'an 2000
    Jonas qui aura 25 ans en l'an 2000 (1976)
    FilmRole: Marcel

    Pospájané osudy deviatich osôb: Max bývalý vojak, Medeleine adeptka tantrizmu, filozofie, ktorá pomáha unikať pred svetom, Marie, Mathilde, Marguerite pestovateľka zeleniny, Marcel zoológ, Marco učiteľ dejepisu, nezamestnaný Mathieu a napokon Jonas dieťa. Film, ktorý chce byť reflexiou o svete ale nezabúda pritom na veselé stránky života.

    Žánry:DramaRodinný
    75%

    Pospájané osudy deviatich osôb: Max bývalý vojak, Medeleine adeptka tantrizmu, filozofie, ktorá pomáha unikať pred svetom, Marie, Mathilde, Marguerite pestovateľka zeleniny, Marcel zoológ, Marco učiteľ dejepisu, nezamestnaný Mathieu a napokon Jonas dieťa. Film, ktorý chce byť reflexiou o svete ale nezabúda pritom na veselé stránky života.

    Žánry:DramaRodinný
    1
  • 2
  • Olga
    Olga (2021)
    Film

    2013. Olga, talentovaná a zapálená patnáctiletá ukrajinská gymnastka odchází do Švýcarska, kde se snaží zajistit si místo v Národním sportovním centru. V Kyjevě však náhle propukne Euromajdan, kdy se ve středu dění ocitnou i její příbuzní. Zatímco se mladá dívka musí adaptovat na novou zemi a připravovat na mistrovství Evropy, do jejího života vstoupí ukrajinská revoluce a vším otřese… (Film Europe)

    Žánry:DramaSportovní
    71%

    2013. Olga, talentovaná a zapálená patnáctiletá ukrajinská gymnastka odchází do Švýcarska, kde se snaží zajistit si místo v Národním sportovním centru. V Kyjevě však náhle propukne Euromajdan, kdy se ve středu dění ocitnou i její příbuzní. Zatímco se mladá dívka musí adaptovat na novou zemi a připravovat na mistrovství Evropy, do jejího života vstoupí ukrajinská revoluce a vším otřese… (Film Europe)

    Žánry:DramaSportovní
    3
  • Vzhůru do boje!
    Vzhůru do boje! (1981)
    Film
    Příběh filmu se odehrává v letech 1936 až 1939, přesto má silný, současný akcent. Hrdinou filmu je patnáctiletý Simon Chalumot, který je proti svému bytostnému přesvědčení a zaměření donucen despotickým otcem, nadšeným obdivovatelem armády a jejího ducha,vstoupit do vojenského žákovského učiliště. Na konci studií ho má čekat kariéra poddůstojníka a posléze důstojníka. Celý další osud mladého, citově zaměřeného chlapce je poznamenán marnou vzpourou proti vojenskému drilu, neustálými konflikty s omezenými veliteli školy, zoufalým úsilým proti snahám, jejichž výsledným cílem je v duchu militaristického přesvědčení pokřivit jeho charakter. Není divu, že se brzy stává černou ovcí školy a hromosvodem pro nálady nadřízených.
    Žánry:DramaVálečný
    71%
    Příběh filmu se odehrává v letech 1936 až 1939, přesto má silný, současný akcent. Hrdinou filmu je patnáctiletý Simon Chalumot, který je proti svému bytostnému přesvědčení a zaměření donucen despotickým otcem, nadšeným obdivovatelem armády a jejího ducha,vstoupit do vojenského žákovského učiliště. Na konci studií ho má čekat kariéra poddůstojníka a posléze důstojníka. Celý další osud mladého, citově zaměřeného chlapce je poznamenán marnou vzpourou proti vojenskému drilu, neustálými konflikty s omezenými veliteli školy, zoufalým úsilým proti snahám, jejichž výsledným cílem je v duchu militaristického přesvědčení pokřivit jeho charakter. Není divu, že se brzy stává černou ovcí školy a hromosvodem pro nálady nadřízených.
    Žánry:DramaVálečný
    4
  • Prohnilí proti prohnilým
    Prohnilí proti prohnilým (1990)
    FilmRole: Albert Le Fourgue
    • iVysílání
    70%
    5
  • Špion, na kterého nezapomněli
    Špion, na kterého nezapomněli (1982)
    FilmRole: Commissioner Lohmann
    • iVysílání
    Napínavý příběh francouzského špiona na stopě vrahů jeho kolegů. Filmy označené jako špionážní, to nejsou jen oddechově dobrodružné bondovky, ale také vážně pojaté příběhy jako třeba Ruský dům nebo právě toto francouzské drama z roku 1982. Ve Švýcarsku ho natočil zkušený režisér Yves Boisset a vypráví příběh Sebastiena Greniera, zdánlivě pokojného švýcarského úředníka, ve skutečnosti však "krtka", tedy špiona, který je mimo akci. Když je v Curychu spáchán atentát na jeho kolegu Zimmera, dostane Grenier po osmi "odstavných" letech úkol - má prošetřit okolnosti útoku. Zkušený francouzský agent se však ocitá v daleko nebezpečnější situaci než by se zpočátku mohlo zdát. Vražedných útoků na jeho kolegy totiž přibývá a odhalit zrádce se zdá téměř nemožné. V hlavní roli se objeví slavný Lino Ventura. V roli Greniera měl sice scénářem předepsánu řadu nebezpečných situací, tu nejnebezpečnější však zažil v kanceláři producenta filmu, která byla jednoho dne přepadena čtyřmi italskými zločinci
    69%
    Napínavý příběh francouzského špiona na stopě vrahů jeho kolegů. Filmy označené jako špionážní, to nejsou jen oddechově dobrodružné bondovky, ale také vážně pojaté příběhy jako třeba Ruský dům nebo právě toto francouzské drama z roku 1982. Ve Švýcarsku ho natočil zkušený režisér Yves Boisset a vypráví příběh Sebastiena Greniera, zdánlivě pokojného švýcarského úředníka, ve skutečnosti však "krtka", tedy špiona, který je mimo akci. Když je v Curychu spáchán atentát na jeho kolegu Zimmera, dostane Grenier po osmi "odstavných" letech úkol - má prošetřit okolnosti útoku. Zkušený francouzský agent se však ocitá v daleko nebezpečnější situaci než by se zpočátku mohlo zdát. Vražedných útoků na jeho kolegy totiž přibývá a odhalit zrádce se zdá téměř nemožné. V hlavní roli se objeví slavný Lino Ventura. V roli Greniera měl sice scénářem předepsánu řadu nebezpečných situací, tu nejnebezpečnější však zažil v kanceláři producenta filmu, která byla jednoho dne přepadena čtyřmi italskými zločinci
    6
  • Demoiselle sauvage, La
    Demoiselle sauvage, La (1991)
    FilmRole: Maurice
    68%
    7
  • 8
  • 9
  • Zachraň si, kdo můžeš
    Zachraň si, kdo můžeš (1980)
    FilmRole: Customer of Isabelle's Sister
    Slavný J.-L. Godard patří mezi nejvýznamnější inovátory v dějinách kinematografie. Dokazuje to i tragigroteskně-satirickým snímkem Zachraň kdo můžeš si (život), který je v jeho tvůrčí dráze velice významný (on sám jej označuje za svůj druhý první film). Vypráví v něm příběh televizního režiséra Paula Godarda a jeho komplikovaných vztahů k ex-manželce, milence Denise a prostitutce. Jednou z podstatných intencí této filmové básně o strachu, fantazii, hudbě, obchodu a smrti je vize prostituce jako hnací síly života vyspělé liberální společnosti. Snímek budí dodnes skandální pohoršení: vadí například sekvence, v níž Isabelle Huppertová v úloze prostitutky ochotně aranžuje své tělo i celkový ráz svého chování přesně dle infantilně zvrhlých pokynů svého zákazníka-byznysmana, a mnozí diváci bývají šokováni rovněž obdobně rituální sekvencí hromadné sexuální orgie prostitutek s magnátem a jeho tajemníkem.

    Ačkoli veškeré tzv. nahé scény pojímá Godard vizuálně cudně, ve zvukové stopě slyšíme autentické dotazy a výrazy, které jakoby se do civilní lidské mluvy dostaly z pornobranže (obhroublým instrukcím k orálnímu sexu na povel předchází dotaz adeptky nejstaršího povolání světa, zda by měla zákazníkovo sperma polykat). Ke svému oblíbenému tématu protestu proti zmechanizované lidské existenci a prostituci tvorby v novodobé zkomercializované společnosti J.-L. Godard podotýká: Já sám jsem jenom děvka, bojující proti kuplířství ve filmu. Spíše než u intelektuálů vzbudil tento snímek sympatie u punkové mládeže.
    Žánry:Drama
    64%
    Slavný J.-L. Godard patří mezi nejvýznamnější inovátory v dějinách kinematografie. Dokazuje to i tragigroteskně-satirickým snímkem Zachraň kdo můžeš si (život), který je v jeho tvůrčí dráze velice významný (on sám jej označuje za svůj druhý první film). Vypráví v něm příběh televizního režiséra Paula Godarda a jeho komplikovaných vztahů k ex-manželce, milence Denise a prostitutce. Jednou z podstatných intencí této filmové básně o strachu, fantazii, hudbě, obchodu a smrti je vize prostituce jako hnací síly života vyspělé liberální společnosti. Snímek budí dodnes skandální pohoršení: vadí například sekvence, v níž Isabelle Huppertová v úloze prostitutky ochotně aranžuje své tělo i celkový ráz svého chování přesně dle infantilně zvrhlých pokynů svého zákazníka-byznysmana, a mnozí diváci bývají šokováni rovněž obdobně rituální sekvencí hromadné sexuální orgie prostitutek s magnátem a jeho tajemníkem.

    Ačkoli veškeré tzv. nahé scény pojímá Godard vizuálně cudně, ve zvukové stopě slyšíme autentické dotazy a výrazy, které jakoby se do civilní lidské mluvy dostaly z pornobranže (obhroublým instrukcím k orálnímu sexu na povel předchází dotaz adeptky nejstaršího povolání světa, zda by měla zákazníkovo sperma polykat). Ke svému oblíbenému tématu protestu proti zmechanizované lidské existenci a prostituci tvorby v novodobé zkomercializované společnosti J.-L. Godard podotýká: Já sám jsem jenom děvka, bojující proti kuplířství ve filmu. Spíše než u intelektuálů vzbudil tento snímek sympatie u punkové mládeže.
    Žánry:Drama
    10