David Meyer: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

David Meyer: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Inspektor Morse
    Inspektor Morse (1987)
    Seriál
    74%
    3
  • Chobotnička
    Chobotnička (1983)
    FilmRole: Mischka
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Vzácná starožitnost, která patřila carskému rodu Romanovců zmizí z Moskvy. Agent Secret Service ji získá, ale pronásledovatelé ho smrtelně poraní. James Bond (Roger Moore) díky dražbě okamžitě poznává, kdo ji chce za každou cenu dostat zpět. Dostává se tak do hry kde jde kromě diamantů i o mnohem nebezpečnější věc. Vstupuje do ní totiž šílený generál Orlov (Steven Berkoff). Chce útočit na Německo, ale jeho nadřízení jsou proti. To však neznamená, že by se Orlov vzdal. Bond by mohl získat potřebné informace v nepřístupném sídle ženy s tetováním chobotničky (Maud Adams). Tato žena je ale stejně krásná, jako nebezpečná.
    Režie:John Glen
    73%
    Vzácná starožitnost, která patřila carskému rodu Romanovců zmizí z Moskvy. Agent Secret Service ji získá, ale pronásledovatelé ho smrtelně poraní. James Bond (Roger Moore) díky dražbě okamžitě poznává, kdo ji chce za každou cenu dostat zpět. Dostává se tak do hry kde jde kromě diamantů i o mnohem nebezpečnější věc. Vstupuje do ní totiž šílený generál Orlov (Steven Berkoff). Chce útočit na Německo, ale jeho nadřízení jsou proti. To však neznamená, že by se Orlov vzdal. Bond by mohl získat potřebné informace v nepřístupném sídle ženy s tetováním chobotničky (Maud Adams). Tato žena je ale stejně krásná, jako nebezpečná.
    Režie:John Glen
    4
  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    FilmRole: Poulenc Brother

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    5
  • Evangelium podle Jana
    Evangelium podle Jana (2003)
    FilmRole: Lame Man

    Působivý příběh Evangelium podle Jana přináší režisér Philips Seville. Doslova drastická filmová adaptace Nového Zákona přeloženého společností The American Bible Society. Produkce Garth H. Drabinsky a Chris Chrisafis za Visual Bible International, Inc. Evangelium podle Jana proniká do podstaty Bible a přesně odpovídá jejímu textu, úchvatné drama, Janovo znázornění života, duchovního řádu, smrti a vzkříšení našeho pána, Ježíše Krista.

    70%

    Působivý příběh Evangelium podle Jana přináší režisér Philips Seville. Doslova drastická filmová adaptace Nového Zákona přeloženého společností The American Bible Society. Produkce Garth H. Drabinsky a Chris Chrisafis za Visual Bible International, Inc. Evangelium podle Jana proniká do podstaty Bible a přesně odpovídá jejímu textu, úchvatné drama, Janovo znázornění života, duchovního řádu, smrti a vzkříšení našeho pána, Ježíše Krista.

    6
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    66%
    7
  • 8