Peter Marx: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Peter Marx: Filmy a seriály

  • Star Trek: Nová generace
    Star Trek: Nová generace (1987)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    76%
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    1
  • Star Trek: Voyager
    Star Trek: Voyager (1995)
    Seriál
    Voyager je čtvrtým, předposledním seriálem nesoucí jméno Star Trek. Premiéru měl v USA v lednu roku 1995. Děj se poněkud liší. Je sice opět situován na loď Federace, ale tím končí veškerá podobnost. U.S.S. Voyager totiž nebrázdí známý vesmír a neudržuje mír pod záštitou Federace. Hned při své první misi, která měla za úkol objasnit zmizení Makistské lodi s důstojníkem Hvězdné flotily inkognito na palubě, je přenesen vysoce výkonným zařízením na opačnou stranu galaxie, do nezmapovaného Delta kvadrantu. Posádka makistské lodi byla přenesena stejným způsobem, a protože její loď musela být obětována hned při prvním kontaktu s bojovnou rasou Kazonů, připojila se k posádce Voyageru a podřídila se jejím pravidlům. Voyager je nyní sám, bez pomoci Federace a spojenců... Jedno mu nikdo vzít nemůže... naději... naději, že narazí na cokoli, co mu zkrátí přes 70 000 světelných let dlouhou cestu. Posádka se s tíží svého osudu odhodlaně vydává vstříc nástrahám a dobrodružstvím zpátky domů. « méně
    73%
    Voyager je čtvrtým, předposledním seriálem nesoucí jméno Star Trek. Premiéru měl v USA v lednu roku 1995. Děj se poněkud liší. Je sice opět situován na loď Federace, ale tím končí veškerá podobnost. U.S.S. Voyager totiž nebrázdí známý vesmír a neudržuje mír pod záštitou Federace. Hned při své první misi, která měla za úkol objasnit zmizení Makistské lodi s důstojníkem Hvězdné flotily inkognito na palubě, je přenesen vysoce výkonným zařízením na opačnou stranu galaxie, do nezmapovaného Delta kvadrantu. Posádka makistské lodi byla přenesena stejným způsobem, a protože její loď musela být obětována hned při prvním kontaktu s bojovnou rasou Kazonů, připojila se k posádce Voyageru a podřídila se jejím pravidlům. Voyager je nyní sám, bez pomoci Federace a spojenců... Jedno mu nikdo vzít nemůže... naději... naději, že narazí na cokoli, co mu zkrátí přes 70 000 světelných let dlouhou cestu. Posádka se s tíží svého osudu odhodlaně vydává vstříc nástrahám a dobrodružstvím zpátky domů. « méně
    2
  • Osvobození
    Osvobození (1969)
    Film

    Pětidílná epopej Osvobození byla natáčena bez ohledu na rozpočet, aby bylo dosaženo maximálních historických i technických detailů. Například tanková bitva u Prochorovky byla natáčena dva měsíce. Dokumentární materiály ze sovětských, amerických, britských, německých a francouzských archivů ve spojení s hraným filmem vytváří unikátní divácký dojem. Ve filmu vystupují pouze reálné postavy a samotní vojenští poradci byli účastníci 2. světové války.

    Jednotlivé částí:
    Osvobození I - Ohnivá duha (1967)
    Osvobození II - Průlom (1968)
    Osvobození III - Směr hlavního úderu (1970)
    Osvobození IV - Bitva o Berlín (1971)
    Osvobození V - Poslední úder (1971)

    72%

    Pětidílná epopej Osvobození byla natáčena bez ohledu na rozpočet, aby bylo dosaženo maximálních historických i technických detailů. Například tanková bitva u Prochorovky byla natáčena dva měsíce. Dokumentární materiály ze sovětských, amerických, britských, německých a francouzských archivů ve spojení s hraným filmem vytváří unikátní divácký dojem. Ve filmu vystupují pouze reálné postavy a samotní vojenští poradci byli účastníci 2. světové války.

    Jednotlivé částí:
    Osvobození I - Ohnivá duha (1967)
    Osvobození II - Průlom (1968)
    Osvobození III - Směr hlavního úderu (1970)
    Osvobození IV - Bitva o Berlín (1971)
    Osvobození V - Poslední úder (1971)

    3
  • 4
  • Právo a pořádek
    Právo a pořádek (1990)
    Seriál
    • SkyShowtime
    63%
    5
  • Dražší než rubíny
    Dražší než rubíny (1998)
    Film

    Príbeh o žene, vydatej za náboženského fanatika a o kríze, ktorá vďaka jeho ortodoxnej viere vzniká v ich manželstve... Sonia Horowitzová (Reneé Zellwegerová) sa vydá do ortodoxnej židovskej rodiny, prísne dodržiavajúcej všetky rituály. Spočiatku obdivuje svojho manžela Mendela (Glenn Fitzgerald) pre jeho morálnu čistotu a bezúhonnosť. Je ochotná podstúpiť čokoľvek, i akceptovanie pre ňu niekedy nezmyselných pravidiel, len aby ich vzťah fungoval. Ale jej obeť nestačí. Sonia veľmi skoro pochopí, že ich životu niečo chýba. Mendel, riadiaci sa neustálymi zásadami, nie je schopný naplniť očakávania emotívnej a vášnivej ženy. Cez deň pracuje ako učiteľ v židovskej škole, po nociach sa vzdeláva a neustále modlí. Narodenie syna na situácii nič nemení, skôr naopak. Vyčerpaná Sonia cíti, že v tomto väzení manželstva sa buď zblázni, alebo musí utiecť. Nový život jej poskytne Mendelov zďaleka nie svätý brat, ktorý jej ponúkne nielen rolu milenky, ale aj zaujímavé miesto nákupcu šperkov pre jeho nelegálny obchod. Mendel a jeho tradicionalistická rodina sa však postavia proti jej rozhodnutiu pracovať, i keď len na polovičný úväzok. Je predsa matkou a všetok svoj voľný čas je povinná obetovať dieťaťu a starostlivosti o domácnosť. Vďaka vzrastajúcim sporom a neriešeniu vážnej partnerskej krízy sa ich vzťah dostáva celkom na bod mrazu. Je nenávratne preč. Aby Sonia našla samu seba, musí obetovať to najcennejšie v jej živote...

    Režie:Boaz Yakin
    62%

    Príbeh o žene, vydatej za náboženského fanatika a o kríze, ktorá vďaka jeho ortodoxnej viere vzniká v ich manželstve... Sonia Horowitzová (Reneé Zellwegerová) sa vydá do ortodoxnej židovskej rodiny, prísne dodržiavajúcej všetky rituály. Spočiatku obdivuje svojho manžela Mendela (Glenn Fitzgerald) pre jeho morálnu čistotu a bezúhonnosť. Je ochotná podstúpiť čokoľvek, i akceptovanie pre ňu niekedy nezmyselných pravidiel, len aby ich vzťah fungoval. Ale jej obeť nestačí. Sonia veľmi skoro pochopí, že ich životu niečo chýba. Mendel, riadiaci sa neustálymi zásadami, nie je schopný naplniť očakávania emotívnej a vášnivej ženy. Cez deň pracuje ako učiteľ v židovskej škole, po nociach sa vzdeláva a neustále modlí. Narodenie syna na situácii nič nemení, skôr naopak. Vyčerpaná Sonia cíti, že v tomto väzení manželstva sa buď zblázni, alebo musí utiecť. Nový život jej poskytne Mendelov zďaleka nie svätý brat, ktorý jej ponúkne nielen rolu milenky, ale aj zaujímavé miesto nákupcu šperkov pre jeho nelegálny obchod. Mendel a jeho tradicionalistická rodina sa však postavia proti jej rozhodnutiu pracovať, i keď len na polovičný úväzok. Je predsa matkou a všetok svoj voľný čas je povinná obetovať dieťaťu a starostlivosti o domácnosť. Vďaka vzrastajúcim sporom a neriešeniu vážnej partnerskej krízy sa ich vzťah dostáva celkom na bod mrazu. Je nenávratne preč. Aby Sonia našla samu seba, musí obetovať to najcennejšie v jej živote...

    Režie:Boaz Yakin
    6
  • 7