Ted Pedas: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ted Pedas: Filmy a seriály

  • Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    74%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    1
  • Kořist
    Kořist (1996)
    Film
    Nick při svém útěku před policisty dojde až do malého městečka Jersey. Majitelé místního obchodu s rybami, manželé Joe a Betty mu nabídnou práci a pokoj, ve kterém kdysi bydlel jejich syn Danny. Nick se rychle učí a práce v obchodě mu jde skvěle. I když vychází velmi dobře s Joem, nemůže ovládnout touhu, která ho přitahuje k jeho manželce. Ani Betty není úplně chladná, a tak se z nich po čase stanou milenci. Jednoho dne se ale domů vrací Danny se svou rodinou a brzy zjisťuje, že ten zlodějíček mu ukradl nejen rodiče, ale ještě spí s jeho matkou.
    Žánry:DramaThriller
    64%
    Nick při svém útěku před policisty dojde až do malého městečka Jersey. Majitelé místního obchodu s rybami, manželé Joe a Betty mu nabídnou práci a pokoj, ve kterém kdysi bydlel jejich syn Danny. Nick se rychle učí a práce v obchodě mu jde skvěle. I když vychází velmi dobře s Joem, nemůže ovládnout touhu, která ho přitahuje k jeho manželce. Ani Betty není úplně chladná, a tak se z nich po čase stanou milenci. Jednoho dne se ale domů vrací Danny se svou rodinou a brzy zjisťuje, že ten zlodějíček mu ukradl nejen rodiče, ale ještě spí s jeho matkou.
    Žánry:DramaThriller
    2
  • Whatever
    Whatever (1998)
    Film
    • iTunes

    Tínedžerka Anna Stockardová dospieva na začiatku 80. rokov 20. storočia, v období nechráneného sexu, keď sa o hrozbe AIDS nechyrovalo. Žije so svojou zatrpknutou rozvedenou matkou Carol, ktorá má starého, ale dobre zabezpečeného milenca, a sadistickým mladším bratom. Budúcnosť pre Annu znamená len jediné naplno sa oddať vášni pre umenie, hoci život jej kladie takmer neprekonateľné prekážky. Keďže doma nenachádza Anna pochopenie, blízku dušu si nájde v rovnako rebelantskej Brende Talbotovej, ktorá je obeťou pohlavného zneužitia. Napokon sa zo zúfalstva oddá staršiemu umelcovi, ktorý jej prisľúbil pomoc. V škole síce nedosahuje dobré výsledky, ale jej výtvarný učiteľ, neúspešný umelec Chaminsky, ju presviedča, že je talentovaná. Napokon si málo sebavedomá Anna uverí a pokúsi sa splniť svoj životný sen odchádza do New Yorku študovať na Cooperov inštitút...

    63%

    Tínedžerka Anna Stockardová dospieva na začiatku 80. rokov 20. storočia, v období nechráneného sexu, keď sa o hrozbe AIDS nechyrovalo. Žije so svojou zatrpknutou rozvedenou matkou Carol, ktorá má starého, ale dobre zabezpečeného milenca, a sadistickým mladším bratom. Budúcnosť pre Annu znamená len jediné naplno sa oddať vášni pre umenie, hoci život jej kladie takmer neprekonateľné prekážky. Keďže doma nenachádza Anna pochopenie, blízku dušu si nájde v rovnako rebelantskej Brende Talbotovej, ktorá je obeťou pohlavného zneužitia. Napokon sa zo zúfalstva oddá staršiemu umelcovi, ktorý jej prisľúbil pomoc. V škole síce nedosahuje dobré výsledky, ale jej výtvarný učiteľ, neúspešný umelec Chaminsky, ju presviedča, že je talentovaná. Napokon si málo sebavedomá Anna uverí a pokúsi sa splniť svoj životný sen odchádza do New Yorku študovať na Cooperov inštitút...

    3