Louis Ducreux: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Louis Ducreux: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Rej
    Rej (1950)
    Film
    Rej je adaptací dramatu Arthura Schnitlera, která se dodnes objevuje na našich jevištích. Vídeň na přelomu devatenáctého a dvacátého století, ve které autor roztáčí kolo setkání, lásek, touhy, erotiky a samozřejmě nekonečného zklamání. Ve filmu se objevuje řada věhlasných herců jako Gérard Philipe, Simone Signoretová, Danielle Darrieuxová, Jean-Louis Barrault a Serge Reggiani. A Ophüls kouzlí kamerou, světlem a stínem, gesty a hereckým uměním ty nezapomenutelné chvíle, ve kterých každý člověk na okamžit ztratí hlavu.
    Žánry:DramaRomantický
    74%
    Rej je adaptací dramatu Arthura Schnitlera, která se dodnes objevuje na našich jevištích. Vídeň na přelomu devatenáctého a dvacátého století, ve které autor roztáčí kolo setkání, lásek, touhy, erotiky a samozřejmě nekonečného zklamání. Ve filmu se objevuje řada věhlasných herců jako Gérard Philipe, Simone Signoretová, Danielle Darrieuxová, Jean-Louis Barrault a Serge Reggiani. A Ophüls kouzlí kamerou, světlem a stínem, gesty a hereckým uměním ty nezapomenutelné chvíle, ve kterých každý člověk na okamžit ztratí hlavu.
    Žánry:DramaRomantický
    3
  • Dvojí život Veroniky
    Dvojí život Veroniky (1991)
    FilmRole: profesor
    • KVIFF TV
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieslowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco "polská" Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, "francouzská" Veronika volí zdánlivě "příjemnější" životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    73%
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieslowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco "polská" Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, "francouzská" Veronika volí zdánlivě "příjemnější" životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    4
  • Daddy Nostalgie
    Daddy Nostalgie (1990)
    FilmRole: Monsieur Métro
    Daddy, hlava rodiny, se ve věku 65 let podrobí vážné operaci srdce. Manželka s ním odjede na jih Francie, kde se o něho stará a dozírá na striktní dodržování správné životosprávy. Jejich citový vztah už dávno skončil, a tak Daddy přivítá příchod dcery Caroline, která má trochu jiný názor na otcovu rekonvalescenci. Film je utkaný z drobných maličkostí, které člověka váží k životu, které tvoří most od jednoho k druhému. Dny, poznamenané jistotou blížící se smrti, jsou o to intenzivněji prožívané. Impresionistický obrázek je naplněný citlivostí, ale i smířením a vyrovnaností. Film je přesný ve vyjádření pocitů, působivý a přitom střídmý. Komorní psychologická studie předního francouzského režiséra je subtilní úvahou o rodinných vztazích.

    Rozvedená spisovatelka a scénáristka Carolina, prožívající těžké životní období, přijíždí do přímořského letoviska za otcem, který prodělal těžkou operaci, a po dobu jeho rekonvalescence se o něj stará spolu se svou matkou. Je to čas nostalgického vzpomínání a životního bilancování. Film se opírá především o atmosféru, herecké výkony a dialogy, na nichž je vyprávění do značné míry založeno.
    71%
    Daddy, hlava rodiny, se ve věku 65 let podrobí vážné operaci srdce. Manželka s ním odjede na jih Francie, kde se o něho stará a dozírá na striktní dodržování správné životosprávy. Jejich citový vztah už dávno skončil, a tak Daddy přivítá příchod dcery Caroline, která má trochu jiný názor na otcovu rekonvalescenci. Film je utkaný z drobných maličkostí, které člověka váží k životu, které tvoří most od jednoho k druhému. Dny, poznamenané jistotou blížící se smrti, jsou o to intenzivněji prožívané. Impresionistický obrázek je naplněný citlivostí, ale i smířením a vyrovnaností. Film je přesný ve vyjádření pocitů, působivý a přitom střídmý. Komorní psychologická studie předního francouzského režiséra je subtilní úvahou o rodinných vztazích.

    Rozvedená spisovatelka a scénáristka Carolina, prožívající těžké životní období, přijíždí do přímořského letoviska za otcem, který prodělal těžkou operaci, a po dobu jeho rekonvalescence se o něj stará spolu se svou matkou. Je to čas nostalgického vzpomínání a životního bilancování. Film se opírá především o atmosféru, herecké výkony a dialogy, na nichž je vyprávění do značné míry založeno.
    5
  • 6
  • Noc a zmatek
    Noc a zmatek (1958)
    FilmRole: Henri Marken
    Policejní inspektor Jean Gabin pátrá po vrahovi majitele nočního klubu, jenž byl zapletený do obchodu s drogami. Setkává se s jeho milenkou, která mu zamotá hlavu a zkomplikuje vyšetřování... Albert Simoni je majitelem nočního klubu Vajíčko, ve kterém se scházejí mladé prostitutky. Simoni je bratrem senátora, ale má pletky s podsvětím. Na jeho klub dohlíží jeho přítel Marquis. Simoni má poměr s mladou německou prostitutkou Lucky Fridelovou. Právě když je Simoni na projížďce s Lucky, neznámý vrah ho zastřelí. Vyšetřováním je pověřen inspektor Vallois, který Simoniho a jeho přátele dobře zná. Díky Marquisovi se však s Lucky setkává poprvé. Během jejich prvního setkání se Vallois nechává svést a stráví s Lucky noc.......(TV Prima)
    65%
    Policejní inspektor Jean Gabin pátrá po vrahovi majitele nočního klubu, jenž byl zapletený do obchodu s drogami. Setkává se s jeho milenkou, která mu zamotá hlavu a zkomplikuje vyšetřování... Albert Simoni je majitelem nočního klubu Vajíčko, ve kterém se scházejí mladé prostitutky. Simoni je bratrem senátora, ale má pletky s podsvětím. Na jeho klub dohlíží jeho přítel Marquis. Simoni má poměr s mladou německou prostitutkou Lucky Fridelovou. Právě když je Simoni na projížďce s Lucky, neznámý vrah ho zastřelí. Vyšetřováním je pověřen inspektor Vallois, který Simoniho a jeho přátele dobře zná. Díky Marquisovi se však s Lucky setkává poprvé. Během jejich prvního setkání se Vallois nechává svést a stráví s Lucky noc.......(TV Prima)
    7
  • Vánoční teror
    Vánoční teror (1989)
    FilmRole: Papy
    Nenechte se mýlit povědomou premisou o klukovi, který se sám ve velkém domě za pomoci zákeřných pastí vypořádává s nezvanými hosty. Tentokrát se nekoná americká vánoční stálice Sám doma (1990), nýbrž o rok starší surreálně stylizovaný horor francouzského režiséra a scenáristy René Manzora, který přináší pod kůži se zarývající podobenství o krutém konci dětské nevinnosti. Devítiletý koumák Thomas stále věří na Santu a na Štědrý den pln očekávání vyhlíží jeho příchod. Ale namísto splněného snu ho čeká noc plná hrůzy. Do rozlehlého rodinného sídla se totiž, oděný v santovském úboru, vloupe vraždící maniak. Bizarní vyprávění prolamuje hranice reality a dětské fantazie – burtonovsky pseudo-gotická předměstská rezidence se mění ve vyšinutý labyrint tajných chodeb a skrytých místností, zatímco hlavní hrdina si po vzoru svého oblíbeného filmového hrdiny uvazuje šátek kolem hlavy a vyráží do guerillového boje s vetřelcem. Opulentní výprava, řízná muzika, rychlý střih a expresivní úhly kamery film stylově situují na pomezí francouzského filmového neobaroka – raných expresivně poetických snímků Luca Bessona, či Leose Caraxe – a rodícího se trendu fantaskních vizí na hraně snu a noční můry v čele s Jean-Pierreem Jeunetem a Marcem Carem. Současně tento neprávem zapomenutý klenot můžeme vidět jako velkolepý vrchol osmdesátkového trendu hororově laděných filmů pro děti a mládež, který vedle amerických klasik jako Gremlins, Rošťáci, Return to Oz či Stůj při mě, zahrnuje nehynoucí kulty i generační noční můry z dalších zemí jako Dům plný strachu, Frog Dreaming či Čarodějky. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:AkčníHororThriller
    64%
    Nenechte se mýlit povědomou premisou o klukovi, který se sám ve velkém domě za pomoci zákeřných pastí vypořádává s nezvanými hosty. Tentokrát se nekoná americká vánoční stálice Sám doma (1990), nýbrž o rok starší surreálně stylizovaný horor francouzského režiséra a scenáristy René Manzora, který přináší pod kůži se zarývající podobenství o krutém konci dětské nevinnosti. Devítiletý koumák Thomas stále věří na Santu a na Štědrý den pln očekávání vyhlíží jeho příchod. Ale namísto splněného snu ho čeká noc plná hrůzy. Do rozlehlého rodinného sídla se totiž, oděný v santovském úboru, vloupe vraždící maniak. Bizarní vyprávění prolamuje hranice reality a dětské fantazie – burtonovsky pseudo-gotická předměstská rezidence se mění ve vyšinutý labyrint tajných chodeb a skrytých místností, zatímco hlavní hrdina si po vzoru svého oblíbeného filmového hrdiny uvazuje šátek kolem hlavy a vyráží do guerillového boje s vetřelcem. Opulentní výprava, řízná muzika, rychlý střih a expresivní úhly kamery film stylově situují na pomezí francouzského filmového neobaroka – raných expresivně poetických snímků Luca Bessona, či Leose Caraxe – a rodícího se trendu fantaskních vizí na hraně snu a noční můry v čele s Jean-Pierreem Jeunetem a Marcem Carem. Současně tento neprávem zapomenutý klenot můžeme vidět jako velkolepý vrchol osmdesátkového trendu hororově laděných filmů pro děti a mládež, který vedle amerických klasik jako Gremlins, Rošťáci, Return to Oz či Stůj při mě, zahrnuje nehynoucí kulty i generační noční můry z dalších zemí jako Dům plný strachu, Frog Dreaming či Čarodějky. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:AkčníHororThriller
    8
  • 9