?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Matthew Grant: Filmy a seriály

  • Královna Alžběta: Zlatý věk
    Královna Alžběta: Zlatý věk (2007)
    Film
    • iTunes

    Postavila se nejmocnější armádě světa.Unikla pokusu o atentát. Kvůli vyššímu zájmu obětovala svou lásku a nechala popravit svou příbuznou. Jmenovala se Alžběta a především díky ní se Británie může chlubit přívlastkem Velká. Historické drama Královna Alžběta: Zlatý věk je pokračováním devět let starého snímku Královna Alžběta, nominovaného na sedm Oscarů, který jako první upozornil na nesporný talent herečky Cate Blanchett.

    Zatímco první díl pojednával o nástupu mladičké Alžběty na anglický trůn, Zlatý věk líčí vrcholné období její vlády v druhé polovině šestnáctého století. Protestantská královna je trnem v oku převážně katolické Evropě v čele se španělským králem Filipem II., toho času nejmocnějším světovým panovníkem. Bezpečně se navíc nemůže cítit ani v domovské Anglii, kde jí klidu nedopřávají intrikující katolíci, mocně podporovaní skotskou královnou Marií Stuartovnou (Samantha Morton). Aby toho nebylo málo, její rádcové v čele se Sirem Francisem Walsinghamem (Geoffrey Rush) jí neustále připomínají otázku jejího nástupnictví, kterou by jako nezadaná "Panenská" královna měla nutně řešit.

    Škoda, že všechny urozené potenciální uchazeče o její ruku strčí hravě do kapsy okouzlující mořeplavec Walter Raleigh (Clive Owen), s nímž je ale jakýkoli oficiální vztah naprosto nemyslitelný. Stahující se mračna nad královninou hlavou vyústí v sérii událostí, na jejichž konci se bude muset postavit do čela svých vojsk, aby bojovala o bytí a nebytí svobodné Anglie proti mnohem silnějšímu nepříteli v jedné z nejslavnějších námořních bitev naší historie.

    Úspěch Zlatého věku velkou měrou závisel na představitelce hlavní role. Nejenže na sebe musela Cate Blanchett navlékat spoustu neforemných kostýmů (včetně těžkého brnění), ale navíc v nich musela předvést celou škálu poloh, pyšnou suverénní vládkyní počínaje a zhrzenou pomstychtivou slaboškou konče.

    Paradoxní je, že se Cate zpočátku nechtěla k roli, která nastartovala její kariéru, vůbec vracet. "Nechtěla jsem podruhé vstoupit do téže řeky, jenže mezitím jsem se toho naučila o herectví dost na to, abych pochopila, že hrát tutéž postavu nemusí nutně znamenat hrát ji stejně," říká herečka. I když film stojí na hereckých výkonech (a může se pochlubit dvěma držiteli Oscara a dvěma herci na tuto cenu nominovanými), nelze opomenout ani vizuální stránku, která vrcholí ohromující námořní bitvou se španělskou Armadou.

    65%

    Postavila se nejmocnější armádě světa.Unikla pokusu o atentát. Kvůli vyššímu zájmu obětovala svou lásku a nechala popravit svou příbuznou. Jmenovala se Alžběta a především díky ní se Británie může chlubit přívlastkem Velká. Historické drama Královna Alžběta: Zlatý věk je pokračováním devět let starého snímku Královna Alžběta, nominovaného na sedm Oscarů, který jako první upozornil na nesporný talent herečky Cate Blanchett.

    Zatímco první díl pojednával o nástupu mladičké Alžběty na anglický trůn, Zlatý věk líčí vrcholné období její vlády v druhé polovině šestnáctého století. Protestantská královna je trnem v oku převážně katolické Evropě v čele se španělským králem Filipem II., toho času nejmocnějším světovým panovníkem. Bezpečně se navíc nemůže cítit ani v domovské Anglii, kde jí klidu nedopřávají intrikující katolíci, mocně podporovaní skotskou královnou Marií Stuartovnou (Samantha Morton). Aby toho nebylo málo, její rádcové v čele se Sirem Francisem Walsinghamem (Geoffrey Rush) jí neustále připomínají otázku jejího nástupnictví, kterou by jako nezadaná "Panenská" královna měla nutně řešit.

    Škoda, že všechny urozené potenciální uchazeče o její ruku strčí hravě do kapsy okouzlující mořeplavec Walter Raleigh (Clive Owen), s nímž je ale jakýkoli oficiální vztah naprosto nemyslitelný. Stahující se mračna nad královninou hlavou vyústí v sérii událostí, na jejichž konci se bude muset postavit do čela svých vojsk, aby bojovala o bytí a nebytí svobodné Anglie proti mnohem silnějšímu nepříteli v jedné z nejslavnějších námořních bitev naší historie.

    Úspěch Zlatého věku velkou měrou závisel na představitelce hlavní role. Nejenže na sebe musela Cate Blanchett navlékat spoustu neforemných kostýmů (včetně těžkého brnění), ale navíc v nich musela předvést celou škálu poloh, pyšnou suverénní vládkyní počínaje a zhrzenou pomstychtivou slaboškou konče.

    Paradoxní je, že se Cate zpočátku nechtěla k roli, která nastartovala její kariéru, vůbec vracet. "Nechtěla jsem podruhé vstoupit do téže řeky, jenže mezitím jsem se toho naučila o herectví dost na to, abych pochopila, že hrát tutéž postavu nemusí nutně znamenat hrát ji stejně," říká herečka. I když film stojí na hereckých výkonech (a může se pochlubit dvěma držiteli Oscara a dvěma herci na tuto cenu nominovanými), nelze opomenout ani vizuální stránku, která vrcholí ohromující námořní bitvou se španělskou Armadou.

    1
  • Vlkodlak
    Vlkodlak (2010)
    FilmRole: additional third assistant director: second unit
    • iTunes
    “I muž s čistým srdcem, jenž se každý večer modlí, se může změnit ve vlkodlaka, když propukne kletba a podzimní měsíc je jasný …” (cikánská legenda). Různé kultury mu během tisíciletí daly různá jména. Lidé jsou člověkem, který se díky nadpřirozené schopnosti mění při úplňku ve vlkodlaka, fascinovaní po celém světě. Od pradávných řeckých bájí po dokument “Otia Imperialia” z 13. století, hororové příběhy o vlkodlacích se po staletí objevují ve všech společnostech. Jedna z nejznámějších kreatur se k nám ve filmu opakovaně vrací od roku 1941, kdy ji světu představil herec Lon Chaney, Jr. Diváci bez dechu sledovali osamělého muže, který se před jejich zraky měnil v nelidskou stvůru. Když byl měsíc v úplňku, z jeho nejhlubšího nitra vystoupila zuřivost a hněv. Napůl člověk, napůl démon… jeho prokletí bylo věčné. Nový Vlkodlak, inspirovaný legendou o muži s prokletím, vrací tuto klasiku k jejím počátkům. Držitel Oscara Benicio Del Toro hraje Lawrence Talbota, osamělého šlechtice, který je nucen vrátit se ke své rodině poté, co zmizí jeho bratr. Opět se sblíží s otcem, kterému se dávno odcizil (oscarový Anthony Hopkins – Mlčení jehňátek), pustí se do pátrání po svém bratrovi a přitom odhalí vlastní děsivý osud… Mladý Talbot se vrací na rodné panství nejen proto, aby zjistil, co se stalo jeho milovanému bratrovi, ale také proto, aby se opět sblížil se svým otcem, který se ho před lety vzdal. Roli Talbotova excentrického otce přijal Anthony Hopkins. Vzhledem k tomu, že syn a otec se roky neviděli, je jejich počáteční vztah velmi napjatý. Del Toro k tomu s odstupem říká: “To pro mne vůbec nebylo těžké. Hrát s Anthony Hopkinsem pro mne bylo zpočátku kvůli trémě víc stresující než radostné. Ale postupně jsem se uvolnil, spolupráce s ním byla moc příjemná a motivující.” Hopkins vysvětluje vztah mezi oběma muži: “Je plný odstupu a odmítání. Lawrence svého otce nikdy pořádně nepoznal, neboť kvůli děsivému zážitku, jehož byl jako dítě svědkem: smrti své matky, ho otec poslal daleko pryč od domova, z Anglie až do daleké Ameriky. Sir John je studený čumák, který nedává najevo žádnou lítost nebo smutek. Nenápadně svým synem manipuluje, vždy ale jen lehce v náznacích.”
    63%
    “I muž s čistým srdcem, jenž se každý večer modlí, se může změnit ve vlkodlaka, když propukne kletba a podzimní měsíc je jasný …” (cikánská legenda). Různé kultury mu během tisíciletí daly různá jména. Lidé jsou člověkem, který se díky nadpřirozené schopnosti mění při úplňku ve vlkodlaka, fascinovaní po celém světě. Od pradávných řeckých bájí po dokument “Otia Imperialia” z 13. století, hororové příběhy o vlkodlacích se po staletí objevují ve všech společnostech. Jedna z nejznámějších kreatur se k nám ve filmu opakovaně vrací od roku 1941, kdy ji světu představil herec Lon Chaney, Jr. Diváci bez dechu sledovali osamělého muže, který se před jejich zraky měnil v nelidskou stvůru. Když byl měsíc v úplňku, z jeho nejhlubšího nitra vystoupila zuřivost a hněv. Napůl člověk, napůl démon… jeho prokletí bylo věčné. Nový Vlkodlak, inspirovaný legendou o muži s prokletím, vrací tuto klasiku k jejím počátkům. Držitel Oscara Benicio Del Toro hraje Lawrence Talbota, osamělého šlechtice, který je nucen vrátit se ke své rodině poté, co zmizí jeho bratr. Opět se sblíží s otcem, kterému se dávno odcizil (oscarový Anthony Hopkins – Mlčení jehňátek), pustí se do pátrání po svém bratrovi a přitom odhalí vlastní děsivý osud… Mladý Talbot se vrací na rodné panství nejen proto, aby zjistil, co se stalo jeho milovanému bratrovi, ale také proto, aby se opět sblížil se svým otcem, který se ho před lety vzdal. Roli Talbotova excentrického otce přijal Anthony Hopkins. Vzhledem k tomu, že syn a otec se roky neviděli, je jejich počáteční vztah velmi napjatý. Del Toro k tomu s odstupem říká: “To pro mne vůbec nebylo těžké. Hrát s Anthony Hopkinsem pro mne bylo zpočátku kvůli trémě víc stresující než radostné. Ale postupně jsem se uvolnil, spolupráce s ním byla moc příjemná a motivující.” Hopkins vysvětluje vztah mezi oběma muži: “Je plný odstupu a odmítání. Lawrence svého otce nikdy pořádně nepoznal, neboť kvůli děsivému zážitku, jehož byl jako dítě svědkem: smrti své matky, ho otec poslal daleko pryč od domova, z Anglie až do daleké Ameriky. Sir John je studený čumák, který nedává najevo žádnou lítost nebo smutek. Nenápadně svým synem manipuluje, vždy ale jen lehce v náznacích.”
    2