6.4

Mark Riccardi: Filmy a seriály

  • Smrtonosná past 4.0
    Smrtonosná past 4.0 (2007)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +2
    Amerika je při oslavách Dne nezávislosti napadena velmi rafinovaným útočníkem. Ten využívá nejmodernější technologie, aby napáchal co největší škody na americké infrastruktuře a uvrhl zemi do chaosu. Jeho promyšlený plán však má jednu trhlinu. Nepočítá s tím, že existuje John McClane (Bruce Willis), který je v proklatě dobré formě. Čtvrté pokračování mimořádně úspěšné série s Brucem Willisem jako nekompromisním protivníkem teroristů všeho druhu a všech národností, slibuje klasickou akční podívanou. V záplavě všech nejmodernějších trikových filmů tak nabízí nejen hrdinu ze staré školy, ale i klasické automobilové honičky, detonace, pořádného záporného hrdinu a střet postmoderního "počítačového" světa se zdravým selským rozumem.
    76%
    Amerika je při oslavách Dne nezávislosti napadena velmi rafinovaným útočníkem. Ten využívá nejmodernější technologie, aby napáchal co největší škody na americké infrastruktuře a uvrhl zemi do chaosu. Jeho promyšlený plán však má jednu trhlinu. Nepočítá s tím, že existuje John McClane (Bruce Willis), který je v proklatě dobré formě. Čtvrté pokračování mimořádně úspěšné série s Brucem Willisem jako nekompromisním protivníkem teroristů všeho druhu a všech národností, slibuje klasickou akční podívanou. V záplavě všech nejmodernějších trikových filmů tak nabízí nejen hrdinu ze staré školy, ale i klasické automobilové honičky, detonace, pořádného záporného hrdinu a střet postmoderního "počítačového" světa se zdravým selským rozumem.
    1
  • Star Trek: Nová generace
    Star Trek: Nová generace (1987)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    75%
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    2
  • Černý telefon
    Černý telefon (2021)
    FilmRole: Umpire
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    68%
    3
  • Swordfish: Operace Hacker
    Swordfish: Operace Hacker (2001)
    FilmRole: Customs Agent
    • Google Play
    • iTunes

    Hlavní postava, kolem které se vše točí, je špion Gabriel Shear (John Travolta). Ten má jistou vizi světa, a v mnohém byste s ním určitě souhlasili, ale způsob, jakým ji chce uskutečnit už tak obvyklý není. Proto je také záporným, ale jak už to tak bývá, zároveň charismatickým a inteligentním hrdinou. Jeho plán je vcelku jednoduchý: trochu korupce, jeden ze dvou nejlepších hackerů na světě a ilegální vládní fondy s bilióny dolarů. Tak přichází na scénu onen jeden ze dvou, vyhlášený hacker Stanley Jobson (Hugh Jackman). Protože měl již v minulosti opletačky se zákonem a jeho jediná dcera Holly byla soudem přiřknuta jeho bývalé ženě, žije mimo společnost a poslední, co by ho napadlo, je nabourávat se do nějakých systémů. Ale přeci jenom se najde něco (někdo), co (kdo) jeho názor změní. Svůdná partnerka Gabriela Ginger (Halle Berryová) mu nabídne, že když on něco udělá pro ně, pak oni, na oplátku, něco udělají pro něj. Třeba mu umožnit žít znovu s Holly. A to je pro Stanleyho zatraceně dobrá motivace.

    Žánry:AkčníKrimiThriller
    64%

    Hlavní postava, kolem které se vše točí, je špion Gabriel Shear (John Travolta). Ten má jistou vizi světa, a v mnohém byste s ním určitě souhlasili, ale způsob, jakým ji chce uskutečnit už tak obvyklý není. Proto je také záporným, ale jak už to tak bývá, zároveň charismatickým a inteligentním hrdinou. Jeho plán je vcelku jednoduchý: trochu korupce, jeden ze dvou nejlepších hackerů na světě a ilegální vládní fondy s bilióny dolarů. Tak přichází na scénu onen jeden ze dvou, vyhlášený hacker Stanley Jobson (Hugh Jackman). Protože měl již v minulosti opletačky se zákonem a jeho jediná dcera Holly byla soudem přiřknuta jeho bývalé ženě, žije mimo společnost a poslední, co by ho napadlo, je nabourávat se do nějakých systémů. Ale přeci jenom se najde něco (někdo), co (kdo) jeho názor změní. Svůdná partnerka Gabriela Ginger (Halle Berryová) mu nabídne, že když on něco udělá pro ně, pak oni, na oplátku, něco udělají pro něj. Třeba mu umožnit žít znovu s Holly. A to je pro Stanleyho zatraceně dobrá motivace.

    Žánry:AkčníKrimiThriller
    4
  • LBJ
    LBJ (2016)
    Film
    64%
    5
  • Star Trek: Hluboký Vesmír Devět
    Star Trek: Hluboký Vesmír Devět (1993)
    Seriál
    63%
    6
  • Žaloba
    Žaloba (1998)
    Film

    V jednom malém městě v Nové Anglii zemřelo několik dětí na leukémii, protože místní chemická továrna zamořila spodní vody. Blazeovaný právník Jan Schlichtmann přebírá komplikovaný případ zprvu jen proto, že ho láká tučný honorář. On a jeho kolegové z kanceláře však mají před sebou těžký úkol, neboť oba bohaté koncerny, které firmu provozují, si najímají věhlasné právníky. Zprvu zištný postoj právníka se však v průběhu soudního jednání, kdy dochází ke konfrontaci s dětmi a rodiči, promění v touhu dosáhnout spravedlnosti pro nebohé oběti.

    63%

    V jednom malém městě v Nové Anglii zemřelo několik dětí na leukémii, protože místní chemická továrna zamořila spodní vody. Blazeovaný právník Jan Schlichtmann přebírá komplikovaný případ zprvu jen proto, že ho láká tučný honorář. On a jeho kolegové z kanceláře však mají před sebou těžký úkol, neboť oba bohaté koncerny, které firmu provozují, si najímají věhlasné právníky. Zprvu zištný postoj právníka se však v průběhu soudního jednání, kdy dochází ke konfrontaci s dětmi a rodiči, promění v touhu dosáhnout spravedlnosti pro nebohé oběti.

    7
  • Generálova dcera
    Generálova dcera (1999)
    Film
    • Google Play
    • Rakuten
    Můžete se vydat správnou cestou, špatnou cestou, anebo můžete zvolit cestu vojenskou. Teď záleží na tom, jakou z nich si zvolí armádní vyšetřovatel Paul Brenner, který se na vojenské základně Fort MacCallum snaží objasnit vraždu přitažlivé kapitánky. Madeleine Stowe hraje Brennerovu spoluvyšetřující případu - coby armádní poradkyně pro případy znásilnění. Je to "hra na kočku a myš, kdy váš odhad na to, jak to skončí, bude totálně vedle."
    Režie:Simon West
    63%
    Můžete se vydat správnou cestou, špatnou cestou, anebo můžete zvolit cestu vojenskou. Teď záleží na tom, jakou z nich si zvolí armádní vyšetřovatel Paul Brenner, který se na vojenské základně Fort MacCallum snaží objasnit vraždu přitažlivé kapitánky. Madeleine Stowe hraje Brennerovu spoluvyšetřující případu - coby armádní poradkyně pro případy znásilnění. Je to "hra na kočku a myš, kdy váš odhad na to, jak to skončí, bude totálně vedle."
    Režie:Simon West
    8
  • Bohatá dívka
    Bohatá dívka (1991)
    Film
    59%
    9
  • Neodvratná pomsta
    Neodvratná pomsta (2009)
    FilmRole: Thug 4
    Jeden z méně významných členů podsvětí Vincent (Miguel Ferrer) na základě falešné hlášky od jednoho ze svých dealerů zabije jiného dealera. Avšak v tu chvíli bohužel ani v nejmenším netuší, že onen zabitý pracoval pro největšího mafiánského bosse široko daleko. Celá situace pak nabere rychlé obrátky. Poté, co přijde o svou ženu Marisu, zbývá Vincentovi již jen jediná věc, pro kterou má smysl žít - pomsta. Vincentova pravá ruka Joshua (Cuba Gooding Jr.), který chtěl již dříve pověsit mafiánský život na hřebík, ale díky své loajalitě tak neučinil, si v tu chvíli moc dobře uvědomuje, v čem jsou namočeni, a že jen jeden chybný krok může vést k totální zkáze. (HBO Europe)
    59%
    Jeden z méně významných členů podsvětí Vincent (Miguel Ferrer) na základě falešné hlášky od jednoho ze svých dealerů zabije jiného dealera. Avšak v tu chvíli bohužel ani v nejmenším netuší, že onen zabitý pracoval pro největšího mafiánského bosse široko daleko. Celá situace pak nabere rychlé obrátky. Poté, co přijde o svou ženu Marisu, zbývá Vincentovi již jen jediná věc, pro kterou má smysl žít - pomsta. Vincentova pravá ruka Joshua (Cuba Gooding Jr.), který chtěl již dříve pověsit mafiánský život na hřebík, ale díky své loajalitě tak neučinil, si v tu chvíli moc dobře uvědomuje, v čem jsou namočeni, a že jen jeden chybný krok může vést k totální zkáze. (HBO Europe)
    10
  • 11
  • Hop
    Hop (2011)
    FilmRole: Security Guard
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Když u nás dostanete zálusk na velikonoční kraslice a bonbóny, musíte si je vykoledovat. Jinde to mají bez práce. Tam to obstarává Velikonoční zajíc, který za koledníky oddře všechnu černou práci. V praxi to znamená, že na Velikonočním ostrově, kde žije (To dá přece rozum, kde jinde by asi bydlel?!), od slunka východu do slunka západu velí armádě zajíců a kuřat, kteří jako na běžícím páse vyrábějí sladkosti a vajíčka, aby se dostalo skutečně na všechny děti (kromě těch českých). Tenhle Velikonoční zajíc má syna, jemuž by kvetoucí velikonoční podnik brzy rád předal. Jenže Zajda kašle na povinnosti i na tradice a nadevše touží stát se slavným rockovým bubeníkem. Kvůli tomu dokonce zdrhne z domova a vydá se do Mekky podobných bláznů, do města Los Angeles, kde hodlá hudebně prorazit. Místo toho ale narazí. Narazí na přední nárazník automobilu, který řídí Fred. To je stejně nezodpovědný fracek a flákač jako Zajda, liší se od něj snad jen tím, že je člověk. Protože srážku mezi Zajdou a autem vyhrálo auto, musí se Fred o zraněného chlupáče postarat, dokud se plně nezotaví. Za tenhle dobrý skutek bude po zásluze potrestán, protože jeho život se v tu chvíli promění v sérii katastrof, v níž fakt, že ten zajíc mluví lidskou řečí, je jen taková zajímavost. Zajda, vlastní roztomilosti navzdory, je totiž rocker srdcem a duší a Fredovi brzy přeroste přes hlavu. Drama se ale v tutéž chvíli odehrává v jeho domovině. Velikonoční zajíc vyhlásí celosvětové pátrání po svém synovi, do kterého vyráží elitní zaječí jednotka přezdívaná Růžové barety. Nepřítomnosti ozbrojených složek využijí kuřata, vedená ambiciózním kohoutkem Carlosem, která se rozhodnou převzít vládu nad ostrovem a velikonočními tradicemi. Komedie Hop je oblíbenou kombinací hraného a animovaného filmu, s níž má režisér Tim Hill bohaté zkušenosti, neboť v jeho režijní filmografii byste mimo jiné narazili i na Alvina a Chipmunky. V pozadí projektu pak v pozici producenta stojí Chris Meledandri, který spoluvytvořil Dobu ledovou a loni animovaný fenomén Já, padouch.
    Režie:Tim Hill
    52%
    Když u nás dostanete zálusk na velikonoční kraslice a bonbóny, musíte si je vykoledovat. Jinde to mají bez práce. Tam to obstarává Velikonoční zajíc, který za koledníky oddře všechnu černou práci. V praxi to znamená, že na Velikonočním ostrově, kde žije (To dá přece rozum, kde jinde by asi bydlel?!), od slunka východu do slunka západu velí armádě zajíců a kuřat, kteří jako na běžícím páse vyrábějí sladkosti a vajíčka, aby se dostalo skutečně na všechny děti (kromě těch českých). Tenhle Velikonoční zajíc má syna, jemuž by kvetoucí velikonoční podnik brzy rád předal. Jenže Zajda kašle na povinnosti i na tradice a nadevše touží stát se slavným rockovým bubeníkem. Kvůli tomu dokonce zdrhne z domova a vydá se do Mekky podobných bláznů, do města Los Angeles, kde hodlá hudebně prorazit. Místo toho ale narazí. Narazí na přední nárazník automobilu, který řídí Fred. To je stejně nezodpovědný fracek a flákač jako Zajda, liší se od něj snad jen tím, že je člověk. Protože srážku mezi Zajdou a autem vyhrálo auto, musí se Fred o zraněného chlupáče postarat, dokud se plně nezotaví. Za tenhle dobrý skutek bude po zásluze potrestán, protože jeho život se v tu chvíli promění v sérii katastrof, v níž fakt, že ten zajíc mluví lidskou řečí, je jen taková zajímavost. Zajda, vlastní roztomilosti navzdory, je totiž rocker srdcem a duší a Fredovi brzy přeroste přes hlavu. Drama se ale v tutéž chvíli odehrává v jeho domovině. Velikonoční zajíc vyhlásí celosvětové pátrání po svém synovi, do kterého vyráží elitní zaječí jednotka přezdívaná Růžové barety. Nepřítomnosti ozbrojených složek využijí kuřata, vedená ambiciózním kohoutkem Carlosem, která se rozhodnou převzít vládu nad ostrovem a velikonočními tradicemi. Komedie Hop je oblíbenou kombinací hraného a animovaného filmu, s níž má režisér Tim Hill bohaté zkušenosti, neboť v jeho režijní filmografii byste mimo jiné narazili i na Alvina a Chipmunky. V pozadí projektu pak v pozici producenta stojí Chris Meledandri, který spoluvytvořil Dobu ledovou a loni animovaný fenomén Já, padouch.
    Režie:Tim Hill
    12
  • 13
  • 14